Announcement

Collapse
No announcement yet.

Millä ohjelmalla pääsee käsiksi e61 lci

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7531
    • Jyväshyvä

    #16
    Originally posted by ark28 View Post
    Heps,

    Tuli itsekin tilattua ko BM-Techin paketti. Tarkoituksena siis lukea/nollata vikakoodit + huoltoväli-indikaattorit.
    Hieman jäi epäselväksi erinäisten foorumien luvun jälkeen se, että milloin tarvii
    ulkoisen virtalähteen taikka laturin kytkeä autoon?
    Tavoitteena siis se, ettei autosta tule vahingossa tiiliskivi
    Silloin kun ohjelmoi autoa, vikakoodien lukuun tms. ei tarvi.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • ark28
      BTCF Member
      • Nov 2011
      • 95
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Silloin kun ohjelmoi autoa, vikakoodien lukuun tms. ei tarvi.
      Kiitokset!
      K1300S -09, R 1200 GS LC -16 Mini Cooper R56 -07, Ex. E61 520 dA -07

      Comment

      • Aski
        Bimmer Rookie
        • Jan 2013
        • 93
        • Finland

        #18
        Laitoin tän kysymyksen vahingossa jo tuonne yleiselle tekniikkapuolelle mutta tarkoitus oli kysellä täältä E6x-puolelta.

        Eli,

        Autona 530d 11/2007 173 kw (M57TU2E30-OL ?)
        Inpa v.5.0
        Interfacena Ecutoolsin BMW INPA K+CAN http://www.ecutool.com/search.asp?ca...Submit2=Search

        Sain Inpan asennettua (ladattu tuolta Ecotoolsin sivuilta) ja usb-kaapelilla obd-pistokkeen kautta yhteys autoon toimii. Tai toimii niin, että vikakoodit sai nollattua polkua Select E60 v1.29-functional jobs (SOS-toiminnon virheilmoitus aina käynnistäessä, joka nyt siis poistui) - pitkin mutta moottoria kun yrittää valita, niin antaa virheilmoituksen ja OK:ta kun painaa, niin palaa alkutilaan.

        Testasin huvikseen, niin communication systemsiin pääsee myös pällistelemään ja sorkkimaan.

        Tietty ihan hyvä näin, ei pääse liikaa tuhoja tekemään mutta mikä voisi olla vikana tuossa moottorin valinnassa? Koitin sekä DDE 5 että DDE 6 vaihtoehtoja.

        EDIT: Tuota virheilmoa en nousukäyrissä ottanut ylös mutta ymmärsin sen liittyvän yhteysvirheeseen?
        EDIT2: Törkkäsin töpselin uudestaan kiinni ja inpa antaa seuraavat virheilmoitukset moottorivaihtoehtoja valitessa:

        Tämä valitessa DDE 6:n
        Group file : D Motor.
        SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR
        Program will be stopped!

        ja tämä valitessa DDE 5:n
        Group file : D motor,D_0012.
        IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT.
        Program will be stopped!
        Last edited by Aski; 12-02-2013, 20:09.

        Comment

        • Aski
          Bimmer Rookie
          • Jan 2013
          • 93
          • Finland

          #19
          Amerikan ja UK:n foorumeilta luin, että vika voisi hyvinkin johtua huonolaatuisesta kaapelista. Yhteys ECUun ilmeisesti onnistuu huonollakin johdolla mutta moottori- tai vaihteistomoduuliin ei pääse. Halpahan tuo Ecutoolsin johto oli eli uutta matoa koukkuun. Laitoin tilaukseen uuden ja (muka) paremman interfacen, katsotaan sitten uudestaan.

          Comment

          • exautisti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1267
            • oulu

            #20
            Originally posted by Aski View Post
            Amerikan ja UK:n foorumeilta luin, että vika voisi hyvinkin johtua huonolaatuisesta kaapelista. Yhteys ECUun ilmeisesti onnistuu huonollakin johdolla mutta moottori- tai vaihteistomoduuliin ei pääse. Halpahan tuo Ecutoolsin johto oli eli uutta matoa koukkuun. Laitoin tilaukseen uuden ja (muka) paremman interfacen, katsotaan sitten uudestaan.

            No ei ole kaapeleissa vika,jos yhteys muualle pelaa...
            -99 punane passatti

            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

            Tuikun softat
            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

            www.mcars.fi

            Kysy 041-5056506

            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

            Comment

            • johan77
              Newbiemmer
              • Feb 2012
              • 5
              • finland

              #21
              Ostin vuonna 2010 v-checker vikakoodin lukija joka on tarkoitettu bmw:hen.Edellinen auto oli 330xd e91 vm 2005 ja siinä se toimi,mutta nytten on 530 xd lci ja siinä sanoo aina että error.Mikä mahtaa olla vikana?

              Comment

              • aapok
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 807
                • Liperi

                #22
                Oliskohan se tämä sama juttu että lci:ssä on uudemmat väylät kun tuossa sinun ed. 3srj.
                -Aapo-

                520da touring Lci M-sport -07
                1600-2 -68 (kaveriprojekti)
                Chevrolet Avalanche LTZ -09
                Sea Ray 230 sundancer -94

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2325
                  • Uusimaa

                  #23
                  Originally posted by johan77 View Post
                  Ostin vuonna 2010 v-checker vikakoodin lukija joka on tarkoitettu bmw:hen.Edellinen auto oli 330xd e91 vm 2005 ja siinä se toimi,mutta nytten on 530 xd lci ja siinä sanoo aina että error.Mikä mahtaa olla vikana?
                  Vanha BMW:si oli K-väyläinen. Uudemmat LCI:t on D-väyläisiä, ja vaatii D-väyläisen piuhan.
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • Nakkisoturi
                    Aluevastaava
                    • Apr 2011
                    • 1262
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by JKK View Post
                    Vanha BMW:si oli K-väyläinen. Uudemmat LCI:t on D-väyläisiä, ja vaatii D-väyläisen piuhan.
                    Onkos sama juttu e90LCI? Koitettiin tuossa lueskella vikakoodeca v-checker v401:llä, eikä tuossa LCI:ssä toiminut mutta preLCI toimi? Onko tietoa saisiko jostain tuolle laitteelle kaapelia joka soveltuisi e90LCI:lle.
                    Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

                    G08 LCI iX3 M-sport -22

                    ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
                    ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
                    ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
                    ex e90 LCI 320d M-Sport -09
                    ex e36 328is M-Sport -95

                    Comment

                    • ptikkala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1571

                      #25
                      eikös se noissa ole jo d-can mikä vaaditaan. icom kaapeli paketilla taas pääset jokaiseen vermeeseen.

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2325
                        • Uusimaa

                        #26
                        Originally posted by Nakkisoturi View Post
                        Onkos sama juttu e90LCI? Koitettiin tuossa lueskella vikakoodeca v-checker v401:llä, eikä tuossa LCI:ssä toiminut mutta preLCI toimi? Onko tietoa saisiko jostain tuolle laitteelle kaapelia joka soveltuisi e90LCI:lle.
                        Eiköhän se ole sama juttu E90-sarjalaisessakin. D-piuhaa siinäkin tarvitaan.
                        BMW G30 530e X-Drive

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        • Aski
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2013
                          • 93
                          • Finland

                          #27
                          Originally posted by exautisti View Post
                          No ei ole kaapeleissa vika,jos yhteys muualle pelaa...
                          Exautisti oli oikeassa. Nyt on uusi johto eikä muutosta. Mutta mutta. Asensin Inpastakin uudemman (90X-) version eli tiedostojenkin pitäisi olla ajantasalla vaan ei auta. Ainoa muutos, että nyt herjaa saksaksi.


                          Siihen ensimmäiseen "yleismoduuliin" pääsee edelleen käsiksi mutta ei siis moottoriin tai vaihteistoon. Kellään ajatuksia?

                          Läppärinä on ikuvanha Fujitsu, joka vetelee jo viimeisiään ja Tehtävienhallinnan mukaan puhkuu Inpan ollessa päällä täysillä. Voisiko esim. keskusmuistista/prosessorista uupua niin paljon paukkuja, että ei saa yhteyttä em. moduuleihin?
                          Attached Files
                          Last edited by Aski; 04-03-2013, 20:02.

                          Comment

                          • ekaBMW
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 445
                            • Oulu

                            #28
                            Veikkaus että sulla ei ole tuolle ohjausboksille tukea. Sulla kaikki d50 alkuisia kun pitäisi olla d62m57a0.
                            F11 530d xDrive 09/16
                            Ex E60 530d xDrive A 10/08
                            Ex E60 520dA 09/08 liisari
                            Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
                            Ex Opel Kadett 1.6 -89

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #29
                              Voi olla skripti tuollekin, mutta ei inpa sitä tiedä jos yrittää avata vanhan koneen skriptillä. Ainakin noissa inpan versioissa mitä on itse tullut asennettua, listassa on molemmat allekkain...
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • Aski
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2013
                                • 93
                                • Finland

                                #30
                                Tein tuon uuden Inpan kanssa kylläkin pelkän versiopäivityksen eli en poistanut edellistä versiota kokonaan ennen uuden asentamista. Asennuksen aikana valitsin siis "update"-vaihtoehdon. Kokeilen vielä poistaa koko hoidon koneelta ja asentaa uusiksi tuon tuoreemman version.

                                Vähän sylettäisi tämän takia hommata uusi läppäri, kun en sitä muuhun tarvi. Tosin onhan sillä ikää jo 10v...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎