Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 camber säätö takana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJS73
    Newbiemmer
    • Aug 2015
    • 25
    • Kajaani

    #16
    Originally posted by Fabsu View Post
    Kuinka paljon madallettu?
    Vakioalusta tietääkseni näin ainakin merkkiliikkeen tietokoneesta katsottiin eikä ole tiedossa että olisi madallettu.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14452
      • Oulu

      #17
      Originally posted by JJS73 View Post
      Nyt on merkkiliikkeessä käytetty ja säädöt eivät riitä että camberit sais edes ohjearvojen sisään, jäi vajaa 3 astetta molemmille puolen eli vajaan asteen liikaa. Säätövaraa ei ole vaikka kuinka yritti. Johtuneeko vanteista kun on 19 tuuman BBS:t ettei niille onnistu saamaan ohjearvojen sisään.
      Ei johdu todellakaan mistään vannekoosta. Narinahelat kenties väljät? Tai sitten säätäjä on ollu iha hakoteillä. :think
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • JJS73
        Newbiemmer
        • Aug 2015
        • 25
        • Kajaani

        #18
        Originally posted by zener View Post
        Ei johdu todellakaan mistään vannekoosta. Narinahelat kenties väljät? Tai sitten säätäjä on ollu iha hakoteillä. :think
        Tutki narinahelat ja kaikki muutkin eikä väljyyksiä löytynyt. Onko sitten jossain vaiheessa laitettu lyhyemmät ylätukivarret ettei säätövara enää riitä, josko niitä eripituisia on? Alatukivarsia ei merkkiliikkeen mukaan ole erikokoisia.

        Comment

        • makke78
          Bimmer Rookie
          • Jun 2015
          • 38
          • helsinki

          #19
          itellä kävi just eilen samoin eli takapää asteen liikaa eikä saa säädettyä!
          Moottoriohjaimen vaihdon jälkeen perä jäi matalammalle kun aikasemmin eli ilmeisesti on arvoja muuteltu??? onko neuvoja miten camberin saa säädettyy arvoihinsa ja puututaanko asiaan katsastuksessa??

          Comment

          • JJS73
            Newbiemmer
            • Aug 2015
            • 25
            • Kajaani

            #20
            Narinahelat vaihdettu

            Narinahelat vaihdettiin ja nyt pitäisi olla oikeanlaiset kun vanhat oli jotkut epäkeskohelat, sillä oli camberia aivan liikaa eikä saanut ohjearvojen sisään.

            No nyt saa camberit kohdalleen muttei aurausta vaan jää haritusta aika reilusti eikä säätövarat riitä.
            Tuolla oli mainittu että auraus säädettäisiin ylätukivarresta mutta siinä ei kyllä ole mitään säätö mahdollisuutta vai onkohan vakio-osissa kun nuo narinahelat ei ollut mitään vakio-osia vaan jotkut epäkeskot.

            Onkohan noissa sitten hieman erilaisia alustoja olemassa ja erilaisia osia?
            Kun tietäis mitä vielä vaihtaa että saa arvot kohdalleen.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10057
              • KVLA

              #21
              Originally posted by JJS73 View Post
              Tuolla oli mainittu että auraus säädettäisiin ylätukivarresta mutta siinä ei kyllä ole mitään säätö mahdollisuutta vai onkohan vakio-osissa kun nuo narinahelat ei ollut mitään vakio-osia vaan jotkut epäkeskot.

              Onkohan noissa sitten hieman erilaisia alustoja olemassa ja erilaisia osia?
              Vakioissa (tehdasosissa) on kyllä säätö."Epäkeskopultilla" etummaisen tukivarren sisäpään kiinnityksestä.Ja mikäli välyksiä tai muuta vikaa ei ole ja muutkin osat vakioita,niin noissa kyllä riittää säätövarat.Epäkesko pultti ja prikka osa num.16 ja 17



              Eli nämä: http://www.realoem.com/bmw/photos/33306760591 ja
              Last edited by Heguli 31; 15-04-2016, 22:51.

              Comment

              • JJS73
                Newbiemmer
                • Aug 2015
                • 25
                • Kajaani

                #22
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Vakioissa (tehdasosissa) on kyllä säätö."Epäkeskopultilla" etummaisen tukivarren sisäpään kiinnityksestä.Ja mikäli välyksiä tai muuta vikaa ei ole ja muutkin osat vakioita,niin noissa kyllä riittää säätövarat.Epäkesko pultti ja prikka osa num.16 ja 17



                Eli nämä: http://www.realoem.com/bmw/photos/33306760591 ja
                http://www.realoem.com/bmw/photos/33306760592
                Onhan siellä tosiaan säätö mahdollisuus kun kävin auton alla kurkkaamassa, eivät liikkeessä osanneet näköjään kun säätivät vain siitä alatukivarren pultista ja sanoi ettei säätövara riitä. No vielä kerran käyttää ja neuvoa mistä säädetään.

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10057
                  • KVLA

                  #23
                  Originally posted by JJS73 View Post
                  Onhan siellä tosiaan säätö mahdollisuus kun kävin auton alla kurkkaamassa, eivät liikkeessä osanneet näköjään kun säätivät vain siitä alatukivarren pultista ja sanoi ettei säätövara riitä. No vielä kerran käyttää ja neuvoa mistä säädetään.
                  Tämä seuraava eli toivottavasti viimeinen säätö sitten ilmaiseksi,koska ammattitaito/tieto ei tunnu riittävän.Toivottavasti säädätit camperit(kin) riittävän pystyyn,niin ei tarvi sitten taas jossain vaiheessa mennä uusintaan.
                  Last edited by Heguli 31; 16-04-2016, 17:16.

                  Comment

                  • Ha2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1786
                    • Oulu

                    #24
                    Minä en kyllä nuin ammattitaitoseen paikkaan veis enää autoani, vaikka muualla joutus maksaan uuden hinnan säädöstä.
                    E61 525d LCI

                    Comment

                    • Vanquish
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1961
                      • Hki

                      #25
                      Täällä myös säätövara loppuu kesken 18" vakiokoon pyörillä. Mistään ei välyksiä löytynyt.
                      3 eri paikassa nelipyöräsunnattu ja sama tulos

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10057
                        • KVLA

                        #26
                        Originally posted by Vanquish View Post
                        Täällä myös säätövara loppuu kesken 18" vakiokoon pyörillä. Mistään ei välyksiä löytynyt.
                        3 eri paikassa nelipyöräsunnattu ja sama tulos
                        Madallettu?Alustaan vaihdettu jotain muita,kuin oem/oem vastaavia osia?Epäkesko puslia tms.?

                        Comment

                        • Vanquish
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1961
                          • Hki

                          #27
                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Madallettu?Alustaan vaihdettu jotain muita,kuin oem/oem vastaavia osia?Epäkesko puslia tms.?
                          Vakioalustalla. Tuskin ei-OEM osat voi näin paljon haitata kulmia? Siis jos sellaisia on. Nehän on mitoiltaan alkuperäisiä vastaavia.

                          Comment

                          • JJS73
                            Newbiemmer
                            • Aug 2015
                            • 25
                            • Kajaani

                            #28
                            Nyt on alustan säädöt kohdallaan, paitsi ratti nyt vähän vinossa vaikka kaikki arvot on aika hyvin.

                            Comment

                            • Juspa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1241
                              • Pori

                              #29
                              Originally posted by JJS73 View Post
                              Nyt on alustan säädöt kohdallaan, paitsi ratti nyt vähän vinossa vaikka kaikki arvot on aika hyvin.
                              Eli jälleen auto takaisin ja uudelleensäätö ratti suorassa.
                              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                              Ex.
                              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                              E90 320d -05 Schwartz 2
                              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                              E36 352i -91 Diamantschwartz

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #30
                                Originally posted by JJS73 View Post
                                Nyt on alustan säädöt kohdallaan, paitsi ratti nyt vähän vinossa vaikka kaikki arvot on aika hyvin.
                                Oliko tämäkin säätö tehty merkkihuollossa? Mikäli kyllä, niin ei voi kun ihmetellä, että mitä tumpeloita siellä on asentajina. Heillä on kuitenkin käytettävissä kaikki BMW:n materiaalit, niin ei luulisi näin vaikeaa olevan pyöränkulmien säätö..
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎