Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 etupään kolinat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jokes911
    Bimmer Fanatic
    • May 2008
    • 875
    • Espoo

    #16
    Täällä poistu sekä kolina ja urakoneena olo kun vaihdoin raidetangon pään. Ei ollu kun puolisenttiä väljää

    Aivan järkyttävä ero ajossa vaikka olin aivan varma että tuo uraherkkyys olis ollu 19" renkaiden syytä
    2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
    2022 X3 Charged Edition Msport
    1999 Honda CBR 900 SC33
    2009 Husqvarna SMR 510
    2017 KTM EXCF 350

    Comment

    • XV70D
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2013
      • 200
      • Oulu

      #17
      Täällä naksahtaa/kolahtaa kun jarruttaa tai lähtee liikkeelle. Samoten satunnaisesti kolahtaa kuopissa/pateissa. Raidetangon päät vaihdettu, eikä katsastaja löytänyt mitään vikaa vaikka mainitsin asiasta.
      EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

      Comment

      • e39 beme
        Bimmer Rookie
        • Sep 2008
        • 84

        #18
        Täällä rutisee/narisee hiljaisessa vaihdissä kun rattiä kääntää... eli varmaan ne kuuluisat yläpään laakerit? mistä kandee ostaa ja onks työläs vaihtaa?

        Comment

        • rakkuj
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 306
          • Turun seutu

          #19
          Omassa oli raidetangonpää loppu.
          G31 520xd
          F39

          Comment

          • -rik
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 827
            • Rovaniemi

            #20
            Mulla ei kolise mikään mutta ratti täristää jonkun verran tietyissä nopeuksissa, oliko ne reaktiotangot mitkä yleensä aiheuttaa tämän?

            E: vanteet tasapainossa, kuitenki joku ehdottaa
            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

            Comment

            • Jarppa63
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 758
              • Kerava

              #21
              Originally posted by -rik View Post
              Mulla ei kolise mikään mutta ratti täristää jonkun verran tietyissä nopeuksissa, oliko ne reaktiotangot mitkä yleensä aiheuttaa tämän?

              E: vanteet tasapainossa, kuitenki joku ehdottaa
              Jarruttaessa, vai muuten vaan?
              itsellä kovemmassa vauhdissa ravisti. Syynä oli raidetangon pää, -oli muuten väljä (juu, autossa on DD ja Active steering, kuulemma "kuluttaa" enemän raidetankoja) ja jarrulevy oli kiero. Raidetangon päät nyt uudet ja jarrulevyiksi ATE:n uritetut. Nyt ei ravista yhtään. Hieno taas päästellä!
              t. Jarppa
              BMW i4M50 individual -23
              exiä: BMW 545e -21
              BMW F33 435xd -15
              M550xd-12
              e93 330da -08
              Dodge Stealth RT/TT -91
              Ford Thunderbird SC -91
              Olds Supreme avo -71
              Chevy Chevelle 2d HT -72

              Comment

              • -rik
                BTCF Member
                • Nov 2009
                • 827
                • Rovaniemi

                #22
                80-100 vauhdissa koko ajan vähän ( uudella asfaltilla ei oikeastaan yhtään) jarruttaessa täristää vähä enemmän, kun jarruttaa noista vauhdeista. Levyt ja palat menee just vaihtoon 1500km näytti i drive huoltoon. Ajattelin tilata ATE:n levyt ja samalta merkiltä keraamiset palat, näistä kellään kokemusta? Pitää katsastuksessa kun lähestyy käskeä inssin repiä niin kauan että sieltä välykset löytyy.
                ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                Comment

                • GT-555
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2012
                  • 183
                  • etelä

                  #23
                  Täälläkin alkanu ravistaa kovemmista vauhdeista jarruttaessa. Auto sammuksissa kun pyörittää rattia eestaas niin pientä kolinaa kuuluu jostain ohjauksesta. Oisko heittää mitä ensimmäisenä tarkastamaan kun nosturille pääsen, sisempi raidetangon pää?? Uraherkkäkin tuo vähän on.
                  e61 530da

                  Comment

                  • Mik@
                    BTCF Member
                    • Jul 2010
                    • 1413
                    • Nurmes

                    #24
                    Originally posted by GT-555 View Post
                    Täälläkin alkanu ravistaa kovemmista vauhdeista jarruttaessa. Auto sammuksissa kun pyörittää rattia eestaas niin pientä kolinaa kuuluu jostain ohjauksesta. Oisko heittää mitä ensimmäisenä tarkastamaan kun nosturille pääsen, sisempi raidetangon pää?? Uraherkkäkin tuo vähän on.
                    Raidetangonpäät ja reaktiotangot. Kai siinä aina pienivälys tuntuu/kuuluu raidetangosta sammuksissa?
                    E61 520Da

                    Comment

                    • GT-555
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2012
                      • 183
                      • etelä

                      #25
                      Originally posted by Mik@ View Post
                      Raidetangonpäät ja reaktiotangot. Kai siinä aina pienivälys tuntuu/kuuluu raidetangosta sammuksissa?
                      Täytyy ne joo kattoa sit. Tossa pihalla vähän kokeiltiin niin kolahdus pieneni kun kaveri veti renkaasta samalla kun käänteli.
                      e61 530da

                      Comment

                      • A62
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 117
                        • Oulu

                        #26
                        Etutukivarret, iskarit, yläpään laakerit ja raidetangon pää oikealle vaihdettu.. Ja kyllähän muuttui. Ei pauku enää poikittaissaumoissa ja nupukivillä menee kuin sukkasillaan.

                        Comment

                        • GT-555
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2012
                          • 183
                          • etelä

                          #27
                          Originally posted by Mik@ View Post
                          Raidetangonpäät ja reaktiotangot. Kai siinä aina pienivälys tuntuu/kuuluu raidetangosta sammuksissa?
                          Pari tuntia nosturilla enkä mä sieltä välyksiä mistään löytänyt. Kait se sit täytyy koittaa levyt ja palat vaihtaa jos auttas tutinaan edes :think
                          Last edited by GT-555; 27-10-2013, 19:15.
                          e61 530da

                          Comment

                          • GT-555
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2012
                            • 183
                            • etelä

                            #28
                            Originally posted by GT-555 View Post
                            Pari tuntia nosturilla enkä mä sieltä välyksiä mistään löytänyt. Kait se sit täytyy koittaa levyt ja palat vaihtaa jos auttas tutinaan edes :think
                            Huomasinpa tossa vesisateessa töihin ajellessa että eipä se ravista niin paljoa märällä kelillä Onkohan ihan harhaa vai mitä hittoa
                            e61 530da

                            Comment

                            • e39 beme
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2008
                              • 84

                              #29
                              Olikos noissa etupään tukivarsissa yms luissa joku juttu kun laittaa uudet vanhojen tilalle? siis että pitää uudet kiristään jotenkin niin että rengas on n:normi asennossa miten auto "seisoo" maassa? eli ei kiristetä nosturin nokassa sillai että renkaat "roikkuu" alas?

                              Ei tiedä:think

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by e39 beme View Post
                                Olikos noissa etupään tukivarsissa yms luissa joku juttu kun laittaa uudet vanhojen tilalle? siis että pitää uudet kiristään jotenkin niin että rengas on n:normi asennossa miten auto "seisoo" maassa? eli ei kiristetä nosturin nokassa sillai että renkaat "roikkuu" alas?

                                Ei tiedä:think
                                Olet oikeilla jäljillä. Tukivarren pallonivelpään voit kiristää auton ollessa ilmassa, mutta puslapää kiristetään aina auton maatessa omalla painollaan pyöriensä varassa. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että jos olet nosturilla tai tunkilla auton nostanut ylös, vaihtanut tukivarren ja heti sen jälkeen kiristät puslapään pultin, niin auto ei ole välttämättä asettunut normaalille ajokorkeudelle. Se saattaa jäädä hieman koholle. Paras tapa tehdä homma, on mittaamalla auton vanteen navasta pyöränkaaren yläosan etäisyys, ennen kuin autolle aletaan tehdä mitään. Sen jälkeen kun olet hommat tehnyt, mittaa taas navan ja kaaren etäisyys. Jos etäisyys on liian suuri, laita puslapää kevyesti kiinni ja aja autolla 100m, jolloin alusta palaa suunnilleen normaaliin asentoonsa. Sen jälkeen kiristä puslapään pultti kokonaan.

                                Toinen vaihtoehto on nostaa toisella tunkilla auton ripustuksista (tarkkana sitten, että mistä nostaa) ripustukset sellaiselle korkeudelle, että ne vastaisivat auton seisomista omilla pyörillään. Tämä helpottaa ainakin sen puslapään pultin kiristämistä, koska pyörä ei ole tiellä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎