NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nummika
    replied
    Originally posted by Nummika View Post
    Päivitystä tilanteeseen

    Viime kesänä/ syksynä vaihdettu autoon nox anturi ja kaikki lamdat. Näillä taas lähti laihaseos toimimaan kunnes jossain vaiheessa talvea oli taas tullut tuttu 30E0. Koodien kuittauksen jälkeen n 10km ajon jälkeen koodi tuli takaisin ja lisänä oli koodi 3104.
    Autossa 1kpl 10 index suutin ja muut 11. Vaihdettu 10 suutin uuteen index 11 suuttimeen, kerrottu oikeat arvot autolle.

    Tilanne nyt, laihaseos toimii 10km, tulee koodi 30E0, mitään muuta ei tule.
    Lamda arvot ok, suuttimet ei vuoda, käy tasaisesti kylmänä ja lämpimänä, polttoainepaine ok. Myöskin generointi lähtee päälle muta kun ei ole paikkaa missä sen voisi kunnolla suorittaa.

    inpalla katottuna messwerte injektion lukemat:
    spannug 0,590-0,603%mj
    einspritzzeit ,0271-0,277ms
    tastverhältnis 51-54%
    elektrische 750-800uAs

    Onko noissa arvoissa jotain pielessä, vai onko vaan tuo nox anturi sökö

    Edit
    Katsottu missfiret, kaikissa sylintereissä 0
    Nollattu nox adaptiot, edelleen tullee koodi 30E0, lisäksi palasi koodi 3104
    Tämä ongelma ratkaistu.
    Eli viimekesänä hankittu nox anturi oli talvella lopettanut toimintansa. BMW huoto varmisti oman diaknoosini ja vaihtoi varaosatakuuna uuden anturin veloituksetta.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by R1kuhh View Post
    Jos nox anturi on vaihdettu uuteen, pitääkö se resetoida/ koodata? Millä se onnistuu?
    ISTA:lla onnistuu kuten tuossa edellä jo todettiin.

    Leave a comment:


  • R1kuhh
    replied
    Jos nox anturi on vaihdettu uuteen, pitääkö se resetoida/ koodata? Millä se onnistuu?

    Edit, ilmeisesti istalla.
    Last edited by R1kuhh; 07-04-2021, 12:29.

    Leave a comment:


  • torppa47523
    replied
    Originally posted by Nummika View Post
    Päivitystä tilanteeseen

    Viime kesänä/ syksynä vaihdettu autoon nox anturi ja kaikki lamdat. Näillä taas lähti laihaseos toimimaan kunnes jossain vaiheessa talvea oli taas tullut tuttu 30E0. Koodien kuittauksen jälkeen n 10km ajon jälkeen koodi tuli takaisin ja lisänä oli koodi 3104.
    Autossa 1kpl 10 index suutin ja muut 11. Vaihdettu 10 suutin uuteen index 11 suuttimeen, kerrottu oikeat arvot autolle.

    Tilanne nyt, laihaseos toimii 10km, tulee koodi 30E0, mitään muuta ei tule.
    Lamda arvot ok, suuttimet ei vuoda, käy tasaisesti kylmänä ja lämpimänä, polttoainepaine ok. Myöskin generointi lähtee päälle muta kun ei ole paikkaa missä sen voisi kunnolla suorittaa.

    inpalla katottuna messwerte injektion lukemat:
    spannug 0,590-0,603%mj
    einspritzzeit ,0271-0,277ms
    tastverhältnis 51-54%
    elektrische 750-800uAs

    Onko noissa arvoissa jotain pielessä, vai onko vaan tuo nox anturi sökö

    Edit
    Katsottu missfiret, kaikissa sylintereissä 0
    Nollattu nox adaptiot, edelleen tullee koodi 30E0, lisäksi palasi koodi 3104
    Arvoissa ei ole mitään pielessä, eikä mikään ole sökönä (jos anturin arvo vaihtelee INPAlla 0-1V välillä). Munulla teki juuri samaa NOx- anturin vaihdon jälkeen. 30E0 = NOx sensor offset estää laihaseos- moden käytön, 3004 taas ei vaikuta mihinkään. Offset tulee siitä, että järjestelmässä on ristiriita vanhojen ja uusien arvojen välillä.
    Anturia ei ole resetoitu tai se ei ole resetoitunut oikein. Resetoi anturi, aseta pakkopoltto päälle ISTAlla, sytytys pois/päälle/pois ja sitten akun miinus napa yön yli irti. Jos 30E0 vielä tulee nollaa se aina uudestaan kaikista muisteista INPAlla pois. Näin se minulla poistui.

    Leave a comment:


  • Nummika
    replied
    Päivitystä tilanteeseen

    Viime kesänä/ syksynä vaihdettu autoon nox anturi ja kaikki lamdat. Näillä taas lähti laihaseos toimimaan kunnes jossain vaiheessa talvea oli taas tullut tuttu 30E0. Koodien kuittauksen jälkeen n 10km ajon jälkeen koodi tuli takaisin ja lisänä oli koodi 3104.
    Autossa 1kpl 10 index suutin ja muut 11. Vaihdettu 10 suutin uuteen index 11 suuttimeen, kerrottu oikeat arvot autolle.

    Tilanne nyt, laihaseos toimii 10km, tulee koodi 30E0, mitään muuta ei tule.
    Lamda arvot ok, suuttimet ei vuoda, käy tasaisesti kylmänä ja lämpimänä, polttoainepaine ok. Myöskin generointi lähtee päälle muta kun ei ole paikkaa missä sen voisi kunnolla suorittaa.

    inpalla katottuna messwerte injektion lukemat:
    spannug 0,590-0,603%mj
    einspritzzeit ,0271-0,277ms
    tastverhältnis 51-54%
    elektrische 750-800uAs

    Onko noissa arvoissa jotain pielessä, vai onko vaan tuo nox anturi sökö

    Edit
    Katsottu missfiret, kaikissa sylintereissä 0
    Nollattu nox adaptiot, edelleen tullee koodi 30E0, lisäksi palasi koodi 3104
    Last edited by Nummika; 18-03-2021, 05:16.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by walopower View Post
    Voin ohjelmoida NOX:n pois käytöstä, Espoo, yv.
    Tämä on suht typerä homma tehdä, moottori ei toimi tämän jälkeen kunnolla.

    Leave a comment:


  • walopower
    replied
    Originally posted by Namelessi View Post
    Olisi sama kiinnostus e90 N53-B30A, mutta Pääkaupunkiseudulla!

    Voin ohjelmoida NOX:n pois käytöstä, Espoo, yv.

    Leave a comment:


  • heikki.voutilainen
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    NOx-anturista ja NOx-pöntöstä tulee vikakoodia, mikäli toiminta ei vastaa suunniteltua. Lambdoista voi päätellä onko laihaseosmoodi käytössä vai ei.

    Näissä koneissa toimiva kokonaisuus muodostuu, suuttimista, sytytysjärjestelmästä (tulpat ja puolat), lambda-antureista ja NOx-järjestelmästä. Vikaa epäiltäessa kaikki komponentit on käytävä läpi, jotta oikea syy voidaan paikantaa ja muut sulkea pois. Arpomalla korjaaminen on usein huono valinta.
    Itsellä oli nelos pytyn puola viallinen joka on aiheuttanut nokeentumista. Kun täällä ei ollut oikein mahdollisuutta ajaa tarpeeksi pitkään tuota 110-120 km/h nopeutta niin ajoin 70 km kolmosvaihteella 4200 rpm. En tiedä oliko siitä mitään hyötyä. Huomenna ajattelin purkaa NOx-anturin ja puhdistaa sen. Käytän sitten maanantaina vikakoodien nollauksessa.
    On myös "2A99 Crankshaft- exhaust camshaft, correlation- Value outside reference range" koodi. Onko puola voinut vaikuttaa myös tuohon?
    Onko Joensuun seudulla kenelläkään tiedossa BMW tietäjää?

    Leave a comment:


  • Namelessi
    replied
    Originally posted by aaltm75 View Post
    Lahden seudulla ketään kuka asentaisi noxem emulaattorin, jos tilaan sellaisen.

    Olisi sama kiinnostus e90 N53-B30A, mutta Pääkaupunkiseudulla!

    Leave a comment:


  • raimo1
    replied
    Originally posted by aaltm75 View Post
    Lahden seudulla ketään kuka asentaisi noxem emulaattorin, jos tilaan sellaisen.
    Tämä kiinnostais myös minua

    Leave a comment:


  • aaltm75
    replied
    Lahden seudulla ketään kuka asentaisi noxem emulaattorin, jos tilaan sellaisen.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Nummika View Post
    Anturi vaihdettiin fyysisesti ja lukijan valikossa adaptioiden nollaus Nox anturin vaihdon jälkeen
    Toisin sanoen autoon ei ole koodattu anturin vaihtoa, jolloin se luulee vanhan anturin olevan paikallaan?

    Leave a comment:


  • Nummika
    replied
    Ajellu autolla päivän koodia väliin nollaillen, hiukan loggalu auton sielunelämää.

    sain sitten päivän aikana 2 kertaa lamdasta vikakoodin 2C7C ja kerran kävi sitten niin että oli ensin tullut lamda koodi ja sitten Nox 30E0. Muulloin ei ole ollut lamdassa koodeja. Tuon lamdan näki virroista.

    Pari kuvaa jos noista kuvista jotai keksii.
    Ensimmäinen kuva on tuosta tilanteesta kun lamda ja Nox vika on päällä.
    Toisessa on koodit nollattu
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Nummika
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Miten anturin vaihto toteutettiin käytännössä? Vaihto täytyy erikseen ilmoittaa autolle ja adaptaatiot resetoida. Ainoastaan vikakoodien poisto ei riitä, mikäli nollauksella sitä tarkoitit.
    Anturi vaihdettiin fyysisesti ja lukijan valikossa adaptioiden nollaus Nox anturin vaihdon jälkeen

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Nummika View Post
    Uusi Nox anturi asennettu ja nollaus tehty mutta tilanne ei muuttunut juurikaan.

    Mikä tota vaivaa?
    Miten anturin vaihto toteutettiin käytännössä? Vaihto täytyy erikseen ilmoittaa autolle ja adaptaatiot resetoida. Ainoastaan vikakoodien poisto ei riitä, mikäli nollauksella sitä tarkoitit.

    Leave a comment:

Working...
X