iskarin yläpään laakerit kolisee aika herkästi, ja sen jälkeen on kallistuksen vakaajan koiranluut ja puslat jos on päässyt hinkkaan koloa itelleen.
Mitäs tuonne yläpäähän kannattaa ostella jos vaihtoa aikoo E61:een (2004)? Katsastuksessa iskarit ok, muutenkin kaikki etupään nivelet ja puslat tarkastettu mutta silti kolisee montuissa. Jos laittais nuo yläpään laakerit vielä.
Vikakoodien luku ja nollaukset kaikkiin merkkeihin
Mitäs tuonne yläpäähän kannattaa ostella jos vaihtoa aikoo E61:een (2004)? Katsastuksessa iskarit ok, muutenkin kaikki etupään nivelet ja puslat tarkastettu mutta silti kolisee montuissa. Jos laittais nuo yläpään laakerit vielä.
Nuo katsastuksen iskari testit on kyllä yhtä sontaa. Mulla on menny autoja läpi vaikka keula pomppinu puoli tuntia monttuun ajon jälkeen, piti kuulemma päästää läpi, kun testeri näytti vihreää
Sitten vein toisen auton muutama päivä tuon jälkeen konttorille, johon oli vaihdettu uudet iskarit joka nurkkaan, niin näytti 60/70% tulokseksi
Mulla oli melkosesti kolinoita, kallistuksenvakaajien puslilla hävis osa, sit seuraavana koiranluut ja lopullisesti tukivarrenvaihdolla, nyt on taas äänetön ja katsastuksessa ei tullu mainintaa mistään, siis ennen osien vaihtoo.
Joo ei nuo iskaritestit tiiä kyllä mistään mitään, ajattelin että jos ois näkynyt selvä ero muihin iskareihin. Itellä kans yhdessä kiesissä testeri antoi reilu 200tkm ajetuille alkuperäsille paremmat pisteet mitä konin ja bilsteinin tolpille...
tuosta on kyllä vittumainen paikallistaa vikaa jos alusta ääntää. itellä kuuluu montuissa ja esim kaivonkansien kohdalla terävä kolahdus, katsastaja ei löytänyt mitään eikä nelipyöräsuuntauksessa löytynyt mitään välystä. Vaihdoin koiranluut eteen ja taakse, samalla tarkistin kallistuksenvakaajan puslat, joissa ei kyllä välystä ole. Seuraavana olis iskareiden yläpäänlaakerit, koska jos jossakin tukivarren puslassa tai nivelessä olisi välystä, luulisi että 4pyörä suuntauksessa olis joku arvo ollut perseellään...
Täälä selvis katsastuksessa kolinan syy, ulommat raidetangonpäät väljinä, kolinat tosin väheni hyvin paljon uusien iskareitten ja yläpään laakereitten vaihdon jälkeen. Kolahtelee just terävissä montuissa mutta muuten on ajossa kolisematta.
Itse etsin lähes vuoden vasemman puolen kolinaa. Katsastusmies ei löytänyt mitään. Autokaaren huollossa kaverit sitten osasivat sanoa mistä kolina tulee. Väljä ei tunnu kun auton nosti ylös.
No niin, täällähän kans kolinaa, terävissä montuissa. Mutta outo "naksahdus" kuuluu kun lähtee pysähdyksistä liikenteeseen. Tuo ihmetyttää, kuuluu kuskin puolelta.
Comment