Itekki uusein egr ja päätermarin pari kk sitte. Vielä pikkupakkasilla lämmöt nousi 90 asteeseen ja -10 asteen pakkasissakin johonki 80-85 eli aivan riittävästi. Nyt-20 asteen pakkasilla ei nouse enää ku 68-73 välille. Lämmönvaihdin
Kyllä mulla huomas laatikon toiminnassakin ennen ku laitto pahvit!
"heitti" vaihteet pesään kovaa eikä vaihtanut pehmeästi, mutta nyt pahvien kans vaihtaa taas pehmeesti. Moottorin lämmöt näyttää 55 ajossa, eli lämmönvaihdin vaihtuu heti ku tulee ensinmäin arkipäivä..
Joo pitää viedä tuo omakin pulkka termarin vaihtoon jottei palellu ratin taakse.
Kaksi vuotta ja 60 tkm sitten vaihdoin päätermarin ,viime talvi meni ok mutta nyt on todella kylmää kyytiä.
Eilen - 24 pakkasta ja 20 km ajolla ei lämmöt nouse kuin 4500 kohdille..
Kyllähän näissä tarkenee vaikka 30 asteen pakkasessa kun lämmöt nousee=termarit kunnossa.
Viime talvena kovin keli oli -35°c ja lämmöt oli maantiellä +90°c..Nyt ei jaksanut -25 nostaa enää kuin 80-83°c. Taitaa tuo viimeinen kymppi jäädä kiinni vaihteiston termarista. Vuosi sitten uusin molemmat termarit (egr/pää) ja pari viikkoa sitten vielä varmuuden vuoksi egr-termarin. Ei vaikutusta ja entinenkin oli kunnossa.
Ex. E46 330d -05
Ex. e61 530da -05
Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
Member of Team EastAudio
Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net
Lämmönvaihdin se minullakin näyttää oirelevan. Vaihdoin syksyllä päätermostaatin sekä egr mutta lämmöt ei nouse näillä pakkasilla kyllä riittävästi. Nyt tuli tukittua 90 % m-sport puskimen alailman otto aukko ja sitten näyttäisi, että lämmöt lähentelevät normaalia.Varman pitäisi joskus vielä vaihtaa tuo lämmönvaihdin niin sitten pärjäisi ilman pahveja.
Aikaisemmassa autossa e39 530d vaikka webasto oli rikki niin riitti kun tukki munuaiset sisäpuolelta muovilla niin lämmöt nousi klo 12.
Itselläni nyt ei onneksi ole tätä lämmönvaihdinta, kun E39 autona. Pohdiskelin vain tuossa postauksessani lämmönvaihtimen tarvetta.
Ps. Hyvin toimii loota tuon sinun puljun Suorittaman huuhteluvaihdon jäljiltä
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Yhtä asiaa en tajua, miks tuota syyläriä ja moottoritilaa pitää kiusata -30 asteen viimalla? Tajuan sen että nämä kyllä pysyy lämpimänä ku termarit toimii oikein mut mitä hyötyä siitä saa ku ajaa keula auki? Miks ei vaan anna olla kiinni sen ja päästää lämmönvaihtimen (syyläri) vähän helpommalla? On siinä melkoinen lämpötila vaihtelu -30 vs konehuone..
Itse olen tukkinut alaosan ja jättänyt munuaiset auki.
kokonaan kaikkia aukkoja ei liene hyvä tukkia. Onko tuo sitten "oikea" tapa, että alaosa tukkoon ja munuaiset auki vai toisinpäin? Mitenkäs porukka on tuon toteuttanut?
tuonnehan heti alkupään viesteihin on e46touring kirjoittanut että munuaiset tukkoon ja coolerin edestä aukko auki
Kaverilla kyl on toisinpäin, mut noin mulla nyt on ja saa ollakkin
tuonnehan heti alkupään viesteihin on e46touring kirjoittanut että munuaiset tukkoon ja coolerin edestä aukko auki
Kaverilla kyl on toisinpäin, mut noin mulla nyt on ja saa ollakkin
Mulla oli aiemmassa ne läpät ja munuaiset oli tosiaan kiinni lähes aina, alaläpät taasen auki lähes aina ajon aikana...
Tosin bensaauto, mutta munuaiset laittasin umpeen ainakin lähes kokonaan, jos jonkun pienen aukon siihen jättäis, alakerran aukko on muuten pienempi M-sport puskurilla kuin tavallisessa... näyttää vaan isommalta kun siinä on se syvennys...
LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
Mulla oli aiemmassa ne läpät ja munuaiset oli tosiaan kiinni lähes aina, alaläpät taasen auki lähes aina ajon aikana...
Tosin bensaauto, mutta munuaiset laittasin umpeen ainakin lähes kokonaan, jos jonkun pienen aukon siihen jättäis, alakerran aukko on muuten pienempi M-sport puskurilla kuin tavallisessa... näyttää vaan isommalta kun siinä on se syvennys...
mikä syvennys? sehän on ihan rehellinen reikä mikä siinä alareunassa no m puskimella.
mikä syvennys? sehän on ihan rehellinen reikä mikä siinä alareunassa no m puskimella.
syvennys, kun ei se koko puskurin aukko ole vapaata aukkoa moottoritilaan, reunoiss aon jarruille menevät putket sitten tulee feikki ritilät joista ei tule viimaa läpi, keskellä on vaan pätkä ritilää...
tästä käynee ilmi ala-aukon todellinen koko, siis tuo ritilän alue, ja mistäkö päättelen sen olevan pienempi kuin normipuskurissa... no alakerran läpät jotka normipuskuriin voi laittaa, ne on huomattavasti leveemmät kuin toi aukko
Onko nuo kaikki lämpöilmotukset tehty maantie ajossa ?
Itelläni pitää lämmöt maantiellä 88 asteessa kovemmallaki pakkasella ( joku 20 ollut) ja lämpeneeki kohtuu nopeesti, mutta kaupunki köröttelyssä/tyhjäkäynnillä lämpenee hitaasti, johonki 50 nousee hetkessä mutta sitte alkaa hidastuun lämpeneminen kun puhallin alkaa puhaltaa. ei oo tainnu kaupungissa/tyhjäkäytöllä nousta yli 70... tai ainakaan ei oo tullu niin pitkästi ajoa. heti jos ajaa tasakaasulla muutamankaan kilometrin yli 50km/h niin lämmöt nousee. egr ja päätermari vaihdettu syksyllä.
Auttaisko keulan tukkiminen tuohon taajamassa lämpenemiseen yhtään ? Ei näistä ykskään varmaan pelkällä tyhjäkäynnillä lämpene ?
1000km nyt takana 525da LCI:llä. Olosuhteista riippumatta ja munuaiset peitettynä max. lämmöt 75c. Oisko ns. kesätermari. Ja mitähän termaria ensisijaisesti lähtisi vaihtamaan?
Comment