Announcement

Collapse
No announcement yet.

NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2717
    • Tampere

    Originally posted by taiste View Post
    Olenko käsittänyt oikein eli ensimmäinen catti pakosarjassa "normaali" ja taaempi NOX-pönttö, jonka jälkeen on NOX-anturi?
    Olet ymmärtänyt aivan oikein.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Nummika
      Bimmer Rookie
      • Sep 2016
      • 65
      • Rauma

      Originally posted by Nummika View Post
      Abs herjan vuoksi luettiin vikakoodit ja kas kummaa sieltä löytyi myös NOX koodi 30E0.
      Koodin nollauksen jälkeen seuraavana päivänä tarkistettiin, nyt löytyi pakokaasun lämpötilasta kertova 2C87 koodi joka nollattiin.

      Viat pysyivät viikon pois kunnes oli pidempi reissu ja taas ilmestyi NOX koodi 30E0

      Viittaavatko koodin NOX anturin vetelevän viimeisiään vai mistä kannattaa vikaa lähteä etsimään?

      Auto bmw 325i N53
      Uusi Nox anturi asennettu ja nollaus tehty mutta tilanne ei muuttunut juurikaan.
      Hetken muutaman 10km ajon jälkeen koodi 30E0 palautuu ja laihaseos lopettaa toimintansa. Mitään muita herjoja ei ole tullut.

      Mikä tota vaivaa?
      Rauman säätila http://nummika.com

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2717
        • Tampere

        Originally posted by Nummika View Post
        Uusi Nox anturi asennettu ja nollaus tehty mutta tilanne ei muuttunut juurikaan.

        Mikä tota vaivaa?
        Miten anturin vaihto toteutettiin käytännössä? Vaihto täytyy erikseen ilmoittaa autolle ja adaptaatiot resetoida. Ainoastaan vikakoodien poisto ei riitä, mikäli nollauksella sitä tarkoitit.
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • Nummika
          Bimmer Rookie
          • Sep 2016
          • 65
          • Rauma

          Originally posted by JaniLap View Post
          Miten anturin vaihto toteutettiin käytännössä? Vaihto täytyy erikseen ilmoittaa autolle ja adaptaatiot resetoida. Ainoastaan vikakoodien poisto ei riitä, mikäli nollauksella sitä tarkoitit.
          Anturi vaihdettiin fyysisesti ja lukijan valikossa adaptioiden nollaus Nox anturin vaihdon jälkeen
          Rauman säätila http://nummika.com

          Comment

          • Nummika
            Bimmer Rookie
            • Sep 2016
            • 65
            • Rauma

            Ajellu autolla päivän koodia väliin nollaillen, hiukan loggalu auton sielunelämää.

            sain sitten päivän aikana 2 kertaa lamdasta vikakoodin 2C7C ja kerran kävi sitten niin että oli ensin tullut lamda koodi ja sitten Nox 30E0. Muulloin ei ole ollut lamdassa koodeja. Tuon lamdan näki virroista.

            Pari kuvaa jos noista kuvista jotai keksii.
            Ensimmäinen kuva on tuosta tilanteesta kun lamda ja Nox vika on päällä.
            Toisessa on koodit nollattu
            Attached Files
            Rauman säätila http://nummika.com

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2717
              • Tampere

              Originally posted by Nummika View Post
              Anturi vaihdettiin fyysisesti ja lukijan valikossa adaptioiden nollaus Nox anturin vaihdon jälkeen
              Toisin sanoen autoon ei ole koodattu anturin vaihtoa, jolloin se luulee vanhan anturin olevan paikallaan?
              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • aaltm75
                Bimmer Rookie
                • Feb 2008
                • 89

                Lahden seudulla ketään kuka asentaisi noxem emulaattorin, jos tilaan sellaisen.

                Comment

                • raimo1
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 296
                  • Kouvola,ksnk

                  Originally posted by aaltm75 View Post
                  Lahden seudulla ketään kuka asentaisi noxem emulaattorin, jos tilaan sellaisen.
                  Tämä kiinnostais myös minua
                  E30 m20b27hyrrä

                  The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play

                  Comment

                  • Namelessi
                    Newbiemmer
                    • Aug 2020
                    • 5
                    • Vantaa

                    Originally posted by aaltm75 View Post
                    Lahden seudulla ketään kuka asentaisi noxem emulaattorin, jos tilaan sellaisen.

                    Olisi sama kiinnostus e90 N53-B30A, mutta Pääkaupunkiseudulla!
                    e90 LCI 325i

                    Comment

                    • heikki.voutilainen
                      Newbiemmer
                      • Mar 2021
                      • 1
                      • Ylämylly

                      Originally posted by JaniLap View Post
                      NOx-anturista ja NOx-pöntöstä tulee vikakoodia, mikäli toiminta ei vastaa suunniteltua. Lambdoista voi päätellä onko laihaseosmoodi käytössä vai ei.

                      Näissä koneissa toimiva kokonaisuus muodostuu, suuttimista, sytytysjärjestelmästä (tulpat ja puolat), lambda-antureista ja NOx-järjestelmästä. Vikaa epäiltäessa kaikki komponentit on käytävä läpi, jotta oikea syy voidaan paikantaa ja muut sulkea pois. Arpomalla korjaaminen on usein huono valinta.
                      Itsellä oli nelos pytyn puola viallinen joka on aiheuttanut nokeentumista. Kun täällä ei ollut oikein mahdollisuutta ajaa tarpeeksi pitkään tuota 110-120 km/h nopeutta niin ajoin 70 km kolmosvaihteella 4200 rpm. En tiedä oliko siitä mitään hyötyä. Huomenna ajattelin purkaa NOx-anturin ja puhdistaa sen. Käytän sitten maanantaina vikakoodien nollauksessa.
                      On myös "2A99 Crankshaft- exhaust camshaft, correlation- Value outside reference range" koodi. Onko puola voinut vaikuttaa myös tuohon?
                      Onko Joensuun seudulla kenelläkään tiedossa BMW tietäjää?

                      Comment

                      • walopower
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 294
                        • Espoo

                        Originally posted by Namelessi View Post
                        Olisi sama kiinnostus e90 N53-B30A, mutta Pääkaupunkiseudulla!

                        Voin ohjelmoida NOX:n pois käytöstä, Espoo, yv.
                        Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          Originally posted by walopower View Post
                          Voin ohjelmoida NOX:n pois käytöstä, Espoo, yv.
                          Tämä on suht typerä homma tehdä, moottori ei toimi tämän jälkeen kunnolla.
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • Nummika
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2016
                            • 65
                            • Rauma

                            Päivitystä tilanteeseen

                            Viime kesänä/ syksynä vaihdettu autoon nox anturi ja kaikki lamdat. Näillä taas lähti laihaseos toimimaan kunnes jossain vaiheessa talvea oli taas tullut tuttu 30E0. Koodien kuittauksen jälkeen n 10km ajon jälkeen koodi tuli takaisin ja lisänä oli koodi 3104.
                            Autossa 1kpl 10 index suutin ja muut 11. Vaihdettu 10 suutin uuteen index 11 suuttimeen, kerrottu oikeat arvot autolle.

                            Tilanne nyt, laihaseos toimii 10km, tulee koodi 30E0, mitään muuta ei tule.
                            Lamda arvot ok, suuttimet ei vuoda, käy tasaisesti kylmänä ja lämpimänä, polttoainepaine ok. Myöskin generointi lähtee päälle muta kun ei ole paikkaa missä sen voisi kunnolla suorittaa.

                            inpalla katottuna messwerte injektion lukemat:
                            spannug 0,590-0,603%mj
                            einspritzzeit ,0271-0,277ms
                            tastverhältnis 51-54%
                            elektrische 750-800uAs

                            Onko noissa arvoissa jotain pielessä, vai onko vaan tuo nox anturi sökö

                            Edit
                            Katsottu missfiret, kaikissa sylintereissä 0
                            Nollattu nox adaptiot, edelleen tullee koodi 30E0, lisäksi palasi koodi 3104
                            Last edited by Nummika; 18-03-2021, 06:16.
                            Rauman säätila http://nummika.com

                            Comment

                            • torppa47523
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2013
                              • 60
                              • Helsinki

                              Originally posted by Nummika View Post
                              Päivitystä tilanteeseen

                              Viime kesänä/ syksynä vaihdettu autoon nox anturi ja kaikki lamdat. Näillä taas lähti laihaseos toimimaan kunnes jossain vaiheessa talvea oli taas tullut tuttu 30E0. Koodien kuittauksen jälkeen n 10km ajon jälkeen koodi tuli takaisin ja lisänä oli koodi 3104.
                              Autossa 1kpl 10 index suutin ja muut 11. Vaihdettu 10 suutin uuteen index 11 suuttimeen, kerrottu oikeat arvot autolle.

                              Tilanne nyt, laihaseos toimii 10km, tulee koodi 30E0, mitään muuta ei tule.
                              Lamda arvot ok, suuttimet ei vuoda, käy tasaisesti kylmänä ja lämpimänä, polttoainepaine ok. Myöskin generointi lähtee päälle muta kun ei ole paikkaa missä sen voisi kunnolla suorittaa.

                              inpalla katottuna messwerte injektion lukemat:
                              spannug 0,590-0,603%mj
                              einspritzzeit ,0271-0,277ms
                              tastverhältnis 51-54%
                              elektrische 750-800uAs

                              Onko noissa arvoissa jotain pielessä, vai onko vaan tuo nox anturi sökö

                              Edit
                              Katsottu missfiret, kaikissa sylintereissä 0
                              Nollattu nox adaptiot, edelleen tullee koodi 30E0, lisäksi palasi koodi 3104
                              Arvoissa ei ole mitään pielessä, eikä mikään ole sökönä (jos anturin arvo vaihtelee INPAlla 0-1V välillä). Munulla teki juuri samaa NOx- anturin vaihdon jälkeen. 30E0 = NOx sensor offset estää laihaseos- moden käytön, 3004 taas ei vaikuta mihinkään. Offset tulee siitä, että järjestelmässä on ristiriita vanhojen ja uusien arvojen välillä.
                              Anturia ei ole resetoitu tai se ei ole resetoitunut oikein. Resetoi anturi, aseta pakkopoltto päälle ISTAlla, sytytys pois/päälle/pois ja sitten akun miinus napa yön yli irti. Jos 30E0 vielä tulee nollaa se aina uudestaan kaikista muisteista INPAlla pois. Näin se minulla poistui.

                              Comment

                              • R1kuhh
                                Newbiemmer
                                • Apr 2020
                                • 28
                                • Tampere

                                Jos nox anturi on vaihdettu uuteen, pitääkö se resetoida/ koodata? Millä se onnistuu?

                                Edit, ilmeisesti istalla.
                                Last edited by R1kuhh; 07-04-2021, 13:29.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎