Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/e61 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JP-76
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 1060
    • Kanta-Häme

    Originally posted by H3nu View Post
    Noniin eli kohtapuoliin olis tarkoitus käydä Saksassa hakemassa uus kulkupeli.
    1. vaihtoehdoks on nyt päätyny 535D ja mieluiten lci mallina.
    Miten on ton laatikon luotettavuuden suhteen onko kestossa eroa pre lci vs lci?
    Muutenkin saa heittää ilmoille jotain huomioitavaa kyseisistä vehkeistä.
    Kävin liikkeessä yks päivä kattoon yhtä pre lci 535d ja siinä oli tehty täys laatikkoremppa niin rupes mietityttää tämmönen hommeli.

    Toisena vaihtoehtona 335D, näissä vissiin eri laatikot?:think
    No eikös tuo ole iso plussa jos täysi remppa tehty laatikolle :think
    Last edited by JP-76; 13-03-2015, 13:23.
    Kalusto:
    BMW 550i xDrive -14
    BMW S1000R -17
    Toyota Proace -15

    Comment

    • -rik
      BTCF Member
      • Nov 2009
      • 827
      • Rovaniemi

      Originally posted by TheRipper View Post
      Jos automaatista on kyse niin uusi paranneltu versio tuli 2007, itse en tarkkaan tiedä milloin ehti autoihin, tuliko heti LCI:n yhteydessä vaiko hitusen myöhemmin...2008 autossa ainakin pitäisi jo olla.

      Tietääkseni sama laatikko on myös 335D:ssä eli pre-LCI ZF 6HP26 ja LCI 6HP28.
      Kyllä se laatikko muuttui juuri silloin kun se LCI malli tuli e6x:ään (03/2007). Jotain päivityksiä mekatroniikkaan tullut 2009 vuonna muistaakseni, tai sit vaan osanumero vaihtunut.

      335d:ssä on heti alusta lähtien e90/91: 09/2006-> ja coupe lanseerattiin vähän aiemmin markkinoille, en muista tarkkaa aikaa) sama laatikko kuin LCI e6x:ssä, ainakin turbiinin osalta, keppi ja elektroniikka / pieniä mekatroniikka eroja lukuunottamatta (osanumerot poikkeaa muistaakseni ainoastaan mekatroniikan osalta, tod. Näköisesti juuri sähköisen e6x vs. Mekaanisen e9x kepin vuoksi)
      ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        Originally posted by H3nu View Post
        Noniin eli kohtapuoliin olis tarkoitus käydä Saksassa hakemassa uus kulkupeli.
        1. vaihtoehdoks on nyt päätyny 535D ja mieluiten lci mallina.
        Miten on ton laatikon luotettavuuden suhteen onko kestossa eroa pre lci vs lci?
        Muutenkin saa heittää ilmoille jotain huomioitavaa kyseisistä vehkeistä.
        Kävin liikkeessä yks päivä kattoon yhtä pre lci 535d ja siinä oli tehty täys laatikkoremppa niin rupes mietityttää tämmönen hommeli.

        Toisena vaihtoehtona 335D, näissä vissiin eri laatikot?:think
        No jos tommoisen haet, varaudu seuraaviin:
        -Alipaineletkujen uusintaan
        -Hehkujen vaihtoon
        -Imusarjan läppien poistoon
        -Termareiden vaihtoon
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • H3nu
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 252
          • Hämeenlinna

          Joo noi dieselien perusviat olikin jo tiedossa. Toi laatikon kestävyys vaan edelleen hämää, et onko syytä pelätä sen hajoomista varsinkin lastutettuna siinä vaiheessa kun kilometrejä kertyy tauluun päälle 200 tonnia. Onko lci laatikko vahvempi?
          BMW F82 M4 -16
          BMW F20 116d M-sport -14
          Aprilia Dorsoduro 900 -20
          Sea-Doo RXP300RS -16

          Comment

          • JP-76
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 1060
            • Kanta-Häme

            Originally posted by H3nu View Post
            Joo noi dieselien perusviat olikin jo tiedossa. Toi laatikon kestävyys vaan edelleen hämää, et onko syytä pelätä sen hajoomista varsinkin lastutettuna siinä vaiheessa kun kilometrejä kertyy tauluun päälle 200 tonnia. Onko lci laatikko vahvempi?
            Mulla on käsittääkseni sama laatikko tuossa mun 335d:ssä kuin lci-535d:ssä ja nyt ajettu 145tkm, ohjelmalla yli 50tkm eikä laatikossa ole mitään humpaa tms. vikoihin viittaavaa. Tosin kyllähän tuo laatikko pääsee vähän helpommalla 3-sarjassa kun itse auto on 200kg kevyempi :think
            Kalusto:
            BMW 550i xDrive -14
            BMW S1000R -17
            Toyota Proace -15

            Comment

            • arzka-
              Newbiemmer
              • Oct 2014
              • 18
              • Tornio

              Tästä kellään tietoa? http://www.nettiauto.com/bmw/520/7123253

              Mitä kaikkea kannattaa tarkistaa?? Läpät, kompura letkut, kontin johdot ja takalasin kytkin.. muuta?

              Comment

              • Versuli
                Bimmer Rookie
                • Mar 2015
                • 44
                • oulu

                Originally posted by arzka- View Post
                Tästä kellään tietoa? http://www.nettiauto.com/bmw/520/7123253

                Mitä kaikkea kannattaa tarkistaa?? Läpät, kompura letkut, kontin johdot ja takalasin kytkin.. muuta?
                Kannattaa miettiä uskaltaako sekaantua kakslitraisiin diiseleihin ja ainakin käynti ääntä tarkasti. Lisäksi jotenki näyttää melko kulahtaneelta nuo nahkaosat tuon verran ajetuksi (esim vänkärin puolen penkissä selkänojan kohdalta mihin ottaa kiinni sisään tultaessa näyttää olevan jo rispaantunut).

                kompuraa ei oikein muuten saa testattua kuin lastaamalla painoa reilusi autoon mikä on vaikea koeajossa tehdä.

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5013
                  • Paimio

                  Originally posted by Versuli View Post
                  Kannattaa miettiä uskaltaako sekaantua kakslitraisiin diiseleihin ja ainakin käynti ääntä tarkasti. Lisäksi jotenki näyttää melko kulahtaneelta nuo nahkaosat tuon verran ajetuksi (esim vänkärin puolen penkissä selkänojan kohdalta mihin ottaa kiinni sisään tultaessa näyttää olevan jo rispaantunut).

                  kompuraa ei oikein muuten saa testattua kuin lastaamalla painoa reilusi autoon mikä on vaikea koeajossa tehdä.
                  Eikös tämä vanhempi M-sarjan kone ollut parempi kuin tuo uudempi N missä tuo jakopääongelma on?

                  Ja kyllä penkin rispaantuminen ihan linjassa on jos ei paljoa ole viitsitty nahanhoitoaineita käyttää. Vähemmän ajettujakin näkee missä penkit huonommassakin kunnossa jos ei koskaan ole viitsitty hoitaa.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • Mikiis
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2013
                    • 906
                    • Oulu

                    Originally posted by Versuli View Post
                    Kannattaa miettiä uskaltaako sekaantua kakslitraisiin diiseleihin ja ainakin käynti ääntä tarkasti. Lisäksi jotenki näyttää melko kulahtaneelta nuo nahkaosat tuon verran ajetuksi (esim vänkärin puolen penkissä selkänojan kohdalta mihin ottaa kiinni sisään tultaessa näyttää olevan jo rispaantunut).

                    kompuraa ei oikein muuten saa testattua kuin lastaamalla painoa reilusi autoon mikä on vaikea koeajossa tehdä.
                    Eikös tuo ole M47 motilla?

                    E: Olin hidas, ripper kerkesin ensin
                    F11 530d -11
                    E91 -06 320d
                    x2 Tuikut
                    Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                    Comment

                    • Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7535
                      • Kotona

                      Originally posted by Versuli View Post
                      Lisäksi jotenki näyttää melko kulahtaneelta nuo nahkaosat tuon verran ajetuksi (esim vänkärin puolen penkissä selkänojan kohdalta mihin ottaa kiinni sisään tultaessa näyttää olevan jo rispaantunut).
                      No eihän tuo ole vielä mitään lähes 300 000km ajetussa? Joskus näkee noissa puolinahkasporttipenkeissä pahempaa alle 200 000km lukemissa, joskus jopa revenneitäkin...
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                      Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                      -

                      Comment

                      • Versuli
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2015
                        • 44
                        • oulu

                        Originally posted by Zeta View Post
                        No eihän tuo ole vielä mitään lähes 300 000km ajetussa? Joskus näkee noissa puolinahkasporttipenkeissä pahempaa alle 200 000km lukemissa, joskus jopa revenneitäkin...
                        Jep, itsellä on ajettu 260tkm eikä kyllä minkäänlaista kulumaa havaittavissa noissa nahka osissa.

                        Ja onhan tuo tosiaan sillä m47 koneella, mutta oon saanu käsityksen ettei nekään ole vika vapaita noista jakopään ongelmista vaikka wikipediasta semmoisen käsityksen saakin ( ja jos on tosiaan ettei niissä ole sen kummempia vikoja niin 163hp ei hirveästi ole autolle joka on niinkin iso kuin ko. auto)

                        Comment

                        • N54
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2012
                          • 526
                          • Satakunta

                          Originally posted by Versuli View Post
                          Jep, itsellä on ajettu 260tkm eikä kyllä minkäänlaista kulumaa havaittavissa noissa nahka osissa.

                          Ja onhan tuo tosiaan sillä m47 koneella, mutta oon saanu käsityksen ettei nekään ole vika vapaita noista jakopään ongelmista vaikka wikipediasta semmoisen käsityksen saakin ( ja jos on tosiaan ettei niissä ole sen kummempia vikoja niin 163hp ei hirveästi ole autolle joka on niinkin iso kuin ko. auto)
                          Tämä Tornion auto on lisäksi ns. Fleet edition, siinä on 13 hv vähemmän kuin tavallisesti eli 150hv. Tosin en tiedä huomaako käytännössä mitään eroa ja onhan toi voitu jo lastuttaakin.

                          Comment

                          • arzka-
                            Newbiemmer
                            • Oct 2014
                            • 18
                            • Tornio

                            Kylläkai tuon m47 uskaltaa ostaa. Pitää käydä huomenna paikanpäällä pällistelemässä, siinäpä nuo penkitkin näkee. Ei tuossa ainakaan m-sport korisarjaa ole, pelkkä etupuskuri?

                            Comment

                            • Zeta
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7535
                              • Kotona

                              Originally posted by Versuli View Post
                              Ja onhan tuo tosiaan sillä m47 koneella, mutta oon saanu käsityksen ettei nekään ole vika vapaita noista jakopään ongelmista vaikka wikipediasta semmoisen käsityksen saakin ( ja jos on tosiaan ettei niissä ole sen kummempia vikoja niin 163hp ei hirveästi ole autolle joka on niinkin iso kuin ko. auto)
                              No kohta 10v vanha ja 300tkm ajettu bemari niin tottakait siinä voi jotain vikaa olla. M47 pitäisi olla luotettavampi kuin N47 mutta noissa metreissä riippuu paljon miten on käytetty ja huollettu. Voi kestää toisen mokoman tai laueta 10tkm päässä...
                              -
                              Käyttöautona: F20
                              Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                              Myydään: HP 12.5" kannettava **240e**
                              -

                              Comment

                              • *PexU*
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 1989
                                • Vantaa

                                Ihan tyhymä kysymys mikä on tuo fleet edition, en oo ikinä kuullukaan:think

                                Btw, eikä siis ole aito m-sport, sporttipenkit sentään löytyy varustelistalta



                                Originally posted by N54 View Post
                                Tämä Tornion auto on lisäksi ns. Fleet edition, siinä on 13 hv vähemmän kuin tavallisesti eli 150hv. Tosin en tiedä huomaako käytännössä mitään eroa ja onhan toi voitu jo lastuttaakin.
                                Last edited by *PexU*; 22-03-2015, 20:39.
                                AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                                E61 530xd M-Sport Touring -07
                                Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                                Duunissa: F11 520d x-drive -17

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎