Originally posted by hetfield
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by hetfield View PostSitä lähinnä ajoin takaa, että protoilu olis helppoa jos joku noita suomessa osaa suunnitella, mutta taitaa olla ihan bulkkitavaraa mainitsemastasi paikasta.X5 F15 ///Msport
CRX 2gen +25psi
Comment
-
-
Originally posted by ///THe View PostNoniinJokos ne ensisavut on otettu uusilla hyrrillä?
Kairasitko muuten hukkaporttia ollenkaan? Ei sattunut silmiin...
Hukkaportti on vakio.
Ei minua se hukkis huoleta, polttoainelinja se hermostuttaa, siihen tämä tökkää...CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
.
Vielähän tuo käyntiin lähti, vähän aikaa käytin, ei ole ajettu vielä.
Ei ole kaikki osat vielä paikoillaan.
Eikä tullut mistään öljytkään pihalle.
Kolmannella kerralla vasta onnistui, ensin jäi ison ahtimen öljynpoistoletku matkasta, sitten en saanutkaan yhtä ahtimen takapää pulttia kiinni, kahdesti piti purkaa.
Älytön työmäärä.
Ahdin on tosi siistiä työtä, ei tämä siitä jää kiinni.
Vielä piti kovertaa ison ahtimen läpän päällä olevaa sovitinkappaletta, parin millin reunus oli mustalla noella kätevästi piirretty pirraa varten.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
.
No joo
Jonkin verran kerkesin testaamaankin.
Syötöt aivan pikkuista vaille tapissa, yritetty passata siihen ~500,n.
Ahdot 2,7bar
Savun määrää, railpaineen pysymistä (=riittäkö pumppu), tai ahtopainetta ei ole vielä testerillä varmistettu.
Ne koitan hoitaa nyt viikonloppuna valoisaan aikaan, jos ensi viikolla sitten kävis penkissä.
No, sulalla, märällä asfaltilla talvirenkailla tuntuu rajusti vetävän, eipä juuri puolta kaasua enempää voi käyttää, sutii niin raivokkaasti. Jos keli jatkuu sulana, vaihdan takasiin saksan kitkat, niissä on vähän enemmän ryhtiä.
Toivon että perstuntemukset on sitten tottakin.
Ahdin on ihan äänetön.
Jos savuttelee, niin nostan ahtoja, nyt ei syöttöjä tästä lasketa.
Voi olla, että kolmisen kiloa kuitenkin ahtopainetta tarvitaan, sittenpä tuon näkee.
Alapään puuttuvaan vääntöön taisin löytää selityksen.
Joko pakosarjan läppäkello vähän vuotaa, tai alipaineventtiili on sökö.
Läppää säätämällä kiinnipäin sain mielestäni jo paljonkin parannusta.
Täytyy varmaan venttiili ja kello ostaa varuiksi uudet.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Originally posted by Jande View PostJännitys tivistyy, laitahan heti juttua kun pääset testaamaan.
Itellä vähän epäselvää että sopiiko tuo 335/535 ahdin paketti 330d 2007 kanteen suoraan?CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
.
Kelin ollessa täällä kehitysalueella harrastuskelvoton, kävin päiväseltään Kokkolan autohuollon penkissä puimuria rääkkäämässä.
Noin 480hv oli parhaat vedot.
Korkeapainepumpusta vaan nyt loppuu teho, railpaine ei pysy enää halutussa.
Vanhuksen neljäsataatuhatta pohjalla ei tieten auta nyt yhtään, tuoreemmalla pumpulla olis voinut viiteensataan päästäkkin.
Täytyy panna mietintämyssy päähän ja koettaa nyt keksiä jotain, yritän loppuviikosta uudestaan.
Ahtimessa on hyvin vielä varaa, alkupölläyksen jälkeen savu loppuu, muutos on onnistunut, niin kuin pitikin.
Toiminnassa ei mitään puutteita verrattuna alkuperäiseen.
Ahdinasia on nyt selvä - toimii.
Korkeapainepumppuasia ei - siihen tulee varmaan päivitys talven mittaan.
Kertauksena vielä muutokset:
Muutos pelkästään suurempaan ahtimeen.
Cooleri se vaakneri
Ahtimen imuputkimuutos.
Dpf poistettu
Softa, eikä sitten muuta
Muun muassa katti on vielä paikoillaan ja muutenkin pakoputki vakio.
Ahtoputket vakiot, pikkuahdin vakio ym ym.
Tulos on ensialkuun ihan ok, olisin nyt kuitenkin toivonut, että olis ollut vaikka hiukan tuuria, muttakun ei niin ei.
Kävi juuri niin kuin ounastelinkin, ahdin pelaa, ruiskutusjärjestelmä ei.
Lappuja ei ole, kun työ on kesken, loppusäädön jälkeen sitten.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
Kuulostaa kyllä hyvältä jo nyt.
Oliko pumppu vakiona tuossa R90?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Kelin ollessa täällä kehitysalueella harrastuskelvoton, kävin päiväseltään Kokkolan autohuollon penkissä puimuria rääkkäämässä.
Noin 480hv oli parhaat vedot.
Korkeapainepumpusta vaan nyt loppuu teho, railpaine ei pysy enää halutussa.
Vanhuksen neljäsataatuhatta pohjalla ei tieten auta nyt yhtään, tuoreemmalla pumpulla olis voinut viiteensataan päästäkkin.
Täytyy panna mietintämyssy päähän ja koettaa nyt keksiä jotain, yritän loppuviikosta uudestaan.
Ahtimessa on hyvin vielä varaa, alkupölläyksen jälkeen savu loppuu, muutos on onnistunut, niin kuin pitikin.
Toiminnassa ei mitään puutteita verrattuna alkuperäiseen.
Ahdinasia on nyt selvä - toimii.
Korkeapainepumppuasia ei - siihen tulee varmaan päivitys talven mittaan.
Kertauksena vielä muutokset:
Muutos pelkästään suurempaan ahtimeen.
Cooleri se vaakneri
Ahtimen imuputkimuutos.
Dpf poistettu
Softa, eikä sitten muuta
Muun muassa katti on vielä paikoillaan ja muutenkin pakoputki vakio.
Ahtoputket vakiot, pikkuahdin vakio ym ym.
Tulos on ensialkuun ihan ok, olisin nyt kuitenkin toivonut, että olis ollut vaikka hiukan tuuria, muttakun ei niin ei.
Kävi juuri niin kuin ounastelinkin, ahdin pelaa, ruiskutusjärjestelmä ei.
Lappuja ei ole, kun työ on kesken, loppusäädön jälkeen sitten.
Nämä F1x 35d kanssa pitäs ottaa työn alle oikeen kunnolla, näissäkin kun on noita pullonkauloja vähän siellä sun täällä.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Kelin ollessa täällä kehitysalueella harrastuskelvoton, kävin päiväseltään Kokkolan autohuollon penkissä puimuria rääkkäämässä.
Noin 480hv oli parhaat vedot.
Korkeapainepumpusta vaan nyt loppuu teho, railpaine ei pysy enää halutussa.
Vanhuksen neljäsataatuhatta pohjalla ei tieten auta nyt yhtään, tuoreemmalla pumpulla olis voinut viiteensataan päästäkkin.
Täytyy panna mietintämyssy päähän ja koettaa nyt keksiä jotain, yritän loppuviikosta uudestaan.
Ahtimessa on hyvin vielä varaa, alkupölläyksen jälkeen savu loppuu, muutos on onnistunut, niin kuin pitikin.
Toiminnassa ei mitään puutteita verrattuna alkuperäiseen.
Ahdinasia on nyt selvä - toimii.
Korkeapainepumppuasia ei - siihen tulee varmaan päivitys talven mittaan.
Kertauksena vielä muutokset:
Muutos pelkästään suurempaan ahtimeen.
Cooleri se vaakneri
Ahtimen imuputkimuutos.
Dpf poistettu
Softa, eikä sitten muuta
Muun muassa katti on vielä paikoillaan ja muutenkin pakoputki vakio.
Ahtoputket vakiot, pikkuahdin vakio ym ym.
Tulos on ensialkuun ihan ok, olisin nyt kuitenkin toivonut, että olis ollut vaikka hiukan tuuria, muttakun ei niin ei.
Kävi juuri niin kuin ounastelinkin, ahdin pelaa, ruiskutusjärjestelmä ei.
Lappuja ei ole, kun työ on kesken, loppusäädön jälkeen sitten.
Paljo työnsi vääntöä?BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Aprilia Dorsoduro 900 -20
Sea-Doo RXP300RS -16
Comment
-
-
.
Pumppu on se vakio ysikymppinen.
Vakio satakymppi antoi mersussa 490 takapyörille, että likellä limiittiä varmaan ollaan.
Vääntötietoa ei ko. penkistä saanut, eikä sitä laskettukkaan.
Kun nyt ensi alkuun keskityin vaan siihen että saan toimimaan kunnolla ja näen sen mitä sieltä sitä voimanpaskoo olisi tulollaan ja että miten se ahdinmuutos pelaa, näihin halusin ensin saada varmuuden.
Mutta arvailisin, että noin tuhannessa se varmaan on.
Nyt pelaa jo aika hyvin, pikkuinen notkahdus on vielä siinä kohden kun pieneltä siirtyy isolle ahtimelle, mutta sitä vaivaa, mikä ennen oli ettei pikkuinen ollut pelissä ollenkaan, ei enää ole, tai tältä se tuntuu.
Loppuviikosta on sitten siinä kuosissaan varmaan, millä talvi mennään.
Pumpun vaihdolla ei ole kiire, kun eihän tuossa voi nyt kaasua painaa, kun pikkuvarpaalla ja kolmio vilkkuu.
Syöttömäärää vielä justeeraamalla niin, että pyydetty railpaine vielä toteutuu, saattaa tulla jotain lisääkin tehoon, mutta valitettavasti en tällä kokoonpanolla nyt viidensadan ylitykseen usko, mutta todella toivon, että olen väärässä tässä. Ehken jollain vähemmin ajetulla se onnistuukin, toivottavasti. Aivan selkeä parannushan tuossa jo nytkin on ja varsin kohtuullisilla ja helpoilla muutoksilla, johon pitäisi tieten olla tyytyväinen, muttamutta ...CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
Comment