Niinhän te luuletta,mutta kun se viissataa heppanen kun ei kuukauden päästä kule niiku yhtään mihinkään,että mitähän sitä pitäis tehä et pääsis kuuteen sataan:think
Näinpä se menee.. mutta eron kyllä huomaan kun käy ~400hv 35d:n puikoissa
.
Pikkuisen ennustaisin, että +500,ssa jo ensimmäiset moottorivauriot nähdään.
Lämpökuorma
Syöttömäärät on jo niin suuria, että pidemmässä rasituksessa takimmaiset sylinterit kuumenee liikaa. Maantiellä paketti kestää siksi, että max rasitukset on niin lyhkäisiä, vauhtia kertyy niin äkkiä ihan älyttömästi. Omassa mersussa 0-200 kesti noin 15s.
Noin 400 on hyvä teho, riittää.
Ei ole olemassa sellaista ajotilannetta maantietllä, ettei jokaisessa mahdollisessa tilanteessa reilusti riittäisi ja tekniikka näyttäisi sen vielä kestävänkin.
Muttamutta, kun pihassa on nyt jo viides sellainen, niin sitä kuitenkin kaipaisi jotain muuta jo.
Ja näyttää vahvasti siltä, että näissä tuplaturboissa saa sellaisen sadan hv,n loikan tehtyä aika helpolla, sitä suurempaa ahdinta suurentamalla. No, sellaisella 60-65mm pakosiivellä varustetulla ahtimella saa kaiken vakiosta ruiskutusjärjestelmästä jo irti, katsotaan, mihin se riittää.
Aika näyttää
Ensin laatikko menee vahvistukseen, maanantaina Siekkiselle, sitten ahdinmuutos, Pro turbon kanssa olen aiheesta jo keskustellut, eiköhän se paketti sinne mene, tarkoitus olisi sellainen "avaimet käteen - muutos, kohtuu hinnalla", Käytetyt osat on siis ihan "tavallisia", ei mitään (kallista ja ) eksoottista.
Lukkoperä siirtyy entisestä rottelosta.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tälle laatikko keskustelulle voisi avata ihan oman topiikin,kun tätä asiantuntevaa porukkaa tuntuu löytyvän.Eli miksi pilata hyvä ns.moottoritopiikki vääntämisellä "laatikko-osaamisesta".
Tälle laatikko keskustelulle voisi avata ihan oman topiikin,kun tätä asiantuntevaa porukkaa tuntuu löytyvän.Eli miksi pilata hyvä ns.moottoritopiikki vääntämisellä "laatikko-osaamisesta".
.
Ponnistinpas tuossa lähtötason.
Noin 380/720 lähti
Tulos on ihan ok lähes neljä satkua ajetulle, jossa turbiini luistaa selvästi jo liikaa näille tehoille, alle kolmen tonnin se ei edes yritä pitää kunnolla, siksi vääntökäyrän huippu on, missä on.
Sen pitäisi olla paljon alempana, alavääntöä ei ole rajattu mitenkään.
Mutta ihan ok, mitenkään temppuilematta ponnistettu lähtötaso.
Mitattu kolmos vaihteella, kun nelosella luistaa jo aivan hirveästi.
Kolmonen ei ole enää näille tehoille paras mahdollinen, kun vedosta tulee liian lyhyt, teho/vääntö jää liian alas, mutta kun nyt oli pakko, niin jatkossakin tällä vaihteella, jotta vertailukelpoisuus säilyy.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia. Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Huhut hevosmiesten tietotoimistossa kertoi yli 550hp ja yli 1300nm -liekkö sit kaasuilla. :think
500hp on myös se raja mikä itselle riittäisi -ensi viikolla selviää kuinka kaukana ollaan ja voipi alkaa mittaileen sekä suunnittelemaan seuraavia siirtoja.
Tuollaiset tehon kannalta oleelliset jutut tuli tehtyä;
-huolletut ahtimet billet kompuroilla, isossa ahtimessa isompi kompura
-3,5" downpipe
-102x350x550mm cooleri
-egr poistettu kokonaan
-R90 pumppu
-uudet öljyt, jäähdytinnesteet, suodattimet (pa/öljy/ilma)
-pakoputken ja painepuolen kuristuksia yritetty vähentää
-AJ-Techin softa ilman mitään erityistoiveita
Siihen päälle sitten voimansiirron/alustan/jarrujen täydellinen läpikäynti jotta voisi huolettomasti käyttää autoa siihen mihin se on tarkoitettu.
Jahka tästä henkisestä krapulasta toipuu sekä keksii kuville järkevän tallennuspaikan, niin tartteepa raapustella showroom tai projektitopic.
Erinomaisia lukuja olette saaneet aikaan käyttämättä ylimääräisiä nesteitä tai kaasuja ja todella hienon käyrän!! Ilman muuta topici tästä autosta nopeasti pystyyn!
Onko niin että ison ahtimen pakopuolelle ei ole tehty mitään suurennoksia tai leikkauksia eikä ulkoista hukkaporttia ole käytössä? Ja toi R90 pumppu on vissiin solenoidi x35d vakio pumppu?
Mikä pumppu muuten M550d:ssä (racedieselillä?) on, ja mistä autosta voisi löytyä R105-pumppu?
Pasi varmaan osaa vastata tarkan pumpun mallin, mutta N57:ssa ei ole enään Boschin CP3 pumppu vaan muistaakseni tuoreemman sukupolven CP4.2 jolla ei ole mitään tekemistä M57:n pumpun kanssa.
Cummins puolelta löytyy isompia CP3 pumppuja, mutta ne eivät käyttöakseliltaan passaa enään M57 ketjupyörään ja R90 pitäisi riittää päälle 500hp ainakin piezojen kanssa.
Erinomaisia lukuja olette saaneet aikaan käyttämättä ylimääräisiä nesteitä tai kaasuja ja todella hienon käyrän!! Ilman muuta topici tästä autosta nopeasti pystyyn!
Onko niin että ison ahtimen pakopuolelle ei ole tehty mitään suurennoksia tai leikkauksia eikä ulkoista hukkaporttia ole käytössä? Ja toi R90 pumppu on vissiin solenoidi x35d vakio pumppu?
Vettä, metanolia tai muita hassuja lisä-aineita ei ole käytetty.
Pullonkaula on juurikin vakio pakopuoli jonne ei mitään merkittävää hukkaportin suurennusta 10->14mm lukuunottamatta ole tehty. Ei ulkoista porttia.
Pumpusta on lähtöreikä porattu suuremmaksi, muuten täysin vakio R90.
Seuraavaksi työn alle menee juurikin ison ahtimen pakopuoli...
"Vakioon" (eli kaikki muut tehty pl.ohjelma) nähden 0-200kmh 27,66s -> 15,87s.
Ja kyllä, oma topicci tarttee pistää pystyyn ja poistua hämmentämästä tuikun topiccia.
Pullonkaula on juurikin vakio pakopuoli jonne ei mitään merkittävää hukkaportin suurennusta 10->14mm lukuunottamatta ole tehty. Ei ulkoista porttia.
Pumpusta on lähtöreikä porattu suuremmaksi, muuten täysin vakio R90.
Seuraavaksi työn alle menee juurikin ison ahtimen pakopuoli...
"Vakioon" (eli kaikki muut tehty pl.ohjelma) nähden 0-200kmh 27,66s -> 15,87s.
Ja kyllä, oma topicci tarttee pistää pystyyn ja poistua hämmentämästä tuikun topiccia.
No niin, siellähän alkaa olla vetoja.
Ahdinkompinaatiota/hukkaporttia tässä itsekkin ihmettelen mitä noille vakioille alkaa tekemään. Mulla vielä vanhempi pre-LCI, joten tuskin edes noihin sun saavuttamiin lukemiin tulee pääsemään tai ainakaan haaveiltuun 500hv rajapyykkiin... odotellaan Tuikun pioneeri-infoa. Onko tuo pumpun lähtöreiän poraus toteutettu Antin toimesta? Oli joskus jo aiemmin puhetta, että saisivat modattu pumppuakin suurempi tuottoiseksi ja oiskohan sitten tuo pelkkä poraus kyseessä vai lisäksi myös muuta? 35D Solenoidisuuttimet saa käsittääkseni myös modattua isompi tuottoisiksi.
Muutenhan on perusmodit vastaavat itselläkin; iso cooleri, 3,5" RST downpipe vaihdelaatikon takapuolelle saakka + 3" RST loppuputki, jne.
Comment