Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Jatketaan uudessa topikissa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=312075

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Kokeile uusilla (tai hyvin puhdistetuilla ja hyväkuntoisilla) sulilla.Ja pese se lasi siitä sadetunnistimen kohdalta jollain kunnon myrkyllä puhtaaksi.Minulla auttoi nykyisessä sigun autossa.Jos ei ala toimimaan oikein,niin uudelleen "alustaminen" voisi auttaa.Näin minulla kävi E39:ssä.Eli auto piuhaan ja...
    Lasia olen kokeillut hinkata puhtaaksi ja sulatkin ovat hyvä kuntoiset, mutta silti toiminta ei ole miellyttävää. Olisiko tähän alustamiseen antaa vinkkejä? Tuota täytyy vielä kokeilla.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Nyt kun pyyhkijöistä on puhe niin kysytään samalla, että saako sadetunnistimen jotenkin helposti pois käytöstä esim. sulakkeen poistamalla niin, että viiksestä toimisi normaali tihku asento nopeuden säädöllä? En tiedä onko tuo rikki vai ominaisuus, mutta mielestäni pyyhkii liian tiuhaan ihan pienelläkin tihku sateella.
    Kokeile uusilla (tai hyvin puhdistetuilla ja hyväkuntoisilla) sulilla.Ja pese se lasi siitä sadetunnistimen kohdalta jollain kunnon myrkyllä puhtaaksi.Minulla auttoi nykyisessä sigun autossa.Jos ei ala toimimaan oikein,niin uudelleen "alustaminen" voisi auttaa.Näin minulla kävi E39:ssä.Eli auto piuhaan ja...

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Nyt kun pyyhkijöistä on puhe niin kysytään samalla, että saako sadetunnistimen jotenkin helposti pois käytöstä esim. sulakkeen poistamalla niin, että viiksestä toimisi normaali tihku asento nopeuden säädöllä? En tiedä onko tuo rikki vai ominaisuus, mutta mielestäni pyyhkii liian tiuhaan ihan pienelläkin tihku sateella.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Jasseri View Post
    Mistä löytyy etu- ja takalasin pyhyhkijän rele? Miten pääsee pyyhkijän moottorin (etu) liittimeen käsiksi. Pyyhkijät toimivat kahden sarjassa ja sittee viijen minsan tauko/ auto sammutettava.
    Rele on samassa boksissa moottorin ecun kans. Eli konehuoneen takaosassa vänkärin puolella raikkarikotelon alla. Lisäksi pyyhkiöitä ohjaa kbm moduli... Vikakoodien luvulla lähtisin liikkeelle jos ny ei releen vaihto muuta asiaa.

    Leave a comment:


  • eiskalt
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Se ropelli saa ilman pyörteilemään eli parantaa ilman kulkua turbolle, lci:ssä sitä ei enää ole, joten turhahan tuo on. Muutama tullut vastaan missä ropelli on ottanut yhteen turbon kanssa, siivet väkkyrällään.
    Nojoo, onhan noita aina välillä autotarvikekaupatkin mainostanu tollasia, mutta.... Eikö se nyt ole ihan humpuukia? Mikä lienee todellinen, mitattu vaikutus yhtään mihinkään? :think

    Leave a comment:


  • Jasseri
    replied
    BMW e61 520 diesel farmari

    Mistä löytyy etu- ja takalasin pyhyhkijän rele? Miten pääsee pyyhkijän moottorin (etu) liittimeen käsiksi. Pyyhkijät toimivat kahden sarjassa ja sittee viijen minsan tauko/ auto sammutettava.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Sytytystulppien ja raitisilmasuodattimien vaihto olis ensi viikolla esissä sigun E60:iin (N52B30).

    Olikos tulppien vaihto ihan vaan että suojamuovi koneen päältä pois ja johdot/tulpat irti vai odotettavissa jotain hankalampaa??

    Entäpä raikkareiden vaihto... se pitkä muovi tuulilasin alapuolelta irti ja sillee...?
    Nonii, tulihan nuo vaihdettua...

    Raikkarikotelot helposti irti, kilo syksynlehtiä niiden alla... Samalla tuli hönkäistyä desinfiointiaineet kennolle kun se oli ihan kunnolla näkyvissä !! Meinasin tukehtua siihen dunkkikseen kun starttasin auton ekan kerran sen jälkeen...

    Tulppien kanssa olikin isompi homma kun "hatut" oli himpun verran tiukassa eikä muutaman kanssa ollut oikein tilaa... Hytinpuolimmaiset tulpat sai vasta vaihdettua kun raikkarikotelot ja niiden alla oleva pitkä kaksiosainen muovilevy oli irroitettu...

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Se ropelli saa ilman pyörteilemään eli parantaa ilman kulkua turbolle, lci:ssä sitä ei enää ole, joten turhahan tuo on. Muutama tullut vastaan missä ropelli on ottanut yhteen turbon kanssa, siivet väkkyrällään.

    Maffin oppimisarvoja ei tarvitse nollata uuden anturin myötä, mutta kuten joku jo aavistelikin niin oppii uudet arvot nopeammin kun aloitetaan puhtaalta pöydältä. Mitään eroa ei arvojen nollaaminen pitäisikään aiheuttaa vaan vaikuttaa lähinnä päästöihin.

    Leave a comment:


  • Jsj75
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Mikäs helvetin ropelli se tuo on ja mistä löytyy? Tuohan pitää heittää mäkeen ennenku irtoo
    Tuo häkkyrä löytyi siis ilmanputsarilta turbolle menevästä putkesta. Siinä turbon ja imuputken tiivisteen välissä.
    Onneksi irroitin koko putken ja huomasin tuon koska yhdessä siivessä oli murtuma puoleen väliin. Ei se siipi irronnut kun sitä vääntelin mutta kyllä se olisi jossain vaiheessa turboa tullut morjestamaan.
    Mä en halua tietää minkälaista jälkeä olisi tullut kun se olisi irronnut reippaassa kiihdytyksessä.

    Leave a comment:


  • Jsj75
    replied
    Originally posted by tsmoke View Post
    Vaihdoin itelle tuon uudemman ilmamassamittarin ja ajelin jonkun aikaa ilma mitään ja sitten myöhemmin ilmoitin autolle autocomilla ja ei mitään muutosta auton toimintaan.
    Luulisin että auto oppii uuden ilmamassamittarin itse ajan kanssa. Ilmoittamalla vaihdon auto oppii uuden tavat nopeammin. :think
    Tämä teoria siis ei perustu mihinkään faktaan vaan ihan arvaukseen.

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Mikäs helvetin ropelli se tuo on ja mistä löytyy? Tuohan pitää heittää mäkeen ennenku irtoo

    Leave a comment:


  • tsmoke
    replied
    Vaihdoin itelle tuon uudemman ilmamassamittarin ja ajelin jonkun aikaa ilma mitään ja sitten myöhemmin ilmoitin autolle autocomilla ja ei mitään muutosta auton toimintaan.

    Leave a comment:


  • eiskalt
    replied
    Originally posted by Kenzu View Post
    Sitä ropellia se ei tarvitse, lci mallissahan sitä ei enää ole! Ja maffik vaihto pitäis kyllä ilmoittaa autolle niin se nollaa arvot sieltä!
    Siis mitä, onko tosiaan tehdas asennellu tuollasia häkkyröitä aitoihinsa??

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by jjanii View Post
    jos e6x ottaa egrn pois käytöstä, tukkii neste ja pakokaasukierron, moottorinhäiriövalo syttyy, mutta voiko niin ajella pidempäänkin ennenkuin saa koodattua eculle tiedon? ettei mitään haittaa ole?
    Voit ajella vaikka maailman tappiin saakka, mutta häiriövalo palaa, joka taas saattaa häiritä katsastusmiestä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎