Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jussi530d
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 55
    • .

    Onko totta että jos autossa on aktiiviohjaus niin pyöräkulmien säätöä ei voida tehdä ns. "normaalisti" ?

    Satuin törmäämään tällaiseen, kun googlettelin onko yleistä että ratti jää hieman vinoon säädön jälkeen. Viime syksynä säädettiin Tampereella Euromasterilla kulmat ihan normaalilla tavalla ja nyt säädettiin uudelleen, kun vaihdettiin raidetangon ulkopäät. Säätäjä ei kysellyt mitään onko aktiiviohjausta taikka dynamic drive tms. Kulmat pitäisi nyt olla oikein mutta ratti on hieman vinossa oikealle noin kello yhteen.

    Esim. tällainen tuli eteen: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...6&postcount=16 . Myös sellaista juttua oli, että auto pitäisi olla käynnissä koko säädön ajan. Kuulostaa vain hieman erikoiselta.
    E61 530d LCI -07

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      Eiköhän dissillä saa ratin suoraan.


      Originally posted by Jussi530d View Post
      Onko totta että jos autossa on aktiiviohjaus niin pyöräkulmien säätöä ei voida tehdä ns. "normaalisti" ?

      Satuin törmäämään tällaiseen, kun googlettelin onko yleistä että ratti jää hieman vinoon säädön jälkeen. Viime syksynä säädettiin Tampereella Euromasterilla kulmat ihan normaalilla tavalla ja nyt säädettiin uudelleen, kun vaihdettiin raidetangon ulkopäät. Säätäjä ei kysellyt mitään onko aktiiviohjausta taikka dynamic drive tms. Kulmat pitäisi nyt olla oikein mutta ratti on hieman vinossa oikealle noin kello yhteen.

      Esim. tällainen tuli eteen: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...6&postcount=16 . Myös sellaista juttua oli, että auto pitäisi olla käynnissä koko säädön ajan. Kuulostaa vain hieman erikoiselta.
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • vekkuli
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1324
        • Liminka

        Mitä eroa on M5 etupyöränlaakerilla, verrattuna ns. muihin moottorivaihtoehtoihin?
        Hinta nyt ainakin, mutta muuta? :think
        E93 ///M3
        E60 530dA aka M5
        F11 525dA Xdrive
        Tesla model 3 LR MY22

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9147
          • Oulu

          Originally posted by vekkuli View Post
          Mitä eroa on M5 etupyöränlaakerilla, verrattuna ns. muihin moottorivaihtoehtoihin?
          Hinta nyt ainakin, mutta muuta? :think
          Lieneekö jotain samankaltaista, kuin E39:ssä? Eli laipassa noi natsat jarrulevyä varten.

          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Mik@
            BTCF Member
            • Jul 2010
            • 1413
            • Nurmes

            Originally posted by Pex View Post
            e61 ja ulkolämpötila-anturi. Miten sen saa irti siitä mustasta muovisesta noin 15x40cm pohjaläpyskästä, jossa se on kiinni? Kolme kertaa tinannut katkenneita johtoja. Viimeisimmällä kerralla tinasin suoraan piuhat anturin napoihin kun oli hangannut liittimen juuresta toisen johdon poikki, käytännössä siinä ei ollut enää mihin tinata. Ja isoa kutistesukkaa päälle. Eilen sitten prakasi sekin viritys. Joka kerta pitänyt ottaa anturi tuon muovin kanssa pois kun ei tajua miten ne irrotetaan toisistaan.
            Nyt tarkoitus vaihtaa koko anturi sekä se liitin.

            edit.
            Eipä ole tullut koskaan kokeiltua mitä tapahtuu, jos nuo piuhat oikosulkee?
            Piuhojen katketessahan lämpötila menee ääripäähän -40C, meneekö se sitten toiseen ääripäähän (mikä lieneekään) jos laittaa oikkariin? Kysyn siksi kun huomenna pitäis lähteä työreissulle just kun tuli nämä helteet..saattaa hiki tulla kun ei puhaltele viileetä oikein ollenkaan nyt. Jos oikkarissa menee vaikka +40C:een niin pitääpä alkaa könyämään keulan alle illalla
            Ainakin e39:ssä menee plussan ääripäähän kun piuhat laittaa yhteen. E6x en tiedä että kokeile omalla vastuulla
            E61 520Da

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              Originally posted by suppari View Post
              Laita kaveri painamaan luukkua kevyesti sisälle samalla kun ryit siitä hätävivusta.
              Jeesus kun repesin kuin luin tämän....kai tuo ohje oli autoon
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                Originally posted by veku View Post
                Jeesus kun repesin kuin luin tämän....kai tuo ohje oli autoon
                Laita kaveri painamaan luukkua kevyesti sisälle samalla kun ryit siitä hätävivusta.

                :think pistää hiljaseksi. Mitähän jäbät duunaa
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • Aceishigh
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 284

                  Originally posted by Timelord View Post
                  Mahtaakohan AUX:n kautta paljoa ääniraitaa kummempaa tietoa kulkea; oikea ja vasen kanava siis. Eikös sulla normi 3,5mm kuulokeliitäntä omenaluurissa ole? USB olis asia erikseen, sen kautta vois kuvitella ehkä saavankin...:think
                  Tätä muistelin:

                  Old golfers never die, they only lose their balls.

                  BMW 740d xDrive (06/2014).

                  Comment

                  • jjanii
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 629
                    • joensuu

                    E61 530d imusarjan etuosassa ja keskellä jotkut pienet letkujen lähdöt mutta ei ole letkuja? Osaisko kukaan ulkomuistista sanoa mitkä ne on.

                    Comment

                    • -rik
                      BTCF Member
                      • Nov 2009
                      • 827
                      • Rovaniemi

                      Oisko läppien alipaineletkut?
                      ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9147
                        • Oulu

                        Originally posted by jjanii View Post
                        E61 530d imusarjan etuosassa ja keskellä jotkut pienet letkujen lähdöt mutta ei ole letkuja? Osaisko kukaan ulkomuistista sanoa mitkä ne on.
                        Ei siinä itse imusarjassa ole mitään letkulähtöjä. Laita vaikka kuva, mitä lähtöjä tarkoitat.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Pex
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 353
                          • Kuusamo

                          Originally posted by Mik@ View Post
                          Ainakin e39:ssä menee plussan ääripäähän kun piuhat laittaa yhteen. E6x en tiedä että kokeile omalla vastuulla
                          kokeilin. Meni +50:een ja ilmastointikin alkoi iloisesti puhaltaa viileetä

                          Anturinkin sain sitten irrotettua ja vaihdettua kun vähän isommalla voimalla sen vetäisin ulos.

                          Kokeilin senkin onko väliä kummin päin piuhat kytkee anturin napoihin. Näköjään ei ole. Samaa lämpötilaa näyttää kummin päin vain. Tähän kysymykseen eivät osanneet merkkiliikkeessä vastata kun jouduin anturin piuhaliittimen sieltä hakemaan. Itse anturi saksalaisen Febin valmistamana AD-Varaosamaailmasta 21 euroa. Merkkiliikkeessä olis ollu 51 euroa.

                          Se on vissiin sitten joku ihan normaali vastustyyppinen anturi? Tietääkö joku onko se PT100, PT1000 vai NTC-tyyppinen? Termoelementti se tuskin on vai onko?
                          Nykyään mennään Volkkarilla

                          Ex. E61 520dA 2006

                          Comment

                          • Vesa
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 363
                            • Oulu

                            Ohjauksessa väljys?

                            Sigun autossa on aktiiviohjaus ja ajokilometrejä noin 130 tkm. Nyt olen huomannut ohjauksessa ihan pienen "tyhjän" alueen eli maantie-/moottoritienopeudessa keskialueella on 1 cm klappia. Kuinka todennäköistä, että ois hammastangossa vikaa? Raidetangotkin lienee mahdollinen syypää. Tosin vastikään katsastuksessa ei väljyyksiä löytynyt.
                            Nykyiset:
                            BMW F11 535DA xDrive -15
                            Toyota Yaris Hybrid -20

                            Exiä noin 60 kpl...

                            Comment

                            • exautisti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1267
                              • oulu

                              Hammastanko viat ei kovin helposti haittaa katsastusta,raidetanko viat löytyy liianki helposti välillä... Toivottavasti vika ei oo hammastagossa,vaihto on "mielenkiintoinen"
                              -99 punane passatti

                              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                              Tuikun softat
                              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                              www.mcars.fi

                              Kysy 041-5056506

                              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                              Comment

                              • Savey
                                Newbiemmer
                                • Feb 2014
                                • 25
                                • Heinola,FIN

                                Omaan e60.seen ei löydy ku vaan yks avain.. pitäis saada jostain uusi, mutta mistä se kannttaa hommata? Entä miten onnistuu sen koodaaminen :think

                                Edit. autossa ei ole keyless go.ta ja on vuosimallia 04
                                Last edited by Savey; 14-07-2014, 11:44.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎