Originally posted by ekaBMW
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
increased battery discharge
Collapse
X
-
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
-
-
Originally posted by böntti View PostNyt menee metsään. Virta pienenee kun jännite pienenee, teho ei todellakaan pysy samana. Tai no, laitteen tyyppikilpeen merkitty nimellisteho toki pysyy samana mutta toteutunut teho ei.
Elektroniikka komponentit toimii usein 5v luokkaa olevilla jännitteillä. 5v voidaan tehdä esim laitteen sisäisellä hakkurilla (auton tapauksessa 12v-->5v). Näissä tapauksissa virta kasvaa jännitteen tippuessa jos hakkuri on yhtään fiksumpi ja oikein mitoitettu.
Myönnän kyllä että en ole noihin autojen ohjainlaitteisiin perehtynyt että kuinka nuo on toteutettu.
Pointti kuitenkin on se että virta voi myös kasvaa.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Toki jos siellä on sen verran älykäs syyteemi että teho pysyy vakiona niin sitten virta kasvaa. Autossa on unitilan aikana virroissa CAS ja antennivahvistin. Purkuhälytyksen raja on min. 80mA virta ja min. 1 Ah purkua. CAS:n kasvaneella virrankulutuksella tuo ei selity, normaali lepovirta on muistaakseni alle 10 mA.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by Benighted View PostMulla tämä vika johtui comfort accessista. Katseltiin logeista vian ollessa pahimmillaa, että auto heräilee jatkuvasti öisin kun luulee, että joku räpeltää kuskin ovenkahvaa. Tämä alkoi ja paheni huomattavasti yhden autonpesun jälkeen, liekö jäänyt kosteutta tai muuta tauhkaa kahvoihin. Homman varmisti myös se, että CA-sulake pois ei enää valitusta akun tyhjenemisestä tullut.
Käytännössä paineilmalla kahvojen sisään ja sädehoidolla korjaantui, eikä ole enää palannut. Ongelmia tosiaan oli varmaan 6kk ja nyt ei ole tullut kertaakaan pariin kuukauteen. Ihme juttuja, mutta parempi näin kun että olisi pitänyt alkaa uusimaan noita kahvojen mekanismeja.
Comment
-
-
5 sarjalaisessahan ei itse ulkokahvassa ole mitään elektroniikkaa vaan siinä osassa mikä tulee oven sisään ja sieltä tulee tuo anturi mikä tunnistaa räpylän. Se on kaikissa siinä kahvojen kohdalla oikeassa reunassa. Tuossa oven sisälle tulevan mekaanisen osan takana on sitten se elektroniikkapulikka.
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View Post5 sarjalaisessahan ei itse ulkokahvassa ole mitään elektroniikkaa vaan siinä osassa mikä tulee oven sisään ja sieltä tulee tuo anturi mikä tunnistaa räpylän. Se on kaikissa siinä kahvojen kohdalla oikeassa reunassa. Tuossa oven sisälle tulevan mekaanisen osan takana on sitten se elektroniikkapulikka.
Aika hintava tais olla se oven sisäinen osakin ja ainakin itsellä toi toimii varsin epävarmasti melkein joka kahvasta. Nyt tosiaan kuitenkin toimii pääosin eikä drainaile akkua joten olen antanut olla. Eikä taida se vaihtoprosessikaan olla ihan mikään muutaman minuutin homma.F11 530xdA M-Sport 2014
Ex. E39 530iA Touring 2001
Ex. E61 530dA Edition Sport 2009
Comment
-
-
Ei ole kyynärnojassa enää mitään, otettiin CIC asennuksessa pois loputkin jäänteet Nokia 6310i-yhteensopivuudesta.
Tutkin viime kesänä tuota lepovirtaa mutta se kyllä unille mennessä laski sinne 30-40mA tienoille eikä penkkien modulien irroitus silloin mielestäni vaikuttanut.
TCUkin vaihtui Comboxiin.
Eikös 11/06 valmistuneessa ole tuo MPM jo yhdistetty johonkin toiseen moduliin eikä sitä ole enää erillisenä?
Ilman oskilloskooppia ja kunnollista virtamittaria virran katoamisen selvittäminen on ollut aika vaikeaa tähän saakka.
Comment
-
Comment