Announcement

Collapse
No announcement yet.

NOx katalysaattori, vikakoodi 30E9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jake2710
    replied
    Originally posted by jotapelt View Post
    Ongelmaa ei ole kylmäkäynnistyksessä vaan kylmäkäynnissä, joka on epätasaista ja meinaa välillä sammua.
    No juuri siinä

    Leave a comment:


  • jotapelt
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    Suuttimista kannattaa lähteä liikkeelle, jos ainoa ongelma on kylmäkäynnistyksessä.
    30E9 ei aiheuta muuta kuin sen, että laihaseos ei ole käytössä.
    Ongelmaa ei ole kylmäkäynnistyksessä vaan kylmäkäynnissä, joka on epätasaista ja meinaa välillä sammua.

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by jotapelt View Post
    Ongelmana on huono kylmäkäynti ja vikakoodin 30E9 antoi.
    Suuttimista kannattaa lähteä liikkeelle, jos ainoa ongelma on kylmäkäynnistyksessä.
    30E9 ei aiheuta muuta kuin sen, että laihaseos ei ole käytössä.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Missä päin vaikutat? Jos länsi tarkoittaa länsirannikkoa,niin poikkea piuhan päähän niin ajetaan kaikki testit ja mietitään sitten ongelman aiheuttaja. Vikapaikat on tuohon kylmäköynnistykseen on aina matalapainepuuolelta suuttimiin saakka.

    Leave a comment:


  • jotapelt
    replied
    Originally posted by Mnederst View Post
    Meinaatko ongelmalla vikakoodia? Ei suuttimia kannata alkaa vaihtaa sen takia. Voi olla, että koodi liittyy suuttimiin, mutta voi olla liittymättäkin.

    Kokeile ajaa reipas karstanpolttolenkki ja lue uudelleen vikakoodit sen jälkeen.
    Ongelmana on huono kylmäkäynti ja vikakoodin 30E9 antoi.

    Leave a comment:


  • Mnederst
    replied
    Originally posted by jotapelt View Post
    Itse painin tällä hetkellä saman ongelman kanssa. Olisi kiva tietää, että mihin lopputulokseen tässä tulitte? Oliko suuttimien vaihto toimiva ratkaisu?
    Meinaatko ongelmalla vikakoodia? Ei suuttimia kannata alkaa vaihtaa sen takia. Voi olla, että koodi liittyy suuttimiin, mutta voi olla liittymättäkin.

    Kokeile ajaa reipas karstanpolttolenkki ja lue uudelleen vikakoodit sen jälkeen.

    Leave a comment:


  • jotapelt
    replied
    Itse painin tällä hetkellä saman ongelman kanssa. Olisi kiva tietää, että mihin lopputulokseen tässä tulitte? Oliko suuttimien vaihto toimiva ratkaisu?
    Last edited by jotapelt; 01-09-2015, 13:41.

    Leave a comment:


  • PösökinOli
    replied
    Onko jollain hajua miten tuon sulfiittikuorman arvon voisi tuonne itse syöttää? Tuo meni minulla nolliksi kun ikääntymistä herjasi ja ajattelin että se nyt valittaa offsettia kun se katti on oikeasti täynnä mutta kone luulee että vasta vähän kerryttänyt. Ajattelin laittaa sinne arvjon notta se on täynnä ja tajuaisi polttaa. Ei muuten tahdo poltella.

    Tuohon dokumenttiin viitaten oletin että sen voisi jollain itse antaa sen arvon:


    "If the engine control unit is replaced, the ageing and level of sulphurisation of the nitrogen oxide catalytic converters must be transferred."

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Jos haluaa että moodit toimii, niin uusi anturi.

    1500ppm voi olla yläraja ja signaalin katketessa heittää vian ylös.
    Last edited by jake2710; 19-06-2015, 15:44.

    Leave a comment:


  • JanskiAWD
    replied
    Löysin vihdoin oikean valikon josta näkee noita mittauksia, ja tuli seurailtua ajon aikana mikä siellä on meininki.

    Kun kuittaa tuon nox anturin vikakoodin pois startin jälkeen, kaikki ajomoodit toimivat. Stratified-charge, Homogeneous_stratified_charge, ja Homogeneous.

    Sitten jätin kokeeksi anturivian kuittaamatta, ja lähdin liikkeelle kylmällä koneella. Eli sieltä löytyy "0030DE DME: Nitrogen-oxide sensor - oxygen sensor before cat, correlation", joka tuntuu tulevan kylmällä koneella joko heti virrat kytkettäessä tai startin jälkeen, tätä pitää vielä tutkia tarkemmin.

    Kuitenkin kun anturivika on muistissa, auto ei vaihda ajomoodia vaan pysyy koko ajan "Homogeneous" tilassa.
    Nox anturin status muuttuu startin jälkeen "Dew-point detection expected" -> "No activity" -> "Readiness: All signals OK". Tämän jälkeen "Nitrogen oxide concentration" mittaus alkaa näyttämään lukemia, esim 1500ppm.
    "No activity"? Onkohan normaalia?

    Tarkemin nox anturivikakoodista liitteen kuvassa.
    "Signal not available during operation" ja "Gradient of engine speed = 0rpm/s".
    Siis tuleeko tuo vika jo ennen starttia?

    Autosta on nox katti kuitattu softalla vaihdetuksi jonka jälkeen "nox cat ageing" poistui mutta tilalle tuli tuo nox anturivika.

    Täytyy vielä käydä motarilla kokeilemassa pakkopolttoa, ja jos ei vaikutusta niin seuraavaksi varmaan menee nox anturi vaihtoon?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • JanskiAWD
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    No se anturi on voinut ennen olla jo.

    Sitten kun menee poltolla, moodi on ihan oma homogeneous ja lambda jännitteet reilusti alle 2V. Olisko ollu jotain 1.8V.
    Pakolämmöt nousee reilusti sinne 600C.
    Eli anturi ei antanut vikaa ennen kuin katin kuittasi vaihdetuksi.
    Täytyy noita mittauksia katsoa mitä siellä tapahtuu.

    Ennen nox anturin vaihtoa on varmaan viisasta hoitaa noi muut viat pois jos niillä on jotain vaikutusta, eli bensapumppu/anturi ja öljynpaineanturi.

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by JanskiAWD View Post
    Vähän amatööri Rheingoldin kanssa mutta yritän löytää sen mittausvalikon jostain..
    Anturia en nollannut, sehän tässä ihmetyttää että silti antaa nyt vikaa siitä.

    No se anturi on voinut ennen olla jo.

    Sitten kun menee poltolla, moodi on ihan oma homogeneous ja lambda jännitteet reilusti alle 2V. Olisko ollu jotain 1.8V.
    Pakolämmöt nousee reilusti sinne 600C.
    Last edited by jake2710; 17-06-2015, 07:37.

    Leave a comment:


  • JanskiAWD
    replied
    Originally posted by jake2710 View Post
    Jos oot Katin saanut kuitattua, niin varmaan onnistuu live datan seuraaminen myös.

    Menitkö anturin myös nollaamaan?
    Vähän amatööri Rheingoldin kanssa mutta yritän löytää sen mittausvalikon jostain..
    Anturia en nollannut, sehän tässä ihmetyttää että silti antaa nyt vikaa siitä.

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by JanskiAWD View Post
    Polttomoodi tuli kuitenkin kokeiltua, mutta en tiedä menikö päälle kun ei ole hajua mistä sitä voisi Rheingoldissa seurata.
    Jos oot Katin saanut kuitattua, niin varmaan onnistuu live datan seuraaminen myös.

    Menitkö anturin myös nollaamaan?

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Meillä näyttää että kulutus laski kun vaihdoin akun (akkukaapelin irroitus), Nox anturista oli vikakoodeja mutta ei enää aktiivisena. Voiko kaapelin irrotus olla pikafixi tähän ongelmaan joissakin tapauksissa?
    Todella lyhyt aikainen. Kyllä ne yleensä sieltä takaisin tulee...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎