Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 etupään kolinat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rakkuj
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2011
    • 306
    • Turun seutu

    E61 etupään kolinat

    Etupäässä alkanut kuulumaan kolinaa, kun hiljakseen ajelee kuopista. Mikäs sieltä ensimmäiseksi yleensä tulee tiensä päähän?

    Tukivarsia, reaktiotankoja, palloniveliä...?
    G31 520xd
    F39

  • -rik
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 827
    • Rovaniemi

    #2
    Iskarin yläpäät
    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

    Comment

    • MakeH
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2004
      • 1170
      • Vantaa

      #3
      Mulla kolisi iskari, oli päästänyt paineet pihalle.

      Comment

      • JJtalo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 350
        • Kokkola

        #4
        iskarin yläpään laakerit kolisee aika herkästi, ja sen jälkeen on kallistuksen vakaajan koiranluut ja puslat jos on päässyt hinkkaan koloa itelleen.

        Comment

        • Pex
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 353
          • Kuusamo

          #5
          ensimmäisenä itsellä meni koiranluut
          Nykyään mennään Volkkarilla

          Ex. E61 520dA 2006

          Comment

          • GT-555
            Bimmer Rookie
            • Jun 2012
            • 183
            • etelä

            #6
            Mulla korkkas apparin puolen iskari niin alkoi kolaamaan samantien pikku kuopissa. Hiekkatiellä varsinkin kuulee.
            e61 530da

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1399
              • Kuopio

              #7
              Sama homma, iskari paskana itsellä->ontto kevyt kolina koko ajan jos vain epätasaista löytyi.
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • JJtalo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 350
                • Kokkola

                #8
                Näkykö katsastuksessa iskaritestissä eroa muihin iskareihin ?

                Comment

                • JKYL
                  BTCF Member
                  • Aug 2013
                  • 41
                  • Laukaa

                  #9
                  Originally posted by JJtalo View Post
                  iskarin yläpään laakerit kolisee aika herkästi, ja sen jälkeen on kallistuksen vakaajan koiranluut ja puslat jos on päässyt hinkkaan koloa itelleen.
                  Mitäs tuonne yläpäähän kannattaa ostella jos vaihtoa aikoo E61:een (2004)? Katsastuksessa iskarit ok, muutenkin kaikki etupään nivelet ja puslat tarkastettu mutta silti kolisee montuissa. Jos laittais nuo yläpään laakerit vielä.
                  Vikakoodien luku ja nollaukset kaikkiin merkkeihin

                  Comment

                  • Mikiis
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2013
                    • 906
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by JKYL View Post
                    Mitäs tuonne yläpäähän kannattaa ostella jos vaihtoa aikoo E61:een (2004)? Katsastuksessa iskarit ok, muutenkin kaikki etupään nivelet ja puslat tarkastettu mutta silti kolisee montuissa. Jos laittais nuo yläpään laakerit vielä.
                    Nuo katsastuksen iskari testit on kyllä yhtä sontaa. Mulla on menny autoja läpi vaikka keula pomppinu puoli tuntia monttuun ajon jälkeen, piti kuulemma päästää läpi, kun testeri näytti vihreää

                    Sitten vein toisen auton muutama päivä tuon jälkeen konttorille, johon oli vaihdettu uudet iskarit joka nurkkaan, niin näytti 60/70% tulokseksi
                    F11 530d -11
                    E91 -06 320d
                    x2 Tuikut
                    Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                    Comment

                    • Gifu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1666
                      • Vantaa

                      #11
                      Mulla oli melkosesti kolinoita, kallistuksenvakaajien puslilla hävis osa, sit seuraavana koiranluut ja lopullisesti tukivarrenvaihdolla, nyt on taas äänetön ja katsastuksessa ei tullu mainintaa mistään, siis ennen osien vaihtoo.
                      g26 i4 edrive40 -22 msport brooklyngray metallic
                      z3 2.8l roadster -00 cosmosschwarz metallic
                      e34 540iA -93 calypsorot metallic

                      ex.:g30 530e -21, z3m roadster -00, e46 325Ci A -01, e36 328iA coupe -97, e36 328iA cabrio m-tech -95, e30 -87 m50b25tu, z3 2.8 roadster -97, e28 528i -82, e36 316i touring -98, e60 530iA -04, e36 328iA cabrio m-tech -98, e30 325i cabrio -91, e46 320d m-sportII touring -04, Audi 200tq -89, e38 728iA -96, e34 M5 -89, e30 318i -89, e30 320is -88, e30 325i -86

                      Comment

                      • JJtalo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 350
                        • Kokkola

                        #12
                        Joo ei nuo iskaritestit tiiä kyllä mistään mitään, ajattelin että jos ois näkynyt selvä ero muihin iskareihin. Itellä kans yhdessä kiesissä testeri antoi reilu 200tkm ajetuille alkuperäsille paremmat pisteet mitä konin ja bilsteinin tolpille...

                        tuosta on kyllä vittumainen paikallistaa vikaa jos alusta ääntää. itellä kuuluu montuissa ja esim kaivonkansien kohdalla terävä kolahdus, katsastaja ei löytänyt mitään eikä nelipyöräsuuntauksessa löytynyt mitään välystä. Vaihdoin koiranluut eteen ja taakse, samalla tarkistin kallistuksenvakaajan puslat, joissa ei kyllä välystä ole. Seuraavana olis iskareiden yläpäänlaakerit, koska jos jossakin tukivarren puslassa tai nivelessä olisi välystä, luulisi että 4pyörä suuntauksessa olis joku arvo ollut perseellään...

                        Comment

                        • Merlin
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2003
                          • 144
                          • Rmk

                          #13
                          Täälä selvis katsastuksessa kolinan syy, ulommat raidetangonpäät väljinä, kolinat tosin väheni hyvin paljon uusien iskareitten ja yläpään laakereitten vaihdon jälkeen. Kolahtelee just terävissä montuissa mutta muuten on ajossa kolisematta.
                          2006 525 iX

                          Comment

                          • JPS200
                            Newbiemmer
                            • Jun 2012
                            • 12
                            • Kauhava

                            #14
                            Pitkittäinen vino tukivarsi

                            Itse etsin lähes vuoden vasemman puolen kolinaa. Katsastusmies ei löytänyt mitään. Autokaaren huollossa kaverit sitten osasivat sanoa mistä kolina tulee. Väljä ei tunnu kun auton nosti ylös.

                            Comment

                            • Mikiis
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2013
                              • 906
                              • Oulu

                              #15
                              No niin, täällähän kans kolinaa, terävissä montuissa. Mutta outo "naksahdus" kuuluu kun lähtee pysähdyksistä liikenteeseen. Tuo ihmetyttää, kuuluu kuskin puolelta.
                              F11 530d -11
                              E91 -06 320d
                              x2 Tuikut
                              Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎