Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • N54
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2012
    • 527
    • Satakunta

    #31
    Eli kertauksena vielä eri äänentoistojärjestelmistä:

    Vakiona on 6 kaiutinta E60 tutuissa paikoissa eli keskiäänet etuovissa (1 per ovi), "bassot" etupenkkien alla (1 per puoli) ja keskiäänet hattuhyllyllä (1 per puoli) ja ei vahvistinta. Tämä järjestelmä tunnetaan nimellä Stereo.

    Seuraavana tulee HiFi-kaiutinjärjestelmä (SA 676) joka tuo edellisten lisäksi keskikaiuttimen kojelautaan, diskantit peilikolmiohin sekä hattuhyllylle. Tässä järjestelmässä on 12 kpl kaiuttimia ja lisäksi 205 w vahvistin. Tämä setti soi jo ihan mukavasti mutta ei aiheuta sen suurempia fiiliksiä, tämä on kuitenkin jo sellainen mikä on useimmille riittävä.

    HiFi-järjestelmä Professional joka B&O:n mukaan tulon jälkeen tunnetaan nimellä Harman/Kardon surround (SA 688) on 16 kaiuttimen kera seuraavana. Tämä oli paras saatavilla oleva järjestelmä noin heinäkuun 2012 paikkeille asti. Tämän järjestelmän paras tuntomerkki on takaovipahveista löytyvät kaiuttimet joita ei edellisissä ole. Sisältää 600w vahvistimen, DIRAC-signaalimuokkauksen, surround-tilasoinnin sekä taajuskorjauksen. Esitteen mukaan todellinen kuunteluelämys.

    Uusin tulokas on siis Bang&Olufsen high-end surround sound järjestelmä (SA 6F2). 16 kaiutinta ja 1200w, tuntomerkkinä hopeiset "kaiutinritilät" sekä sähköllä kojelaudasta nouseva keskikaiutin. Hintaa ilman autoveroa 4120 €. Tämän parempaa audiojärjestelmää tuskin on saatavilla, paitsi ehkä Audeihin joissa B&O maksaa hieman yli kymppitonnin. Tätä näkee melko harvoin, esiintyy yleensä M5 malleissa tai muuten vain Voll-yksilöissä.
    Last edited by N54; 12-08-2014, 17:28.

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1400
      • Kuopio

      #32
      Aijai..
      Taas tänään kattelin f11 malleja, nelikoita tietty. Harmi että suomessa saa laittaa vielä 14k veroja, mutta 35k€ saa saksasta jo aika kattavasti varustellun pelin. Suomessa vastaavat vielä yli 60k..
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        #33
        Originally posted by N54 View Post
        Eli kertauksena vielä eri äänentoistojärjestelmistä:

        Vakiona on 6 kaiutinta E60 tutuissa paikoissa eli keskiäänet etuovissa (1 per ovi), "bassot" etupenkkien alla (1 per puoli) ja keskiäänet hattuhyllyllä (1 per puoli) ja ei vahvistinta. Tämä järjestelmä tunnetaan nimellä Stereo.

        Seuraavana tulee HiFi-kaiutinjärjestelmä (SA 676) joka tuo edellisten lisäksi keskikaiuttimen kojelautaan, diskantit peilikolmiohin sekä hattuhyllylle. Tässä järjestelmässä on 12 kpl kaiuttimia ja lisäksi 205 w vahvistin. Tämä setti soi jo ihan mukavasti mutta ei aiheuta sen suurempia fiiliksiä, tämä on kuitenkin jo sellainen mikä on useimmille riittävä.

        HiFi-järjestelmä Professional joka B&O:n mukaan tulon jälkeen tunnetaan nimellä Harman/Kardon surround (SA 688) on 16 kaiuttimen kera seuraavana. Tämä oli paras saatavilla oleva järjestelmä noin heinäkuun 2012 paikkeille asti. Tämän järjestelmän paras tuntomerkki on takaovipahveista löytyvät kaiuttimet joita ei edellisissä ole. Sisältää 600w vahvistimen, DIRAC-signaalimuokkauksen, surround-tilasoinnin sekä taajuskorjauksen. Esitteen mukaan todellinen kuunteluelämys.

        Uusin tulokas on siis Bang&Olufsen high-end surround sound järjestelmä (SA 6F2). 16 kaiutinta ja 1200w, tuntomerkkinä hopeiset "kaiutinritilät" sekä sähköllä kojelaudasta nouseva keskikaiutin. Hintaa ilman autoveroa 4120 €. Tämän parempaa audiojärjestelmää tuskin on saatavilla, paitsi ehkä Audeihin joissa B&O maksaa hieman yli kymppitonnin. Tätä näkee melko harvoin, esiintyy yleensä M5 malleissa tai muuten vain Voll-yksilöissä.
        Mulla on S677A hifi pro 2011 -mallisessa F10:ssä. Se ei liene Harman/Kardonin tekemä?
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • aVe
          Bimmer Rookie
          • Dec 2009
          • 47
          • Kerava

          #34
          Originally posted by Nettipepe View Post
          Kyllähän dpf on nykydieselautoissa.

          Nyt vain saksan insinööri on päättänyt, ettei moisen katselu idrivesta ole käyttäjälle tarpeellinen tieto.
          Kyseistä tietoa ei taida olla loppupään E9X/E6X-malleissakaan idrivessa enää.
          Mites tuo huoltopuoli sitten, vaihdetaan uusi kun vanha laukeaa?
          Onko jossain nähtävissä ylipäätään tuo huolto-ohjelma?

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7544
            • Jyväshyvä

            #35
            Originally posted by aVe View Post
            Mites tuo huoltopuoli sitten, vaihdetaan uusi kun vanha laukeaa?
            Onko jossain nähtävissä ylipäätään tuo huolto-ohjelma?
            Tällä hetkellä vaihtoehtona on pesu tai uuden vaihto tai vanhan "poraaminen". Kokonaan ei passaa ottaa pois, näitä ei vielä saada ohjelmoitua (vain alkupään autoja mutta jos softat päivitetään,
            niihin tulee salaus jota ei vielä ole onnistuttu purkamaan, eikä myöskään suoraan eculle ohjelmointi onnistu sujuvasti)...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              #36
              Originally posted by VESiX View Post
              Mulla oli e61:ssä Logic7 ja nyt f11:ssa hifit. Ei todellakaan voi sanoa, että ääni olisi nyt surkeaa perustasoa, vaan hifissä on selkeä ero perusvarusteisen auton äänentoistoon. Hifi soi mukavan puhtaasti ja varsin muhkeasti, mutta ei tuo hifi pärjää Logic7:lle säädöissä tai äänen määrässä. Minä olen hyvin tyytyväinen tähän valintaan, mutta jos et halua laskea tasoa, niin valintasi on hifi Proffesional tai B&O.

              E60:n Logic seiskasta lähtee tosiaan ääntä, mutta kaikusysteemit on ihan hanurista, eli sen puoleen ne säädöt on aika turhat. Lisäksi bassot on pidemmän päälle aika tunkkaiset ja vähän kumisevat, vaikka potkua löytyykin. Yläpää ei ole sekään erityisen puhdas. Jos ei maksimi paineita tarvi, niin tuo F10:n perus hifi setti soi kyllä puhtaammin mitä vanha Logic 7. Pro hifi soi kyllä älyttömän hienosti, mutta on se aika kallis uutena..
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17797
                • Jämsä

                #37
                Originally posted by touring39 View Post
                Mulla on S677A hifi pro 2011 -mallisessa F10:ssä. Se ei liene Harman/Kardonin tekemä?

                Ei ole. Se tuli vasta uudempiin.

                Edit: tässä 2010 hinnasto. Tolla hintaerolla olisin kyllä ottanut, pro hifin uuteen. 2012 X3:ssa ero oli paljon isompi.

                http://www.bmw.fi/fi/fi/_teaserpool/download/newvehicles/pdf/hinnastot_2010/F10_Hinnasto_01032010.pd

                Edit2: B&O setti uuteen 5000€!! HUH HUH
                Last edited by bemu2000; 12-08-2014, 20:04.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • MKV
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2012
                  • 116
                  • Kainuu

                  #38
                  ...............
                  Last edited by MKV; 13-08-2014, 11:37. Reason: turha viesti

                  Comment

                  • Mrjussi
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2009
                    • 33
                    • Oulu

                    #39
                    niin Audi on vähän kiinnostanut, mutta ei se jotenkin istu bmw-kuskille. Mitäs olette mieltä F11, versus vanhempi 3,0l neliveto audi. kilsoja pitää olla alle 100tkm.

                    Mulle riittää 520d, onko se jakopää todellinen ongelma. pitääkö panostaa 2012 malliin jossa hinta näytää pompsahtava ylöspäin? valitettavasti ei voi laittaa yli 40teur autoa.

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7544
                      • Jyväshyvä

                      #40
                      Originally posted by Mrjussi View Post
                      niin Audi on vähän kiinnostanut, mutta ei se jotenkin istu bmw-kuskille. Mitäs olette mieltä F11, versus vanhempi 3,0l neliveto audi. kilsoja pitää olla alle 100tkm.

                      Mulle riittää 520d, onko se jakopää todellinen ongelma. pitääkö panostaa 2012 malliin jossa hinta näytää pompsahtava ylöspäin? valitettavasti ei voi laittaa yli 40teur autoa.
                      No jos audista A4 kelpaa niin sitä voinee suositella 8K mallia (2008->), tosin 3-litraisista menee korkeapainepumppu jossain vajaa 200 tkm kohdalla ja on kallista lystiä jos siihen ei ole varautunut, merkkiliikkeessä n. 3 k€.
                      Jos ennakkoon tilaa hilut ulkomailta niin selviää puoleen hintaan...

                      A6:t on vanhaa tekniikkaa (lue suunnittelua) 4F mallina (-2011 asti) ja uutta tuskin saat alle 40 k€ farkkuna ja quattrona.

                      En sekaantuisi 20d koneeseen, on niitäkin paukkunut 2012 malleistakin...
                      Ainakni yksi asiakas oli tosi tyytyväinen kun sain hänet kääntymään 525:en puoleen (niin, nämäkin on 2-litraisia 2012 alkaen, tämä oli vielä 3-litrainen), kulutus maantieajossa 5.2 eli vähemmän kuin ex. E61 -08 520d mallilla...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6327
                        • P-Pohjanmaa

                        #41
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        No jos audista A4 kelpaa niin sitä voinee suositella 8K mallia (2008->), tosin 3-litraisista menee korkeapainepumppu jossain vajaa 200 tkm kohdalla ja on kallista lystiä jos siihen ei ole varautunut, merkkiliikkeessä n. 3 k€.
                        Jos ennakkoon tilaa hilut ulkomailta niin selviää puoleen hintaan...

                        A6:t on vanhaa tekniikkaa (lue suunnittelua) 4F mallina (-2011 asti) ja uutta tuskin saat alle 40 k€ farkkuna ja quattrona.

                        En sekaantuisi 20d koneeseen, on niitäkin paukkunut 2012 malleistakin...
                        Ainakni yksi asiakas oli tosi tyytyväinen kun sain hänet kääntymään 525:en puoleen (niin, nämäkin on 2-litraisia 2012 alkaen, tämä oli vielä 3-litrainen), kulutus maantieajossa 5.2 eli vähemmän kuin ex. E61 -08 520d mallilla...
                        Täällä jo odotellaan uutta tulokasta..

                        Pukkaappa viestiä tai soita kun olet auton vieressä
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • poke
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 3118

                          #42
                          Originally posted by veku View Post
                          Täällä jo odotellaan uutta tulokasta..

                          Pukkaappa viestiä tai soita kun olet auton vieressä
                          Onko vekulle tulossa 525d (3,0)? Olen kuullut että siitäkin mallista saa ohjelmoimalla reilun 300hp
                          Kulkineet/projektit:

                          M2 F87
                          530iA E39
                          635 CSi E24
                          518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7544
                            • Jyväshyvä

                            #43
                            Originally posted by poke View Post
                            Onko vekulle tulossa 525d (3,0)? Olen kuullut että siitäkin mallista saa ohjelmoimalla reilun 300hp
                            Älä aliarvoi Pojanmaan poikia ;-)

                            Ei saa F-korisia vielä ohjelmoitua,
                            vain alkupään autoja sai mutta jos vie huoltoon ja päivittävät softat,
                            tulee väylään salaus ja sitä ei vielä ole purettu...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Pekuz
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 687
                              • Pirkanmaa

                              #44
                              No niin, nyt on F11 535d M-Sport haettuna.
                              Keskiviikkona iltalennolla Frankfurt Hahniin ja tänä aamuna ruotsinlaivalla Turkuun. Oli sitten melko tiukalla aikataululla vedetty reissu..

                              Mikäli jollain sattuu olemaan tallessa suomenkielinen pre-lci esite ja hinnasto .pdf tiedostona tai tietää mistä löytyy netistä niin olisin kiinnostunut.

                              Nämä sedan F10 esitteet on tiedossa.
                              Hinnasto
                              Esite
                              ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #45
                                edit.tupla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎