Keula tukkoon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -rik
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 827
    • Rovaniemi

    #46
    Itekki uusein egr ja päätermarin pari kk sitte. Vielä pikkupakkasilla lämmöt nousi 90 asteeseen ja -10 asteen pakkasissakin johonki 80-85 eli aivan riittävästi. Nyt-20 asteen pakkasilla ei nouse enää ku 68-73 välille. Lämmönvaihdin
    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

    Comment

    • Kenzu
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1285
      • Vaasa

      #47
      Kyllä mulla huomas laatikon toiminnassakin ennen ku laitto pahvit!
      "heitti" vaihteet pesään kovaa eikä vaihtanut pehmeästi, mutta nyt pahvien kans vaihtaa taas pehmeesti. Moottorin lämmöt näyttää 55 ajossa, eli lämmönvaihdin vaihtuu heti ku tulee ensinmäin arkipäivä..
      Lamborghini Gallardo
      Ex:
      F87 M2
      F82 M4
      F15 X5M50d
      F31 330d
      E60 M5
      E46 M3
      E63 645ci
      E60 530d -07 M5D satinwhite
      E36 M3 Turbo
      E30 325 cäbi -92

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6327
        • P-Pohjanmaa

        #48
        Joo pitää viedä tuo omakin pulkka termarin vaihtoon jottei palellu ratin taakse.

        Kaksi vuotta ja 60 tkm sitten vaihdoin päätermarin ,viime talvi meni ok mutta nyt on todella kylmää kyytiä.
        Eilen - 24 pakkasta ja 20 km ajolla ei lämmöt nouse kuin 4500 kohdille..

        Kyllähän näissä tarkenee vaikka 30 asteen pakkasessa kun lämmöt nousee=termarit kunnossa.
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • LasseE
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 416
          • Kontiolahti/Joensuu

          #49
          Viime talvena kovin keli oli -35°c ja lämmöt oli maantiellä +90°c..Nyt ei jaksanut -25 nostaa enää kuin 80-83°c. Taitaa tuo viimeinen kymppi jäädä kiinni vaihteiston termarista. Vuosi sitten uusin molemmat termarit (egr/pää) ja pari viikkoa sitten vielä varmuuden vuoksi egr-termarin. Ei vaikutusta ja entinenkin oli kunnossa.
          Ex. E46 330d -05
          Ex. e61 530da -05
          Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
          Member of Team EastAudio
          Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #50
            Originally posted by casino View Post
            Lämmönvaihdin se minullakin näyttää oirelevan. Vaihdoin syksyllä päätermostaatin sekä egr mutta lämmöt ei nouse näillä pakkasilla kyllä riittävästi. Nyt tuli tukittua 90 % m-sport puskimen alailman otto aukko ja sitten näyttäisi, että lämmöt lähentelevät normaalia.Varman pitäisi joskus vielä vaihtaa tuo lämmönvaihdin niin sitten pärjäisi ilman pahveja.

            Aikaisemmassa autossa e39 530d vaikka webasto oli rikki niin riitti kun tukki munuaiset sisäpuolelta muovilla niin lämmöt nousi klo 12.
            Itselläni nyt ei onneksi ole tätä lämmönvaihdinta, kun E39 autona. Pohdiskelin vain tuossa postauksessani lämmönvaihtimen tarvetta.

            Ps. Hyvin toimii loota tuon sinun puljun Suorittaman huuhteluvaihdon jäljiltä
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • tovayryn
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 464
              • Kajaani

              #51
              Yhtä asiaa en tajua, miks tuota syyläriä ja moottoritilaa pitää kiusata -30 asteen viimalla? Tajuan sen että nämä kyllä pysyy lämpimänä ku termarit toimii oikein mut mitä hyötyä siitä saa ku ajaa keula auki? Miks ei vaan anna olla kiinni sen ja päästää lämmönvaihtimen (syyläri) vähän helpommalla? On siinä melkoinen lämpötila vaihtelu -30 vs konehuone..
              MB W164
              ex: //DTM535

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1306
                • Kainuu

                #52
                Itse olen tukkinut alaosan ja jättänyt munuaiset auki.
                BMW i5 M60, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                Comment

                • Pex
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 353
                  • Kuusamo

                  #53
                  Originally posted by Pex View Post
                  mulla 2.0D, M47N2.
                  Onko tässä mallissa EGR:llä termaria ollenkaan?

                  Missä malleissa on automaattisesti avautuvat/sulkeutuvat läpät maskissa syylärin edessä?
                  tietääkö joku vastauksia noihin edellisiin?


                  Originally posted by makebm5 View Post
                  Itse olen tukkinut alaosan ja jättänyt munuaiset auki.
                  kokonaan kaikkia aukkoja ei liene hyvä tukkia. Onko tuo sitten "oikea" tapa, että alaosa tukkoon ja munuaiset auki vai toisinpäin? Mitenkäs porukka on tuon toteuttanut?
                  Nykyään mennään Volkkarilla

                  Ex. E61 520dA 2006

                  Comment

                  • casino
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 663
                    • Keski-Suomi

                    #54
                    Originally posted by BreeZi View Post
                    Itselläni nyt ei onneksi ole tätä lämmönvaihdinta, kun E39 autona. Pohdiskelin vain tuossa postauksessani lämmönvaihtimen tarvetta.

                    Ps. Hyvin toimii loota tuon sinun puljun Suorittaman huuhteluvaihdon jäljiltä

                    Hyvä homma. Todistetusti Saarijärvellä osataan tehdä huuhteluöljynvaihto automaattivaihteistoon

                    Joten kaikki halukkaat jotka ovat kiinnostuneita automaatin huuhteluöljynvaihdosta keski-suomessa niin privalla voi kysellä lisää....
                    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                    e39 -530d touring 11/1999
                    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                    Comment

                    • tovayryn
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 464
                      • Kajaani

                      #55
                      tuonnehan heti alkupään viesteihin on e46touring kirjoittanut että munuaiset tukkoon ja coolerin edestä aukko auki
                      Kaverilla kyl on toisinpäin, mut noin mulla nyt on ja saa ollakkin
                      MB W164
                      ex: //DTM535

                      Comment

                      • zanta
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 2908
                        • Oulu

                        #56
                        Originally posted by tovayryn View Post
                        tuonnehan heti alkupään viesteihin on e46touring kirjoittanut että munuaiset tukkoon ja coolerin edestä aukko auki
                        Kaverilla kyl on toisinpäin, mut noin mulla nyt on ja saa ollakkin
                        Mulla oli aiemmassa ne läpät ja munuaiset oli tosiaan kiinni lähes aina, alaläpät taasen auki lähes aina ajon aikana...

                        Tosin bensaauto, mutta munuaiset laittasin umpeen ainakin lähes kokonaan, jos jonkun pienen aukon siihen jättäis, alakerran aukko on muuten pienempi M-sport puskurilla kuin tavallisessa... näyttää vaan isommalta kun siinä on se syvennys...
                        LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                        eksälista:
                        E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                        Comment

                        • k0rppi
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 784
                          • Varkaus

                          #57
                          Originally posted by zanta View Post
                          Mulla oli aiemmassa ne läpät ja munuaiset oli tosiaan kiinni lähes aina, alaläpät taasen auki lähes aina ajon aikana...

                          Tosin bensaauto, mutta munuaiset laittasin umpeen ainakin lähes kokonaan, jos jonkun pienen aukon siihen jättäis, alakerran aukko on muuten pienempi M-sport puskurilla kuin tavallisessa... näyttää vaan isommalta kun siinä on se syvennys...
                          mikä syvennys? sehän on ihan rehellinen reikä mikä siinä alareunassa no m puskimella.

                          Comment

                          • zanta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 2908
                            • Oulu

                            #58
                            Originally posted by k0rppi View Post
                            mikä syvennys? sehän on ihan rehellinen reikä mikä siinä alareunassa no m puskimella.
                            syvennys, kun ei se koko puskurin aukko ole vapaata aukkoa moottoritilaan, reunoiss aon jarruille menevät putket sitten tulee feikki ritilät joista ei tule viimaa läpi, keskellä on vaan pätkä ritilää...


                            tästä käynee ilmi ala-aukon todellinen koko, siis tuo ritilän alue, ja mistäkö päättelen sen olevan pienempi kuin normipuskurissa... no alakerran läpät jotka normipuskuriin voi laittaa, ne on huomattavasti leveemmät kuin toi aukko
                            Last edited by zanta; 24-12-2012, 21:02.
                            LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                            eksälista:
                            E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                            Comment

                            • JJtalo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2011
                              • 350
                              • Kokkola

                              #59
                              Onko nuo kaikki lämpöilmotukset tehty maantie ajossa ?
                              Itelläni pitää lämmöt maantiellä 88 asteessa kovemmallaki pakkasella ( joku 20 ollut) ja lämpeneeki kohtuu nopeesti, mutta kaupunki köröttelyssä/tyhjäkäynnillä lämpenee hitaasti, johonki 50 nousee hetkessä mutta sitte alkaa hidastuun lämpeneminen kun puhallin alkaa puhaltaa. ei oo tainnu kaupungissa/tyhjäkäytöllä nousta yli 70... tai ainakaan ei oo tullu niin pitkästi ajoa. heti jos ajaa tasakaasulla muutamankaan kilometrin yli 50km/h niin lämmöt nousee. egr ja päätermari vaihdettu syksyllä.
                              Auttaisko keulan tukkiminen tuohon taajamassa lämpenemiseen yhtään ? Ei näistä ykskään varmaan pelkällä tyhjäkäynnillä lämpene ?

                              Comment

                              • alttu
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 519
                                • Nummela

                                #60
                                1000km nyt takana 525da LCI:llä. Olosuhteista riippumatta ja munuaiset peitettynä max. lämmöt 75c. Oisko ns. kesätermari. Ja mitähän termaria ensisijaisesti lähtisi vaihtamaan?
                                F15 30d ///M-SPORT
                                Ex.
                                F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                                Comment

                                Working...
                                X