memebuy23buy

E60 535D tehonlisäys ohjelmointi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jacques
    replied
    Dynamometri on mainittu jo etusivulla.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by mersu211 View Post
    tekekkö https://www.motorbit.fi/ dynossä vaiko logituksella softia?
    Etkö voi tiedustella asiaa suoraan yrityksestä, jolloin saat ajantasaisen vastauksen? Vai onko asiakaspalvelu nykyään täällä?

    Leave a comment:


  • mersu211
    replied
    tekekkö https://www.motorbit.fi/ dynossä vaiko logituksella softia? tuntuu ettei missää saa ammattilaista ketä hoitaa dynolla uusimaalla

    Leave a comment:


  • Kernwaffe
    replied

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Nääh, piijään nyt tämä pitoauto..

    Leave a comment:


  • Jusu^
    replied
    Anna olla

    Edit: voin myydä ilokaasu setin ja koko auton
    Last edited by Jusu^; 05-12-2019, 22:01.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Noniin, nytkun ei oo enään ahtimista kiinni niin mikä tässä on seuraava pullonkaula?

    Välijäähyn vaihan kun sopivan löydän vaan jostain kaupalta niin onko seuraavaks downpipe ongelmana?

    Pumppu eiks piisaa aika pitkälle ja suuttimet ilmeisesti myös ihan mukaviin lukemiin?

    nykynen lähtökohta on 361/742 joka toki tuli jonkunlaisen savun saattelemana isomman ahtimen herättyä mukaan, lie siinä kovat syötöt samassa kohtaa sitten.

    Ja onko välijäähyn ja downpipen jälkeen millasia vaihettavia osia vielä?

    Tietysti jos hyviä downpipeä porukka vaihtanut niin linkki semmosesta kävis kans niin näppäis paikoilleen..

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Rupeaa sopivasti halpenemaan että tulee projekteja rahvaalle.

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Vastahan näitä aletaan virittämmään

    Leave a comment:


  • j_mp
    replied
    Hauska nähdä, että ketju vain jatkuu vaikka allekirjoittanut on joutunut vaihtamaan bemun pois jo vuosia sitten.

    Nykyisin joudun tyytymään XC60 (D5) vajaa pyttyisen ääneen, mutta onneksi kyydissä oleva jälkikasvu sentään ymmärtää tuskani...
    Ehkä taas joku päivä palaan oikean automerkin pariin...
    Last edited by j_mp; 06-11-2019, 22:08.

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Alemmilla kierroksilla (alle 3000rpm) ollaan pikkuturbon alueella ja mitään viivettä ei pitäisi olla. MAF on vielä alkuperäinen omassa 220tkm ajetussa.

    Eli jos nyt on tilanne ettei hönkää ole alakierroksilla pikkuturbon alueella ja alipaineletkut on vaihdettu - onko vaihdettu myös alipaineen ohjaussolenoidit? Turbojen ohjaukseen edelleen kohdistaisin fokuksen.

    Leave a comment:


  • Vanhapieru
    replied
    jeps

    Originally posted by Jacques View Post
    Kaasupolkimen vääntöpyyntö-kartat voi softaaja virittää just niin herkäksi/äkäiseksi kuin halutaan, ne ovat se kaikista helpoin tapa antaa vaikutelma että "nyt kulkee herkästi". Tosin ei sitä löylyä sitten tulekaan lineaarisesti polkimen loppuliikeradalla.

    Väännön nousun jyrkkyyteen lähinnä tulee mieleen erot softissa, kuinka paljon sallitaan savuntuottoa tai kuinka kovaa turboja halutaan ajaa. Vakioturboilla ei viivettä pitäisi ylenmäärin kuitenkaan syntyä, eriasia jos ovat muokattuja.

    Perinteisiä tarkastuskohteita olisi EGR (eihän vuoda), likainen ilmanputsari tai huonosti toimiva MAF=ilmamassamittari .. ennenkuin mennään mihinkään x35d erikoisuuksiin.

    Muut osiot on kunnossa, mutta maffi on alkuperäinen. onko kaikki vaihtaneet maffin ennen 200000km?



    Tuli mieleen että voisiko tuohon täyskaasukiihdytyksen viiveeseen vaikuttaa laatikon xhp3 ohjelmointi mistä tuo kikdown puuttuu, nopeasti polkaistuna kikdown antaa koneelle heti suuremmat kierrokset ja kone reagoi nopeammin tietysti koska on pienen vaihteen takia suuremmilla kierroksilla valmiiksi:think

    Nythän kiihdytykset tehdään aina pykälää suuremmalla vaihteella.


    Tämä koskee tietysti tilannetta että ollaan jo liikkeellä, en paikalta paljon viitsi vedätellä, säästää varmaan laatikkoa pitkässäjuoksussa.

    Leave a comment:


  • Jacques
    replied
    Kaasupolkimen vääntöpyyntö-kartat voi softaaja virittää just niin herkäksi/äkäiseksi kuin halutaan, ne ovat se kaikista helpoin tapa antaa vaikutelma että "nyt kulkee herkästi". Tosin ei sitä löylyä sitten tulekaan lineaarisesti polkimen loppuliikeradalla.

    Väännön nousun jyrkkyyteen lähinnä tulee mieleen erot softissa, kuinka paljon sallitaan savuntuottoa tai kuinka kovaa turboja halutaan ajaa. Vakioturboilla ei viivettä pitäisi ylenmäärin kuitenkaan syntyä, eriasia jos ovat muokattuja.

    Perinteisiä tarkastuskohteita olisi EGR (eihän vuoda), likainen ilmanputsari tai huonosti toimiva MAF=ilmamassamittari .. ennenkuin mennään mihinkään x35d erikoisuuksiin.

    Leave a comment:


  • JAK85
    replied
    Originally posted by Vanhapieru View Post
    Näinkin sitä voisi kuvailla, ihan kulkeva noin normiajossa, mutta täyshönkä on kyllä jokusen sekunnin viiveellä.. kerkiää 1.6 vaparibensa jo pitkälle ennenkuin pata herää Muistan kyllä jostain tuikun kirjoituksesta että ohjelmoidessa sitä viivettä tulee:think Laatikossa on xhp3stage.


    Eli tuntuu kuin pienemmällä kaasunkäytöllä pääsisi nopeammin eteenpäin kuin painamalla kaasun pohjaan. Jos kuvauksesta nyt ymmärtää mitä tarkoitan.


    Olen myös huomannut että on alkanut polkaistessa jättämään sellaista harmaa/ruskeaa savua, tätä ei ole aina esiintynyt, eikä normi ajossa esiinny.
    Autolla toki ajetaan melko leppoisasti pelkkää maantietä, eikä sitä nyt usein tule reviteltyä. Motaria kun tuli kesällä ajettua reipasta vauhtia pitkiäkin matkoja, tuntui auto sen jälkeen paljon paremmin reagoivalta, mutta sitä iloa ei pitkään kestänyt.
    Pitää kattoa itteltä noita polttoainepuolen hommia seuraavaksi kun ainakin ahtojen pyynnit ja toteumat oli ok. Josko se syypää jostakin tulee vastaan
    Joku joka näitä enemmän on rassannut tietäisi varmaan sanoa koeajamalla missä kiikastaa.

    Leave a comment:


  • Vanhapieru
    replied
    Kyllä

    Originally posted by JAK85 View Post
    Onko sillai että kevyemmällä kaasujalalla tuntuu olevan kohtapa herkempi kiihtymään kuin täys kaasulla?
    Omassa tuntuu ainakin olevan näin enkä ole vielä päässyt ihan selville mistä johtuu.
    Yrittää livedatasta saada selville tässä kun ehtii.
    Näinkin sitä voisi kuvailla, ihan kulkeva noin normiajossa, mutta täyshönkä on kyllä jokusen sekunnin viiveellä.. kerkiää 1.6 vaparibensa jo pitkälle ennenkuin pata herää Muistan kyllä jostain tuikun kirjoituksesta että ohjelmoidessa sitä viivettä tulee:think Laatikossa on xhp3stage.


    Eli tuntuu kuin pienemmällä kaasunkäytöllä pääsisi nopeammin eteenpäin kuin painamalla kaasun pohjaan. Jos kuvauksesta nyt ymmärtää mitä tarkoitan.


    Olen myös huomannut että on alkanut polkaistessa jättämään sellaista harmaa/ruskeaa savua, tätä ei ole aina esiintynyt, eikä normi ajossa esiinny.
    Autolla toki ajetaan melko leppoisasti pelkkää maantietä, eikä sitä nyt usein tule reviteltyä. Motaria kun tuli kesällä ajettua reipasta vauhtia pitkiäkin matkoja, tuntui auto sen jälkeen paljon paremmin reagoivalta, mutta sitä iloa ei pitkään kestänyt.
    Last edited by Vanhapieru; 08-09-2019, 12:01.

    Leave a comment:

Working...
X