(increased battery discharge)Suurimalla osalla tuota tuntuu esiintyvän pakkasilla..Mulla ollu oma E60 520d -07 lampimässä tallissa viikon eilen rupes esintyyy tota increased battery dischargeaa ja tänään autolla oli tarkoitus lähtee likkenteeseen niin akku tyhjä...Mitähän tässäö kannattais lähtee vaihtamaan akkua?laturia?jossain luki sulakkeista jotain...Ja tosiaan ollut oikee lämpimässä auto ja kaapeleilla käynnistetiin koneppellin alta
Announcement
Collapse
No announcement yet.
increased battery discharge
Collapse
X
-
Originally posted by Liti_ View Post(increased battery discharge)Suurimalla osalla tuota tuntuu esiintyvän pakkasilla..Mulla ollu oma E60 520d -07 lampimässä tallissa viikon eilen rupes esintyyy tota increased battery dischargeaa ja tänään autolla oli tarkoitus lähtee likkenteeseen niin akku tyhjä...Mitähän tässäö kannattais lähtee vaihtamaan akkua?laturia?jossain luki sulakkeista jotain...Ja tosiaan ollut oikee lämpimässä auto ja kaapeleilla käynnistetiin koneppellin alta
myös takaluukun johtosarjoissa ongelmaa,
sedaneissa samaa vikaa johdoissa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostTalaasin avauskytkin on farkuissa ongelma,
myös takaluukun johtosarjoissa ongelmaa,
sedaneissa samaa vikaa johdoissa...
Comment
-
-
Itsellä tuli eilen myös sama herja, Sammutin auton ja laitoin käyntiin ja herja hävisi. Tänään ei ole herjaa tullut, mutta ratti/penkki ei säädy automaattisesti, kun avaan oven. Ennen toiminut aivan moitteetta. Mistä lähtisin tutkimaan vikaa? Vai onko toi ratin ja penkin säädön toimimattomuus vika erikseen vai liittyykö ne toisiinsa?
Comment
-
-
Originally posted by Pilatus View PostItsellä tuli eilen myös sama herja, Sammutin auton ja laitoin käyntiin ja herja hävisi. Tänään ei ole herjaa tullut, mutta ratti/penkki ei säädy automaattisesti, kun avaan oven. Ennen toiminut aivan moitteetta. Mistä lähtisin tutkimaan vikaa? Vai onko toi ratin ja penkin säädön toimimattomuus vika erikseen vai liittyykö ne toisiinsa?
Oonkos nissää penkeissä/ratissa sulakkeet/tarkistettu
Comment
-
-
Originally posted by Toni L View PostItsellä juuri samat viat viime talvena ja ei kyllä lähteny kaapeleillakaan käyntiin. Vaihdoin uuden akun ja samat hälytykset jatkui battery jne, sitte vaihdettiin tuo n 15cm ibs kaapeli ja sen jälkeen kaikki on pelannut normaalisti.
Comment
-
-
e65 penkki/ratti
Originally posted by Pilatus View PostItsellä tuli eilen myös sama herja, Sammutin auton ja laitoin käyntiin ja herja hävisi. Tänään ei ole herjaa tullut, mutta ratti/penkki ei säädy automaattisesti, kun avaan oven. Ennen toiminut aivan moitteetta. Mistä lähtisin tutkimaan vikaa? Vai onko toi ratin ja penkin säädön toimimattomuus vika erikseen vai liittyykö ne toisiinsa?
Kalibroitiin "ratin paikka".
Comment
-
-
Originally posted by Toni L View PostMikäs se nyt olikaan viralliselta nimeltä, tai olla joku älykäs akku kaapeli joka tarkkailee akun latausta jne. Johdon pätkä sijaitsee akussa ja en muista oliko se + vai- navasta lähtevä johto-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Mulla ei hirveästi BMW remppahommista ole kokemusta mutta 4 vuotta "mopokoneella" ajelin (100tkm) ja tuokin ilmoitus on tullut tutuksi.
"Increased battery discharge" tarkoittaa käsittääkseni sitä että auton "nukkuessa" joku laite on kuluttanut sähköä enemmän kuin "laki sallii". Hälytysraja taisi olla 80 mA.
Itsellä tuo tuli pidemmän pakkasjakson aikana, ehkä viikon verran piti olla kova pakkanen. Aina auto kuitenkin lähti käyntiin vaikka viime talvenakaan ei kertaakaan lämmitetty (eikä ollut webastoa) ja oli 30 asteen pakkasiakin. Akkujännitteen tippumisen huomasi myös siitä että puhallin ei lähtenyt puhaltamaan sisälle lämmintä ilmaa vaikka ajoi pidemmänkin matkan. Kun jonkin matkan ajon jälkeen auton käytti sammuksissa ja käynnisti uudelleen, alkoi puhallin toimimaan normaalisti.
Ennen puhaltimen hyytymistä ohjausyksikkö mm tiputtaa takalasin, penkin, ratin ja peilien lämmittimien tehoa. Samoin aktiivipenkkejä ei saa päälle. (Mulla ei ollut kaikkia noita varusteita = karvalakkimalli)
Sitä en sitten tiedä kuinka paljon sähkövastus ilmastoinnissa edesauttaa tuon ylikuormarajoituksen aktivoitumista. Vai onko noissa tuota vastusta? Onko joku löytänyt tuon vastuksen esim realeom:stä? Voisin kuvitella että vastuksessa on aika paljon watteja jotta sillä saisi ilmaa lämmitettyä.
Syynä hälytykseen voisi siis olla joku laite joka on rikki (ei mene nukkumaan). Jotkut ovat epäilleet että esim tupakansytyttimessä kiinni oleva laite voisi aiheuttaa ongelmia.
Minulla on myös epäily että hälytysraja voi olla niin tiukilla että kun akkujännite pakkasilla laskee, lepovirta kasvaa juuri ja juuri hälytysrajan yläpuolelle josta auto hälyttää (ehkä turhaan?). Akkujännite laskee sen vuoksi että akku ei kertakaikkiaan ota virtaa vastaan kylmässä. Tuota ajatellen akun paikka peräkontissa on erittäin huono valinta.
Mutta jos auto ei lähde käyntiin niin silloin siellä on joku laite kuluttamassa sähköä silloinkin kun ei pitäisi.
Loppuaikana käytin yön yli laturia silloin tällöin kun noita hälytyksiä alkoi ilmaantumaan. Siis 1-2 yönä pidemmän pakkasjakson aikana.
Itsellä jäi testaamatta onko akkukaapelin retrofitillä jotain vaikutusta. Retrofit tehtiin viime kesänä mutta minulla ei enää ole tuota autoa jotta olisi nähnyt onko muutoksella vaikutusta talvipakkasilla (En kylläkään edes tiedä vaihdettiinko tuonne oikeasti jotain vai oliko vain tarkistus).F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Originally posted by Toni L View PostItsellä juuri samat viat viime talvena ja ei kyllä lähteny kaapeleillakaan käyntiin. Vaihdoin uuden akun ja samat hälytykset jatkui battery jne, sitte vaihdettiin tuo n 15cm ibs kaapeli ja sen jälkeen kaikki on pelannut normaalisti.
Comment
-
-
Originally posted by Liti_ View Postvaihdettiinko liikkeessä vai onnistuuko vaihto ite tekemällä?
1. irrota 10 mm avaimella akun - navasta
2. irrota heikkovirtakaapeli kiskaisemalla irti liittimestä, on lähellä + napaa
3. irrota - kaapeli rungosta 13 mm hylsyllä/avaimella, vähän joutuu muovilistaa raottamaan
4. kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
Jos tuohon saa menemään yli 5 minuuttia, ehkä ei kannata edes syödä haarukalla ja veitsellä vaan hankkia joku syöttämään...BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostSe onkin todella hankalasti vaihdettava:
1. irrota 10 mm avaimella akun - navasta
2. irrota heikkovirtakaapeli kiskaisemalla irti liittimestä, on lähellä + napaa
3. irrota - kaapeli rungosta 13 mm hylsyllä/avaimella, vähän joutuu muovilistaa raottamaan
4. kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
Jos tuohon saa menemään yli 5 minuuttia, ehkä ei kannata edes syödä haarukalla ja veitsellä vaan hankkia joku syöttämään...
On täällä nopeeta toimintaa..harmi vaan tänään ois ollu kontti valmiiks auki..Vielä yks kysymys rupeeko herjaa mitään vaihdon jlkeen?Kiitti
Comment
-
Comment