Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 ilmastoinnin vikaakoodeja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HV530XD
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 399
    • Lappeenranta

    #31
    Originally posted by fraatti View Post
    Tuleekos ohjaukselle muutakuin yksi johto?

    Mitäs tuon toimintaan vaikuttaa jos ylimenovastus kasvaa jossain? Jännite laskee -> virta kasvaa?

    Kummalliselle tuntuu että happani noin nopeasti. Tuleeko - koneen maan kautta?
    Tämä on pelkkää mutuilua. :think

    Ohjaukselle tulee yksi kaksinapainen johto minkä kautta säädetään muuttuvatilavuuksista kompressoria pulssimodulaatiolla. Magneettikytkimen kelalle tulee yksi +johto, ja kela maadoitetaan omalla piuhalla, mikä tulee koneen rungosta/maa terminaalista. Nuo magneettikytkimen kytkennät saa helposti näkyville ja mitattua, kun purkaa ilmanottoputken tieltä pois.

    Kun laittaa ilmastoinnin päälle ja MAX napista hönkimään täysille, niin silloin on löydyttävä tuolta kelan + piuhan ja maa-piuhan väliltä normaali jännite mitä akun/latauksen tila on (12-14V suunnilleen). Kelan -johdon navasta runkoon pitäisi löytyä kontakti, ja kelan + ja - piuhan väliltä pitäisi löytyä muutaman ohmin vastus. Jos ei löydy, niin virtapiiri on poikki.
    Sinne kelalle voi koittaa syöttää koneen käydessä suoraan 12V, ja jos magneettikytkimen kela on ehjä, niin kompuran pitäisi lähteä pyörimään.
    Siinä magneettikytkimen piirissä on vielä lämpösuoja, mikä on, kumma kyllä, kertakäyttöinen. Se kun kerran laukeaa, niin se on sitten siinä, ei palaudu. Mietin että onko nyt joku juttu tuossa systeemissä että kompura tai magneettikytkin kuumenee muusta syystä ja täräyttää tuon lämpösuojan päälle?
    No, joka tapauksessa mulla siis kelalle tulee jännite, mutta kelan vastus on nolla, ja maadoitus on kunnossa. Pulssimodulaation pinneistäkin löytyy jännite, mutta ei nyt ollut oskilloskooppia niin ei päässyt katsomaan millaista pulssia tulee..
    Kai se pitää tuo kompura taas vaihtaa ja ottaa vanha kompura magneettikytkimineen ja lämpösuojineen leikkauspöydälle ja pitää tutkia mitä niistä löytyy. Moneen kompuramalliin noita hihnapyöriä magneettikytkimineen saa erikseen, mutta ei tähän malliin ilmeisesti löydy...

    Comment

    • mirrinmurkina
      Bimmer Rookie
      • Jul 2012
      • 161
      • Tuusula

      #32
      Juuttuneen läpän sijainti

      Googlen kautta ei löydy tietoa vikakoodista(8011AC). Osaisikohan joku sanoa mihin läppään tuo koodi viittaa niin tietäisi pääseekö käsiksi helposti vai pitääkö kojelauta purkaa.
      Attached Files
      f10 535xi vm2011
      ---
      ex:
      e92 335i vm2007
      e90 320i vm2005
      e46 328CiA vm1999

      Comment

      • JiiVee92
        BTCF Member
        • Mar 2017
        • 923
        • Kouvola/Myllykoski

        #33
        Sisäkierron läppä, ja olisiko blocking, että siellä on jumia. :think
        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
        NYT: E61 530xd -08 käyttis
        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #34
          Originally posted by mirrinmurkina View Post
          Googlen kautta ei löydy tietoa vikakoodista(8011AC). Osaisikohan joku sanoa mihin läppään tuo koodi viittaa niin tietäisi pääseekö käsiksi helposti vai pitääkö kojelauta purkaa.
          Kuten edellä sanottiin kyseessä on sisäkierron läppä. Kun ISTA:lla luit koodit, niin miksi et samalla katsonut läpän sijaintia? ISTA:sta löytyy myös tarkat ohjeet mitä pitää purkaa tuon vaihdossa.. Muistaakseni vaihdettiin konehuoneen puolelta.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎