Originally posted by JJtalo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 sivupeilien huono kunto
Collapse
X
-
e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think
-
-
Nostetaas vanha ketju ylös...
Eli onko sivupeilien kolmiot erikseen vaihdettavissa??
Sigun autossa on tämä kyseinen peilin kiinnitys"varsi"kolmio hapettunut aivan järkyttävän näköiseksi... peilin lasi ja kuori ovat moitteettomassa kunnossa eli niitä ei tartte vaihtaa !!
Jos vastaus on kyllä niin mistä kandee tilata?? Marmorin hinta/osanro??G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostItellä on lähteny vasta kesimään mutta ajattelin vetästä pintaan Platidipin tai Mastonin Rubbercompin kumimaalin. Se toimii ainakin pyyhkijän sulanvarsissa hyvin.
Ookko harkinnu?
Comment
-
-
Originally posted by rakkuj View PostVoiko mustareunaisten peilinlasien tilalle laittaa "reunattomat" lasit?
Nuo mustareunaiset käsittääkseni himmenevää mallia.
Mutta siis ei pitäs olla muuta eroa kuin tuo litin himmennykselle.
Tuo alkupään e6:stä ja uudemmissa n.-06 etiäppäin kaikki sähköt yhden liittimen takana...eli jos autos -06 tai uudempi niin littimen kanssa joutuu kikkaileen, koska silloin sulla luultavasti tuo 4-napanen liitin siellä...
ps. kuvan peili myynnissä
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=272113
Comment
-
-
Originally posted by Saarikoski View PostHerää tietty kysymys minkä takia?
Mutta siis ei pitäs olla muuta eroa kuin tuo litin himmennykselle.
Tuo alkupään e6:stä ja uudemmissa n.-06 etiäppäin kaikki sähköt yhden liittimen takana...eli jos autos -06 tai uudempi niin littimen kanssa joutuu kikkaileen, koska silloin sulla luultavasti tuo 4-napanen liitin siellä...
normi peileissä, himmeneviä ei ole tarvinut irroitella kun ne ei hilseile
samalla tapaa kuin normaalit.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostUudemmissa on ihan samalla tapaa peilin lämmityksen liittimet ainakin
normi peileissä, himmeneviä ei ole tarvinut irroitella kun ne ei hilseile
samalla tapaa kuin normaalit.
Nopee screenshotti ebaysta.
Eli 9/05 eteenpäin näyttäs tolta takapuolelta ja siitä alas tuo aiempi kuva. Oletan, että lämmitys on myös ton saman liittimen takana kerta muita liittimiä ei ole.
Comment
-
-
Sivupeili ei asemoidu
*Bump*
Nostetaan vanhaa ketjua, toivottavasti löytyisi ratkaisu kuljettajan sivupeilin asemointiin.
Vähän aikaa sitten taitoin napista sigun auton peilit koria vasten ja palautuksen aikana kuskin peili ei pysähtynyt oikeaan paikkaan, vaan kääntyi "yli" kokonaan eteenpäin. Netistä löytyvät ohjeet asennon resetointia varten on kokeiltu (n kertaa) tuloksetta. Nyt peilin ulkoreuna kääntyy n. 10mm eteenpäin joka kerta kun virrat laittaa päälle. Oletettavasti normiasennon merkkaava lukitustappi on jumissa ja pitäisi vapauttaa. Vai onko E6x mekanismi erilainen kuin E9x?
Olen ottanut koko peilirungon kolmioineen irti ovesta, irroittanut lasin ja kotelon mutta tuota tappia en ole onnistunut paikantamaan. Peilin "sarana" on pysyvän oloisesti kiinni. Onko kenelläkään kokemusta voiko tätä edes korjata, vai kannattaako etsiä uusi?== e61 530d aut. Touring 05 ==
== e61 525i man. Touring 06 ==
== Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==
Comment
-
-
Originally posted by Bertram View Post*Bump*
Nostetaan vanhaa ketjua, toivottavasti löytyisi ratkaisu kuljettajan sivupeilin asemointiin.
Vähän aikaa sitten taitoin napista sigun auton peilit koria vasten ja palautuksen aikana kuskin peili ei pysähtynyt oikeaan paikkaan, vaan kääntyi "yli" kokonaan eteenpäin. Netistä löytyvät ohjeet asennon resetointia varten on kokeiltu (n kertaa) tuloksetta. Nyt peilin ulkoreuna kääntyy n. 10mm eteenpäin joka kerta kun virrat laittaa päälle. Oletettavasti normiasennon merkkaava lukitustappi on jumissa ja pitäisi vapauttaa. Vai onko E6x mekanismi erilainen kuin E9x?
Olen ottanut koko peilirungon kolmioineen irti ovesta, irroittanut lasin ja kotelon mutta tuota tappia en ole onnistunut paikantamaan. Peilin "sarana" on pysyvän oloisesti kiinni. Onko kenelläkään kokemusta voiko tätä edes korjata, vai kannattaako etsiä uusi?
Tappi sieltä löytyy,mutta se on vähän piilossa se on siitä nivelestä purettava ,elikäs porattava se tappi pois isolla terällä ja sitten vasta pääsee siihen kääntösysteemiin ja lukitustappiin käsiksi. Ja kasaus sitten vaatiin hitsauskonetta, että saat sen poraamasi tapin kasaan ja peilin osat pysymään toisissaan kiinni....
tuossa tube ohjetta https://www.youtube.com/watch?v=La4TgvcYumA&t=9s
Comment
-
-
Noi asentojen oppimiset yms. on ihan paskapuhetta. Homma on simppeli mekaaninen. Siellä saranassa on tappi, jonka sisällä jousi, joka sitten pompauttaa tapin vasta puolella oleva koloon ja peilin liike tyssää siihen. Ajan myötä saranaan kertyy kuraa eikä hiekkaset vaseliinit enää päästä tappia nousemaan koloonsa ja peili nyrjähtää yli asentonsa. Kurainen vaseliini pitää tapin alhaalla eikä peili pysähdy koskaan oikeelle paikalleen. Koputtelemalla ja suihkimalla öljyä tapin suunnille saattaa saada tapin nousemaan. Vika uusii aika nopeesti.
Peilin saa kyl pysähtyyn, kun pitää sitä väkisin paikallaan niin kauan et moottori lopettaa hyrräämisen.
Peili pitäis purkaa kokonaan saranan kohdalta, että pääsis putsaan ja laittaan uudet vaseliinit. Osat toisiinsa lukitseva "putki", josta johdot muistaakseni menee läpi, rikotaan ja koko sarana aukee ja osat irtoo toisistaan. Ongelma on kasaus, koska kyseistä kiinnitysputkee ei saa varaosana. Joku foorumilainen väsäsi putkesta tuollaiset ja homma pelasi, mutta mistään tuollaista putkea ei varaosana saa.
Jos joku pystyy tuollaisen putken valmistamaan niin hep, mulle kans. Tarvis kai olla vaan oikeen kokonen putki, jonka päähän kierteet ja lukkomutterilla homma kasaan.
EDIT Kah, Wangel436 kerkes eka.Last edited by edva; 08-06-2020, 22:47.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Originally posted by edva View PostOngelma on kasaus, koska kyseistä kiinnitysputkee ei saa varaosana. Joku foorumilainen väsäsi putkesta tuollaiset ja homma pelasi, mutta mistään tuollaista putkea ei varaosana saa.
Kääntömoottorille menee nähdäkseni 2 johtoa, keltainen ja valkoinen. Jos toisen näistä katkaisee, niin silloin kääntö olisi disabled, eikö niin? Tulisin kyllä aivan hyvin toimeen ilman sitä.== e61 530d aut. Touring 05 ==
== e61 525i man. Touring 06 ==
== Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==
Comment
-
Comment