Announcement

Collapse
No announcement yet.

increased battery discharge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MKV
    Bimmer Rookie
    • Mar 2012
    • 116
    • Kainuu

    #31
    Osaisiko kukaan kertoa, mitä tähän "increased battery discharge/charge battery" herjaan liittyvä piilovalikon Check-kohdasta löytyvä CC-ID 0229 tarkoittaa kirjaimellisesti? Auto on F10 520d vm-12.

    Comment

    • Tofu
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2011
      • 515
      • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

      #32
      Ei ole vikakoodeja luettu. Ei oo kellään tässä lähellä lukulaitteita.

      Vaihdekepin juuresta sammuu valo, kun auto on hetkenaikaa seisonut. Eli eikös se silloin mene nukkumaan?
      F01 730d -13

      Comment

      • Tofu
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 515
        • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

        #33
        Akun latasin laturilla vajaa 2 viikkoa sitten. Tänään taas antoi herjaa.

        Olikos se auton nukkumaan meno näin?

        "Vaihdekepin juuresta sammuu valo, kun auto on hetkenaikaa seisonut. Eli eikös se silloin mene nukkumaan?"
        F01 730d -13

        Comment

        • Juhi$
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2009
          • 1268
          • Laukaa

          #34
          Originally posted by Tofu View Post
          Akun latasin laturilla vajaa 2 viikkoa sitten. Tänään taas antoi herjaa.

          Olikos se auton nukkumaan meno näin?

          "Vaihdekepin juuresta sammuu valo, kun auto on hetkenaikaa seisonut. Eli eikös se silloin mene nukkumaan?"
          Muistaakseni n. puoli tuntia menee että e60/61 nukahtaa.
          Onko akkua koskaan vaihdettu? Jos on niin onko vaihto rekisteröity ja mikäli kapasiteetti muuttunut niin onko ohjelmoitu?
          Onko virtavuotoja mitattu akulta kun auto nukahtaa?
          Onko akkutesti tehty? Onko käynnistysvirtoja mitattu? Paskana oleva starttikin voi syödä ehjänkin akun tyhjäksi käynnistyksissä.
          Ei muuta kun mittailemaan ja tutkimaan.
          Last edited by Juhi$; 03-05-2014, 13:34.

          Comment

          • Tofu
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2011
            • 515
            • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

            #35
            Originally posted by Juhi$ View Post
            Muistaakseni n. puoli tuntia menee että e60/61 nukahtaa.
            Onko akkua koskaan vaihdettu? Jos on niin onko vaihto rekisteröity ja mikäli kapasiteetti muuttunut niin onko ohjelmoitu?
            Onko virtavuotoja mitattu akulta kun auto nukahtaa?
            Onko akkutesti tehty? Onko käynnistysvirtoja mitattu? Paskana oleva starttikin voi syödä ehjänkin akun tyhjäksi käynnistyksissä.
            Ei muuta kun mittailemaan ja tutkimaan.
            Se valo sammuu puolen tunnin jälkeen vaihdekepin juuressa.

            Akku on ilmeisesti vuodelta 2006. Katoin akusta tuon numeron ja googlasin, ni antoi BMW 61 21 8 381 765 Starter Battery otsikkoa jne. Eli luultavasti orkkis??

            Kuinkas nuo virtavuodot mitataan, tai millä? Onnistuuko INPA tms. laitteella?

            Samoin nuo akkutestit, käynnistysvirtojen mittaus?

            Alla akusta otettu kuva.

            F01 730d -13

            Comment

            • Tofu
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 515
              • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

              #36
              Autolla ollu v.loppuna käymässä helsingissä ja auto seisoi perjantai illasta sunnuntai aamuun. Auto lähti ilman herjoja ja ihan ok sunnuntaita (tänään) käyntiin. Ajeltiin n. 400 kilometriä ja kerran auto sammutettiin jyväskylän jälkeen, ku käytiin syömässä, eikä vieläkään ongelmia.

              Perille, kun päästiin ja sammutin auton ja otin kamat kantoon ja n. 10min päästä meinasin lähteä liikkeelle ja koitin autoa käyntiin, niin ei sanonut enää mitään. Akku oli ihan finito. Ei muutaku kaapeleilla käyntiin.

              Ajelin n. 15 min ja sammutin auton ja kokeilin heti perään käyntiin ni lähti. (Pitää parin tunnin päästä kokeilla uudemman kerran, mitä silloin sanoo)

              Pitää ainakin uusia akkua hakea. Minkälainen akku tuohon pitää olla??

              Entä kuinkas nuo virtavuodot akulta nukahtamisen jälkeen mitataan Entä kuinka käynnistyvirrat mitataan? Akku testiä ei varmaankaan tarvi tehdä, jos uuden hankkii.
              F01 730d -13

              Comment

              • Tofu
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 515
                • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                #37
                Originally posted by Tofu View Post
                Lisättäkööt edelliseen..

                Nyt kun ongelmia alkoi olla, niin auto on hehkuttanut pakkasaamuina (n. -3). Mitä auto ei tehnyt talvella kertaakaan. Liittyykö tämä vain akun vähyyteen vai hehkuihin jotenkin?

                EDIT:

                Katoin salavalikosta

                kohdasta

                09.00
                UB
                14,9 - 15.1V

                Eli eikös tuo tarkoita, että se lataa tuota 15 Volttia?
                Tänään tuo samainen lukema oli 14,0 - 14.1 V
                F01 730d -13

                Comment

                • Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

                  #38
                  Originally posted by Tofu View Post
                  Entä kuinkas nuo virtavuodot akulta nukahtamisen jälkeen mitataan Entä kuinka käynnistyvirrat mitataan? Akku testiä ei varmaankaan tarvi tehdä, jos uuden hankkii.
                  Pihtivirtamittarilla, plusnavasta, takalasin läpi, (toivottavasti ei oo tummennuksia) paksu kaapeli akulta konetta kohti, virtamitattari siihen Amppeeri alueelle ja ovet lukkoon, vahtaat siinä takalasilla sitten amppeerien putoamista per minuutti.

                  Käynnistysvirrat mitataan startille menevästä punaisesta virtakaapelista, samaisella Amppeeri alueella pihtivirtamittarilla vaan kaapelin yli mittari ja kaveri starttaamaan. Ehjä startti ottaa sen 350 A virtaa.

                  Akkutesti lienee helpointa mitata vaan jännite lepotilassa, (irti kytkettynä)
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

                  Comment

                  • Tofu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 515
                    • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                    #39
                    Akun vaihdoin tänään. (Vaihtoa ei ole vielä kerrottu), mutta olovinaan tuli nopeampaa tuo otsikon herja. Mitenkäs tuon selittää? Alkuperäinen akku oli 90Ah ja vaihtoin 110Ah akun.
                    F01 730d -13

                    Comment

                    • e46touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1327
                      • Tornio

                      #40
                      Originally posted by Tofu View Post
                      Mitenkäs tuon selittää?
                      Rikkinäinen IBS kaapeli. vaihda.
                      __________________________________________________ ____________
                      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                      Comment

                      • Tofu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 515
                        • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                        #41
                        Originally posted by e46touring View Post
                        Rikkinäinen IBS kaapeli. vaihda.
                        Saikos IBSin jotenkin disabloitua, että voisi todeta vian olevan siinä? Muistaisin lukeneeni, että siitä otettaisiin joku johto irti tms.?
                        F01 730d -13

                        Comment

                        • jjamsa
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2010
                          • 82
                          • Tampere

                          #42
                          Auto 2005 545i E61. Mulla on ollut jatkuvaa ja vaihtelevaa purkua nyt vuodenvaiheesta asti. Silloin vaihdettiin akku. On koodattu, tosin 100Ah akku ja koodaus 110Ah. On ollut autosähköliikkeessä. On irroitettu ohjausmoduleita (peräkoukku, hantinpenkki), on vaihdettu takalasin mikrokytkin. Purku voi tyhjentää auton yhdessä yössä, niin että se sekoilee hälyt soi jne. Laturi toimii. Takaluuukussa kaikki toimii. Johtosarjaa ei ole vielä tarkastettu.

                          Mun perse ei kestä enää jatkuvaa korjaamolla käyttöä.

                          1) Kelpaako motonet tms perus pihtivirtamittari? Voisi alkaa itse seurata. Vai pitääkö olla joku tietty? Nollausominaisuus?
                          2) Voiko IBS olla rikki, vaikkei mitään siihen liittyvää vikakoodia tule? Voiko rikkoutunut IBS aiheuttaa ison purun?

                          Jos Tampereella joku jäsen diagnosoi, kiidän vauhdilla sinne!
                          F11 530xd -11
                          ___
                          E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
                          + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

                          Comment

                          • Kissvesala
                            Moderator
                            • Jun 2010
                            • 3110
                            • Liminka

                            #43
                            Originally posted by jjamsa View Post
                            Jos Tampereella joku jäsen diagnosoi, kiidän vauhdilla sinne!
                            Böntti
                            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                            Kissvesala.fi
                            Priva tai o443424479

                            Comment

                            • Juhi$
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2009
                              • 1268
                              • Laukaa

                              #44
                              Originally posted by Tofu View Post
                              Akun vaihdoin tänään. (Vaihtoa ei ole vielä kerrottu), mutta olovinaan tuli nopeampaa tuo otsikon herja. Mitenkäs tuon selittää? Alkuperäinen akku oli 90Ah ja vaihtoin 110Ah akun.
                              Jos oli 90Ah alkuperäinen akku, se on todennäköisesti ollut pääväriltään musta, eli AGM akku. Tuo 110Ah minkä olet sinne vaihtanut on todennäköisesti normaali akku? Auto pitää tuollaisen akun muutoksen jälkeen ohjelmoida ja tehdä myös akun vaihdon rekisteröinti. Tällähetkellä autosi ei edes lataa akkua täyteen kun ohjelmatasossa on edelleen 90Ah akku.

                              Comment

                              • Tofu
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2011
                                • 515
                                • Vimpeli, Etelä-Pohjanmaa

                                #45
                                Originally posted by Juhi$ View Post
                                Jos oli 90Ah alkuperäinen akku, se on todennäköisesti ollut pääväriltään musta, eli AGM akku. Tuo 110Ah minkä olet sinne vaihtanut on todennäköisesti normaali akku? Auto pitää tuollaisen akun muutoksen jälkeen ohjelmoida ja tehdä myös akun vaihdon rekisteröinti. Tällähetkellä autosi ei edes lataa akkua täyteen kun ohjelmatasossa on edelleen 90Ah akku.
                                Huomenna on tarkoitus kertoa autolle akunvaihdosta jne.

                                Autossa oli orkkis akku (Hopea/Harmaa väriltään) Normaali vai AGM?
                                Ja tämä uusi 110Ah akku on normaali.

                                Alla kuva alkuperäisestä akusta:

                                F01 730d -13

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎