Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 535d moottorilämmitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jolli
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2556
    • Virolahti

    #16
    Originally posted by peto2 View Post
    Öljyhän ei virtaa sen lämpöisen lohkon läpi missään tilanteessa

    Säteilijät on täysin yhtä tyhjän kanssa.. kaikissa pihassa olevissa autoissa on säteilijä mutta en ole vaivautunut laittamaan piuhaa kiinni kun ei sillä ole mitään vaikutusta.. näissä vanhemmissa kun säteilijäkin lämmittää lohkoa mutta teho ei riitä mihinkään
    Virtaa tietenkin, mutta se hetki kun auto lyödään käyntiin, siihen kun öljyä on kaikissa tarvittavissa paikoissa notkeana ja voitelevana, on pidempi vettä lämmittämällä kuin öljyä lämmittämällä. Tämän juoksevuuden voit testata ostamalla kaksi hammastahnatuubia, laita toinen yöksi pakastimeen ja aamulla puristat kumpaakin tyhjäksi, kumpi lie tulee helpommin?

    Miten muuten olet todennut ettei teho riitä mihinkään, sitä jäähdytysnesteen lämpötilamittarin viisaria katsomalla "ei tää oo noussut yli sinisen rajan"?
    Last edited by Jolli; 02-12-2013, 21:00.
    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
    PM tavoittaa, puhelimella ei.

    Comment

    • Jolli
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 2556
      • Virolahti

      #17
      Originally posted by Mlatvala View Post
      Saakohan öljypohjan lämmittimesta haaroitettua samalla tavalla kun vesilämmittimestä sähköä esmes akkulaturille, pitäisin akkulaturia jopa tärkeämpänä kuin moottorinlämmitintä.

      Tai no, itselle tärkein on sisätilanlämmitin, sitä ilman en tulisi lainkaan toimeen
      Saa, itselläni on tuollainen viritelmä ollut joka bemarissa, ja siitä taisin mainita heti ekassa viestissä. Lämmin, ladattu akku luovuttaa virtaa paaaljon paremmin kuin jäinen, vajaa akku.
      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
      PM tavoittaa, puhelimella ei.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10078
        • KVLA

        #18
        Jos sinne öljypohjan alle tai sivuun/alareunaan laittaa tuollaisen 400W;n säteilijän,niin varmasti öljy lämpenee.Minulla on parissa V8 Bemarissa ollut ja hyvin toimii.Jo se,että kovalla pakkasella öljy on 0-10 asteista takaa hyvän voitelun.Omissa laitteissa on sitten ollut toinen säteilijä lohkon kupeessa vielä vesiä lämmittämässä.
        Last edited by Heguli 31; 02-12-2013, 21:03.

        Comment

        • peto2
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 8267
          • Järvikylä (Nakkila)

          #19
          Originally posted by Jolli View Post
          Virtaa tietenkin, mutta se hetki kun auto lyödään käyntiin, siihen kun öljyä on kaikissa tarvittavissa paikoissa notkeana ja voitelevana, on pidempi vettä lämmittämällä kuin öljyä lämmittämällä. Tämän juoksevuuden voit testata ostamalla kaksi hammastahnatuubia, laita toinen yöksi pakastimeen ja aamulla puristat kumpaakin tyhjäksi, kumpi lie tulee helpommin?

          Miten muuten olet todennut ettei teho riitä mihinkään, sitä jäähdytysnesteen lämpötilamittarin viisaria katsomalla "ei tää oo noussut yli sinisen rajan"?
          jos ei kolmasosalle nouse, turhaa touhua.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #20
            Calixin ph-sarjalainen sinne lämmittämään jäähdytinnestettä, ja öljypohjaan säteilijä. Problem solved

            Lisäksi voi tietty laitella akkulatureita ja sisätilanlämmittimiä.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • LasseE
              Bimmer Fanatic
              • May 2008
              • 416
              • Kontiolahti/Joensuu

              #21
              Originally posted by Jolli View Post
              Virtaa tietenkin, mutta se hetki kun auto lyödään käyntiin, siihen kun öljyä on kaikissa tarvittavissa paikoissa notkeana ja voitelevana, on pidempi vettä lämmittämällä kuin öljyä lämmittämällä. Tämän juoksevuuden voit testata ostamalla kaksi hammastahnatuubia, laita toinen yöksi pakastimeen ja aamulla puristat kumpaakin tyhjäksi, kumpi lie tulee helpommin?

              Miten muuten olet todennut ettei teho riitä mihinkään, sitä jäähdytysnesteen lämpötilamittarin viisaria katsomalla "ei tää oo noussut yli sinisen rajan"?
              Väitätkö nyt vakavissasi,että letkulämmitin ei vaikuta öljyihin millään lailla?
              Se,että lumi sulaa konepelliltä kertoo sen,että konehuoneessa on LÄMPÖÄ..mietipä kuinka monta litraa jäähdytysnestettä siellä on LÄMPIMÄNÄ..Kuinka paljon tämä neste luovuttaa lämpöä moottorin runkoon?
              Lisäplussana on vielä se,että koneen käynnistyttyä alkaa heti tulla lämmintä ilmaa myös sisälle hyttiin..Muutaman minuutin tyhjäkäynnillä on ikkunatkin puhtaat.

              Edit: Nestelämmittimen tehon huomaa myös traktorin moottorissa erittäin hyvin..Sisällä on kuitenkin 10w/30 öljyt ja käynnistysäänestä ja starttauksen herkkyydestä tietää kyllä milloin on ollut lämmityksessä, lähtee todella herkästi käyntiin kovillakin keleillä. Huomaa myös, kuinka moottorin kylki ja öljypohjan huurteet häviävät lämmityksen aikana,vaikka kylki on avonainen verratuna auton katteilla suojattuun moottoriin.
              Last edited by LasseE; 02-12-2013, 21:36.
              Ex. E46 330d -05
              Ex. e61 530da -05
              Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
              Member of Team EastAudio
              Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14499
                • Oulu

                #22
                Originally posted by peto2 View Post
                Säteilijät on täysin yhtä tyhjän kanssa.. kaikissa pihassa olevissa autoissa on säteilijä mutta en ole vaivautunut laittamaan piuhaa kiinni kun ei sillä ole mitään vaikutusta.. näissä vanhemmissa kun säteilijäkin lämmittää lohkoa mutta teho ei riitä mihinkään
                Kyllä ei taida sulla toimia vastukset. Niin M60:ssä ku M52:ssa noilla on selkeä eroa, kun pitää 2tuntia roikassa. Kuulee jo starttaus äänestä että lämmitetty on, samoin lämpenee huomattavasti nopeammin normaalilämpöihin.

                Kyllä jossain on jotain vikaa, jos säteilijä ei muka vaikuta mitään. Joko huono kontakti lohkoon tai se vastus on rikki.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • peto2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 8267
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #23
                  Originally posted by zener View Post
                  Kyllä ei taida sulla toimia vastukset. Niin M60:ssä ku M52:ssa noilla on selkeä eroa, kun pitää 2tuntia roikassa. Kuulee jo starttaus äänestä että lämmitetty on, samoin lämpenee huomattavasti nopeammin normaalilämpöihin.

                  Kyllä jossain on jotain vikaa, jos säteilijä ei muka vaikuta mitään. Joko huono kontakti lohkoon tai se vastus on rikki.
                  Kolmessa autossa sama vika.. säteilijä, M60 koneessa peräti 2kpl

                  Virtaakin ottavat oikeansuuntaisen määrän.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14499
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by peto2 View Post
                    Kolmessa autossa sama vika.. säteilijä, M60 koneessa peräti 2kpl

                    Virtaakin ottavat oikeansuuntaisen määrän.
                    Täytyy olla, jos vakavalla naamalla väittää ettei MITÄÄN eroa ole. Kai nuo mun säteilijät on sitte jotenki erinlaisia, kun ero on selvä.

                    Ja V8:ssa tosiaan kaksi, kun ne omin pikkukätösin sinne asensin.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • JJtalo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 350
                      • Kokkola

                      #25
                      Säteilijä ajaa asiansa, mutta letkulämppäri on varmaan vielä parempi. mutta onpa letkulämppärissä puolet tehokkaampi vastuskin, eli yhtä letkulämppäriä vastaan pitäis olla kaks säteilijää saman lämmitystehon eteen.
                      Itellä on 1 säteilijä ja hyvin on riittäny, huomaa kyllä eron selvästi(jos ei huomaa niin jotain vikaa asennuksessa/säteilijän suunnittelussa. tuossa e61 530d ainakin oli öljypohjassa selvät syvennykset minne säteilijän "sormet"/rivat uppos, piitahnan liukastamana). Lämmittää koneen 25-30 astetta ulkoilmaa lämpimämmäksi.
                      Sillon kun ite laitoin tuon saksantuonnin talvikuntoon, menin letkulämppäriä ostaan. Mutta ei ainakaan defalta ollut saatavana letkulämppäriä, ja varaosatiskin myyjä sanoi ettei semmosta oo, vain säteilijä, joten semmosen laitoin.

                      Comment

                      • _Rontti
                        BTCF Member
                        • Sep 2008
                        • 1192
                        • Raahe

                        #26
                        itse pitäis viikolla asentaa 535d:n mosaan defan säteilijä ja sisähaara. mutta aivan mielenkiinnosta, millasia letkulämppäreitä porukla on asentanut näihin koneisiin? Tarkoitan defan tuotteita siis. ja kestääkö pitää 8tuntia lämmittämässä ettei vastus pala? töissä voin pitää 8tuntia tolpassa, niin jos kokeilis myös letkulämppäriä kaveriksi
                        -Raahe connection-
                        E39 LeMans BlueM5
                        E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                        E39 523i Montrealblau
                        E34 DiamantSchwartz 535i
                        Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                        Comment

                        • Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

                          #27
                          Ei niihin saa muitaku calixin. Muistaaksein tyyppi joku re425 ja vastusteho 550w. Itse vastus on kattilaan vaihdettavissa jos sen porottaa per talvi lopppuun.
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

                          Comment

                          • _Rontti
                            BTCF Member
                            • Sep 2008
                            • 1192
                            • Raahe

                            #28
                            Originally posted by Mlatvala View Post
                            Ei niihin saa muitaku calixin. Muistaaksein tyyppi joku re425 ja vastusteho 550w. Itse vastus on kattilaan vaihdettavissa jos sen porottaa per talvi lopppuun.
                            Nii aattelinki että defan ns.yleismallin letkulämppäri. Niitäki on nii helvetisti että ei tiedä mitä sinne laittaa
                            -Raahe connection-
                            E39 LeMans BlueM5
                            E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                            E39 523i Montrealblau
                            E34 DiamantSchwartz 535i
                            Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                            Comment

                            • monsteri
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2013
                              • 45
                              • Kuopio

                              #29
                              eli käykö kaikki säteilylämmittimet tähän? esim tämä http://www.varaosa.fi/LargeProductCa...uctid=DA412854

                              Comment

                              • intfreak
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2003
                                • 2966
                                • Uusikaupunni

                                #30
                                Originally posted by monsteri View Post
                                eli käykö kaikki säteilylämmittimet tähän? esim tämä http://www.varaosa.fi/LargeProductCa...uctid=DA412854
                                Täh? Mistä nyt sait päähäs et Volvo XC90 T6 lämppäri kävis bemariin?
                                Käypä osa:

                                Juu, on kalliimpi
                                N62 Money Spender Club

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎