Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 sivupeilien huono kunto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ganes
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 189
    • Lounais-Suomi

    #31
    Originally posted by JJtalo View Post
    Ja karvalakkipeilit kääntyy käsipelillä(jos ei oo ikään käännetty niin varmasti on tiukassa) ja lisävarusteena on saanut sähköllä kääntyvät, nappi tietääkseni siinä samassa taulussa mistä peilien asentoa säädellään.
    Just tänään taas koetin niitä väännellä mutta uskallus loppuu kyllä multa kesken. On ne niin piukassa. No olkoon, ei semmosta tositarvetta kuitenkaan niitä ole käännellä. Kohan nyt koittelin taas vaan. Mutta se on varmaan just noin, eli ettei niitä oo koskaan liikuteltu ja sit keväällä ne rungot vielä maalattiin niin ettei niitä irrotettu olleskaan.
    e39 523i manu-96-->e38 740iA-95-->e60 523iA-05:think

    Comment

    • nappe74
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 2845
      • South Carelia

      #32
      Nostetaas vanha ketju ylös...

      Eli onko sivupeilien kolmiot erikseen vaihdettavissa??

      Sigun autossa on tämä kyseinen peilin kiinnitys"varsi"kolmio hapettunut aivan järkyttävän näköiseksi... peilin lasi ja kuori ovat moitteettomassa kunnossa eli niitä ei tartte vaihtaa !!

      Jos vastaus on kyllä niin mistä kandee tilata?? Marmorin hinta/osanro??
      G30 530e xDrive A M-Sport -20

      ex-Bimmerit:
      F10 525dA xDrive M-Sport -13
      E21 316 -80
      E91 330xdA M-Sport -06
      E53 X5 3.0iA Sport -04
      E91 335xiA M-Sport -08
      E60 530iA M-Sport -06
      E36 320i Cabriolet M-Sport -96
      E91 320d -06
      E39 530iAT M-Sport -01
      E36 328iA -96
      E39 528iA -96
      E36 325i -92

      Comment

      • Hakkapeliitta
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2014
        • 552
        • P-Sawo

        #33
        Itellä on lähteny vasta kesimään mutta ajattelin vetästä pintaan Platidipin tai Mastonin Rubbercompin kumimaalin. Se toimii ainakin pyyhkijän sulanvarsissa hyvin.

        Ookko harkinnu?

        annetaan BMW-osaa

        Comment

        • Aski
          Bimmer Rookie
          • Jan 2013
          • 93
          • Finland

          #34
          Originally posted by Hakkapeliitta View Post
          Itellä on lähteny vasta kesimään mutta ajattelin vetästä pintaan Platidipin tai Mastonin Rubbercompin kumimaalin. Se toimii ainakin pyyhkijän sulanvarsissa hyvin.

          Ookko harkinnu?
          Maahantuojan sivuilla todetaan UKK:ssa, että "Riittävän paksu kerros esimerkiksi auton ulkopintaan suihkutettuna kestää noin puoli vuotta käytöstä riippuen". Miten pitkältä ajalta Hakkapeliitalla on ehtinyt kokemusta kertyä?

          Comment

          • Hakkapeliitta
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2014
            • 552
            • P-Sawo

            #35
            Vetäsin pyyhkijänvarret joskus keväällä, ehkä maalis~huhtikuussa ja pinta on erittäin hyvä vieläkin, mitään kulumista tms ei ole ilmaantunut.

            annetaan BMW-osaa

            Comment

            • rakkuj
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2011
              • 306
              • Turun seutu

              #36
              Voiko mustareunaisten peilinlasien tilalle laittaa "reunattomat" lasit?

              Nuo mustareunaiset käsittääkseni himmenevää mallia.
              G31 520xd
              F39

              Comment

              • JJtalo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 350
                • Kokkola

                #37
                Originally posted by rakkuj View Post
                Voiko mustareunaisten peilinlasien tilalle laittaa "reunattomat" lasit?

                Nuo mustareunaiset käsittääkseni himmenevää mallia.
                Kyllä sinne pitäis kehyksetön peilikin mennä, "kolo" on kuitenki saman kokonen.

                Comment

                • Saarikoski
                  R.I.P.
                  • Feb 2005
                  • 726
                  • KOKKOLA

                  #38
                  Originally posted by rakkuj View Post
                  Voiko mustareunaisten peilinlasien tilalle laittaa "reunattomat" lasit?

                  Nuo mustareunaiset käsittääkseni himmenevää mallia.
                  Herää tietty kysymys minkä takia?
                  Mutta siis ei pitäs olla muuta eroa kuin tuo litin himmennykselle.
                  Tuo alkupään e6:stä ja uudemmissa n.-06 etiäppäin kaikki sähköt yhden liittimen takana...eli jos autos -06 tai uudempi niin littimen kanssa joutuu kikkaileen, koska silloin sulla luultavasti tuo 4-napanen liitin siellä...


                  ps. kuvan peili myynnissä
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=272113

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7524
                    • Jyväshyvä

                    #39
                    Originally posted by Saarikoski View Post
                    Herää tietty kysymys minkä takia?
                    Mutta siis ei pitäs olla muuta eroa kuin tuo litin himmennykselle.
                    Tuo alkupään e6:stä ja uudemmissa n.-06 etiäppäin kaikki sähköt yhden liittimen takana...eli jos autos -06 tai uudempi niin littimen kanssa joutuu kikkaileen, koska silloin sulla luultavasti tuo 4-napanen liitin siellä...
                    Uudemmissa on ihan samalla tapaa peilin lämmityksen liittimet ainakin
                    normi peileissä, himmeneviä ei ole tarvinut irroitella kun ne ei hilseile
                    samalla tapaa kuin normaalit.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • Saarikoski
                      R.I.P.
                      • Feb 2005
                      • 726
                      • KOKKOLA

                      #40
                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Uudemmissa on ihan samalla tapaa peilin lämmityksen liittimet ainakin
                      normi peileissä, himmeneviä ei ole tarvinut irroitella kun ne ei hilseile
                      samalla tapaa kuin normaalit.

                      Nopee screenshotti ebaysta.
                      Eli 9/05 eteenpäin näyttäs tolta takapuolelta ja siitä alas tuo aiempi kuva. Oletan, että lämmitys on myös ton saman liittimen takana kerta muita liittimiä ei ole.

                      Comment

                      • Bertram
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2010
                        • 120
                        • Tuusula

                        #41
                        Sivupeili ei asemoidu

                        *Bump*

                        Nostetaan vanhaa ketjua, toivottavasti löytyisi ratkaisu kuljettajan sivupeilin asemointiin.

                        Vähän aikaa sitten taitoin napista sigun auton peilit koria vasten ja palautuksen aikana kuskin peili ei pysähtynyt oikeaan paikkaan, vaan kääntyi "yli" kokonaan eteenpäin. Netistä löytyvät ohjeet asennon resetointia varten on kokeiltu (n kertaa) tuloksetta. Nyt peilin ulkoreuna kääntyy n. 10mm eteenpäin joka kerta kun virrat laittaa päälle. Oletettavasti normiasennon merkkaava lukitustappi on jumissa ja pitäisi vapauttaa. Vai onko E6x mekanismi erilainen kuin E9x?

                        Olen ottanut koko peilirungon kolmioineen irti ovesta, irroittanut lasin ja kotelon mutta tuota tappia en ole onnistunut paikantamaan. Peilin "sarana" on pysyvän oloisesti kiinni. Onko kenelläkään kokemusta voiko tätä edes korjata, vai kannattaako etsiä uusi?
                        == e61 530d aut. Touring 05 ==
                        == e61 525i man. Touring 06 ==
                        == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

                        Comment

                        • Wangel436
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1029
                          • Ylöjärvi

                          #42
                          Originally posted by Bertram View Post
                          *Bump*

                          Nostetaan vanhaa ketjua, toivottavasti löytyisi ratkaisu kuljettajan sivupeilin asemointiin.

                          Vähän aikaa sitten taitoin napista sigun auton peilit koria vasten ja palautuksen aikana kuskin peili ei pysähtynyt oikeaan paikkaan, vaan kääntyi "yli" kokonaan eteenpäin. Netistä löytyvät ohjeet asennon resetointia varten on kokeiltu (n kertaa) tuloksetta. Nyt peilin ulkoreuna kääntyy n. 10mm eteenpäin joka kerta kun virrat laittaa päälle. Oletettavasti normiasennon merkkaava lukitustappi on jumissa ja pitäisi vapauttaa. Vai onko E6x mekanismi erilainen kuin E9x?

                          Olen ottanut koko peilirungon kolmioineen irti ovesta, irroittanut lasin ja kotelon mutta tuota tappia en ole onnistunut paikantamaan. Peilin "sarana" on pysyvän oloisesti kiinni. Onko kenelläkään kokemusta voiko tätä edes korjata, vai kannattaako etsiä uusi?

                          Tappi sieltä löytyy,mutta se on vähän piilossa se on siitä nivelestä purettava ,elikäs porattava se tappi pois isolla terällä ja sitten vasta pääsee siihen kääntösysteemiin ja lukitustappiin käsiksi. Ja kasaus sitten vaatiin hitsauskonetta, että saat sen poraamasi tapin kasaan ja peilin osat pysymään toisissaan kiinni....


                          tuossa tube ohjetta https://www.youtube.com/watch?v=La4TgvcYumA&t=9s
                          Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                          E61 530D ///M-sport




                          Comment

                          • edva
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2018
                            • 301
                            • Pirkkala

                            #43
                            Noi asentojen oppimiset yms. on ihan paskapuhetta. Homma on simppeli mekaaninen. Siellä saranassa on tappi, jonka sisällä jousi, joka sitten pompauttaa tapin vasta puolella oleva koloon ja peilin liike tyssää siihen. Ajan myötä saranaan kertyy kuraa eikä hiekkaset vaseliinit enää päästä tappia nousemaan koloonsa ja peili nyrjähtää yli asentonsa. Kurainen vaseliini pitää tapin alhaalla eikä peili pysähdy koskaan oikeelle paikalleen. Koputtelemalla ja suihkimalla öljyä tapin suunnille saattaa saada tapin nousemaan. Vika uusii aika nopeesti.

                            Peilin saa kyl pysähtyyn, kun pitää sitä väkisin paikallaan niin kauan et moottori lopettaa hyrräämisen.

                            Peili pitäis purkaa kokonaan saranan kohdalta, että pääsis putsaan ja laittaan uudet vaseliinit. Osat toisiinsa lukitseva "putki", josta johdot muistaakseni menee läpi, rikotaan ja koko sarana aukee ja osat irtoo toisistaan. Ongelma on kasaus, koska kyseistä kiinnitysputkee ei saa varaosana. Joku foorumilainen väsäsi putkesta tuollaiset ja homma pelasi, mutta mistään tuollaista putkea ei varaosana saa.

                            Jos joku pystyy tuollaisen putken valmistamaan niin hep, mulle kans. Tarvis kai olla vaan oikeen kokonen putki, jonka päähän kierteet ja lukkomutterilla homma kasaan.

                            EDIT Kah, Wangel436 kerkes eka.
                            Last edited by edva; 08-06-2020, 22:47.
                            e61 530xd LCI 3/2007

                            Comment

                            • Bertram
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2010
                              • 120
                              • Tuusula

                              #44
                              Originally posted by edva View Post
                              Ongelma on kasaus, koska kyseistä kiinnitysputkee ei saa varaosana. Joku foorumilainen väsäsi putkesta tuollaiset ja homma pelasi, mutta mistään tuollaista putkea ei varaosana saa.
                              Tuon holkin purku ja kasaus vaikuttaa mission impossiblelta.
                              Kääntömoottorille menee nähdäkseni 2 johtoa, keltainen ja valkoinen. Jos toisen näistä katkaisee, niin silloin kääntö olisi disabled, eikö niin? Tulisin kyllä aivan hyvin toimeen ilman sitä.
                              == e61 530d aut. Touring 05 ==
                              == e61 525i man. Touring 06 ==
                              == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

                              Comment

                              • edva
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2018
                                • 301
                                • Pirkkala

                                #45
                                Kunhan et paina kuskin ovessa olevaa nappia ja autolle on koodattu peilien kääntö pois käytöstä niin ei tarvi katkoa johtoja.
                                e61 530xd LCI 3/2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎