Announcement

Collapse
No announcement yet.

ERROR: 93F9 Spannung Energiereserve

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anvabemu
    Newbiemmer
    • Aug 2013
    • 10
    • Oulu

    ERROR: 93F9 Spannung Energiereserve

    E61 535dA -05

    Olisko kellään tietoa tuosta airbägin ohjausboksista?

    Vikakoodit luettu. Kuva liitteenä.

    Miten kannattaa edetä?
    Attached Files
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #2
    Uusi ohjainlaite vaan.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • anvabemu
      Newbiemmer
      • Aug 2013
      • 10
      • Oulu

      #3
      ok, mistä suosittelet ostamaan?

      Comment

      • anvabemu
        Newbiemmer
        • Aug 2013
        • 10
        • Oulu

        #4
        Missähän se boksi mahtaa majailla? keskikonsolissa vaiko hansikaslokeron takana.

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #5
          ko boksi on Security gateway module, ja siellä on konkat jotka on nyt tulleet tiensä päähän.

          uusi moduli maksaa vitusti (vissiin yli 500€), ja vaatii lisäksi koodauksen autoon.

          vanhan korjaaminen taas onnistuu ihan konkat vaihtamalla, eikä vaadi koodauksia eikä maksa paljoa. Moduli itsessään on hanskalokeron alla, irrottaminen ei vie montaa minuuttia.

          nimimerkillä: "viime viikolla korjattiin omasta"
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • -rik
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 827
            • Rovaniemi

            #6
            900e tais olla marmorilta uusi. Ja vaati sitten tosiaan softauksen lisäksi. Ennen tätä yritettiin käytetyllä samalla varaosanumerolla olevalla - ei toiminut. Sitten koko purkki lähetettiin Saksaan korjattavaksi (200e) - ei toiminut senkään jälkeen. Kai se oli paskana koko purkki. Tästä viikko etiäpäin nii hajos vielä vänkärin istuintunnistinmatto Onneks ei ollu oma auto
            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #7
              kurjaa tuuria, ainakin Autorepair osasi tuon korjata Suomessa. Eikä varmasti maksa tonnia.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9156
                • Oulu

                #8
                Originally posted by BeamR View Post
                ko boksi on Security gateway module, ja siellä on konkat jotka on nyt tulleet tiensä päähän.

                uusi moduli maksaa vitusti (vissiin yli 500€), ja vaatii lisäksi koodauksen autoon.

                vanhan korjaaminen taas onnistuu ihan konkat vaihtamalla, eikä vaadi koodauksia eikä maksa paljoa. Moduli itsessään on hanskalokeron alla, irrottaminen ei vie montaa minuuttia.

                nimimerkillä: "viime viikolla korjattiin omasta"
                Tuohan kuulostaa toiveikkaalta. Onko tästä korjauksesta tarkempaa tietoa? Kyseisten konkkien speksit?
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Tuohan kuulostaa toiveikkaalta. Onko tästä korjauksesta tarkempaa tietoa? Kyseisten konkkien speksit?
                  Siinä konkkien vaihdossahan ei ole mitään ihmeellistä ja varmaan omaan vois tehdäkkin,mutta....

                  Konkkia tuossa purkissa on varmaan kymmentä eri sorttia,ja mattimeikäläinen kolvaamassa,niin ei kyllä kenenkään vieraan autoon arvaa lähtä niitä vaihtaan.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Tuohan kuulostaa toiveikkaalta. Onko tästä korjauksesta tarkempaa tietoa? Kyseisten konkkien speksit?
                    tosiasia on, että kolvi mun kädessä on yhtä turha kuin karjulla tissit, eli en osaa kertoa mitään enempiä teknisiä selvityksiä. Sen tiedän että multa se boksi korjattiin ja pelaa kuin buicki.

                    WSE1 tietää miten temppu tehdään ja millä osilla.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9156
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by exautisti View Post
                      Siinä konkkien vaihdossahan ei ole mitään ihmeellistä ja varmaan omaan vois tehdäkkin,mutta....

                      Konkkia tuossa purkissa on varmaan kymmentä eri sorttia,ja mattimeikäläinen kolvaamassa,niin ei kyllä kenenkään vieraan autoon arvaa lähtä niitä vaihtaan.
                      Jos noiden konkkien käyttötarkoitus on, kuten oletetaan, niin varmaan kannattaisi lähteä isoimmista liikkeelle ja vaikka mitata, onko jotkut suorilta oikkarissa.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • exautisti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1267
                        • oulu

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Jos noiden konkkien käyttötarkoitus on, kuten oletetaan, niin varmaan kannattaisi lähteä isoimmista liikkeelle ja vaikka mitata, onko jotkut suorilta oikkarissa.
                        Tässä tapauksessa mikä minulla oli,niin konkat mitattiin ja tultiin siihen tulokseen ettei vika ehkä olekkaan itse konkissa... Mutta ei kyllä sitten vaihdettukkaan niitä, joten siltä osin en tiedä missä vika oli. Hauskinta tässäkin oli se,että vika korjaantui lopulta itsestään.
                        -99 punane passatti

                        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                        Tuikun softat
                        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                        www.mcars.fi

                        Kysy 041-5056506

                        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                        Comment

                        • jartsa02
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 1131
                          • Helsinki

                          #13
                          Tuossa nopeesti tutkailtuna siellä on ainakin 8200uF/63V:n elkoja pari kappletta jossain SGM-versiossa ja ne siellä varmaan toimii energia-varastoina. Nuo elkothan vanhetessaan kuivuvat eikä enää toimi kunnolla (kapasitanssi pienenee). Oikarin mittaaminen noissa ei oikein taida kertoa tuosta mitään, kun ne ei taida oikariin mennä vaan niitten varauskyky loppuu.
                          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            #14
                            Originally posted by jartsa02 View Post
                            Tuossa nopeesti tutkailtuna siellä on ainakin 8200uF/63V:n elkoja pari kappletta jossain SGM-versiossa ja ne siellä varmaan toimii energia-varastoina. Nuo elkothan vanhetessaan kuivuvat eikä enää toimi kunnolla (kapasitanssi pienenee). Oikarin mittaaminen noissa ei oikein taida kertoa tuosta mitään, kun ne ei taida oikariin mennä vaan niitten varauskyky loppuu.
                            näin tää mullekin selvitettiin.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • jaki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2003
                              • 2978
                              • Uusimaa

                              #15
                              Originally posted by jartsa02 View Post
                              Tuossa nopeesti tutkailtuna siellä on ainakin 8200uF/63V:n elkoja pari kappletta jossain SGM-versiossa ja ne siellä varmaan toimii energia-varastoina. Nuo elkothan vanhetessaan kuivuvat eikä enää toimi kunnolla (kapasitanssi pienenee). Oikarin mittaaminen noissa ei oikein taida kertoa tuosta mitään, kun ne ei taida oikariin mennä vaan niitten varauskyky loppuu.
                              Juuri noin. Tuon kokoiset ovat aina märkiä elkoja, joita ei saa normaalisti oikariin, kun vasaralla iskemällä. Sekin pitää muistaa, että lämmetessään vanhat myös menettävät varauskykyään. Kapasitanssin mittaus kylmänä voi antaa liian optimistisen tuloksen.
                              Ylipäätään: noita ei voi mitata, kun irrottamalla ja samallahan ne vaihtaakin. Kukaan täysjärkinen ei euron osaa takaisin tinaa.
                              Jäljelle toki jää myös kylmäjuotos. Nehän onkin mukavia vikoja...nimimerkki luultavasti lopulta yhden MULF:in korjannut
                              Last edited by jaki; 11-08-2013, 10:13.
                              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎