Tämä topikki tuli täyteen. Jatkuu täällä:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 53X Diesel, Ahdinpuuhailuja ja teoriaakin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Juhani88 View PostOmistan tollasen 535 nokivasaran niin mitenkäs paljon tommonen pölyttää mustaa vakiona? Olettevasti putkesta katti ja dpf tyhjätty tai ainakin ne on aukkaistu joskus. Tällä hetkellä kuitenkin pölläyttää ihan kunnolla mustaa putkesta kun ojentaa nilkan suoraksi, pöllytys kyllä vähenee pikkuhiljaa mutta näkyvästi kuitenkin pöllyää..
Mutta sulla ei tainnut olla enää vakio.
Syitä savutukseen on liian paljon tässä pohdittavaksi, suosittelisin viemään jonkun osaavan kaverin diaknoosiin, onko mekaaninen vai ohjelmallinen vaiva.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 530daa View PostTuntus että laatikko luistaa voisiko se olla syy hyytyilymiseen ? Puolilämpöisenä varsinkin
On aivan sama onko tuo alipaineletku kiinni vai ei isossa ahtimessa pelaa aivan yhtä hyvin/huonosti
Laatikon luistatus voi olla vaikkapa sitä, että ohjain tunnistaa puuttuvan tehon ja koettaa luistattamalla auttaa pääsemään huonon kohdan yli.
Leave a comment:
-
-
Omistan tollasen 535 nokivasaran niin mitenkäs paljon tommonen pölyttää mustaa vakiona? Olettevasti putkesta katti ja dpf tyhjätty tai ainakin ne on aukkaistu joskus. Tällä hetkellä kuitenkin pölläyttää ihan kunnolla mustaa putkesta kun ojentaa nilkan suoraksi, pöllytys kyllä vähenee pikkuhiljaa mutta näkyvästi kuitenkin pöllyää..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuikku View PostLuulisin että on.
Oletko koettanut ilman ahtimen imuputkea kokeilla.
Alipainejärjestelmässä paine on pienimmillään pikkukierroksilla, ei enää kolmessa tonnissa.
Alipaineen määrää on helppo mitata.
Jos se hankala kohta liittyy ahtimien vaihtokohtaan, niin voisikko olla pakopuolella vuoto, joka riittävän ankaran rasituksen jälkeen antaa periksi vähän aikaa, mutta normiajolla ei helposti vaivaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 530daa View PostOnko x35d isomman ahtimen alipainekello niin jäykkä että imemällä ei saa tankoa kun hievahtamaan vai jumittaako mulla ?
Oletko koettanut ilman ahtimen imuputkea kokeilla.
Alipainejärjestelmässä paine on pienimmillään pikkukierroksilla, ei enää kolmessa tonnissa.
Alipaineen määrää on helppo mitata.
Jos se hankala kohta liittyy ahtimien vaihtokohtaan, niin voisikko olla pakopuolella vuoto, joka riittävän ankaran rasituksen jälkeen antaa periksi vähän aikaa, mutta normiajolla ei helposti vaivaa.
Leave a comment:
-
-
Onko x35d isomman ahtimen alipainekello niin jäykkä että imemällä ei saa tankoa kun hievahtamaan vai jumittaako mulla ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by -Tapi View PostNe moottorinohjaukselle lämpötilan kertovat anturit ovat hyvin suuntaa-antavia ja hitaita. Todellinen lämpötila ei selviä niiden avulla. Mittasin joskus 530d E39:sta erilaisia välijäähdyttimen ilmankiertomodauksia ja aluksi luulin ettei niillä ollut juuri merkitystä kun ei lämmöt yhdessä tai kahdessa vedossa kuumalla kesäkelillä nousseet yli 45 asteen vaikka mitä teki. Paikallaan ollessa lämmöt nousivat ja jäivät ylös pitkäksi aikaa.
Laitoin termoparin alkuperäisen kaveriksi ja totuus alkoi paljastumaan. Siinä missä alkuperäinen anturi kertoi vedossa 40 astetta, näytti termopari 65 astetta. Alkuperäinen vaati varmaan 10 km tasakaasulla ajoa ennen kuin alkoi näyttämään oikein. Sen reagointi on sama kuin katsoisi lämmön sääennustuksesta.
Ei ole vain BMW-ongelma. Mittasin imuilmajärjestelyn vaikutuksia viime viikolla GM-tuotteesta ja siinäkin lämpöanturi imuputkessa kertoi kaiken noin 10 minuutin keskiarvona.. Vesi-metanoliseoksen suihkutus ennen anturia saa sen nopeammaksi mutta vain siksi aikaa kun ilman seassa on riittävästi märkää.
Edit. Tänään täyskaasuvedoissa 40-->160kmh nousi lämmöt sinne 29C tienoille ja tosi nopeaan. Siitä sitten jäähtyi nopeaan takaisin sinne 17C. Ulko- ja imuilma 14.5C. Saa nähdä miten nopeaan tuo anturin ikä vanhenee ja mittaustulokset heikkenee kun öljyisenä koko ajan..
BTW. Ei lähtenyt vikakoodi 41AB Boost Pressure Sensor Control...Last edited by Juspa; 14-06-2016, 16:13.
Leave a comment:
-
-
Ne moottorinohjaukselle lämpötilan kertovat anturit ovat hyvin suuntaa-antavia ja hitaita. Todellinen lämpötila ei selviä niiden avulla. Mittasin joskus 530d E39:sta erilaisia välijäähdyttimen ilmankiertomodauksia ja aluksi luulin ettei niillä ollut juuri merkitystä kun ei lämmöt yhdessä tai kahdessa vedossa kuumalla kesäkelillä nousseet yli 45 asteen vaikka mitä teki. Paikallaan ollessa lämmöt nousivat ja jäivät ylös pitkäksi aikaa.
Laitoin termoparin alkuperäisen kaveriksi ja totuus alkoi paljastumaan. Siinä missä alkuperäinen anturi kertoi vedossa 40 astetta, näytti termopari 65 astetta. Alkuperäinen vaati varmaan 10 km tasakaasulla ajoa ennen kuin alkoi näyttämään oikein. Sen reagointi on sama kuin katsoisi lämmön sääennustuksesta.
Ei ole vain BMW-ongelma. Mittasin imuilmajärjestelyn vaikutuksia viime viikolla GM-tuotteesta ja siinäkin lämpöanturi imuputkessa kertoi kaiken noin 10 minuutin keskiarvona.. Vesi-metanoliseoksen suihkutus ennen anturia saa sen nopeammaksi mutta vain siksi aikaa kun ilman seassa on riittävästi märkää.
Leave a comment:
-
-
Niihin ahtolämpöihin vielä, nyt hain uuden lämpötila-anturin.
Tasakaasulla ~80kmh, Ilma +14C, imuilma ~14,5C, ahtoilma ~16,5-17C.
Poljettaessa (muutama veto) nousi sinne 23C. Kaupunkiajon jälkeen taajamarajoituksella nousi imuilman lämmöt jopa yli ahtolämpöjen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ///THe View PostTuleeko millä kierroksilla? Voi johtua, että pakosarjassa olevan läpän alipainekello liian tiukalla/takertelee tai sitä ohjaava solenoidi juonittelee. Mahdollisesti käy pakopaineet korkealla ja jätättää pakoventtiilejä auki. Aiheuttaa helvetinmoista savua ja puutuu pienen rytinän kanssa hetkeksi, kunnes veto taas jatkuu läpän avauduttua suuremmalle ahtimelle.
Onko siis toi mikä helpoite säädettävissä oleva tanko?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 530daa View PostKertokaa nyt viisaammat mikä riivaa 335d ohjelmoitu aj, kaasu pohjassa tekee satunnaisesti sen että alkaa savuamaan ja heittää 2-3 sylinteriä pois pelistä noin 5-10 sekunniksi, autoon on vaihdettu ahtotunnistin,ahtolämmön tunnistin,ilmamäärämittari, 6 syl suutin kun heitti johonkon +3 ajossa. Lisäksi vaihdettu egr puolelta ahtopuolle solenoidi venttiili ja yhdellä uudella solenoidilla kokeiltu turbojen puolle säädintä niitä mitä on kaksi kpl.
Onko tuo alipainekellon säädöstä miten nuuka se mikä on helposti säädettävissä ja näkyvissä?
EDIT: tämä kuvio yleensä tulee herkiten esille, kun vedetään lappu lattiaan alakierroksilta ja pienemmillä vaihteilla (kierrosten nousu nopeampaa).Last edited by ///THe; 10-06-2016, 16:18.
Leave a comment:
-
-
eikös kaikki 335d ole piezoilla ja juu koodia ainostaan polttoaine suodattimen lämmityksestä. Ja tekee vaan kun laatikko vaihtaa niin siinä tilantessa ja on satunnaista.
Ja mulla ainoastaan auto com millä pääsen lukemaan
Leave a comment:
-
Leave a comment: