Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Vanne- rengasfit -topic II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PitBull
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 122
    • Vantaa

    #16
    Kuvan perusteella edestä voi -20-35 mm tiputta:think

    Comment

    • GT-555
      Bimmer Rookie
      • Jun 2012
      • 183
      • etelä

      #17
      Maasturi
      e61 530da

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #18
        Originally posted by JarkkoA View Post
        255-30-20 & 305-25-20 -> profiili 7,6cm eli n. 1cm matalempi kuin mainitsemissasi kumeissa.
        Se on kyllä totta että sen 1cm olisi saanut olla korkeampi tai vastaavasti nyt pitäisi madaltaa hieman. Myös eturenkaat jäivät hiukan liikaa sisään, ehkä se 10" vanne olisi sopinut tähän tai sitten voisi kokeilla 15mm spacerillä tuoda ulospäin:think


        Eli ihan nappiin ei tämä mennyt, mutta lähelle kuitenkin

        Halkaisija on n.2,6cm alkuperäistä pienempi, niin onhan se aika paljon ja muutenkin takana liian leveät. Olisit vaan kysynyt neuvoa ja uskonut kokeneempia, jos et ollut varma mitä teet :think

        Jollain 30mm madalluksella ei varmaan enää näytä niin pahalta...
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • JarkkoA
          Bimmer Rookie
          • Mar 2013
          • 33
          • Vaasa

          #19
          Originally posted by bemu2000 View Post
          Halkaisija on n.2,6cm alkuperäistä pienempi, niin onhan se aika paljon ja muutenkin takana liian leveät. Olisit vaan kysynyt neuvoa ja uskonut kokeneempia, jos et ollut varma mitä teet :think

          Jollain 30mm madalluksella ei varmaan enää näytä niin pahalta...
          Joo ei tämä helppoa ole, edellisen auton kanssa maavara nousi reilusti isompiin vanteisiin siirryttäessä ja silloin vasta maasturilta näyttikin
          Tässä paketissa takarenkaat oli lukittu ja siihen piti katsoa sopiva pari eturenkaista. 255-35-20 olisi nostanut keulaa tuon 1,3cm ylöspäin verrattuna takapyöriin, enkä uskaltanut siksi kokeilla niitä (olisi ehkä kannattanut)
          Katsoin vielä orkkistalvirenkaiden halkaisijat -> edessä 67cm ja takana 66,5cm. Nyt edessä n. 65,5cm ja takana 66cm. edessä n. 1,5cm eroa.
          Maavaran puodotuksena toi 0,75cm on ok, mutta ei näköjään enää lisäyksenä renkaan ja kaaren väliin. Tässä vielä vertailuksi kuvat molemmista. Ja sitten madallusta miettimään
          Attached Files
          ----------------------------------------------
          Next: ?? (V12):think
          E61 M5 Touring -07 Black Sapphire Metallic (V10)
          Ex: B6 Audi S4 Avant - 03 Black Metallic (V8)
          Ex: E36 328I - 95 Cosmos Black Metallic (R6)
          Ex: Audi 90 - 90 Black Metallic (R5)

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #20
            Originally posted by JarkkoA View Post
            Joo ei tämä helppoa ole, edellisen auton kanssa maavara nousi reilusti isompiin vanteisiin siirryttäessä ja silloin vasta maasturilta näyttikin
            Tässä paketissa takarenkaat oli lukittu ja siihen piti katsoa sopiva pari eturenkaista. 255-35-20 olisi nostanut keulaa tuon 1,3cm ylöspäin verrattuna takapyöriin, enkä uskaltanut siksi kokeilla niitä (olisi ehkä kannattanut)
            Katsoin vielä orkkistalvirenkaiden halkaisijat -> edessä 67cm ja takana 66,5cm. Nyt edessä n. 65,5cm ja takana 66cm. edessä n. 1,5cm eroa.
            Maavaran puodotuksena toi 0,75cm on ok, mutta ei näköjään enää lisäyksenä renkaan ja kaaren väliin. Tässä vielä vertailuksi kuvat molemmista. Ja sitten madallusta miettimään
            Jos tarvii joskus renkaita uusia, niin 255/35-20 ja 285-295/30-20 on sopivat...

            Kyllähän 255/35 ja 305/25 olisi ollut vähintään yhtä huono pari, kuin nämä nykyiset. Takaa kun kuluu nopeammin, niin olisi jäänyt takarenkaat liian paljon pienemmäksi...
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • JarkkoA
              Bimmer Rookie
              • Mar 2013
              • 33
              • Vaasa

              #21
              Originally posted by bemu2000 View Post
              Jos tarvii joskus renkaita uusia, niin 255/35-20 ja 285-295/30-20 on sopivat...

              Kyllähän 255/35 ja 305/25 olisi ollut vähintään yhtä huono pari, kuin nämä nykyiset. Takaa kun kuluu nopeammin, niin olisi jäänyt takarenkaat liian paljon pienemmäksi...
              Kyllä, nyt tietää että täydellinen paketti tähän olisi ollut 255-35-20 ja 295-30-20
              ja sitten pieni madallus, ehkä H&R -35mm
              Eiköhän noi kumit tosta sula kesän aikana

              Madalluksen suhteen tuli pieni haaste kun takaputket kiertävät taka-akselin alapuolelta ja ovat näin alustan matalin kohta (aika alhaalla vielä)-> ilmeisesti touring ämmän vakiosetti. Eli seuraavaksi tehdäänkin putkistomuutoksia
              ohessa vielä mallikuva
              Attached Files
              ----------------------------------------------
              Next: ?? (V12):think
              E61 M5 Touring -07 Black Sapphire Metallic (V10)
              Ex: B6 Audi S4 Avant - 03 Black Metallic (V8)
              Ex: E36 328I - 95 Cosmos Black Metallic (R6)
              Ex: Audi 90 - 90 Black Metallic (R5)

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7527
                • Jyväshyvä

                #22
                Tuli vastaan varsin mielenkiintoisella rengascombolla oleva E61:


                Vanteet style 190
                eturenkaat/vanteet 8.5 ET 18, 245/35-19
                takarenkaat/vanteet 9.5 ET 32, 275/35-19
                spacerit n. 20 mm edessä ja takana (täytyy tarkistaa tarkat mitat).

                Takarenkaat siis ylikokoiset,
                nythän laatikon pitäisi joidenkin oppien mukaan olla täysin sekaisin,
                mutta eipä 1500 km ajon aikana tuota mistään huomannut...

                Pikkuisen raapii takaa johonkin isoissa heitoissa,
                täytynee spacerit nakata mäkeen tai katsoa auttaako sisälokareiden
                muotoilu...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Hjördis
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 174
                  • Kirkkonummi

                  #23
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Tuli vastaan varsin mielenkiintoisella rengascombolla oleva E61:

                  Vanteet style 190
                  eturenkaat/vanteet 8.5 ET 18, 245/35-19
                  takarenkaat/vanteet 9.5 ET 32, 275/35-19
                  spacerit n. 20 mm edessä ja takana (täytyy tarkistaa tarkat mitat).

                  Takarenkaat siis ylikokoiset,
                  nythän laatikon pitäisi joidenkin oppien mukaan olla täysin sekaisin,
                  mutta eipä 1500 km ajon aikana tuota mistään huomannut...
                  Omassa E61 535d talvirenkaat ovat "normikokoiset" ja kesärenkaat ylikokoa 245/40-19 ja 275/35-19. Kun vaihdoin ensin kesärenkaat pelkästään taakse laatikon toiminta meni sekaisin. Sama jatkui kun lisäsin kesärenkaat eteen. Laatikon adaptioarvojen nollauksen jälkeen kaikki toimii niin kuin pitääkin. Eli omassa yksilössä pyörien koon kasvattaminen aiheutti ainakin aluksi ongelmia laatikolle joka oli oppinut elämään "oikean" kokoisilla pyörillä.

                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Pikkuisen raapii takaa johonkin isoissa heitoissa,
                  täytynee spacerit nakata mäkeen tai katsoa auttaako sisälokareiden
                  muotoilu...
                  Omassa takapyörien leveys on 9.5 ja ET 17 eikä raavi missään tilanteessa mihinkään. Milli tai pari ulospäin niin alkaisi jo luultavasti isoissa töyssyssä ottamaan ulkoreunaan kiinni.

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7527
                    • Jyväshyvä

                    #24
                    Originally posted by Hjördis View Post
                    Omassa takapyörien leveys on 9.5 ja ET 17 eikä raavi missään tilanteessa mihinkään. Milli tai pari ulospäin niin alkaisi jo luultavasti isoissa töyssyssä ottamaan ulkoreunaan kiinni.
                    OK, hyvä tietää.

                    Vähän häiritsee että "mittari" näyttää ~pari km liian vähän,
                    tai tarkalleenottaen mittarin viiksi näyttää just oikein mutta jos cuirseen pistää
                    lukeman niin todellinen nopeus on n. 2 km/h isompi...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • coupe e46
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 228
                      • espoo

                      #25
                      Originally posted by Hjördis View Post
                      Omassa E61 535d talvirenkaat ovat "normikokoiset" ja kesärenkaat ylikokoa 245/40-19 ja 275/35-19. Kun vaihdoin ensin kesärenkaat pelkästään taakse laatikon toiminta meni sekaisin. Sama jatkui kun lisäsin kesärenkaat eteen. Laatikon adaptioarvojen nollauksen jälkeen kaikki toimii niin kuin pitääkin. Eli omassa yksilössä pyörien koon kasvattaminen aiheutti ainakin aluksi ongelmia laatikolle joka oli oppinut elämään "oikean" kokoisilla pyörillä.



                      Omassa takapyörien leveys on 9.5 ja ET 17 eikä raavi missään tilanteessa mihinkään. Milli tai pari ulospäin niin alkaisi jo luultavasti isoissa töyssyssä ottamaan ulkoreunaan kiinni.

                      Miten laatikko meni sekaisin käytännössä?

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7527
                        • Jyväshyvä

                        #26
                        Originally posted by Hjördis View Post
                        275/35-19.

                        Omassa takapyörien leveys on 9.5 ja ET 17 eikä raavi missään tilanteessa mihinkään. Milli tai pari ulospäin niin alkaisi jo luultavasti isoissa töyssyssä ottamaan ulkoreunaan kiinni.
                        ET mulla siis takana 32-20=12. Hivenen raapii... Vanteen koko sama ja myös rengaskoko.
                        Edessä oli 15 mm spacerit.

                        Nuo spacerit on merkitty Saksan otteeseen mutta eipä niitä täällä saa käyttää...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • wedo
                          Newbiemmer
                          • Apr 2012
                          • 21
                          • Charleston, SC

                          #27
                          Mitäs ET lukuja pitäis olla 2004 E60 vanteissa. 18" ja 19" koossa katsellu.

                          Renkaiksi olen kaavaillut ihan perus 245/40/18 eteen ja taakse. Ei ole tarkoitus alkaa elvistelee kun autokin on ihan perus 525i ja tarkoitus säilyttää ihan tehdaskorkeena kun täysin käyttöauto on.
                          F10 520dA
                          ex E39 540iA, E60 525iA, F30 320iA

                          Comment

                          • WarHead
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 774

                            #28
                            Originally posted by wedo View Post
                            Mitäs ET lukuja pitäis olla 2004 E60 vanteissa. 18" ja 19" koossa katsellu.

                            Renkaiksi olen kaavaillut ihan perus 245/40/18 eteen ja taakse. Ei ole tarkoitus alkaa elvistelee kun autokin on ihan perus 525i ja tarkoitus säilyttää ihan tehdaskorkeena kun täysin käyttöauto on.
                            -> realoem.com
                            E91 335iAT -08

                            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                            Comment

                            • wedo
                              Newbiemmer
                              • Apr 2012
                              • 21
                              • Charleston, SC

                              #29
                              Ilmeisesti ihan perus ET on 20. Jos taakse tuuman leveempi niin 32.

                              Jos ostan ihan BMW original vanteet niin luulisi sopivan alle niinkuin on suunniteltu. Uskomattoman dorkan näköstä jos vanteet on liian sisällä kaaressa.
                              F10 520dA
                              ex E39 540iA, E60 525iA, F30 320iA

                              Comment

                              • Hjördis
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2011
                                • 174
                                • Kirkkonummi

                                #30
                                Originally posted by coupe e46 View Post
                                Miten laatikko meni sekaisin käytännössä?
                                Vaihdot tasakaasulla ja kevyssä kiihdytyksissä osui väärään kohtaan eikä laatikko pystynyt päättämään mikä vaihde pitäisi käyttää. Eli vaihtokodat meni tapaan ylös-alas-ylös-alas kunnes vauhti nousi tai aleni tarpeeksi. Laatikko olisi varmaan itse ilman adaptioiden nollausta jonkin ajan kuluttua oppinut uusille tavoille, mutta kyllä meno oli sen verran ärsyttävää että nollaus oli tarpeen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎