Osaisiko kukaan kertoa, mitä tähän "increased battery discharge/charge battery" herjaan liittyvä piilovalikon Check-kohdasta löytyvä CC-ID 0229 tarkoittaa kirjaimellisesti? Auto on F10 520d vm-12.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
increased battery discharge
Collapse
X
-
Originally posted by Tofu View PostAkun latasin laturilla vajaa 2 viikkoa sitten. Tänään taas antoi herjaa.
Olikos se auton nukkumaan meno näin?
"Vaihdekepin juuresta sammuu valo, kun auto on hetkenaikaa seisonut. Eli eikös se silloin mene nukkumaan?"
Onko akkua koskaan vaihdettu? Jos on niin onko vaihto rekisteröity ja mikäli kapasiteetti muuttunut niin onko ohjelmoitu?
Onko virtavuotoja mitattu akulta kun auto nukahtaa?
Onko akkutesti tehty? Onko käynnistysvirtoja mitattu? Paskana oleva starttikin voi syödä ehjänkin akun tyhjäksi käynnistyksissä.
Ei muuta kun mittailemaan ja tutkimaan.Last edited by Juhi$; 03-05-2014, 13:34.
Comment
-
-
Originally posted by Juhi$ View PostMuistaakseni n. puoli tuntia menee että e60/61 nukahtaa.
Onko akkua koskaan vaihdettu? Jos on niin onko vaihto rekisteröity ja mikäli kapasiteetti muuttunut niin onko ohjelmoitu?
Onko virtavuotoja mitattu akulta kun auto nukahtaa?
Onko akkutesti tehty? Onko käynnistysvirtoja mitattu? Paskana oleva starttikin voi syödä ehjänkin akun tyhjäksi käynnistyksissä.
Ei muuta kun mittailemaan ja tutkimaan.
Akku on ilmeisesti vuodelta 2006. Katoin akusta tuon numeron ja googlasin, ni antoi BMW 61 21 8 381 765 Starter Battery otsikkoa jne. Eli luultavasti orkkis??
Kuinkas nuo virtavuodot mitataan, tai millä? Onnistuuko INPA tms. laitteella?
Samoin nuo akkutestit, käynnistysvirtojen mittaus?
Alla akusta otettu kuva.
F01 730d -13
Comment
-
-
Autolla ollu v.loppuna käymässä helsingissä ja auto seisoi perjantai illasta sunnuntai aamuun. Auto lähti ilman herjoja ja ihan ok sunnuntaita (tänään) käyntiin. Ajeltiin n. 400 kilometriä ja kerran auto sammutettiin jyväskylän jälkeen, ku käytiin syömässä, eikä vieläkään ongelmia.
Perille, kun päästiin ja sammutin auton ja otin kamat kantoon ja n. 10min päästä meinasin lähteä liikkeelle ja koitin autoa käyntiin, niin ei sanonut enää mitään. Akku oli ihan finito. Ei muutaku kaapeleilla käyntiin.
Ajelin n. 15 min ja sammutin auton ja kokeilin heti perään käyntiin ni lähti. (Pitää parin tunnin päästä kokeilla uudemman kerran, mitä silloin sanoo)
Pitää ainakin uusia akkua hakea. Minkälainen akku tuohon pitää olla??
Entä kuinkas nuo virtavuodot akulta nukahtamisen jälkeen mitataan Entä kuinka käynnistyvirrat mitataan? Akku testiä ei varmaankaan tarvi tehdä, jos uuden hankkii.F01 730d -13
Comment
-
-
Originally posted by Tofu View PostLisättäkööt edelliseen..
Nyt kun ongelmia alkoi olla, niin auto on hehkuttanut pakkasaamuina (n. -3). Mitä auto ei tehnyt talvella kertaakaan. Liittyykö tämä vain akun vähyyteen vai hehkuihin jotenkin?
EDIT:
Katoin salavalikosta
kohdasta
09.00
UB
14,9 - 15.1V
Eli eikös tuo tarkoita, että se lataa tuota 15 Volttia?F01 730d -13
Comment
-
-
Originally posted by Tofu View PostEntä kuinkas nuo virtavuodot akulta nukahtamisen jälkeen mitataan Entä kuinka käynnistyvirrat mitataan? Akku testiä ei varmaankaan tarvi tehdä, jos uuden hankkii.
Käynnistysvirrat mitataan startille menevästä punaisesta virtakaapelista, samaisella Amppeeri alueella pihtivirtamittarilla vaan kaapelin yli mittari ja kaveri starttaamaan. Ehjä startti ottaa sen 350 A virtaa.
Akkutesti lienee helpointa mitata vaan jännite lepotilassa, (irti kytkettynä)E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Auto 2005 545i E61. Mulla on ollut jatkuvaa ja vaihtelevaa purkua nyt vuodenvaiheesta asti. Silloin vaihdettiin akku. On koodattu, tosin 100Ah akku ja koodaus 110Ah. On ollut autosähköliikkeessä. On irroitettu ohjausmoduleita (peräkoukku, hantinpenkki), on vaihdettu takalasin mikrokytkin. Purku voi tyhjentää auton yhdessä yössä, niin että se sekoilee hälyt soi jne. Laturi toimii. Takaluuukussa kaikki toimii. Johtosarjaa ei ole vielä tarkastettu.
Mun perse ei kestä enää jatkuvaa korjaamolla käyttöä.
1) Kelpaako motonet tms perus pihtivirtamittari? Voisi alkaa itse seurata. Vai pitääkö olla joku tietty? Nollausominaisuus?
2) Voiko IBS olla rikki, vaikkei mitään siihen liittyvää vikakoodia tule? Voiko rikkoutunut IBS aiheuttaa ison purun?
Jos Tampereella joku jäsen diagnosoi, kiidän vauhdilla sinne!F11 530xd -11
___
E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
+ 2xAudi A4, Volvo S40 T4
Comment
-
-
Originally posted by jjamsa View PostJos Tampereella joku jäsen diagnosoi, kiidän vauhdilla sinne!Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Tofu View PostAkun vaihdoin tänään. (Vaihtoa ei ole vielä kerrottu), mutta olovinaan tuli nopeampaa tuo otsikon herja. Mitenkäs tuon selittää? Alkuperäinen akku oli 90Ah ja vaihtoin 110Ah akun.
Comment
-
-
Originally posted by Juhi$ View PostJos oli 90Ah alkuperäinen akku, se on todennäköisesti ollut pääväriltään musta, eli AGM akku. Tuo 110Ah minkä olet sinne vaihtanut on todennäköisesti normaali akku? Auto pitää tuollaisen akun muutoksen jälkeen ohjelmoida ja tehdä myös akun vaihdon rekisteröinti. Tällähetkellä autosi ei edes lataa akkua täyteen kun ohjelmatasossa on edelleen 90Ah akku.
Autossa oli orkkis akku (Hopea/Harmaa väriltään) Normaali vai AGM?
Ja tämä uusi 110Ah akku on normaali.
Alla kuva alkuperäisestä akusta:
F01 730d -13
Comment
-
Comment