Keula tukkoon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kamikaze
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 296
    • Mänttä-Vilppula

    #31
    Originally posted by e46touring View Post
    Tuo laatikon lauhdutintermari on "jännä" kapistus rikkoontuessaan
    Lauhdutin? Onko siellä niin kuuma, että ne nesteet höyrystyy tai kaasuuntuu?

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Lauhdutin


    Tarkoitit varmaan jäähdytintä. Myös öljyä jäähdyttävä kenno on jäähdytin, eikä mikään öljynlauhdutin, vaikka moni lauhduttimesta puhuukin.
    BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
    Toyota MR2 2.0 GTi -93

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      #32
      Originally posted by Kamikaze View Post
      Lauhdutin? Onko siellä niin kuuma, että ne nesteet höyrystyy tai kaasuuntuu?

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Lauhdutin


      Tarkoitit varmaan jäähdytintä. Myös öljyä jäähdyttävä kenno on jäähdytin, eikä mikään öljynlauhdutin, vaikka moni lauhduttimesta puhuukin.

      Lämmönvaihdin se on.
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1578

        #33
        osaako joku kertoa, et vaikuttaako tuon egrn toiminnan pienentäminen 5%iin miten lämpenemiseen? 3vko sitten kaikki termarit uusittu, 3kpl, ja nyt -20 pakkasta munat tukossa, lämmöt 70km ajon jälkeen 79-80. Kiihautus nostaa lämmöt kyllä, mut tasainen nopeus laskee ne tuohon. Paikallaan käynnissä ne tippuu edelleen. Auto 530d vm06.

        ed. Lämppäri offille ni lämmöt hetkessä 89-90, takas päälle ni pikkuhiljaa laskee takas 79-80. Matkaa ajettu 110km
        Last edited by ptikkala; 22-12-2012, 11:26.

        Comment

        • LasseE
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 416
          • Kontiolahti/Joensuu

          #34
          Originally posted by e46touring View Post
          Hartikainen ?? Kehtaavatkin !! ilmeisesti EI OLE käytännön kokemusta ao. autoista.
          Tuo laatikon lauhdutintermari on "jännä" kapistus rikkoontuessaan, se kun laskee läpi niin koneen vesipumpun voimalla syylärin kylmästä päästä pääsee KYLMÄÄ nestettä koneeseen ja siten jäähdyttää TÄYSIN tarpeettomasti konetta. Tätä "ominaisuutta" EI VOI todeta marmorihallin lattialla vaan vaatii toisenlaiset diagnostiikka vehkeet jotta päästään autolla maantielle testaamaan ns. LIVEDATAA.
          Hartikaisella totesivat kaverille näin..Avainvaunulla tuon olisi vielä ymmärtänyt. Oli ollut vieläpä bmw;n erikoistunut asentaja.
          Ex. E46 330d -05
          Ex. e61 530da -05
          Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
          Member of Team EastAudio
          Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

          Comment

          • tovayryn
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 464
            • Kajaani

            #35
            Kyllä eilen ainakin huomasi että vaikuttaa miten konetta rasittaa ajossa, siihen mitä koneen lämmöt on. Kun järjellä ajattelee niin aikamoinen jäähdytinhän se on tuo -25 asteen pakkanen joka 80km/h vauhdissa puhaltaa syyläriin koko keulan mitalta. Sitten kun antoi happea kunnolla tuolle vehkeelle ja ropotteli jotain 130kmh niin hyvin pysy likellä 90 astetta lämmöt.
            Ite en kyllä aloittelijana vielä tekis mitään tuolle laatikon lämmönvaihtimelle.. :think
            MB W164
            ex: //DTM535

            Comment

            • nupaha
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2008
              • 277
              • Pohojanmaa

              #36
              N47-kone 520d E61, termostaatti rikki

              Moro !

              Lainaan topiccia. Onko kukaan palstalaisista vaihtanut kyseiseen autoon/koneeseen (E61/N47) termostaattia ? Omasto sökänä eikä lämmöt nouse enää näillä pakkasilla kuin reilu 50-asteeseen. Kyseessä manuaaliaskilla varustettu, joten vaihotehtoja ei ole kuin päätermari. Onkohan kuinka pahassa paikassa ? Joutuuko vaihtaa ylä- vai alakautta ? En oo vielä kerenny asiaa tutkimaan itte olenkaan. Realoem:in kuva katottu enkä paikkaa heti hahmottanu, mutta enpä oo tosin vielä koneen vierressäkään käyny lurkkimas. Kyllähän tämä tuon DPF:nkin takia pitää heti hoitaa pois vaivoista.
              Mietin vaan, että pitääkö viedä pajalle vai kokeileeko vaihtaa itte.

              Tiedosta kiitollinen.
              työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
              kauppakassina Audi A3 sedan
              kesäkissana Jaguar XKR
              tyttärillä Bmw E90 lci 318dsl

              Comment

              • LasseE
                Bimmer Fanatic
                • May 2008
                • 416
                • Kontiolahti/Joensuu

                #37
                Originally posted by nupaha View Post
                Moro !

                Lainaan topiccia. Onko kukaan palstalaisista vaihtanut kyseiseen autoon/koneeseen (E61/N47) termostaattia ? Omasto sökänä eikä lämmöt nouse enää näillä pakkasilla kuin reilu 50-asteeseen. Kyseessä manuaaliaskilla varustettu, joten vaihotehtoja ei ole kuin päätermari. Onkohan kuinka pahassa paikassa ? Joutuuko vaihtaa ylä- vai alakautta ? En oo vielä kerenny asiaa tutkimaan itte olenkaan. Realoem:in kuva katottu enkä paikkaa heti hahmottanu, mutta enpä oo tosin vielä koneen vierressäkään käyny lurkkimas. Kyllähän tämä tuon DPF:nkin takia pitää heti hoitaa pois vaivoista.
                Mietin vaan, että pitääkö viedä pajalle vai kokeileeko vaihtaa itte.

                Tiedosta kiitollinen.
                Ex. E46 330d -05
                Ex. e61 530da -05
                Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                Member of Team EastAudio
                Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                Comment

                • rioj
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2008
                  • 47
                  • Hyvinkää

                  #38
                  Moro.
                  Noi ohjeet taitaa olla M47 ja M57 koneisiin.
                  N47 termostaatti on vesipumpun vieressä.


                  -Riku

                  Comment

                  • nupaha
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2008
                    • 277
                    • Pohojanmaa

                    #39
                    Originally posted by rioj View Post
                    Moro.
                    Noi ohjeet taitaa olla M47 ja M57 koneisiin.
                    N47 termostaatti on vesipumpun vieressä.


                    -Riku
                    Jep, moottori on siis N47 (520D). Ittekin kattelin tosin tuon kuvan, mutta kun ei ole auton viereen vielä kerinny/tarjennu asiaa ihmettelemään, niin ajattelin kysyä täältä vinkkejä vaihtoon. Jos pitää mennä alakautta, niin se rajoittaa vähän tota toimenpidettä. Ilmausta kans mietin, että miten hyvin se onnistuu vai tuleeko ilmat pihalle ihan isekkeeseen. :think
                    työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                    kauppakassina Audi A3 sedan
                    kesäkissana Jaguar XKR
                    tyttärillä Bmw E90 lci 318dsl

                    Comment

                    • alttu
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 519
                      • Nummela

                      #40
                      äEilen n. 400km seurasin lämpöjä. Ajon aikana pakkanen nousi -8 tuonne -20 ja lämmöt laski siinä sivussa 73c lähtötilanteesta aina 59-62c tuntumaan. Auto tuli pe saksasta joten lienee syytä vaihdattaa termarit. Vaikuttaisi siltä että on ns. kesämallit. Mites toi laatikon termari? Onko ihan kulutustavaraa?
                      F15 30d ///M-SPORT
                      Ex.
                      F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                      Comment

                      • Pex
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2010
                        • 353
                        • Kuusamo

                        #41
                        Originally posted by nupaha View Post
                        Moro !
                        Onko kukaan palstalaisista vaihtanut kyseiseen autoon/koneeseen (E61/N47) termostaattia ? Omasto sökänä eikä lämmöt nouse enää näillä pakkasilla kuin reilu 50-asteeseen. Kyseessä manuaaliaskilla varustettu, joten vaihotehtoja ei ole kuin päätermari.
                        mulla 2.0D, M47N2. Lieneekö mylly sama (?), mutta mulla automaattiaski.
                        Onko tässä mallissa EGR:llä termaria ollenkaan? Jos on niin meinaan aloittaa vaihtamisen siitä. Lämmöt nousee -10C:ssa 78-82:een ja -20C:ssa pyörii 68-72 välillä.

                        Missä malleissa on automaattisesti avautuvat/sulkeutuvat läpät maskissa syylärin edessä? Mulla on aina ollut se harhaluulo, että kaikissa "suomimalleissa" nämä löytyy vakiona, mutta tässä yks päivä kun kurkistelin niin ei ainakaan omassa kulkineessani ole mitään säleikköä. Syylärin kenno sieltä suoraan paistaa.
                        Nykyään mennään Volkkarilla

                        Ex. E61 520dA 2006

                        Comment

                        • Kenzu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 1285
                          • Vaasa

                          #42
                          Oma 530d just vaihdettu termarit mutta ei lämmön vaihdinta, niin ei tuu kun haaleeta lämpöä
                          vaikka on keula tukittuna.. Meinas olla jopa kylmä ajaa eilen -28! pitää vissiin tilata se lämmönvaihdin..
                          Lamborghini Gallardo
                          Ex:
                          F87 M2
                          F82 M4
                          F15 X5M50d
                          F31 330d
                          E60 M5
                          E46 M3
                          E63 645ci
                          E60 530d -07 M5D satinwhite
                          E36 M3 Turbo
                          E30 325 cäbi -92

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            #43
                            Enhän minä mitään tiedä Mutta!

                            Tuntuu näitä lämmönvaihdinongelmia olevan aika paljon näissä uudemmissa 500-sarjalaisissa..

                            Eikö tähänkin voisi keksiä jotain hyvää vaihtoehtoa? Vaikka ohittaisi koko jäähdytinnestekierrosta tuon lämmönvaihtimen? Lämpiääkö laatikkoöljyt näissä välineissä niin paljon, että rupeisi vaikuttamaan haitallisesti laatikon toimintaan?
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            • casino
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 663
                              • Keski-Suomi

                              #44
                              Originally posted by BreeZi View Post
                              Tuntuu näitä lämmönvaihdinongelmia olevan aika paljon näissä uudemmissa 500-sarjalaisissa..

                              Eikö tähänkin voisi keksiä jotain hyvää vaihtoehtoa? Vaikka ohittaisi koko jäähdytinnestekierrosta tuon lämmönvaihtimen? Lämpiääkö laatikkoöljyt näissä välineissä niin paljon, että rupeisi vaikuttamaan haitallisesti laatikon toimintaan?
                              Lämmönvaihdin se minullakin näyttää oirelevan. Vaihdoin syksyllä päätermostaatin sekä egr mutta lämmöt ei nouse näillä pakkasilla kyllä riittävästi. Nyt tuli tukittua 90 % m-sport puskimen alailman otto aukko ja sitten näyttäisi, että lämmöt lähentelevät normaalia.Varman pitäisi joskus vielä vaihtaa tuo lämmönvaihdin niin sitten pärjäisi ilman pahveja.

                              Aikaisemmassa autossa e39 530d vaikka webasto oli rikki niin riitti kun tukki munuaiset sisäpuolelta muovilla niin lämmöt nousi klo 12.
                              Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                              Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                              http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                              e39 -530d touring 11/1999
                              ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                              Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                              Comment

                              • 535SD
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2005
                                • 1068
                                • Lahti

                                #45
                                joululomille tuli ajeltua kylmimmillään -33c pakkasessa 535d:llä. Ei tarvinut tukkia keulaa ja lämpöä riitti hyvin. lapset istui t-paidat päällä takapenkillä jännitti vain että alkaako vetämään talvilaadun dieselin kohmeeseen.
                                Olleita ja menneitä
                                1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                                Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                                Comment

                                Working...
                                X