Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keula tukkoon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #16
    Eikait nämä tyhjäkäynnillä lämpenekään..
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #17
      Pakkasta -22 astetta, ei mitään virityksiä keulan aukkoihin taikka munuaisiin. Sai ajaa parikymmentä minuuttia maantiellä, että lämmöt nousivat 88 asteeseen. Kevyessä ajossa kaupungissa tippui 81 asteeseen. Molemmat termarit vaihdettu pari kuukaustta sitten.
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • Jolli
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2556
        • Virolahti

        #18
        Originally posted by Fabsu View Post
        Pakkasta -22 astetta, ei mitään virityksiä keulan aukkoihin taikka munuaisiin. Sai ajaa parikymmentä minuuttia maantiellä, että lämmöt nousivat 88 asteeseen. Kevyessä ajossa kaupungissa tippui 81 asteeseen. Molemmat termarit vaihdettu pari kuukaustta sitten.
        Näissähän on kolme termaria, EGR, päätermari sekä vaihteiston termari
        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
        PM tavoittaa, puhelimella ei.

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7527
          • Jyväshyvä

          #19
          Originally posted by Jolli View Post
          sekä vaihteiston termari
          Automaateissa...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Fabsu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1754

            #20
            Originally posted by Jolli View Post
            Näissähän on kolme termaria, EGR, päätermari sekä vaihteiston termari
            Manuaalissa tietääkseni kaksi
            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
            e30 318i -88

            Comment

            • RoopeA08
              Newbiemmer
              • Mar 2010
              • 16
              • Helsinki

              #21
              Näissähän on kolme termaria, EGR, päätermari sekä vaihteiston termari
              Paitsi että kaikissa malleissa ei ole EGR termaria. Esim X3 2.0dA LCI - mallissa EGR:ää ei ole, mutta päätermari ja vaihteiston lämmönvaihdin on.

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7527
                • Jyväshyvä

                #22
                Originally posted by RoopeA08 View Post
                Paitsi että kaikissa malleissa ei ole EGR termaria. Esim X3 2.0dA LCI - mallissa EGR:ää ei ole, mutta päätermari ja vaihteiston lämmönvaihdin on.
                No jos saivarrellaan, on EGR mutta ei termaria sille ;-)
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • tovayryn
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 464
                  • Kajaani

                  #23
                  Äsken ajelin tunnin osaksi maantietä ja osaksi kaupungissa..weba on ehkä toiminu välillä..ehkä ei..
                  Lämmöt nous maksimissaan 78 asteeseen..keula tukossa ja pakkasta -20. Kyllä siellä on termarit rikki..uudet (pää ja egr) takapenkillä...vielä ei vaikutusta..
                  MB W164
                  ex: //DTM535

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5419
                    • S:t Karins

                    #24
                    Originally posted by Cell View Post
                    Kun tukit välijäähyn, nousee kenkiessä imulämmöt aika rankasti vaikka vedenlämpö ei heti nousekaan.
                    Ei liene ongelma talvella normikäytössä. Löytyyhän tuonne tehtaan osakin, numero 2:

                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      Originally posted by Tommix View Post
                      Ei liene ongelma talvella normikäytössä. Löytyyhän tuonne tehtaan osakin, numero 2:

                      http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=51&fg=15
                      Joo, ja tehtaan dokumenteista löytyy myös erikoismaininta ettei noita olis alunperin laitettu mihinkään ahdettuun
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • tovayryn
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 464
                        • Kajaani

                        #26
                        termarit vaihdettu

                        Ajelin oulusta äsken kajaaniin ja pakkasta semmonen -23.. Lämmöt siellä 78-88. Riippu vähän vauhdista, keula täysin auki. Mennessä ei jaksanu edes nostaa 78 asti vaikka keula oli tukittu.
                        Tovin piti yhdessä välissä 95 asteessa lämpöjä, tekikö tuo dpf polton sillon?
                        MB W164
                        ex: //DTM535

                        Comment

                        • e46touring
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1327
                          • Tornio

                          #27
                          Originally posted by tovayryn View Post
                          termarit vaihdettu

                          Ajelin oulusta äsken kajaaniin ja pakkasta semmonen -23.. Lämmöt siellä 78-88. Riippu vähän vauhdista, keula täysin auki. Mennessä ei jaksanu edes nostaa 78 asti vaikka keula oli tukittu.
                          Tovin piti yhdessä välissä 95 asteessa lämpöjä, tekikö tuo dpf polton sillon?
                          JOS lämmöt seilaa uusilla termareilla 78 - 88c välillä niin ilmeisesti autom.laatikon lauhdutinta EI OLE vaihdettu ?!?.
                          KAIKKI 3 kpl termaria kunnossa ollessaan lämmöt pysyy hyvin tarkasti 88 - 91C välissä. DPF poltossa nousee muutaman asteen eli n.96C. Tee nyt se lauhduttimen letkun tukkimis konsti ja seuraa matka ajossa lämpöjä.
                          __________________________________________________ ____________
                          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                          Comment

                          • LasseE
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2008
                            • 416
                            • Kontiolahti/Joensuu

                            #28
                            Originally posted by e46touring View Post
                            JOS lämmöt seilaa uusilla termareilla 78 - 88c välillä niin ilmeisesti autom.laatikon lauhdutinta EI OLE vaihdettu ?!?.
                            KAIKKI 3 kpl termaria kunnossa ollessaan lämmöt pysyy hyvin tarkasti 88 - 91C välissä. DPF poltossa nousee muutaman asteen eli n.96C. Tee nyt se lauhduttimen letkun tukkimis konsti ja seuraa matka ajossa lämpöjä.
                            Paikallisessa merkkiliikkeessä vielä väittivät,että laatikon termarilla ei ole lämpenemiseen mitään vaikutusta..eivät kuulemma ole vaihtaneet juurikaan noita termareita. Miksiköhän...
                            Ex. E46 330d -05
                            Ex. e61 530da -05
                            Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                            Member of Team EastAudio
                            Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                            Comment

                            • e46touring
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1327
                              • Tornio

                              #29
                              Originally posted by LasseE View Post
                              Paikallisessa merkkiliikkeessä vielä väittivät,että laatikon termarilla ei ole lämpenemiseen mitään vaikutusta..eivät kuulemma ole vaihtaneet juurikaan noita termareita. Miksiköhän...
                              Hartikainen ?? Kehtaavatkin !! ilmeisesti EI OLE käytännön kokemusta ao. autoista.
                              Tuo laatikon lauhdutintermari on "jännä" kapistus rikkoontuessaan, se kun laskee läpi niin koneen vesipumpun voimalla syylärin kylmästä päästä pääsee KYLMÄÄ nestettä koneeseen ja siten jäähdyttää TÄYSIN tarpeettomasti konetta. Tätä "ominaisuutta" EI VOI todeta marmorihallin lattialla vaan vaatii toisenlaiset diagnostiikka vehkeet jotta päästään autolla maantielle testaamaan ns. LIVEDATAA.
                              __________________________________________________ ____________
                              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                              Comment

                              • exautisti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1267
                                • oulu

                                #30
                                Originally posted by e46touring View Post
                                Hartikainen ?? Kehtaavatkin !! ilmeisesti EI OLE käytännön kokemusta ao. autoista.
                                Tuo laatikon lauhdutintermari on "jännä" kapistus rikkoontuessaan, se kun laskee läpi niin koneen vesipumpun voimalla syylärin kylmästä päästä pääsee KYLMÄÄ nestettä koneeseen ja siten jäähdyttää TÄYSIN tarpeettomasti konetta. Tätä "ominaisuutta" EI VOI todeta marmorihallin lattialla vaan vaatii toisenlaiset diagnostiikka vehkeet jotta päästään autolla maantielle testaamaan ns. LIVEDATAA.

                                Meinaatko ettei merkkiliike voi halutessaan seurata livedataa
                                -99 punane passatti

                                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                                Tuikun softat
                                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                                www.mcars.fi

                                Kysy 041-5056506

                                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎