Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    .... Tyhjäkäynnille ole erikseen muuta karttaa kun sellaiset, jotka säätää kierrosluvun eri tilanteisiin sopivaksi ...

    Paikallaan polkeminen suoritetaan näissä ihan tarkalleen samalla ja samoilla kartoilla, kun ajaminenkin.
    Volkkareissa on vapaa-asennolle oma kaasupolkimensa, mutta ei näissä.
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • JP-76
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 1060
      • Kanta-Häme

      Aina oppii uutta
      Kalusto:
      BMW 550i xDrive -14
      BMW S1000R -17
      Toyota Proace -15

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        Originally posted by tuikku View Post
        .... Tyhjäkäynnille ole erikseen muuta karttaa kun sellaiset, jotka säätää kierrosluvun eri tilanteisiin sopivaksi ...

        Paikallaan polkeminen suoritetaan näissä ihan tarkalleen samalla ja samoilla kartoilla, kun ajaminenkin.
        Volkkareissa on vapaa-asennolle oma kaasupolkimensa, mutta ei näissä.
        Mitäs ohjelmalle pitää tehdä että sen käryämisen saa pois kun dpf on eliminoitu?

        Ei se tuo minun autokaan muutakun viikonlopun mökötti. Sukellusveneet lähti tänä aamuna itestään mittaristosta.
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1353

          .
          Tyhjäkäyntiennakot väh samoiksi kun hiukkaspöntöttömässä.
          Railpainetta tyhjäkäynnille lisää.
          Jälkiruiskutukset poikkeen.
          Pakokaasujen lämpötilan ohjaus pois päältä.
          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            .
            Tuollainen kompurakartta löytyi netin syövereistä sille isommalle ahtimelle.
            Luulen, että on oikea, ainakin alarivin tiedot näyttäisi pitävän paikkaansa.
            Ilma näyttäisi jonnekkin 370-380 tasoon riittävän.

            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            • AiM
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 247
              • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

              Originally posted by tuikku View Post
              .
              Tuollainen kompurakartta löytyi netin syövereistä sille isommalle ahtimelle.
              Luulen, että on oikea, ainakin alarivin tiedot näyttäisi pitävän paikkaansa.
              Ilma näyttäisi jonnekkin 370-380 tasoon riittävän.

              Minä olen ollut siinä uskossa että tuossa isommassa ahtimessa olisi tuon kokoinen kompura;
              KKK K268 Compressor Inducer/Exducer 50,33/71,00

              Ja pikkuahtimessa tuollanen;
              KKK KP39 Compressor Inducer/Exducer 33,50/46,00

              http://ktsturbobilletx.com Tuolta tullut noita upgrade kompuroita katseltua ja tuon kokoiset päättelin OE kooksi KTS:n taulukon mukaan.

              KKK K268 upgrade 54,58/76,79

              KKK KP39 upgrade 39,50/52,00
              BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
              454hp/850Nm
              100-200kmh@9,98s
              0-200kmh@15,35s
              1/4 mile 12,82s@185,8kmh
              1 mile 259kmh

              BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
              Project target;
              +500hp/+1000Nm
              100-200kmh@<9s
              0-200kmh@<14s
              1/4 mile <12s@19xkmh
              1 mile +270kmh

              Comment

              • tuikku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1353

                .
                Voipi se olla mahdollista, minä vain otin kuvan valmistajan sivulta, mutta eipä ne tainneet tietääkkään sitten ...
                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                Comment

                • AiM
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 247
                  • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                  Originally posted by tuikku View Post
                  .
                  Voipi se olla mahdollista, minä vain otin kuvan valmistajan sivulta, mutta eipä ne tainneet tietääkkään sitten ...
                  Tuon linkittämäsi kompurakartan osanumerot tuntuisivat viittaavan Porscheen.

                  K26-2670GGA/8.11
                  5326-988-7042 PORSCHE

                  K26-2667GGA/6.92
                  5326-988-6720 PORSCHE

                  Isomman ahtimen tyyppi näissä laitteissa on K26-2871.
                  BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                  454hp/850Nm
                  100-200kmh@9,98s
                  0-200kmh@15,35s
                  1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                  1 mile 259kmh

                  BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                  Project target;
                  +500hp/+1000Nm
                  100-200kmh@<9s
                  0-200kmh@<14s
                  1/4 mile <12s@19xkmh
                  1 mile +270kmh

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    .
                    Joo, niin varmaan onkin.
                    Saisitko linkitettyä kompurakarttaa tänne, olisin kiinnostunut nyt aiheesta.
                    Tai voisikko joku toinen auttaa.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • AiM
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 247
                      • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                      Originally posted by tuikku View Post
                      .
                      Joo, niin varmaan onkin.
                      Saisitko linkitettyä kompurakarttaa tänne, olisin kiinnostunut nyt aiheesta.
                      Tai voisikko joku toinen auttaa.
                      Olen kyllä yrittänyt etsiä kun itseäkin kiinnostaisi, mutta eipä tunnu noille ahtimille kompurakarttoja löytyvän.
                      BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                      454hp/850Nm
                      100-200kmh@9,98s
                      0-200kmh@15,35s
                      1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                      1 mile 259kmh

                      BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                      Project target;
                      +500hp/+1000Nm
                      100-200kmh@<9s
                      0-200kmh@<14s
                      1/4 mile <12s@19xkmh
                      1 mile +270kmh

                      Comment

                      • tuikku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1353

                        .
                        71 millinen siipi tuntuu vaan kummallisen suurelta vakioon ahtimeen.

                        No
                        Ahtimien ahtamisperiaate on varmaankin toisiinsa nähden sellainen että pikkuahdin otetaan suuremman heräämisvaiheen jälkeen kokonaan pelistä poikkeen.

                        Jos aatellaan lisätehoa, niin tämähän alkutilanne ei muutu miksikään. Tehokkaampi siipi pikkuahtimeen aiheuttaa vaan tilanteen jossa vaihto tulee vaan nopeammin, eikä muuta etua, jos sekään etu on.
                        Edit: Enpäs nyt oikein osaakkaan sanoa, tuleeko vaihto suuremmalle sittenkään nopeammin, kun jos vaihto riippuu siitä, että tuotto siirtyy suuremmalle ahtimelle, kun sen paineen tuottokyky ylittää pienemmän, niin tehokkaampi pikkuahdin vaan siirtää vaihtoa korkeammalle.
                        Mutta itsestä tuntuu edelleen, etten pikkuahtimelle tekisi mitään.
                        Pikkuahtimelle riittää, että se saa suuremman heräämään.
                        Voihan olla, etten nyt ymmärrä jotain.

                        Isompaan ahtimeen itse laittaisin tuollaisen.
                        Saattaisi sellaisenaan mennä vakioon koteloon, mikä on hyvä.
                        Luulisin että ~60 millisellä pakosiivellä voisi viiteen sataan ilma riittää.
                        Ulkoinen hukkaportti.
                        Last edited by tuikku; 27-10-2014, 15:36. Reason: Aivopieruja ...
                        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                        Comment

                        • Matson^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2113
                          • Seinäjoki

                          Pienihän ei putoa periaatteessa missään kohdin pelistä, kierrosten kasvaessa aletaan avaamaan vaan luukkuja isommalle, lopulta ollen tilanteessa että pakokaasut poistuvat helpointa reittiä = molemmista suhteessa X

                          Tänään just lähti omat ahtimet matkaan, tehdään pieni proto-versio.. molempiin tulee niin iso pakosiipi kuin saadaan mitenkään sovitettua + hukkaportin avarrus ja imupuolelle työstetään niin isot billetti siivet kuin mahdollista.
                          Katotaan. Yritetään ensin ilman ulkoista hukkaporttia, jos vain mitenkään mahdollista.
                          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                          | Nissan Navara TREK-1 |
                          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                          Comment

                          • BmwPunisher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 7629
                            • Lemu

                            Originally posted by Matson^ View Post
                            Tänään just lähti omat ahtimet matkaan, tehdään pieni proto-versio.. molempiin tulee niin iso pakosiipi kuin saadaan mitenkään sovitettua + hukkaportin avarrus ja imupuolelle työstetään niin isot billetti siivet kuin mahdollista.
                            Katotaan. Yritetään ensin ilman ulkoista hukkaporttia, jos vain mitenkään mahdollista.
                            Oijoi oijoi
                            E70 X5 30d

                            Comment

                            • AiM
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 247
                              • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                              Originally posted by Matson^ View Post
                              Pienihän ei putoa periaatteessa missään kohdin pelistä, kierrosten kasvaessa aletaan avaamaan vaan luukkuja isommalle, lopulta ollen tilanteessa että pakokaasut poistuvat helpointa reittiä = molemmista suhteessa X


                              The page you are looking for could not be found, please try using our navigation to find what you are looking for.


                              Originally posted by Matson^ View Post
                              Tänään just lähti omat ahtimet matkaan, tehdään pieni proto-versio.. molempiin tulee niin iso pakosiipi kuin saadaan mitenkään sovitettua + hukkaportin avarrus ja imupuolelle työstetään niin isot billetti siivet kuin mahdollista.
                              Katotaan. Yritetään ensin ilman ulkoista hukkaporttia, jos vain mitenkään mahdollista.
                              Artic Performancen Murolallekko ahtimet lähti? Jos näin, niin ilmeisesti siellä on pakopesän sorviin kiinnittämisen osalta asiat edenneet Oliko tietoa minkä kokoista kompuraa ja turbiiinia noihin oli tarkoitus sovittaa?
                              BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                              454hp/850Nm
                              100-200kmh@9,98s
                              0-200kmh@15,35s
                              1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                              1 mile 259kmh

                              BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                              Project target;
                              +500hp/+1000Nm
                              100-200kmh@<9s
                              0-200kmh@<14s
                              1/4 mile <12s@19xkmh
                              1 mile +270kmh

                              Comment

                              • AiM
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2007
                                • 247
                                • Ylöjärvi/Tampere-Sjoki

                                Originally posted by tuikku View Post
                                .
                                71 millinen siipi tuntuu vaan kummallisen suurelta vakioon ahtimeen.

                                No
                                Ahtimien ahtamisperiaate on varmaankin toisiinsa nähden sellainen että pikkuahdin otetaan suuremman heräämisvaiheen jälkeen kokonaan pelistä poikkeen.

                                Jos aatellaan lisätehoa, niin tämähän alkutilanne ei muutu miksikään. Tehokkaampi siipi pikkuahtimeen aiheuttaa vaan tilanteen jossa vaihto tulee vaan nopeammin, eikä muuta etua, jos sekään etu on.
                                Edit: Enpäs nyt oikein osaakkaan sanoa, tuleeko vaihto suuremmalle sittenkään nopeammin, kun jos vaihto riippuu siitä, että tuotto siirtyy suuremmalle ahtimelle, kun sen paineen tuottokyky ylittää pienemmän, niin tehokkaampi pikkuahdin vaan siirtää vaihtoa korkeammalle.
                                Mutta itsestä tuntuu edelleen, etten pikkuahtimelle tekisi mitään.
                                Pikkuahtimelle riittää, että se saa suuremman heräämään.
                                Voihan olla, etten nyt ymmärrä jotain.

                                Isompaan ahtimeen itse laittaisin tuollaisen.
                                Saattaisi sellaisenaan mennä vakioon koteloon, mikä on hyvä.
                                Luulisin että ~60 millisellä pakosiivellä voisi viiteen sataan ilma riittää.
                                Ulkoinen hukkaportti.
                                Pikkuahtimen muutoksiin (kompuraan tai turbiiniin) en itse uhraisi aikaa, vaivaa tai rahaa sen ihmeemmin koska alle 3000rpm näissä tuplaturboissa on ihan riittävästi voimaa. 3000rpm eteenpäin isompi ahtimista pumppaa moottoriin syötettävän ilman tai vastaavasti toimii tulppana pakopuolelta -tässä kohtaa pikkuahdin on jo pakopuoleltaan tukossa ja kompura kartalta ulkona, mutta isompi tekee duunin ja pienempi pyörii ns. mukana. Ja itse näkisin niin että juuri tuonne 3000-5000rpm välille tuollaiseen perus-dpf-tyhjennetty-ja-ohjelma x35:hen kaipaisi lisää voimaa. Jusun M3D:ssä vaikuttaisi olevan kohtuudella vetoja ylös asti ainakin dynolapun perusteella

                                Pikkuahtimeen saa billet kompuraa joka korvaa vakiokompurasiiven (ei kompurakotelon koneistusta) ja ei tainnut olla kalliskaan. Tuollainen voisi olla keveytensä sekä kestävyytensä ansiosta fiksu upgrade kun ahtimet muutenkin levällään -saattaa jopa olla tuotoltaankin aavistuksen parempi kuin vakio.

                                Tuo linkittämäsi Kinuqawan ison ahtimen kompurasiipi on mielestäni ihan alkuperäisen kompuran kokoinen mutta mallia billet eli menee paikalleen ilman kompurakotelon koneistusta. :think KTS:n kataloogista löytyy sitten jos jonkunmoisia reilumman kokoisia kompuroita K26:seen sovitettavaksi.
                                Last edited by AiM; 27-10-2014, 18:37.
                                BMW E60 535dA ///M-Sport 2009
                                454hp/850Nm
                                100-200kmh@9,98s
                                0-200kmh@15,35s
                                1/4 mile 12,82s@185,8kmh
                                1 mile 259kmh

                                BMW E61 530xd ///M-Sport 2010
                                Project target;
                                +500hp/+1000Nm
                                100-200kmh@<9s
                                0-200kmh@<14s
                                1/4 mile <12s@19xkmh
                                1 mile +270kmh

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎