Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 / E61 Ilmastointi vuotaa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jamato
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 19
    • suomi/ lapua

Täälä onnistuu kyseinen homma.

Privalla tavottaa

Originally posted by jjamsa View Post
    Minä kaipaisin myös höyrystimenvaihdon (plus kuivain) tekijää! Pystyn kyllä tarvittaessa tuomaan auton n.100km säteellä Tampereelta. Ja jättämään ~viikoksi, jos fiksausta tekee iltahommina ja/tai siellä ilmeneekin jotain yllätyksiä. Niin kuin tuon kanssa monesti on tupannut käydä.
    Kaikki asiasta kiinnostuneet ilmiantakaa itsenne, tuskin teitä varmaan jonoksi asti on
    Last edited by jamato; 15-09-2014, 20:10.

Comment

• markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

Originally posted by jamato View Post
      Elikkä työ isessään on melko suuri mutta ei mikään amerikantemppu, kunhan muistaa ottaa vain akun johdot irti niin ei tule ongelmia(ei jää edes vikavaloja palamaan).
      Osa mikä täytyy uusia on ilmastoinnin höyrystin/kenno. Mikäli niin hyvätuuri käy kuin itselläni tuota vaihtaessa putket pystyy myös kätevähitsari hitsaamaan.
      Kun koelaudan saa irrotettua niin siinä keskellä oleva koko musta muovipömpeli jossa on lämlaitteen kenno ja sisäilmanpuhallin, niin lähtee irti.
      Konehuoneesta löytyy muuta ruuvi jotka täytyy irroittaa myös jotta pömpeli irtoaa. Voin lähettää jotain kuvia projektista mikäli niinstä on jotain apua. Itse tein työn ensikertaa rauhallisesti ja siihen kului kaksi iltaa ja eikun menoksi.
      Merkkiliikkeesä työ maksaa noin 2000e
      Jos kuvia löytyy eri projektin vaiheilta niin olisi kyllä mukava nähdä. Laskitko vedet pois koneesta ennen remonttia ja minkä verran jäähdytinnestettä tuli sisälle kun lämmittimen kennon irrotit?
      BMW 530iA Touring -05

Comment

• jamato
        Newbiemmer
        • Oct 2010
        • 19
        • suomi/ lapua

Ei niitä nesteitä kannata pois ottaa, koska ei sitä nestettä tule kuin maks litra. Piru vie ei minulla olekkaan kuin tämä yksi kuva enää tallessa, mutta joo melko paljon purettavaa on.

Originally posted by markok View Post
        Jos kuvia löytyy eri projektin vaiheilta niin olisi kyllä mukava nähdä. Laskitko vedet pois koneesta ennen remonttia ja minkä verran jäähdytinnestettä tuli sisälle kun lämmittimen kennon irrotit?
        Attached Files

Comment

• Pe-te
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 198
          • Ylöjärvi

Ei nyt halvin tapa mutta...
          RK-City noita ainakin on tehnyt ja alle merkkiliikkeen hintojen, mm. omaan autooni. Merkkiliikkeen työmääräohje oli 1,5 pv. Kennon hommasin itse, muuten kaikki tuli korjaamon kautta. Hintaa tuli hiukan reilu tonni kaikenkaikkiaan.

Originally posted by jjamsa View Post
          Minä kaipaisin myös höyrystimenvaihdon (plus kuivain) tekijää! Pystyn kyllä tarvittaessa tuomaan auton n.100km säteellä Tampereelta. Ja jättämään ~viikoksi, jos fiksausta tekee iltahommina ja/tai siellä ilmeneekin jotain yllätyksiä. Niin kuin tuon kanssa monesti on tupannut käydä.
          Kaikki asiasta kiinnostuneet ilmiantakaa itsenne, tuskin teitä varmaan jonoksi asti on
          F11 520dA (N47N) -13
          ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
          ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

Comment

• jamato
            Newbiemmer
            • Oct 2010
            • 19
            • suomi/ lapua

Niin eli hintaa tuli osineen vähä yli 1000e? Vai 1000e + höyrystin? Minulle kerrottiin alkuperäisen höyrystimen/kennon hinnaksi noin 600e. Käyttöauton hinta arvio oli 2000 - 2500e osineen kun kyselin, joten tein itse ja säästin.

Originally posted by Pe-te View Post
            Ei nyt halvin tapa mutta...
            RK-City noita ainakin on tehnyt ja alle merkkiliikkeen hintojen, mm. omaan autooni. Merkkiliikkeen työmääräohje oli 1,5 pv. Kennon hommasin itse, muuten kaikki tuli korjaamon kautta. Hintaa tuli hiukan reilu tonni kaikenkaikkiaan.
            Last edited by jamato; 11-09-2014, 06:50.

Comment

• jake530d
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 146
              • vaasa

Niin eli hintaa tuli osineen vähä yli 1000e? Vai 1000e + höyrystin? Minulle kerrottiin alkuperäisen höyrystimen/kennon hinnaksi noin 600e. Käyttöauton hinta arvio oli 2000 - 2500e osineen kun kyselin, joten tein itse ja säästin.
              Mulla olis sama duuni edessä Höyrystimen hella/behr löytää profiteilestä
              edukkaasti noin 200e rahteinee.
              E71 X6 35D
              ex.E61 530D 282hv. 615nm.

Comment

• jamato
                Newbiemmer
                • Oct 2010
                • 19
                • suomi/ lapua

Sen vanhan höyrystimen/kennon pystyy todnäk myös tikillä korjaamaan, mikäli kolvi vaan pysyy kädessä

Originally posted by jake530d View Post
                Mulla olis sama duuni edessä Höyrystimen hella/behr löytää profiteilestä
                edukkaasti noin 200e rahteinee.

Comment

• Mlatvala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 3553
                  • Kuopio

Oletteko te mistään kuulleet haistaneet ja nähneet että tämä vaurio on ollut tuloillaan?

Kahiseeko kojelauta tai päriseekö tulipellin läpivienti "suojien" kuluttua tai muuta?
                  E61 535d alkuunsa viritetty.

Comment

• jamato
                    Newbiemmer
                    • Oct 2010
                    • 19
                    • suomi/ lapua

Eipä siitä tule oikeastaa minkäänlaisia oireita, ainoa mikä voi olla niin navetta rupeaa haisemaan autossa, jos hiljoikseen tyhjenee(voi kuulla pientä sihinää apparin jalkotilasta). Muuten tyhjeenee vain äikkiä ja lopettaa toimintansa. Mikäli uv-väriainetta on järjestelmässä, niin se tulee kondensiokaukalosta auton alle maahan.

Originally posted by Mlatvala View Post
                    Oletteko te mistään kuulleet haistaneet ja nähneet että tämä vaurio on ollut tuloillaan?

Kahiseeko kojelauta tai päriseekö tulipellin läpivienti "suojien" kuluttua tai muuta?
                    Last edited by jamato; 11-09-2014, 13:06.

Comment

• Mlatvala
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 3553
                      • Kuopio

Eipä siitä tule oikeastaa minkäänlaisia oireita, ainoa mikä voi olla niin navetta rupeaa haisemaan autossa, jos hiljoikseen tyhjenee(voi kuulla pientä sihinää apparin jalkotilasta). Muuten tyhjeenee vain äikkiä ja lopettaa toimintansa. Mikäli uv-väriainetta on järjestelmässä, niin se tulee kondensiokaukalosta auton alle maahan.
                      Onko ilmastointiputkien läpivienti apukuskin polvien paikkeilla tulipellissä?
                      E61 535d alkuunsa viritetty.

Comment

• jamato
                        Newbiemmer
                        • Oct 2010
                        • 19
                        • suomi/ lapua

Kyllä.

Originally posted by Mlatvala View Post
                        Onko ilmastointiputkien läpivienti apukuskin polvien paikkeilla tulipellissä?

Comment

• Pe-te
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 198
                          • Ylöjärvi

Kaikki yhteensä.

Mulla vain tyhjeni aluksi hitaasti ja loppuvaiheessa tuli samantien kaasut ulos. Ei kuulunut pihinöitä eikä näkynyt jälkiä, edes väriaineesta. Vuosi suoraan kojetaulun sisään.

Last edited by Pe-te; 11-09-2014, 19:31. Reason: Korjaus
                          F11 520dA (N47N) -13
                          ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
                          ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

Comment

• jake530d
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2010
                            • 146
                            • vaasa

Originally posted by Pe-te View Post
                            Kaikki yhteensä.

Mulla vain tyhjeni aluksi hitaasti ja loppuvaiheessa tuli samantien kaasut ulos. Ei kuulunut pihinöitä eikä näkynyt jälkiä, edes väriaineesta. Vuosi suoraan kojetaulun sisään.
                            Mulla suhisi kabiinissa jonku aikaa ja kamala haju haisee vieläkin. Järjestelmä koeponnistettiin 15 bar typpeä,paine pysyy useita minuutteja hiljalleen laskee eli vuoto pieni. Huolto ei edes löytänyt vikaa,mutta sanoin että sisäkennoissa ollut näissä malleissa vuotoja.
                            E71 X6 35D
                            ex.E61 530D 282hv. 615nm.

Comment

• markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3018
                              • Kuopio

Onko tälle tehtävissä ennalta ehkäisevästi mitään? Onko vaurion syy mekaaninen hankaus vai joku muu? Aikaisemmin oli juttua, että mitään ei olisi tehtävissä, mutta olisiko kellään kuvaa rikkinäisestä kennosta mistä näkisi rikkoutumis kohdan?
                              BMW 530iA Touring -05

Comment

• Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5438
                                • S:t Karins

Sen vanhan höyrystimen/kennon pystyy todnäk myös tikillä korjaamaan, mikäli kolvi vaan pysyy kädessä
                                Eipä kannata. Seuraavaksi lahoaa vierestä ja taas purkaat puoli autoa...
                                Originally posted by markok View Post
                                Onko tälle tehtävissä ennalta ehkäisevästi mitään? Onko vaurion syy mekaaninen hankaus vai joku muu? Aikaisemmin oli juttua, että mitään ei olisi tehtävissä, mutta olisiko kellään kuvaa rikkinäisestä kennosta mistä näkisi rikkoutumis kohdan?
                                Läpiviennin suoja oli mulla kovettunut ja hinkasi putken puhki. Aika vaikea on estää enennakoivalla huollolla.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎