E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?
Collapse
X
-
Originally posted by mersu211 View Posttekekkö https://www.motorbit.fi/ dynossä vaiko logituksella softia?
Leave a comment:
-
-
tekekkö https://www.motorbit.fi/ dynossä vaiko logituksella softia? tuntuu ettei missää saa ammattilaista ketä hoitaa dynolla uusimaalla
Leave a comment:
-
-
-
Noniin, nytkun ei oo enään ahtimista kiinni niin mikä tässä on seuraava pullonkaula?
Välijäähyn vaihan kun sopivan löydän vaan jostain kaupalta niin onko seuraavaks downpipe ongelmana?
Pumppu eiks piisaa aika pitkälle ja suuttimet ilmeisesti myös ihan mukaviin lukemiin?
nykynen lähtökohta on 361/742 joka toki tuli jonkunlaisen savun saattelemana isomman ahtimen herättyä mukaan, lie siinä kovat syötöt samassa kohtaa sitten.
Ja onko välijäähyn ja downpipen jälkeen millasia vaihettavia osia vielä?
Tietysti jos hyviä downpipeä porukka vaihtanut niin linkki semmosesta kävis kans niin näppäis paikoilleen..
Leave a comment:
-
-
Hauska nähdä, että ketju vain jatkuu vaikka allekirjoittanut on joutunut vaihtamaan bemun pois jo vuosia sitten.
Nykyisin joudun tyytymään XC60 (D5) vajaa pyttyisen ääneen, mutta onneksi kyydissä oleva jälkikasvu sentään ymmärtää tuskani...
Ehkä taas joku päivä palaan oikean automerkin pariin...Last edited by j_mp; 06-11-2019, 22:08.
Leave a comment:
-
-
Alemmilla kierroksilla (alle 3000rpm) ollaan pikkuturbon alueella ja mitään viivettä ei pitäisi olla. MAF on vielä alkuperäinen omassa 220tkm ajetussa.
Eli jos nyt on tilanne ettei hönkää ole alakierroksilla pikkuturbon alueella ja alipaineletkut on vaihdettu - onko vaihdettu myös alipaineen ohjaussolenoidit? Turbojen ohjaukseen edelleen kohdistaisin fokuksen.
Leave a comment:
-
-
jeps
Originally posted by Jacques View PostKaasupolkimen vääntöpyyntö-kartat voi softaaja virittää just niin herkäksi/äkäiseksi kuin halutaan, ne ovat se kaikista helpoin tapa antaa vaikutelma että "nyt kulkee herkästi". Tosin ei sitä löylyä sitten tulekaan lineaarisesti polkimen loppuliikeradalla.
Väännön nousun jyrkkyyteen lähinnä tulee mieleen erot softissa, kuinka paljon sallitaan savuntuottoa tai kuinka kovaa turboja halutaan ajaa. Vakioturboilla ei viivettä pitäisi ylenmäärin kuitenkaan syntyä, eriasia jos ovat muokattuja.
Perinteisiä tarkastuskohteita olisi EGR (eihän vuoda), likainen ilmanputsari tai huonosti toimiva MAF=ilmamassamittari .. ennenkuin mennään mihinkään x35d erikoisuuksiin.
Muut osiot on kunnossa, mutta maffi on alkuperäinen. onko kaikki vaihtaneet maffin ennen 200000km?
Tuli mieleen että voisiko tuohon täyskaasukiihdytyksen viiveeseen vaikuttaa laatikon xhp3 ohjelmointi mistä tuo kikdown puuttuu, nopeasti polkaistuna kikdown antaa koneelle heti suuremmat kierrokset ja kone reagoi nopeammin tietysti koska on pienen vaihteen takia suuremmilla kierroksilla valmiiksi:think
Nythän kiihdytykset tehdään aina pykälää suuremmalla vaihteella.
Tämä koskee tietysti tilannetta että ollaan jo liikkeellä, en paikalta paljon viitsi vedätellä, säästää varmaan laatikkoa pitkässäjuoksussa.
Leave a comment:
-
-
Kaasupolkimen vääntöpyyntö-kartat voi softaaja virittää just niin herkäksi/äkäiseksi kuin halutaan, ne ovat se kaikista helpoin tapa antaa vaikutelma että "nyt kulkee herkästi". Tosin ei sitä löylyä sitten tulekaan lineaarisesti polkimen loppuliikeradalla.
Väännön nousun jyrkkyyteen lähinnä tulee mieleen erot softissa, kuinka paljon sallitaan savuntuottoa tai kuinka kovaa turboja halutaan ajaa. Vakioturboilla ei viivettä pitäisi ylenmäärin kuitenkaan syntyä, eriasia jos ovat muokattuja.
Perinteisiä tarkastuskohteita olisi EGR (eihän vuoda), likainen ilmanputsari tai huonosti toimiva MAF=ilmamassamittari .. ennenkuin mennään mihinkään x35d erikoisuuksiin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vanhapieru View PostNäinkin sitä voisi kuvailla, ihan kulkeva noin normiajossa, mutta täyshönkä on kyllä jokusen sekunnin viiveellä.. kerkiää 1.6 vaparibensa jo pitkälle ennenkuin pata herääMuistan kyllä jostain tuikun kirjoituksesta että ohjelmoidessa sitä viivettä tulee:think Laatikossa on xhp3stage.
Eli tuntuu kuin pienemmällä kaasunkäytöllä pääsisi nopeammin eteenpäin kuin painamalla kaasun pohjaan. Jos kuvauksesta nyt ymmärtää mitä tarkoitan.
Olen myös huomannut että on alkanut polkaistessa jättämään sellaista harmaa/ruskeaa savua, tätä ei ole aina esiintynyt, eikä normi ajossa esiinny.
Autolla toki ajetaan melko leppoisasti pelkkää maantietä, eikä sitä nyt usein tule reviteltyä. Motaria kun tuli kesällä ajettua reipasta vauhtia pitkiäkin matkoja, tuntui auto sen jälkeen paljon paremmin reagoivalta, mutta sitä iloa ei pitkään kestänyt.
Joku joka näitä enemmän on rassannut tietäisi varmaan sanoa koeajamalla missä kiikastaa.
Leave a comment:
-
-
Kyllä
Originally posted by JAK85 View PostOnko sillai että kevyemmällä kaasujalalla tuntuu olevan kohtapa herkempi kiihtymään kuin täys kaasulla?
Omassa tuntuu ainakin olevan näin enkä ole vielä päässyt ihan selville mistä johtuu.
Yrittää livedatasta saada selville tässä kun ehtii.Muistan kyllä jostain tuikun kirjoituksesta että ohjelmoidessa sitä viivettä tulee:think Laatikossa on xhp3stage.
Eli tuntuu kuin pienemmällä kaasunkäytöllä pääsisi nopeammin eteenpäin kuin painamalla kaasun pohjaan. Jos kuvauksesta nyt ymmärtää mitä tarkoitan.
Olen myös huomannut että on alkanut polkaistessa jättämään sellaista harmaa/ruskeaa savua, tätä ei ole aina esiintynyt, eikä normi ajossa esiinny.
Autolla toki ajetaan melko leppoisasti pelkkää maantietä, eikä sitä nyt usein tule reviteltyä. Motaria kun tuli kesällä ajettua reipasta vauhtia pitkiäkin matkoja, tuntui auto sen jälkeen paljon paremmin reagoivalta, mutta sitä iloa ei pitkään kestänyt.Last edited by Vanhapieru; 08-09-2019, 12:01.
Leave a comment:
-
Leave a comment: