Originally posted by Mixa77
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
increased battery discharge
Collapse
X
-
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Ei se kertominen tai sen tekemättä jättö pitäs tuota herjaa kyl tehdä.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by Mixa77 View PostTietäiskö joku Lahdenseudulta ketään kuka osais noita koodailuja, jos vaikka kokeilis että auttaako vaihdon kertominen.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
No jos autossa on esim. jälkiasennettu webasto niin ei tahdo toimia IBS oikein... Itse jättäisin irti ja jos auto toimii OK niin ajaisin menemään...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Jaahas. Tänään iltapäivällä töistä lähtiessä "increased battery discharge". Kello ja trippi nollautu samalla. Mitä tässä nyt on kädettömänä koittanu selvittää, niin auton päällä ollessa akulta mitattu jännite vähän alle 15V, ei siis vikaa laturissa..? Sammutuksen jälkeen tippuu joissain minuuteissa tonne 11,9V tienoille. Noin tunnin lukittuna seisonnan jälkeen jännite oli noussu 12,3V:iin.
Nyppäsin myös ton IBS-kaapelin liittimen irti. Discharged-herja hävis, mut kello nollautuu edelleen muutamankin minuutin sammuksissa olon jälkeen. Ei siis vikaa IBS-kaapelissa..?
Auto on siis 2006-mallinen 520d. Akku näyttää BMW:n akulta, ehkä alkuperäinen... 80Ah. Akkukaupoilleko tässä saa suunnata. Vai oisko parempia ideoita..?
Comment
-
-
Jos akku on melkein 10v vanha (en jaksa uskoa) niin kannattaa varautua sen vaihtoon.
Jos kello nollautuu niin jännite käy oikeastikin alhaalla. Vanha akku ei jaksa pitää latausta eikä ota sitä vastaan.
Toi "increased rate of battery discharge" -herja on mystinen. Tuntuu, että se tulee pakkasella ja kylmällä kelillä herkästi. Herja tulee, jos auton lepovirrankulutus on...olikohan n. 40mA tai enemmän. Sen takia tuo lämpötilasidonnaisuus välillä ihmetyttää, lämpötilan laskiessa kun laskee vain jännite mutta virtaa ei pitäisi hävitä tai kulua mihinkään. Jos toi IBS kuitenkin tarkkailee vain jännitetasoa ja muuttaa sen "virrankulutukseksi", selittäisi se tuon herjan ja lämpötilan yhteyden.
Pidän tuota IBSää aika epäluotettavana.
Sen takia tohon herjaan pitäisi käydä käsiksi esim. pihtivirtamittarilla tai yleismittarilla ja katsoa, kuinka paljon lepovirta oikeasti on.
Akun testaksella kuitenkin aloittaisin.
Comment
-
-
Mulla tämä vika johtui comfort accessista. Katseltiin logeista vian ollessa pahimmillaa, että auto heräilee jatkuvasti öisin kun luulee, että joku räpeltää kuskin ovenkahvaa. Tämä alkoi ja paheni huomattavasti yhden autonpesun jälkeen, liekö jäänyt kosteutta tai muuta tauhkaa kahvoihin. Homman varmisti myös se, että CA-sulake pois ei enää valitusta akun tyhjenemisestä tullut.
Käytännössä paineilmalla kahvojen sisään ja sädehoidolla korjaantui, eikä ole enää palannut. Ongelmia tosiaan oli varmaan 6kk ja nyt ei ole tullut kertaakaan pariin kuukauteen. Ihme juttuja, mutta parempi näin kun että olisi pitänyt alkaa uusimaan noita kahvojen mekanismeja.F11 530xdA M-Sport 2014
Ex. E39 530iA Touring 2001
Ex. E61 530dA Edition Sport 2009
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostSen takia tuo lämpötilasidonnaisuus välillä ihmetyttää, lämpötilan laskiessa kun laskee vain jännite mutta virtaa ei pitäisi hävitä tai kulua mihinkään.
Sähkölaitehan tarvii toimiakseen tietyn tehon. Esim 10w laitteen teho on 10w lämpötilasta riippumatta. Jos jännite tippuu, täytyy virran kasvaa jotta saadaan sama teho aikaiseksi.
P=U*I
Huonosti suunnitellun sähkölaitteen saa rikki tiputtamalla jännitettä. Virta kasvaa niin suureksi että jokin komponentti pettää.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
Comment