Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 535d moottorilämmitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bittivirhe
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2012
    • 516
    • Pohjois-Savo

    #31
    Originally posted by Jolli View Post
    Kerrotko, miten muuten jäähdytysneste lämmittää öljypohjan kuin johtamalla lohkoa pitkin lämpöä alaspäin (fysiikan lakien mukaan vähän hankalampaa kuin ylöspäin nouseminen).
    Suunta ei kyllä lämmön johtumiseen vaikuta mitään. Se, että lämmin ilma nousee harvempana ja kevyempänä ylöspäin, ei liity tähän asiaan.
    G05 45e
    ex: F11 530d xDrive
    ex: E84 X1 xDrive 25d

    Comment

    • monsteri
      Bimmer Rookie
      • Feb 2013
      • 45
      • Kuopio

      #32
      Originally posted by intfreak View Post
      Täh? Mistä nyt sait päähäs et Volvo XC90 T6 lämppäri kävis bemariin?
      Käypä osa:

      Juu, on kalliimpi
      oho siinä lukikii että volvoon katoin että ei oo mitään merkkiä mihin käy

      Comment

      • monsteri
        Bimmer Rookie
        • Feb 2013
        • 45
        • Kuopio

        #33
        Originally posted by intfreak View Post
        Täh? Mistä nyt sait päähäs et Volvo XC90 T6 lämppäri kävis bemariin?
        Käypä osa:

        Juu, on kalliimpi
        tulleeko tuossa mukana vaan tuo pelkkä lämmitys mötikkä ja johot pittää tilata erikseen? tietääkö kukaan

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14453
          • Oulu

          #34
          Originally posted by monsteri View Post
          tulleeko tuossa mukana vaan tuo pelkkä lämmitys mötikkä ja johot pittää tilata erikseen? tietääkö kukaan
          Tuo on pelkän vastuksen hinta.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1241
            • Pori

            #35
            Tuolla kolmossarjan keskustelupuolella joku laittanut tällaisen pumpulla ja termostaatilla varustetun letkulämppärin, teho 1100W ja kehu, että hyvin toimii..

            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • Mlatvala
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 3553
              • Kuopio

              #36
              Tuokait olis paras kaiken muun osalta paitsit sen sähköliitosjohdon..
              E61 535d alkuunsa viritetty.

              Comment

              • Juspa
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1241
                • Pori

                #37
                Originally posted by Mlatvala View Post
                Tuokait olis paras kaiken muun osalta paitsit sen sähköliitosjohdon..
                Voihan siihen tehdä itse millaisen johdon haluaa..
                E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                Ex.
                F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                E90 320d -05 Schwartz 2
                E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                E36 352i -91 Diamantschwartz

                Comment

                • e46touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1327
                  • Tornio

                  #38
                  Originally posted by Juspa View Post
                  Voihan siihen tehdä itse millaisen johdon haluaa..
                  niinkö luulet !! Vakuutusyhtiö esim. tulipalon sattuessa tulee vetoamaan tähän

                  SFS 6000-7-721:een ja käytännössä homma korvausten osalta on siinä.

                  Eli Wartburg miesten tee se itse asennukset VOI unohtaa JOS haluaa saada ongelma tapauksissa edes jonkunlaisen korvauksen vakuutuksesta.

                  eli käytännössä nuo moottori lämmitin yms.asennukset joutuu tekemään joko defa tai CALIX osilla.
                  __________________________________________________ ____________
                  Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                  Comment

                  • tupihepi
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 100
                    • Vesilahti

                    #39
                    Originally posted by Juspa View Post
                    Tuolla kolmossarjan keskustelupuolella joku laittanut tällaisen pumpulla ja termostaatilla varustetun letkulämppärin, teho 1100W ja kehu, että hyvin toimii..

                    http://www.ebay.de/itm/Car-Engine-pr...item43b499e344
                    Suosittelut tästä. Audin A8:siin laitoin viime talvena ja lämpöä piisasi. Audipalstalaisillakin näistä on vain hyvää kerrottavaa. Ja kenelläkään ei ole auto palanut. Asentaa vaan paikkaan jossa ei vesi seiso ja kiinnittää sekä punpun, että johdot hyvin.
                    F31 335d x-drive -15

                    Comment

                    • LeMansBlau
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 1060
                      • Insomniac

                      #40
                      Turhaa touhua koko moottorin lämmittäminen. Hyvät öljyt, agm akku ja "mukavuus" webasto, niin pysyy suupielet talvellakin notkeasti kohti kattoluukkua!
                      ///MADE IN FINLAND

                      sigpic

                      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                      F32 COUPE PERFORMANCE
                      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                      Comment

                      • Matson^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2113
                        • Seinäjoki

                        #41
                        Originally posted by LeMansBlau View Post
                        Turhaa touhua koko moottorin lämmittäminen. Hyvät öljyt, agm akku ja "mukavuus" webasto, niin pysyy suupielet talvellakin notkeasti kohti kattoluukkua!
                        Heh, tuokin on totta! Kyllähän nää käyntiin lähtee, eikä kyllä varmaan rikkikään mene
                        ... muuuutta jotenkin se tuntuu niin kamalalta ajatukselta, että kävin vastuksen kuitenkin hakemassa weban vesiventtiiliä varten
                        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                        | Nissan Navara TREK-1 |
                        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                        Comment

                        • Donatsu
                          Newbiemmer
                          • Jul 2007
                          • 22
                          • Vihanti

                          #42
                          Originally posted by Juspa View Post
                          Tuolla kolmossarjan keskustelupuolella joku laittanut tällaisen pumpulla ja termostaatilla varustetun letkulämppärin, teho 1100W ja kehu, että hyvin toimii..

                          http://www.ebay.de/itm/Car-Engine-pr...item43b499e344
                          Itellä on 2000w versio tuosta, hyvin pelittää.
                          E34 540i 6-gang 387/797

                          Comment

                          • Juspa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1241
                            • Pori

                            #43
                            Originally posted by e46touring View Post
                            niinkö luulet !! Vakuutusyhtiö esim. tulipalon sattuessa tulee vetoamaan tähän

                            SFS 6000-7-721:een ja käytännössä homma korvausten osalta on siinä.

                            Eli Wartburg miesten tee se itse asennukset VOI unohtaa JOS haluaa saada ongelma tapauksissa edes jonkunlaisen korvauksen vakuutuksesta.

                            eli käytännössä nuo moottori lämmitin yms.asennukset joutuu tekemään joko defa tai CALIX osilla.
                            No jopas meni syvälle nenään..
                            En mä väittänytkään, että sellaisen saa tehdä, vaan voi.. Ja mahtaako koko lämmityselementtiä, jos oikein aletaan tulkitsemaan, saada asentaa ellei ole pätevyyden omaava asentaja, oli sitten Calixia tai Defaa niin pirusti.

                            Ja eihän tuossa lämppärissä minun mielestäni ole johdon osalta mitään ongelmaa, ihan tulee Suomen valovirtapistorasiaan soveltuvalla pistokkeella.
                            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                            Ex.
                            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                            E90 320d -05 Schwartz 2
                            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                            E36 352i -91 Diamantschwartz

                            Comment

                            • JJtalo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2011
                              • 350
                              • Kokkola

                              #44
                              Originally posted by Juspa View Post
                              No jopas meni syvälle nenään..


                              Mutta asiaan, onko tietoa/esson huhuja mikä on kipuraja pakkasen suhteen näillä koneilla ? Jos akku ja hehkut kunnossa. Omani (530d -05) starttasin viime talvena 2 päivän seisomisen jälkeen -25 pakkasesta, ja lähti käyntiin, vähän oli vaan väkinäisen kuulonen... Muutamalla työkaverilla mersun kutosdiiselit leimannu pekkasille kun ollu yli 20 pakkasta, ja ilman webastoa.

                              Comment

                              • casino
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 663
                                • Keski-Suomi

                                #45
                                .

                                Originally posted by JJtalo View Post


                                Mutta asiaan, onko tietoa/esson huhuja mikä on kipuraja pakkasen suhteen näillä koneilla ? Jos akku ja hehkut kunnossa. Omani (530d -05) starttasin viime talvena 2 päivän seisomisen jälkeen -25 pakkasesta, ja lähti käyntiin, vähän oli vaan väkinäisen kuulonen... Muutamalla työkaverilla mersun kutosdiiselit leimannu pekkasille kun ollu yli 20 pakkasta, ja ilman webastoa.
                                -ja vielä kun on myös hehkutuksen ohjainlaite kanssa varmasti kunnossa

                                -kunnon öljyt ja kunnollista polttoainetta, niin edellä lueteltujen mukaan en epäile hetkeäkään, etteikö lähde käyntiin -30 c yli asteen pakkasilla.
                                Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                                Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                                http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                                e39 -530d touring 11/1999
                                ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                                Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎