Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 etupään kolinat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39Fin
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2013
    • 1761
    • HKI/Orimattila

    Juu fiksu ratkaisuhan tuo on kun menee yhdellä vaivalla kaikki.
    Tekis mieli tehdä temppu että laittais koko alustan kaikki puslat yms uusiks mutta meneehän siihenkin sitten taas touhutonni.
    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
    E39 523iA Oxfordgreen

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2323
      • Uusimaa

      Originally posted by E39Fin View Post
      Tekis mieli tehdä temppu että laittais koko alustan kaikki puslat yms uusiks mutta meneehän siihenkin sitten taas touhutonni.
      ...Mutta silti se on ihan fiksu veto jos autossa alkaa olla 200tkm lähestyvä mittarilukema. Ei tartte sen jälkeen kuluttaa iltojansa täällä foorumilla arpomassa kollektiivin kanssa seuraavaa kolinan lähdettä. Ja se tonni menee jokatapauksessa johonkin muuhun älyttömään. Ei se lompakkoon jää koskaan ihaitavaksi...

      Nykyisen E61:n tapauksessakin pistin vuosi sitten koko keulan 100% uusiksi ja nyt on mukava ajella kun mistään ei kuulu minkäänlaista ylimääräistä pauketta, napsahdusta tai kolahdusta vaikka millaiseen monttuun ajaisi. Siltikin vaikka alla on suht. tiukka Konin Sport-jousitus.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • E39Fin
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2013
        • 1761
        • HKI/Orimattila

        Totta. Mulla tuli se virhe tehtyä että viime vuonna kun laittoi eteen ison nipun orkkispuslia sekä koiranluita niin en samalla vaihtanut raidetangonpäitä enkä kallistuksenvakaajan puslia vaikka ois pieni lisävaiva (ja lisäsumma) ollut. Ei noita 35tkm ajettuja orkkisosia viitti ruveta jo nyt uusiin vaihtamaan niin täytyy vaihtaa niitä mitä jäi silloin tekemättä..
        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
        E39 523iA Oxfordgreen

        Comment

        • MazterI
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 312
          • Jyväskylä

          Jatketaanpas samaa ketjua kun tätä tuli tavailtua: kyseessä on siis E60 mutta samaa kamaahan nää nokasta on. Pari päivää sitten kuului ihme kolahduksia pari kun parkkikselta lähdin tosi hitaasti ajamaan ratti ihan linkussa. Asia unohtui, kunnes ennen eilistä Helsingin keikkaa tein tiukan käännöksen pihamalla ja sama toistui.

          Normiajossa ei kuulu mitää, ei paukkeita montuissa tasaisella tms. Kokeilin nostaa etupäätä ylös ja väljyyttä ei tunnu renkaasta kummaltakaan puolelta. Epäilin nimittäin ensin etupyörän laakeria, koska ääni toistuu tasaisesti pyörimisen mukaan ja käännyttäessä vaan vasemmalle. Mutta eikö tämän pitäisi väljyytenä tuntua?

          Autolla on ajettu tuo melkeen 200tkm, ja pari kuukautta sitten vaihdoin iskarit ja yläpäät. Sen jälkeen ei ole kolinoita kuulunut. Katsastuksessa about kuukausi sitten ei mitään moitteita. Ideoita vai lisää rempomista?

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10036
            • KVLA

            Onko auto ollut huollossa? Jos on,niin onkohan konehuoneesta poikittaistuet ( http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=51_5152 ) kiristetty molemmista päistä kunnolla? Osanum.1.

            Tosin nämä ei ole riippuvaisia pyörien pyörimisnopeudesta.

            Comment

            • Petsku333
              BTCF Member
              • Jun 2014
              • 349
              • Kerava

              Originally posted by MazterI View Post
              Jatketaanpas samaa ketjua kun tätä tuli tavailtua: kyseessä on siis E60 mutta samaa kamaahan nää nokasta on. Pari päivää sitten kuului ihme kolahduksia pari kun parkkikselta lähdin tosi hitaasti ajamaan ratti ihan linkussa. Asia unohtui, kunnes ennen eilistä Helsingin keikkaa tein tiukan käännöksen pihamalla ja sama toistui.

              Normiajossa ei kuulu mitää, ei paukkeita montuissa tasaisella tms. Kokeilin nostaa etupäätä ylös ja väljyyttä ei tunnu renkaasta kummaltakaan puolelta. Epäilin nimittäin ensin etupyörän laakeria, koska ääni toistuu tasaisesti pyörimisen mukaan ja käännyttäessä vaan vasemmalle. Mutta eikö tämän pitäisi väljyytenä tuntua?

              Autolla on ajettu tuo melkeen 200tkm, ja pari kuukautta sitten vaihdoin iskarit ja yläpäät. Sen jälkeen ei ole kolinoita kuulunut. Katsastuksessa about kuukausi sitten ei mitään moitteita. Ideoita vai lisää rempomista?
              Mulla kolisi koiranluut edessä kaikista pahiten kun ajoi pyörät linkussa tai täysin käännettynä terävistä montuista pienillä nopeuksilla. Kokeile niitä nyt vaikka ensimmäiseksi
              Jos vaihdat itse niin varmista, että tulee tarpeeksi kireelle. Olen saanut uuden koiranluun kolisemaan kun en pistänyt tarpeeksi newtoneita.
              Last edited by Petsku333; 01-06-2016, 18:40.
              Seat Cupra 290

              Ex. F20 118i MHD Stage 2
              E60 2006 525i

              Comment

              • MazterI
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 312
                • Jyväskylä

                Ei ole ollut huollossa pitkään aikaan, eli ei ole tehty mitään sen kummempaa. Iskarit tosiaan vaihdoin talvella, mutta siitäkon on se ++5000 kilsaa. KOiranluut on aina mulla aiemmin oireilleet kolinana montuissa ihan suoraankin ajettaessa, mutta ne on kyllä semmoista kulutustavaraa että voisi ne lämpimikseen vaihtaa.

                Mystinen tuo vähän on, eilen illasta en saanut ääntä toistumaan mitenkään vaikka kuinka linkussa koitin pihassa pyöriä... Pitänee vaan odotella mistä ääntä alkaa enemmän kuulumaan ja olla tyytyväinen kun mitään ei nyt kuulu

                Comment

                • Hartza69
                  Newbiemmer
                  • Nov 2015
                  • 2
                  • Heinola

                  Kyseessä E60 -05. Etupäästä tulee outo kolina. Tämä ilmenee ainostaan lämpöisillä keleillä ja alkaa kuulumaan vasta kun on jonkun verran ajettu. Kuullostaa siltä suurinpiirtein et jotain olis irti. Kuuluu eniten hitaasti ajettaessa. Osaisko kukaan vinkata, mistä moinen voisi johtua?

                  Comment

                  • exautisti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1267
                    • oulu

                    Onko kukaan törmännyt sellaiseen ongelmaan et kääntäessä kolahtaa joku ja se tuntuu rattiin,ihan kuin ohjausakseli kolahtaisi. Välillä tuntuu että kolahtaisi jostain ratin ja tulipellin välistä. Auto e61 lci aktiiviohjauksella...
                    -99 punane passatti

                    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                    Tuikun softat
                    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                    www.mcars.fi

                    Kysy 041-5056506

                    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                    Comment

                    • revote
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2013
                      • 1886
                      • Hollola

                      Originally posted by exautisti View Post
                      Onko kukaan törmännyt sellaiseen ongelmaan et kääntäessä kolahtaa joku ja se tuntuu rattiin,ihan kuin ohjausakseli kolahtaisi. Välillä tuntuu että kolahtaisi jostain ratin ja tulipellin välistä. Auto e61 lci aktiiviohjauksella...
                      Mulla on samanlaista oiretta. En ole tutkinut ainakaan vielä sen kummemmin.

                      E61 pre-LCI myös aktiiviohjauksella.
                      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                      Comment

                      • Märde
                        BTCF Member
                        • Jul 2012
                        • 84
                        • Ivalo

                        Täällä kans kuulu jännää kolinaa/kuminaa keulasta ja vikaa etittiin vaikka mistä. Keulassa oli kaikki timmissä kunnossa koiranluut vasta vaihettu yms yms... vika löyty rattiakselin ristikkonivelestä. Normaalissa ajossa ei kuulu mtään mutta hitaassa vauhdissa ja käännellessä kumahtelee jännästi.
                        Näitä ei vissiin pahemmin ole menny? Ja autona siis -06 preface e60 197tkm mittarissa.🤔
                        BMW F11 530D Xdrive
                        BMW E39 525tds project

                        Comment

                        • AnttiMH
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2013
                          • 146
                          • Esbo

                          Originally posted by Märde View Post
                          Täällä kans kuulu jännää kolinaa/kuminaa keulasta ja vikaa etittiin vaikka mistä. Keulassa oli kaikki timmissä kunnossa koiranluut vasta vaihettu yms yms... vika löyty rattiakselin ristikkonivelestä. Normaalissa ajossa ei kuulu mtään mutta hitaassa vauhdissa ja käännellessä kumahtelee jännästi.
                          Näitä ei vissiin pahemmin ole menny? Ja autona siis -06 preface e60 197tkm mittarissa.��
                          Kyllä tuosta viasta on ollut puhe ja tältä foorumilta löytyy muitakin joilla on sama vika. Muutamat joita vika häirinnyt riittävästi ovat vaihtaneet/vaihdattaneet rattiakselin. Olikohan alkup. osa uutena jotain 300e luokkaa, työt päälle.

                          Ajoittain spray vaseliinin ruiskiminen rattiakseliin ja hammastangon yhtymäkohtaan ja rattiakselin niveleen on vähentänyt tuota naksumista, mutta ei sinänsä tietenkään korjaa vikaa eikä lopullisesti poista ongelmaa.

                          Itsellä sama oire, mutta en ole asialle tehnyt mitään pl. vaseliinitempun...

                          Comment

                          • Märde
                            BTCF Member
                            • Jul 2012
                            • 84
                            • Ivalo

                            Joo olen lueskellu tuosta täältä foorumilta ja olihan niitä muillaki menny muttei vissiin mitenkään tosi yleistä ole? Kl varaosilta hinta oli 450€ joka tuntu aika kovalta. Pitää katella ja kuulostella muuttuuko se tuosta mihin suuntaan tuo kolina...
                            BMW F11 530D Xdrive
                            BMW E39 525tds project

                            Comment

                            • Korpraali
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 524
                              • Turku

                              Originally posted by exautisti View Post
                              Onko kukaan törmännyt sellaiseen ongelmaan et kääntäessä kolahtaa joku ja se tuntuu rattiin,ihan kuin ohjausakseli kolahtaisi. Välillä tuntuu että kolahtaisi jostain ratin ja tulipellin välistä. Auto e61 lci aktiiviohjauksella...
                              Oletko kokeillut vaihdelaatikon alla olevaa peltiä, joka on pulteilla kiinni? Itsellä oli sen pultit löysät ja napsui käänntäessä :think Eli pohjamuovi vain pois ja se alumiinipellin kireys
                              BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                              Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                              Comment

                              • E39Fin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2013
                                • 1761
                                • HKI/Orimattila

                                Mulla ärsyttävää lopinaa tilanteessa, kun vain toinen pyörä tipahtaa jonnekin monttuun tai muuhun maastonmuotoon. Jos molemmat pyörät tulee esim hidastetöyssyyn samaan aikaan niin ei kuulu lopinaa. Jos menee vinottain niin aivan järkyttävä lopina. Voiko kallistuksenvakaajan puslat aiheuttaa tätä? Koiranluut (OEM) vaihdettu 50tkm sitten eivätkä ne vieneet tätä lopinaa silloin pois.

                                Lisäksi mukulakivillä ajaessa kuuluu sellainen naksunta kun hidastaa vauhtia.
                                Epäilen että tämä voisi olla erillinen vika. Sama naksunta kuuluu kun ajaa kovalla vauhdilla tasaiseen kaarteeseen. Kuuluu silloin sellaisena tasaisena naksahteluna. :think

                                Ärsyttää kun auto muuten iskussa mutta alustasta tulee ikäviä ääniä.
                                Eli vaihdettua on jo:
                                -Koiranluut
                                -Iskarit+yläpäät
                                -ulommat raidetangonpäät
                                -Etummaisten tukivarsien puslat (reaktiotangoiksi näitä kai kutsutaan?)

                                Jos joku alustatohtori on joku kerta halukas koeajamaan ja esittämään näkemyksensä uudenmaan alueella niin voisin päästää rattiin.
                                Last edited by E39Fin; 14-07-2016, 11:09.
                                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                                E39 523iA Oxfordgreen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎