Announcement

Collapse
No announcement yet.

Talvi tulee, hermot menee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJtalo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 350
    • Kokkola

    #31
    On teillä ihme vehkeitä jos ei ilman työkaluja tohdi lähteä ja joutuu rukoilla bmw-jumalia että auto lähtee käyntiin.
    Omani (530d -05) ainakin lähti viime talvena yli 25 asteen pakkasillakin mehtän reunasta 3 päivän seisomisen jälkeen kun kävin patikoimassa, alkuperäsellä 7v vanhalla akulla. sitä kylmempää ei täälläpäin ollut tarjolla.

    Miten joku lisävaruste joka parantaa turvallisuutta/helpottaa auton käyttöä, voi ottaa jotakuta pattiin ? Ketä se haittaa että pissapojan suuttimet on lämmitettävät ? Ite ainakin todennut nuo hyödyllisiks, edellisessä pirssissä (avensis) oli suuttimet sillon tällön talvella jäässä.
    Toki varusteet (pienetkin) lisäävät hintaa ja mikään ei ole ikuista, joten mahdollisia hajoavia paikkoja on enemmän. Suurin osa toimii moitteetta auton eliniän, ja ne mitkä ei toimi saa rahalla kuntoon. Jos haluaa että autolla pääsee mahdollisimman halvalla, ei varmaan mikään saksalainen merkki ole kannattava.
    Ja jos elämä kaatuu kun ei jaksa/osaa lukkoja voidella niin pitää katsoa peiliin...

    Comment

    • Pex
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 353
      • Kuusamo

      #32
      Originally posted by bittivirhe View Post
      Ei se kyllä koko ongelmaa selitä, koska perllä lunta ei ollut enää missään, mutta vettä ei silti tullut.
      selittäiskö se, että lämmitys on pelkästään niissä suuttimissa. Ei kai niissä letkuissa mitään lämpösaattoja ole? Letkut siellä on todennäköisesti umpijäässä
      Nykyään mennään Volkkarilla

      Ex. E61 520dA 2006

      Comment

      • GuGi_
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 700
        • Vantaa city

        #33
        Originally posted by JJtalo View Post
        Miten joku lisävaruste joka parantaa turvallisuutta/helpottaa auton käyttöä, voi ottaa jotakuta pattiin ? Ketä se haittaa että pissapojan suuttimet on lämmitettävät ? Ite ainakin todennut nuo hyödyllisiks, edellisessä pirssissä (avensis) oli suuttimet sillon tällön talvella jäässä.
        Toki varusteet (pienetkin) lisäävät hintaa ja mikään ei ole ikuista, joten mahdollisia hajoavia paikkoja on enemmän. Suurin osa toimii moitteetta auton eliniän, ja ne mitkä ei toimi saa rahalla kuntoon. Jos haluaa että autolla pääsee mahdollisimman halvalla, ei varmaan mikään saksalainen merkki ole kannattava.
        Ja jos elämä kaatuu kun ei jaksa/osaa lukkoja voidella niin pitää katsoa peiliin...
        Niimpä. Kyllä täälä on joillain helppoa jos tämmöset asiat herättää näin paljon tunteita.
        "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

        F11 525d -11
        E60 M5 -05
        E12 530i -75
        E32 730i - 91
        Chevy Silverado 3500 -93
        R33 Skyline GTS-T -93

        Comment

        • bittivirhe
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2012
          • 496
          • Pohjois-Savo

          #34
          Originally posted by JJtalo View Post
          Ja jos elämä kaatuu kun ei jaksa/osaa lukkoja voidella niin pitää katsoa peiliin...
          12-vuotiaassa Saabissa ei ole kertaakaan, ei _kertaakaan_ jäätynyt lukot eikä muukaan tekniikka ole pätkinyt pakkasessa. 2-vuotias tuplahintainen Bemari oikuttelee sieltä täältä. Ja tästä pitäisi olla iloinen ja tyytyväinen? Ei ihme, että laatu on tällaista, jos ostajat eivät parempaa vaadi.
          G05 45e
          ex: F11 530d xDrive
          ex: E84 X1 xDrive 25d

          Comment

          • Mikiis
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2013
            • 906
            • Oulu

            #35
            No en nyt lähtis tojotan laatuakaan kehumaan, ainaskin, jos D4D pöllööljy vehkeistä puhutaan. Ja minkähän merkin diisselit tojotaan tulee ensi vuonna:think

            Kyllä mulla on vikoja ollut kaikissa merkeissä, toisissa vähän enempi, toisissa vähempi.

            Pitäisköhän aloittajalla kokeilla toisen merkin satkun hintaista kuljetinta, liekköhän se nurmikko on sen vihreämpää aidan toisella puolen. Enkä nyt tarkoita provota, ymmärrän kyllä, kun uudehko auto kiukuttelee, perustuen parin kaverin uusiin ei baijerilaiseen maantiekiitäjiin. Ja ne ei ollut hinnaltakaan mitään halpajussi malleja

            Ja ettei menisi offtopickiksi, niin E6X malleissahan on pesusuuttimet konepellissä

            Ei ole tarkoitus, sitten aiheuttaa pahaa mieltä kellekkään, mutta meinaa juttu karata tässä threadissa kohta tinkauksen puolelle. Peace4all
            Last edited by Mikiis; 25-11-2013, 23:51.
            F11 530d -11
            E91 -06 320d
            x2 Tuikut
            Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              #36
              Originally posted by Mikiis View Post
              Kyllä mulla on vikoja ollut kaikissa merkeissä, toisissa vähän enempi, toisissa vähempi.
              Eihän täällä tinkaaminen ole kiellettyä? Olettaisin kuitenkin että niissä autoissa joissa on vähemmän varusteita on myös luonnollisesti enemmän vikoja.

              Ehkä hieman liioitellusti sanottu mutta ihmiset menevät nyt kehityksessä taaksepäin kaikkien lisävarusteiden kans. Ei nämä lämmitettävät jutut ole pahimmasta päästä mutta ne aiheuttaa sen että ei osata voidella lukkoja kun ei ole koskaan tarvinnu. Sit täälä kysellään että miksi ovi ei aukea ja jonku pitää kertoa niinkin yksinkertaisesta asiasta kun lukon voitelu. Voi tulla jatko kysymys että pitääkö liikuttaa käsiä ja täytyykö poistua facepookista.

              Onhan ne varusteet ihan hyviä olemassa niin pitkään kun ne toimii mutta tätäkään keskustelua ei olisi tarvinnu aloittaa jos koskaan ei olisi keksitty lämmitettäviä pissapojan suuttimia ja kaikki ymmärtäisivät että talvella on pakkasta;-)
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • JJtalo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 350
                • Kokkola

                #37
                Originally posted by GOOFY View Post
                Ehkä hieman liioitellusti sanottu mutta ihmiset menevät nyt kehityksessä taaksepäin kaikkien lisävarusteiden kans. Ei nämä lämmitettävät jutut ole pahimmasta päästä mutta ne aiheuttaa sen että ei osata voidella lukkoja kun ei ole koskaan tarvinnu. Sit täälä kysellään että miksi ovi ei aukea ja jonku pitää kertoa niinkin yksinkertaisesta asiasta kun lukon voitelu. Voi tulla jatko kysymys että pitääkö liikuttaa käsiä ja täytyykö poistua facepookista.

                Onhan ne varusteet ihan hyviä olemassa niin pitkään kun ne toimii mutta tätäkään keskustelua ei olisi tarvinnu aloittaa jos koskaan ei olisi keksitty lämmitettäviä pissapojan suuttimia ja kaikki ymmärtäisivät että talvella on pakkasta;-)
                Tämä on kyllä totta.

                Ja onhan se ikävää että ovet ei aukea kun pitäis eikä pissapojansuuttimista tule nestettä kun on pakkasta.
                Ite oon pyrkinyt ennaltaehkäisemään nämä(kin) vaivat huoltamalla ennakkoon. Ennen pakkasia käyttämäni pissapojanneste on kestänyt sen -20 pakkasta, ja ovien lukot/liikkuvat osat rasvattu(konepellin tuulihakaa myöten, sekä lasinpyyhkimien läpiviennit), ja kaikki tiivisteet käyty läpi shellin tiiviste-puikolla.

                Comment

                • Mikiis
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2013
                  • 906
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by GOOFY View Post
                  Eihän täällä tinkaaminen ole kiellettyä? Olettaisin kuitenkin että niissä autoissa joissa on vähemmän varusteita on myös luonnollisesti enemmän vikoja.

                  Ehkä hieman liioitellusti sanottu mutta ihmiset menevät nyt kehityksessä taaksepäin kaikkien lisävarusteiden kans. Ei nämä lämmitettävät jutut ole pahimmasta päästä mutta ne aiheuttaa sen että ei osata voidella lukkoja kun ei ole koskaan tarvinnu. Sit täälä kysellään että miksi ovi ei aukea ja jonku pitää kertoa niinkin yksinkertaisesta asiasta kun lukon voitelu. Voi tulla jatko kysymys että pitääkö liikuttaa käsiä ja täytyykö poistua facepookista.

                  Onhan ne varusteet ihan hyviä olemassa niin pitkään kun ne toimii mutta tätäkään keskustelua ei olisi tarvinnu aloittaa jos koskaan ei olisi keksitty lämmitettäviä pissapojan suuttimia ja kaikki ymmärtäisivät että talvella on pakkasta;-)
                  Ei tietenkään ole tinkaaminen kiellettyä, tarkoitinkin sitä, että kohta menee agressiiviseksi tämä keskustelu pienistä, mutta harmittavista asioista

                  Mutta olen täysin samoilla linjoilla varusteiden suhteen, ja silti olen valmis niitä hankkimaan, turhaa tai ei.

                  Ps. Naamakirjasta poistunut yli 2 vuotta sitten
                  F11 530d -11
                  E91 -06 320d
                  x2 Tuikut
                  Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                  Comment

                  • bittivirhe
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2012
                    • 496
                    • Pohjois-Savo

                    #39
                    Originally posted by GOOFY View Post
                    Onhan ne varusteet ihan hyviä olemassa niin pitkään kun ne toimii mutta tätäkään keskustelua ei olisi tarvinnu aloittaa jos koskaan ei olisi keksitty lämmitettäviä pissapojan suuttimia ja kaikki ymmärtäisivät että talvella on pakkasta;-)
                    Minä nyt vielä kerran yritän sen pisteen tuoda esiin ja sitten vaikenen ;-) Eli aikaisemmissa autoissani en ole koskaan voidellut lukkoja, sulatellut suuttimia tai tapellut muiden jäätyvien varusteiden kanssa. Vuosittainen määräaikaishuolto, tankkaukset ja renkaanvaihdot ovat riittäneet. Eikä aikaisemmissa autoissani ole ollut lämmitettyjä suuttimia tai lukkopesiä, vaan ne ovat toimineet muutenkin. Tiedän, että talvella on pakkasta ja olen liikkunut autolla paljon -30 asteen kelissä ja allekin. Ongelmitta.

                    Sen sijaan nyt, kun ostin huomattavasti kalliimman "premium"-auton, yksi ja toinen paikka reistaa jo ennen oikean talven alkamista. Enkä minä hyväksy vikojen selitykseksi sitä, että "varusteita on liikaa". Jos autovalmistaja kerran varusteita myy, oletan, että ne myös toimivat. Toimimatonta tekniikkaa ei autoihin pidä asentaa.

                    Olen tottunut siihen, ettei autoa tarvitse olla itse huoltamassa, jotta se pelaa talven yli. Olen hyvin yllättynyt, ettei "laadukas saksalainen" pääse samaan kuin vähän arvostettu ruotsalainen. Olen varmaankin perheen kuuden Saabin myötä kriittinen ja tottunut liian hyvään (sitä itsekään ymmärtämättä). (Tosin Audi-huollossakin oli kuulemma kerrottu, ettei Audia ole suunniteltu talvikäyttöön ja että on käyttäjän oma ongelma, jos menee sitä talvella käyttämään. Kovasti näitä 4-vetoisia kuitenkin talvikäyttöön markkinoidaan...)

                    Minulle auto on työkalu ja kulkuväline, ei harrastus tai ajanviete. Ja työkalun pitää toimia.

                    Katsotaan, saako huolto oven pelaamaan - sitten kun huoltoon pääsee. Tilattu osa (vetokoukku) ei tullut Saksasta ja huolto siirtyi.
                    G05 45e
                    ex: F11 530d xDrive
                    ex: E84 X1 xDrive 25d

                    Comment

                    • BreeZi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 2371
                      • Jyväskylä

                      #40
                      Tämmöinen oma mielipide asiaan:

                      Autotehtailijanhan ei kannata tehdä sellaista autoa millä ihmiset ajaisivat vaikka 5-vuotta ilman minkäänlaista ongelmaa. Se nyt on vain huonoa bisnestä. Toyotan johtaja sanoi että heidän autonsa on suunniteltu 5-vuodeksi. Tämän jälkeen ne lähtisi kierrätykseen.

                      Toisekseen Suomen olosuhteet ovat niin vaativat mille tahansa tekniikalle, ettei ne varmana kestä kovin pitkään. Itse myös tykkään varusteista autossani, mutta olen myös valmis maksamaan siitä kun ne menevät rikki. Tämä meidän rakas kotimaamme on myös niin pieni markkina-alue, ettei tänne oikeasti suunnitella minkäänlaisia autoja. Meidän on nyt vain ajettava sellaisilla laitteilla mitä suunnitellaan päämarkkina-alueelle.

                      Sellaista mekaanista laitetta ei olekkaan mihin ei vikoja tulisi. Autoteollisuus on osannut tehdä kyllä sellaisen laitteen missä vikojen määrä olisi hyvin vähäinen, mutta nykyään kun ajoneuvon budjetista 60% on varattu sähkö/mukavuuslaitteisiin, ei siihen että päästään paikasta A->B. Itselleni myös em. asialla on enemmän painoarvoa kuin pelkällä liikkumisella. Tällä nyt en sitten tarkoita että ostaisin ennemmin hyvin varustellun auton jossa on ongelmia liikkumisen kanssa. Vaan jätän muuten hyvän auton ostamatta mikäli varustetaso ei miellytä. Tämän olen myös huomannut monessa muussa bemaristikaverissani. Varustelutaso on tärkein tekijä auton hankinnassa.
                      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                      - E- ja F- sarjan avaimet.
                      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                      .

                      Finmodi oy
                      050-3063926
                      [email protected]

                      Comment

                      • BemariAndy
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2012
                        • 230
                        • Pohjois-Pohjanmaa

                        #41
                        Minä olen suoraan sanoen ja rehellisesti sitä mieltä, että kaikissa nykyautoissa on aivan liian paljon tarpeetonta elektroniikkaa ja koko ajan tulee kaikenmoisia lisälaitteita ja varusteita. Ei niitä ehditä kaikkea arktisempiin olosuhteisiin (lue esim. Suomi) testaamaan! Sähkö- ja hybridiautojen kestävyydestä sekä esim. akkujen varauskyvyn pitävyydestä pakkasilla tms. voi olla montaa mieltä, että miten jatkossa kestävät kylmyyttä. Osin tämän takia en halunnut mm. kattoikkunaa + muita härpättimiä omaan tuontiautoon.
                        Nykyisen auton talviominaisuudet ovat nyt hieman 2. talvea aloittaneena olleet aika mieluisia joten siinä mielessä autot ovat samankin merkin sisällä yksilöitä. Ovien nitinää tai tiivisteiden ongelmia yms. ei liiemmälti ole ollut. Lämmin talli auttanut kai monilta murheilta kuten joku muukin tokaisi.
                        Mutta kaikille turvallisia ja toivon mukaan vikasietoisempia talvikilsoja
                        * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                        * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                        Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          #42
                          Originally posted by bittivirhe View Post
                          aikaisemmissa autoissani en ole koskaan voidellut lukkoja, sulatellut suuttimia tai tapellut muiden jäätyvien varusteiden kanssa. Vuosittainen määräaikaishuolto, tankkaukset ja renkaanvaihdot ovat riittäneet. Eikä aikaisemmissa autoissani ole ollut lämmitettyjä suuttimia tai lukkopesiä, vaan ne ovat toimineet muutenkin. Tiedän, että talvella on pakkasta ja olen liikkunut autolla paljon -30 asteen kelissä ja allekin. Ongelmitta.
                          Minä olen aina valikoinut ne lähes kaikkein parhaimmin varustellut penarit, joissa sähköhilppeitä on ollut vähintäänkin tarpeeksi. Ikinä en ole voidellut lukkoja, sulatellut suuttimia tai tapellut jäätyvien varusteiden kanssa.

                          Eli mitähän tämä koko keskustelu nyt oikein on? Jos joku paikka hajoaa, niin sitten korjataan se. Koskee kaikkia autoja. Mä voisin kyllä heittää muutaman jutun Volvo 850R:stä ja XC70:stä (uusin korimalli), jotka olen omistanut. Ostin jälkimmäisen uutena, ja se meni puolen vuoden päästä vaihtoon, kun mitään sen ongelmista ei saatu kuntoon...
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #43
                            Originally posted by BemariAndy View Post
                            Minä olen suoraan sanoen ja rehellisesti sitä mieltä, että kaikissa nykyautoissa on aivan liian paljon tarpeetonta elektroniikkaa ja koko ajan tulee kaikenmoisia lisälaitteita ja varusteita. Ei niitä ehditä kaikkea arktisempiin olosuhteisiin (lue esim. Suomi) testaamaan! Sähkö- ja hybridiautojen kestävyydestä sekä esim. akkujen varauskyvyn pitävyydestä pakkasilla tms. voi olla montaa mieltä, että miten jatkossa kestävät kylmyyttä. Osin tämän takia en halunnut mm. kattoikkunaa + muita härpättimiä omaan tuontiautoon.
                            Nykyisen auton talviominaisuudet ovat nyt hieman 2. talvea aloittaneena olleet aika mieluisia joten siinä mielessä autot ovat samankin merkin sisällä yksilöitä. Ovien nitinää tai tiivisteiden ongelmia yms. ei liiemmälti ole ollut. Lämmin talli auttanut kai monilta murheilta kuten joku muukin tokaisi.
                            Mutta kaikille turvallisia ja toivon mukaan vikasietoisempia talvikilsoja
                            Onko niitä varusteita aivan pakko sitten räplätä kokoajan?
                            Eihän se liene mitenkään ihmeellistä että jos jäässä olevaa kattoikkunaa yrittää käyttää talvella ja joku paikka sanoo räks.
                            Pitääkö sen takia jättää varusteita pois jos ei osaa pitää näppejään erossa?
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #44
                              Originally posted by bittivirhe View Post
                              Vuosittainen määräaikaishuolto, tankkaukset ja renkaanvaihdot ovat riittäneet.
                              Jotenkin nykyisistä virallisen ketjun huolloista jäänyt vähän sellainen käsitys, että siellä nyt viimeiseksi ilman asiakkaan erikseen esittämää pyyntöä lukkojen voitelusta, kukaan niitä voitelee. Vaikka toimenpide saattaakin kuulua huolto-ohjelmaan.
                              Menee kuitenkin samaan kastiin kuin akkujen nestepinnan jne. tarkitus joka tehdään vain paperilla vetämällä rasti ruutuun ja työ on tehty.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • Pex
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2010
                                • 353
                                • Kuusamo

                                #45
                                nykyinen autoni E61 520D 2006, ajettu nyt 291tkm, josta itse 220tkm.
                                Ennen bemaria volkkari Passat TDI, jolla kelasin 6 vuotta 250tkm.

                                Kertaakaan ei volkkari jättäny reissun päälle vaikka vikoja siinäkin oli kyllä ihan riittämiin. Lähinnä alustassa. Sähköpuolella ei suurempia ongelmia ilmenny koskaan. Lukot jäätyi muutaman kerran, mutta oikeanlaisella ennakkohuollolla niistäkin sitten selvis kohtalaisen vähällä. Pakkasesta varsinaisesti ei mitään harmeja aiheutunut.

                                E61:n kanssa on käynyt muutaman kerran niin, että en ole päässyt reissun päältä kotia takasin. Hinausautoihin en ole kuitenkaan vielä turvautunut ja matka on jatkunut ainoastaan siitä syystä, että jakarit pysyy itellä käsissä. Joskus joutunut venyttämään reissua päivällä, jotta vian on saanut paikallistettua/korjattua. Matkan pysäyttäneet ongelmat olleet lähinnä sähköt (pari kertaa ja sattuneet juurikin pakkasilla) ja tasonsäädön reistailu muutamaan otteeseen (perä pudonnu ja jäätynyt alas talvella, tosin kesälläkin hajonnut).

                                Noista muutamista kerroista johtuen on pieni pelko persuksissa koko ajan että pääseeköhän reissuiltansa kotia. Luotto Bemariin ei näin ollen ole kovin korkealla. Samanlaista ei tarvinnu volkkarin kanssa koskaan pelätä.
                                En tiedä onko mulla sattunut sitten vain äärimmäisen huono tuuri kulkineeni kanssa...

                                Vaikka tässä välillä olisin ollut valmis vaihtamaan nykykulkineeni päittäin hevoseen niin kaikesta huolimatta kokonaisuutena olen tyytyväisempi tähän bemariin kuin entiseen volkkariini. Varustelu on ihan eri tasolla kuin volkkarissa ja noita "mukavuus"lisävarusteita on ihan kiva käytellä. Olkoonkin, että niihin saa upottaa kyllä tämän tästä rahaa kun tulee pikkuvikaa.

                                Ehkä tärkeimpänä auton ominaisuutena pidän kuitenkin ajettavuutta, joka isossa bemarissa on ihan eri tasolla kuin monessa muussa ns. ei-premium luokan vehkeessä. Hyvät ajettavuusominaisuudet antaa paljon noita pikkuvikoja kyllä anteeksi, etenkin kun ajaa työkseen melkein joka päivä.

                                Toisaalta kyllä rahanmeno tämän vehkeen kanssa on ollut sellaista, että entistä enemmän on alkanut houkuttelemaan ottaa työsuhde-Skoda. Saa nähdä milloin tulee mitta täyteen tai rahapussin pohja alkaa paistaa :think
                                Jos tätä autoasiaa ihan järjellä miettis niin kolmasosan hintaisella perusautollahan tässä olis aina ajanut, mutta järkiperusteethan voi näissä asioissa unohtaa heti alkuunsa.

                                ...ai niin ja lukot ei ole muuten vielä koskaan jäätyneet tässä E61:ssa vaikka ikinä en ole niitä rasvannu ja kovissa pakkasissa liikuskelen käytännössä talvet läpeensä

                                EDIT:
                                vielä nykypäivänäkään ihminen ei ole niin viisas, että tekisi sellaisia teknisiä vempaimia, jotka ei joskus hajoaisi.
                                Eli kärjistettynä tämä tarkoittaa sitä, että mitä enemmän hilavitkuttimia sitä enemmän vikoja. Näin se vaan menee ja siihen pitää osata varautua vaikka olis sitten kyse sadan tonnin autosta ja olisi hyvä syy olettaa sen kestävän melkein ikuisesti
                                Last edited by Pex; 27-11-2013, 14:48.
                                Nykyään mennään Volkkarilla

                                Ex. E61 520dA 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎