Originally posted by E39Fin
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 etupään kolinat
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Täällä hävisi E61:sen etupään lotinat ja kolinat, kun iskareiden välinen tukitanko kiristettiin (V-support). Ensin uloimmista päistään, jolloin kolina pieneni ja sitten rintapellin ruuvit, joita sai kiristää noin 90-astetta. Tämän jälkeen loppui kaikki kopinat.
Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...
Comment
-
-
Originally posted by kt10734 View PostTäällä hävisi E61:sen etupään lotinat ja kolinat, kun iskareiden välinen tukitanko kiristettiin (V-support). Ensin uloimmista päistään, jolloin kolina pieneni ja sitten rintapellin ruuvit, joita sai kiristää noin 90-astetta. Tämän jälkeen loppui kaikki kopinat.
Jännä sinänsä, kolina jota piti ennen kirimistä oli aivan samanlaista kuin että iskarien yläpäät olisi rikki. Ääni kuulostaa niin selvältä rikkinäiseltä osalta että ei tule mieleenkään tarkistaa onko poikkituki kireällä vai ei. Tuo kannattaa siis aina tsekata ensimmäisenä, kaikki neljä pulttia.
Mikähän noita pultteja muuten löysyttää? :think
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostSama homma täällä, huomasin hehkuja vaihtaessa että rintapellin kohdalla olevat kaksi pulttia olivat ihan löysällä.
Jännä sinänsä, kolina jota piti ennen kirimistä oli aivan samanlaista kuin että iskarien yläpäät olisi rikki. Ääni kuulostaa niin selvältä rikkinäiseltä osalta että ei tule mieleenkään tarkistaa onko poikkituki kireällä vai ei. Tuo kannattaa siis aina tsekata ensimmäisenä, kaikki neljä pulttia.
Mikähän noita pultteja muuten löysyttää? :think
Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostOtappa ne kallistuksenvakaajan kumipuslat irti ja tuuppaa sinne väliin vaikka kuparirasvaa. Mulla oli juuri sama ongelma kun pari kuukautta sitten vaihdoin uudet kumipulat vakaajiin. Pyyivät hiljaisena kuukauden kunnes alkoi töyssyissä narisemaan. Laitoin väliin kuparirasvaa ja sinne katosi narinat....
Asensin M6 etu kallistuksenvakaajan ja samalla tuli uusittua kumipuslat OEM
Kuukauden päästä alkoi kall. vakaajan puslat kitisemään häiritsevästi, töyssyissä, esim. nopeuden hidastaessa, rattia kääntäessä. Laitettiin kupari rasva väliin mutta ei ollut apua.
Onko ehdotuksia mikä voisi auttaa, vaikka puslat ei hirveitä maksaa niin ei huvita joka kuukausi niitä uusia nitinän takia.
Vuosi sitten vaihdettu
Iskareiden yläpäät (lemförder)
Raidetanko vasen/oikea (lemförder)
Jouset H&R
Kaksi kuukautta sitten vaihdettiin
Alatukivarret (lemförder)
Reaktiotangot (lemförder)
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostMikähän noita pultteja muuten löysyttää? :thinkF11 520d -12
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostOmassa aikoinaan oli huollossa kiristetty tukitankoa liian vähän. Olikohan tukitanko irroitettu ilmanputsarin vaihtoa varten. Nuo kiinnitysruuvit oli kyllä kiinni,mutta ei vaan riittänyt. Natinaa kuului silti. Eli nuo pienet ruuvit on kiristettävä tosi tiukalle. Ns.ylikireälle.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostOmassa aikoinaan oli huollossa kiristetty tukitankoa liian vähän. Olikohan tukitanko irroitettu ilmanputsarin vaihtoa varten. Nuo kiinnitysruuvit oli kyllä kiinni,mutta ei vaan riittänyt. Natinaa kuului silti. Eli nuo pienet ruuvit on kiristettävä tosi tiukalle. Ns.ylikireälle.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
-05 35d aktiiviohjauksella. Ohjaus kolahtelee kääntäessä ja välillä kuopissa repsikan puolelta. Ääni kuulostaisi tulevan aika ylhäältä.
Ohjauksessa ei ole mielestäni klappia. Tukivarret tarkistettu, BC tolpan laakeri vaihdettu ja se korjasi ison osan kolinoista ja rahinasta (laakeri täys hiekkaa) mutta tuo pieni kolaus vielä jäi. Raidetangon ulkopää oli ainakin ehjä. Voisiko sisäpää olla väljä? Entäs muita mahdollisia kohteita?
Lueskelin jotain juttua raidetangon kiinnityksestä / puslista?
Comment
-
-
Originally posted by LongJohn View Post-05 35d aktiiviohjauksella. Ohjaus kolahtelee kääntäessä ja välillä kuopissa repsikan puolelta. Ääni kuulostaisi tulevan aika ylhäältä.
Ohjauksessa ei ole mielestäni klappia. Tukivarret tarkistettu, BC tolpan laakeri vaihdettu ja se korjasi ison osan kolinoista ja rahinasta (laakeri täys hiekkaa) mutta tuo pieni kolaus vielä jäi. Raidetangon ulkopää oli ainakin ehjä. Voisiko sisäpää olla väljä? Entäs muita mahdollisia kohteita?
Lueskelin jotain juttua raidetangon kiinnityksestä / puslista?
Comment
-
-
En tiiä onko tässä topicissa käsitelty, mutta mistähän mahtaa tulla 61sessä kun narisee hiljaisissa vauhdissa käännellessä? Ja paikallaankin kuuluu. Ääni mielestäni paha kylmänä, hiljenee vähän kun on ehtinyt ajaa. Kuulostaa kun narina tulis "kojelaudan sisältä". Autoon on vaihdettu etupäähän hiljan koiranluut, kallistuksenvakaajan kumipuslat, iskarit, jouset, yläpäät, reaktiotankojen puslat ja molemmat raidetangot. mielestäni poikkitukikin on pari kertaa tarkistettu, ohjauksessa tai missään alustan osassa ei todellakaan ole mitään toimintavajausta tai väljyyttä. Sigun nelikkoLast edited by heht; 16-10-2019, 00:35.530d F11 -11 M-Sport, Carbonschwarz + dakotaoyster "voll"
530xd E61 Lci -07 M-Sport
Ex: e91lci 320d, e39 530d. Nippu VAG tuotteita.
Comment
-
-
Originally posted by JepJap View PostItsellä paukkuu rattiakselin alaosa. Kättä kun piti rattiaksilassa niin tuntui välystä. Ratissa en huomannut klappia. Kolisi möykyissä/ kun aktiiviohjaus vaihtoi välitystä.
Eipä ole tullut mieleenkään tuo välitysasia. Kuopissa on jotain korrelaatiota mutta enimmäkseen kääntäessä hitaassa vauhdissa / pysähdyksissä ja varsinkin vasemmalle kääntyessä. Ja aika selkeästi oikealta puolelta aika ylhäältä.
Comment
-
-
Originally posted by heht View PostEn tiiä onko tässä topicissa käsitelty, mutta mistähän mahtaa tulla 61sessä kun narisee hiljaisissa vauhdissa käännellessä? Ja paikallaankin kuuluu. Ääni mielestäni paha kylmänä, hiljenee vähän kun on ehtinyt ajaa. Kuulostaa kun narina tulis "kojelaudan sisältä". Autoon on vaihdettu etupäähän hiljan koiranluut, kallistuksenvakaajan kumipuslat, iskarit, jouset, yläpäät, reaktiotankojen puslat ja molemmat raidetangot. mielestäni poikkitukikin on pari kertaa tarkistettu, ohjauksessa tai missään alustan osassa ei todellakaan ole mitään toimintavajausta tai väljyyttä. Sigun nelikkoe65 730d lci
ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA
Comment
-
Comment