Announcement

Collapse
No announcement yet.

increased battery discharge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7551
    • Jyväshyvä

    #61
    Originally posted by Mixa77 View Post
    Mistähän kannattaisi alkaa vikaa etsimään kun tuo increased battery discharge herja alkoi akun vaihdon jälkeen?
    Vanha akku oli sipannut täysin ja jouduin antamaan apuvirtaa jotta pääsin akkuliikkeeseen vaihdattamaan akun.
    Auto on e61 525d -05.
    autolle pitäisi kertoa akun vaihto ja koodata oikea koko jos koko muuttui (tai oli jo ennestään väärä)...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Mixa77
      Newbiemmer
      • Dec 2013
      • 26
      • Lahti

      #62
      Originally posted by MajorDrake View Post
      autolle pitäisi kertoa akun vaihto ja koodata oikea koko jos koko muuttui (tai oli jo ennestään väärä)...
      Akun koko pysyi samana.

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3144
        • Tampere

        #63
        Eikös silti pidä kertoa pirssille että akku on vaihdettu vaikka koko pysyis samana?

        Comment

        • Mixa77
          Newbiemmer
          • Dec 2013
          • 26
          • Lahti

          #64
          Originally posted by MNi View Post
          Eikös silti pidä kertoa pirssille että akku on vaihdettu vaikka koko pysyis samana?
          Lahdessa bemarikorjamolla sanoi ettei tarvitse koodailla jos on saman kokoinen kuin vanha.

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8974
            • Kellokoski

            #65
            Tarvitsee se vaihto silti autolle kertoa..
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4048
              • Turku

              #66
              Ei se kertominen tai sen tekemättä jättö pitäs tuota herjaa kyl tehdä.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • Mixa77
                Newbiemmer
                • Dec 2013
                • 26
                • Lahti

                #67
                Tietäiskö joku Lahdenseudulta ketään kuka osais noita koodailuja, jos vaikka kokeilis että auttaako vaihdon kertominen.

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4048
                  • Turku

                  #68
                  Originally posted by Mixa77 View Post
                  Tietäiskö joku Lahdenseudulta ketään kuka osais noita koodailuja, jos vaikka kokeilis että auttaako vaihdon kertominen.
                  Tuo PITÄÄ onnistua jokaisella korjaamolla nykypäivänä, taikka muuten syyttä itseään korjaamona mainostaa.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • Mixa77
                    Newbiemmer
                    • Dec 2013
                    • 26
                    • Lahti

                    #69
                    Nappasin tuon IBS kaapelin irti, niin ainakin herjat loppui.
                    Onko tuo nyt kuinka tärkeä piuha, eli kannattaako laittaa uusi, vai haittaako jos jättää laittamatta?

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      #70
                      No jos autossa on esim. jälkiasennettu webasto niin ei tahdo toimia IBS oikein... Itse jättäisin irti ja jos auto toimii OK niin ajaisin menemään...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • TeeS
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 38
                        • Nokia

                        #71
                        Jaahas. Tänään iltapäivällä töistä lähtiessä "increased battery discharge". Kello ja trippi nollautu samalla. Mitä tässä nyt on kädettömänä koittanu selvittää, niin auton päällä ollessa akulta mitattu jännite vähän alle 15V, ei siis vikaa laturissa..? Sammutuksen jälkeen tippuu joissain minuuteissa tonne 11,9V tienoille. Noin tunnin lukittuna seisonnan jälkeen jännite oli noussu 12,3V:iin.

                        Nyppäsin myös ton IBS-kaapelin liittimen irti. Discharged-herja hävis, mut kello nollautuu edelleen muutamankin minuutin sammuksissa olon jälkeen. Ei siis vikaa IBS-kaapelissa..?

                        Auto on siis 2006-mallinen 520d. Akku näyttää BMW:n akulta, ehkä alkuperäinen... 80Ah. Akkukaupoilleko tässä saa suunnata. Vai oisko parempia ideoita..?

                        Comment

                        • Hakkapeliitta
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2014
                          • 552
                          • P-Sawo

                          #72
                          Jos akku on melkein 10v vanha (en jaksa uskoa) niin kannattaa varautua sen vaihtoon.

                          Jos kello nollautuu niin jännite käy oikeastikin alhaalla. Vanha akku ei jaksa pitää latausta eikä ota sitä vastaan.

                          Toi "increased rate of battery discharge" -herja on mystinen. Tuntuu, että se tulee pakkasella ja kylmällä kelillä herkästi. Herja tulee, jos auton lepovirrankulutus on...olikohan n. 40mA tai enemmän. Sen takia tuo lämpötilasidonnaisuus välillä ihmetyttää, lämpötilan laskiessa kun laskee vain jännite mutta virtaa ei pitäisi hävitä tai kulua mihinkään. Jos toi IBS kuitenkin tarkkailee vain jännitetasoa ja muuttaa sen "virrankulutukseksi", selittäisi se tuon herjan ja lämpötilan yhteyden.

                          Pidän tuota IBSää aika epäluotettavana.

                          Sen takia tohon herjaan pitäisi käydä käsiksi esim. pihtivirtamittarilla tai yleismittarilla ja katsoa, kuinka paljon lepovirta oikeasti on.

                          Akun testaksella kuitenkin aloittaisin.

                          annetaan BMW-osaa

                          Comment

                          • Benighted
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2015
                            • 281
                            • Klaukkala

                            #73
                            Mulla tämä vika johtui comfort accessista. Katseltiin logeista vian ollessa pahimmillaa, että auto heräilee jatkuvasti öisin kun luulee, että joku räpeltää kuskin ovenkahvaa. Tämä alkoi ja paheni huomattavasti yhden autonpesun jälkeen, liekö jäänyt kosteutta tai muuta tauhkaa kahvoihin. Homman varmisti myös se, että CA-sulake pois ei enää valitusta akun tyhjenemisestä tullut.

                            Käytännössä paineilmalla kahvojen sisään ja sädehoidolla korjaantui, eikä ole enää palannut. Ongelmia tosiaan oli varmaan 6kk ja nyt ei ole tullut kertaakaan pariin kuukauteen. Ihme juttuja, mutta parempi näin kun että olisi pitänyt alkaa uusimaan noita kahvojen mekanismeja.
                            F11 530xdA M-Sport 2014
                            Ex. E39 530iA Touring 2001
                            Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                            Comment

                            • ekaBMW
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 456
                              • Oulu

                              #74
                              Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                              Sen takia tuo lämpötilasidonnaisuus välillä ihmetyttää, lämpötilan laskiessa kun laskee vain jännite mutta virtaa ei pitäisi hävitä tai kulua mihinkään.
                              Kyllä se virta kasvaa.
                              Sähkölaitehan tarvii toimiakseen tietyn tehon. Esim 10w laitteen teho on 10w lämpötilasta riippumatta. Jos jännite tippuu, täytyy virran kasvaa jotta saadaan sama teho aikaiseksi.
                              P=U*I
                              Huonosti suunnitellun sähkölaitteen saa rikki tiputtamalla jännitettä. Virta kasvaa niin suureksi että jokin komponentti pettää.
                              F11 530d xDrive 09/16
                              Ex E60 530d xDrive A 10/08
                              Ex E60 520dA 09/08 liisari
                              Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                              Ex Opel Kadett 1.6 -89

                              Comment

                              • Hakkapeliitta
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2014
                                • 552
                                • P-Sawo

                                #75
                                Tarkotin akun napajännitteen laskua pakkasella ja sitä, vaikuttaako se lepovirtaan jota IBS tarkkailee. Vaikka akun varaus laskee lämpötilan takia, nousee se takaisin kun lämpötila nousee.
                                Jollei akkua kuormiteta tänä aikana, pitäisi siellä olla sama varaus lämpötilavaihteluiden jälkeen.

                                annetaan BMW-osaa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎