Originally posted by Art_Zi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 / E61 Ilmastointi vuotaa
Collapse
X
-
Itsellä on viimein höyrystinurakka käsillä kun vuoto sinne vahvistui. Sisäpuolelta on purettu jo aikalailla kaikki mahdollinen, mutta ilta loppui kesken ja pitää jatkaa huomenna... Onko kellään kokemuksia mitä kaikkea pitää konehuoneen puolelta purkaa?
Sen verran kerkesin sielä riipiä että raitisilmakaukalot, suodattimet ja ne muovit mutta siihen loppui aika. Aika ahtaalta tuntuu kolmilitraisessa tuo väli nähdä, eli pitääkö peräti imusarjaa alkaa irrottelemaan tilaa tehdäkseen?
Entäs sisäpuolella, oletteko ottaneet sen koko puhallin hökötyksen irti vai purkanut "ylhäältäpäin" kennoon asti? Silmät alkoi olla jo siihen malliin ristissä että tarvii huomenna katsoa paremmalla ajatuksella...
Comment
-
-
Kojelaudan alta pitää saada se lämmönjakokotelo, jossa höyrystin ja lämmityslaitteen kenno ovat, pöydälle.
Kotelo on muutamalla ruuvilla kiinni tulipellin läpi.
kyseessä kaiketi 3-litranen dieseli. Kannattaa ottaa imusarja irti. Saa sitten helpommin lämmityslaitteen letkut ja ilmastoinninputket yms. irti.
Niiden raitisilmakaukalomuovién lisäksi pitää purkaa siitä tuulilasin alta sellainen hiukan moottori leveämpi muovi pois. Tämän takana niitä ruuveja joilla se lämmönjakokotelo kiinni tulipellissä.- N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
- N42/46 jakopäät
- N47 jakoketjuvikojen korjaukset
tied. 0407247465
Comment
-
-
Sainkin selviteltyä tämän ja purettua. Auto on 3-litran bensa, ja siitä sai muovit irti ilman imusarjan purkua.
Takaisku tuli siinä vaiheessa kun aloin pistää pakettia kasaan: mulla oli tilattuna paisuntaventtiiliin 4 orkkis o-rengasta, mutta tarkemmin katsottuna siinä olikin 2 kertaa toisen puolen tiivisteet. Eli konehuoneen puoleisia uusia ei ollut. Vanhoilla en saanut tuota pitämään kun kokeiltiin typellä olisiko ne pitänyt, eli tiivisteitä odotellessa...
Onko muilla vaihdon tehneillä ollut ongelmia saada tuota liitosta pitäväksi? Olettaisin että pitäisi uusilla tiivisteillä alkaa pitämään heittämällä? Mutta niin kuin sanottu, tuo konehuoneen puolelta putkien liittäminen on ahtaahko, vaikka purkaisi imusarjankin pois.
Comment
-
-
Originally posted by JKYL View PostLähempänä varttia kuin tuntia tuo kuivaimen vaihto.E61 525dA preLCI -2007
VW Typ2 -1967
Ex. E46 328ia touring
Comment
-
-
Itsellä höyrystin nyt vaihdettu, selkeä vuotokohta löytyi paisuntaventtiilin jälkeen ja vuoti nesteet kennotilan pohjalle ja sieltä kondenssivesiputkea pitkin vaihdelaatikon kohdalta ulos.
Tässä tähänkin topiciin muutama ärsykekuva projektista. Työ ei kokonaisuudessaan ole mitään raketti-tiedettä. Vaihto-osat kannattaa tilata valmiiksi, varata aikaa pari päivää ja torx-ruuvareita sekä -räikkäpäitä. Radio Rock soimaan, tilaa auton ympärille ja "pari" asennus-olutta. Kaverista on apuja kojelaudan sekä IHKA-mötikän liikuttelussa.
Voin koota tästä pikku ohjeen, koska kuvia napsin työn aikana ns.riittävästi.
Imusarjan irrotus on turha toimenpide, ei tuo lisäarvoa. Ilmaputsarin kotelon yläosan irrotus tuo riittävän tilan. Ilmastoinnin putkien kannatin on hyvä irrottaa moottoritilan oikean puolen pyöräkaaresta, antaa liikkumavaraa läpivientiä kohdistettaessa. Itse rikoin toisen putken tiivisteen tässä kohtaa asennuksessa.Last edited by JKYL; 11-08-2016, 20:06.Vikakoodien luku ja nollaukset kaikkiin merkkeihin
Comment
-
-
Ja siinä kuivaimen vaihto kuvina. Etuosan pellit irti torx-ruuveista, mutteri kiinni patruunatilan korkin päähän, painaa korkkia pultin päästä alaspäin ja samalla sokkarengas irti ja nyppää korkin pois pultin avulla. Patruuna pois tilastaan ja uusi tilalle, tarkastaa korkin tiivisteet että kunnossa ja korkki kiinni jne. Työaika 20min.Last edited by JKYL; 11-08-2016, 20:14.Vikakoodien luku ja nollaukset kaikkiin merkkeihin
Comment
-
-
Originally posted by JKYL View PostToki vaatii vielä järjestelmän täytön ja tiiveyskokeen eli "plus jotain" tulee vielä tämän itse vaihdon päälle.E61 525dA preLCI -2007
VW Typ2 -1967
Ex. E46 328ia touring
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostHöyrystin vaihdettu. Vaan eipä ollut vanhassa vikaa, joten meni rahat kankkulan kaivoon... Mukavaa. Varmaan keulan kennoa uusimaan seuraavaksi.
Comment
-
Comment