Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    Originally posted by TheRipper View Post
    Eipäs käytetä vaan nimenomaan ATF. CHF öljyjen kanssa on ollut enemmän ongelmia...paitsi tietysti dynamic drive autoissa joissa sitä pitää käyttää.

    M52 ainakaan mitään ongelmaa ole tuon huohottimen kanssa ollut...liekkö sitten paikka vaihtunut.

    N52 en osaa huohottimen paikkaa sanoa, enkä myöskään tiedä onko niihin edes mitään erillistä "talvipakettia" saanut...yhdenkään varustelistassa en ainakaan ole semmoista nähnyt...on sitten kyse ollut suomiautosta tai saksassa olevasta.
    E39:ssä cold climate suomi autoissa oli/on tehostajassa CHF öljyt ja muissa ATF. Myös M52 on todella herkkä jäädyttämään huohottimen tukkoon jos ajaa pätkä ajoa tai majoneesia keräävillä öljyillä. Huohotin malli muuttui hieman M52 -> M52TU ja M54 malleihin, mutta sijainti ja toiminta oli sama eli kaikissa näissä sama ongelma. Huohottimen lämmitystä näihin ei ollut saatavissa, mutta tuohon cold climate pakettiin kuului eristetty huohotin ja putket. N52:ssa huohotin on myös imusarjan alla, mutta lähtö venttiilikopasta on järkevämmin takapäästä eikä ihan niin kylmässä paikassa.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5018
      • Paimio

      Originally posted by markok View Post
      E39:ssä cold climate suomi autoissa oli/on tehostajassa CHF öljyt ja muissa ATF. Myös M52 on todella herkkä jäädyttämään huohottimen tukkoon jos ajaa pätkä ajoa tai majoneesia keräävillä öljyillä. Huohotin malli muuttui hieman M52 -> M52TU ja M54 malleihin, mutta sijainti ja toiminta oli sama eli kaikissa näissä sama ongelma. Huohottimen lämmitystä näihin ei ollut saatavissa, mutta tuohon cold climate pakettiin kuului eristetty huohotin ja putket. N52:ssa huohotin on myös imusarjan alla, mutta lähtö venttiilikopasta on järkevämmin takapäästä eikä ihan niin kylmässä paikassa.
      Aikas jännä...tässä jo useampi talvi on menty ihan ATF320 Mobililla ilman pienintäkään ongelmaa.

      Myöskään huohottimen jäätymisongelmaa ei ole ollut...öljyinä on tullut käytettyä Mobilin 1 ja Teboil Diamond...en tiedä sitten onko miten majoneesiherkkiä kumpikaan, mutta ongelmitta tosiaan on paineltu senkin suhteen.

      Jotain tuon sorttista tuosta N52 muistelinkin...niissä ei sitten ainakaan ongelmia pitäisi olla.
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • Wikke
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 80
        • Fsdfg

        Realolemia selanneena pisti silmään että N52-motissa taitaa olla lämmitetyt huohotinputket. :think

        Comment

        • SammyE46
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 75
          • Varsinais-Suomi

          Kun se paljon täällä "kiitostani" saanut E46 318 tourinki varmaan jää kakkosautoksi ja kolme lasten jakkaraa pitäs takapenkille saada mahtumaan, niin tuossa nyt olis tarkotus mennä kattomaan kahta 525 riisseliä.

          Ekana tämä:



          Toisena vaihtoehtona tämä:



          Vähän karsastan kilometrimääriä ja molemmat on "tuotu" saksanmaalta, mutta budjetti on noilla luvuilla aika jämpti.

          Tätä topiikkia kahlannu ja pari seikkaa jääny mieleen ja varmistan nyt vielä..

          Noissa ei siis ole sitä polkupyöränketjua jakopäässä joka hajoaa? Entäs ne imusarjan läpät jotka pitää poistaa?

          Comment

          • Hakkapeliitta
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2014
            • 552
            • P-Sawo

            Hömh. Multa saisit halvemmalla paremman.

            annetaan BMW-osaa

            Comment

            • Timelord
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 504
              • Loimaa

              Ja kun tuota maunun vehjettä olet loimaalle tulossa katsomaan ni tuu samalla tsekkaamaan kaverini -05 530da e61. Tarkasti pidetty ja huollettu, ~175tkm rullattu. Hintapyynti varmaan samoissa kun noissa linkatuissa. Yv jos kiinnostaa. En usko että on hällä juuri nyt nettiautossa...
              W201 2,5D
              W123 280ce
              E21 316
              ex-E60 530ia
              ex-E53 4,4i
              ex-E39 523i
              ex-E34 520ia
              ex-E21 318i

              Comment

              • Kruiseri
                Bimmer Rookie
                • Aug 2012
                • 55
                • Helsinki

                Reilu 200tkm ajettu Pre Lci 530d n. 30 min koeajolla, matalilla nopeuksilla ajettessa (tod. näk. turbiinista) kuului kierrosten mukana kuuluvaa hiljaista vihellystä.
                Aikanaan väyrys E 270 cdi piti samanmoista ääntä uudesta -> 250tkm asti ja liikkuu varmaan tänäkin päivänä jossainpäin. Tämä oli siinä siis ominaisuus.
                Kaverin Lci 530d:ssä ei koskaan ole kyseistä ääntä kuulunut. Onko tämä pre lcissä ominaisuus vai onko syytä epäillä jotakin? Vaihdot tapahtuu muuten sivistyneen huomaamattomasti.
                Last edited by Kruiseri; 03-02-2015, 21:54.
                E60 530d M-Sport
                Cbr 1100 Xx Blackbird

                Comment

                • touring39
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 3901
                  • Kaarina

                  Mulla on noita 3-litraisia dieseleitä ollut 7 kpl ja ainoastaan yksi, eli 2002-mallinen e39 piti korvin kuultavaa vihellystä. Ei se silti vuosikausiin hajonnut, taitaa vieläkin kukkua. Että tiiä sit...
                  Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                  Ex:
                  e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                  Comment

                  • SammyE46
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 75
                    • Varsinais-Suomi

                    Originally posted by Timelord View Post
                    Ja kun tuota maunun vehjettä olet loimaalle tulossa katsomaan ni tuu samalla tsekkaamaan kaverini -05 530da e61. Tarkasti pidetty ja huollettu, ~175tkm rullattu. Hintapyynti varmaan samoissa kun noissa linkatuissa. Yv jos kiinnostaa. En usko että on hällä juuri nyt nettiautossa...
                    Kiitos vaan tarjouksesta. Jätetään mietintään.

                    Comment

                    • skt
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2013
                      • 348
                      • Etelä-Pohjanmaa

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Aikas jännä...tässä jo useampi talvi on menty ihan ATF320 Mobililla ilman pienintäkään ongelmaa.

                      Myöskään huohottimen jäätymisongelmaa ei ole ollut...öljyinä on tullut käytettyä Mobilin 1 ja Teboil Diamond...en tiedä sitten onko miten majoneesiherkkiä kumpikaan, mutta ongelmitta tosiaan on paineltu senkin suhteen.

                      Jotain tuon sorttista tuosta N52 muistelinkin...niissä ei sitten ainakaan ongelmia pitäisi olla.
                      Sigun Saksasta tuotuun N47 520dhen asennutin merkkiliikkeen suosituksesta huohottimen lämmittimen. Kaverilla Hollannista tuotu bensa 525i, jossa kovilla pakkasilla kerran huohotin jäätynyt ja puskenut öljyt pihalle. Selvisi auton sulatuksella ja moottoripesulla + uudet öljyt sisään.
                      F11 LCI 520d -14
                      F45 225xe -17
                      Ex. E61 LCI 520d -08,
                      Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

                      Comment

                      • Basillicus
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2010
                        • 153
                        • Turku

                        Originally posted by Kruiseri View Post
                        Reilu 200tkm ajettu Pre Lci 530d n. 30 min koeajolla, matalilla nopeuksilla ajettessa (tod. näk. turbiinista) kuului kierrosten mukana kuuluvaa hiljaista vihellystä.
                        Aikanaan väyrys E 270 cdi piti samanmoista ääntä uudesta -> 250tkm asti ja liikkuu varmaan tänäkin päivänä jossainpäin. Tämä oli siinä siis ominaisuus.
                        Kaverin Lci 530d:ssä ei koskaan ole kyseistä ääntä kuulunut. Onko tämä pre lcissä ominaisuus vai onko syytä epäillä jotakin? Vaihdot tapahtuu muuten sivistyneen huomaamattomasti.
                        Omakin autoni on aina pitänyt tuota ääntä (minulla ajossa 130tkm-> lähtien), tosin vain kesäkeleillä ja vain kun laatikko on lämmennyt kunnolla. Olisi mukavaa tosiaan tietää tästä "ominaisuudesta" enemmän, en ole juuri löytänyt tai kuullut asiasta mitään infoa. Muuten laatikko pelittää täysin ongelmitta.
                        BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
                        ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5018
                          • Paimio

                          Okei mikäs sekasikiö tämä nyt sitten on?



                          Business navilla, mutta silti näyttäisi kuvissa olevan laajanäyttö vai vääristääkö tuo yksi kuva vain jotenkin?

                          Vai onko niin että yönäön mukana tulee sitten tuo isompi näyttö?

                          Periaatteessa tuo nyt voisi käydäkin, mutta onhan tuo konsolissa oleva reikä (toisen aseman paikassa) hemmetin törkeä.

                          Onko myös niin (tai täytyykin olla) että jos haluaa käyttää navia tuossa business mallissa niin samalla ei voi soittaa cd:tä kun käyttää samaa asemaa?
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Juspa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1236
                            • Pori

                            Originally posted by TheRipper View Post

                            Business navilla, mutta silti näyttäisi kuvissa olevan laajanäyttö vai vääristääkö tuo yksi kuva vain jotenkin?
                            Ei tuossa ole laajanäyttöä..
                            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                            Ex.
                            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                            E90 320d -05 Schwartz 2
                            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                            E36 352i -91 Diamantschwartz

                            Comment

                            • rakkuj
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2011
                              • 306
                              • Turun seutu

                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Onko myös niin (tai täytyykin olla) että jos haluaa käyttää navia tuossa business mallissa niin samalla ei voi soittaa cd:tä kun käyttää samaa asemaa?
                              Eikös noissa ole jo kovalevy, jonne kartat ladataan. En tosin varma ole, itsellä vielä kaksi pesäinen malli.:think
                              G31 520xd
                              F39

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5018
                                • Paimio

                                Originally posted by rakkuj View Post
                                Eikös noissa ole jo kovalevy, jonne kartat ladataan. En tosin varma ole, itsellä vielä kaksi pesäinen malli.:think
                                Eikös se tullut vasta 2009 vuosimalliin? :think Eli siis uudemman iDriven kera? Tai onhan noita muutama 10/2008 auto näkynyt uudella iDrivella mutta silti kahdella pesällä vielä...

                                Eli tuossa vaan kuva vääristää sitten? Hyvistä kulmista on kyllä nuo kuvat otettu kun ei oikein saa selvää vaikka kuinka tiirailee!
                                Last edited by TheRipper; 04-02-2015, 18:10.
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎