Ei kyllä minulla täysin kuoleutuneet puslat aiheuttaneet mitään nypytystä. Lähinnä kolehduksen jarruttaessa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10 / F11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by VilleP View PostEi kyllä minulla täysin kuoleutuneet puslat aiheuttaneet mitään nypytystä. Lähinnä kolehduksen jarruttaessa.
Samat havainnot oli myös aikoinaan E61:n tapauksessa. Jokatapauksessa itse vaihtaisin - ja vaihdan - nuo puslat aina yli 150tkm ajettuun E60 tai F10-sarjan autoihin jos tiedossa on että siellä on originaalit puslat. Eivät maksa juuri mitään ja on selvästi osoitettu että ovat raskaassa 5-sarjalaisessa kulutustavaraa, joilla on selkeä käyttöikä. Varsinkin F10/F11:n tapauksessa kun ohjaus on muutenkin tehtaan jäljiltä löperö, niin noiden merkitys on suuri ohjauksen edes jonkinlaisen tarkkuuden kannalta.Last edited by JKK; 14-03-2020, 15:32.
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostKannattaakohan nuo vaihtaa uretaanisiksi?
Nuo OEM-hydraulipuslat on ajomukavuuden kannalta ihan aidosti hyvin mietitty ratkaisu. Kunhan ne vaan on kunnossa.
Poikittaistukivarsissa ja ylätukivarren sisäpään pikkupuslissa niistä voi olla jonkinlainen marginaalinen hyöty mutkissa.
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostSitten etsisin sellaisen missä on adaptive drive ja ddc. Vakio alusta aika pintakova ja löysä. Ainakin nelikossa.
Siitä jäi kyllä just vähän tällainen pintakova, mutta löysä fiilis. Etujarrut täristi hiukan kun jarrutti moottoritien rampille noustessa ( reaktiotangot ? ). Tyhjäkäyntiääni oli yllättävän kova, väittäisin että kovempi kuin E60:ssä samalla koneella. Mutta uusi vaihdelaatikko on kyllä aika paljon hienostuneempi kuin toi E60:n vanha versio. Vähän sekalainen fillis, sporttipenkit oli kyllä tosi mukavat verrattuna E60:n vanhoihin peruspenkkeihin, mutta suuntavakaus ja jousitus ei juuri eronnut tosta vanhasta. Toki saattaa silläkin olla osansa, että omaan on vaihdettu syksyllä Konin Active Specialit ja reaktiotangot, koiranluut jne. Tossa kaikki luultavasti orkkista.Last edited by macman_lahti; 19-03-2020, 20:39.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostKahden litran kone tosiaan aika äänekäs ja värisevä. Jotenkin fiilis notkahtaa premium autossa. Kutonen kuuluu tämmöiseen-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Originally posted by macman_lahti View PostKöyhän on pakko valita ostaako 60tkm enemmän ajetun kutosella vai meneekö vähemmän ajetulla nelosella.. :think
Siis ellei jakopäätä olisi jo laitettu.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostVoi olla kyllä että tulee sitten pitemmän päälle kalliimaksi tuo nelonen kuin mitä se enemmän ajettu kutonen olisi tullut... :think
Siis ellei jakopäätä olisi jo laitettu.
Kutosen ottaisin, mutta perusteena käyntiääni, värinättömyys, tehokkuus ja se "kuusimukisuus".G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostVoi kyllä, tai sitten ei. Ei noita nelosia kaiketi niin hirveän usein hajoile ja ketjun voi laitattaa esim. lahden toisella puolella edullisemmin. Nelonen kuluttaa vuodessa esim. 30k ajomäärä noin 300-400€ vähemmän. Erotuksella tekee ketjuremontin 3-4 vuoden välein.
Kutosen ottaisin, mutta perusteena käyntiääni, värinättömyys, tehokkuus ja se "kuusimukisuus".
Ja sitten jos katkeaa niin sitten lasku on jotain ihan muuta joka tapauksessa.
Olisi kyllä kiva löytää jostain prosentteja minkä verran näitä on katkeillut. Itsekin kuitenkin muutaman tapauksen tiedän ja taisipa joku mennä kaksikin kertaa samasta autosta.
Itseäkin kun on ruvennut tuo X1 hieman kiinnostamaan mutta siinähän ei sitten juuri konevaihtoehtoja ole niin tämän räjähdysherkimmän joutuu lähes varmasti valitsemaan...F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by macman_lahti View PostKävin tänään kokeilemassa 173tkm ajettua F11 520D:tä ( ihan vakioalusta ).
Siitä jäi kyllä just vähän tällainen pintakova, mutta löysä fiilis.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostVoi olla kyllä että tulee sitten pitemmän päälle kalliimaksi tuo nelonen kuin mitä se enemmän ajettu kutonen olisi tullut... :think
Siis ellei jakopäätä olisi jo laitettu.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Tuli käytyä koeajamassa F11 530xd adaptive drivellä. Joskus aiemmin ajanut myös E60 koppasella ja F11 520d karvalakkina.
Verrattuna E60-koppaseen tuo F11 oli ehkä enemmän mukavuuspainotteinen auto. E60 taas sporttisempi. Vaikea sanoa että toinen olisi toista parempi ajettavuudeltaan. Ottaisin noista kyllä ehdottomasti F11 mieluummin, koska sisustus on vaan niin paljon modernimman näköinen. Tykkäsin noista F11:n eri ajotiloista eniten melkeinpä Comfort-asennosta, mikä hyödyntää hienosti sitä dieselin alavääntöä ilman että tuntuu yhtään tehottomalta. Hifi speaker system oli kyllä hieman pettymys. Pitää varmaan yrittää etsiä sopiva yksilö Harman kardon hifeillä jos lähtee tosissaan ostamaan.
Verrattuna siihen karvalakki F11 520d malliin, niin tuo hyvin varusteltu 530xd oli vaan niin paljon parempi. Enemmän vääntöä, ja tuntuu jotenkin "muhkeammalta" ajaa (liittyy ehkä siihen hydrauliseen ohjaustehostimen).Last edited by Rey; 20-03-2020, 18:31.
Comment
-
-
Originally posted by TON-III View PostTämähän on se lopputulema kun autoon laitetaan ylijykevää rengasta ja halvinta ( lue painavinta) vannetta. Oma säätyvän alustan omaava 640 oli 'aivan paska' ajettava sen mukana tulleen talvirengassettinsä kanssa, päivitin setin ( joka kulma inan kapeampi/ 5 kiloa kevyempi/ jonkun luokan pehmeämpi = matalampi kantoluokka) ja JUMA että on nyt hieno ajettava ! Ei ole pintakova edes kovimmalla iskariasetuksella kun itse rengas omaa pienen joustopotentiaalin
Originally posted by Rey View PostTuli käytyä koeajamassa F11 530xd adaptive drivellä. Joskus aiemmin ajanut myös E60 koppasella ja F11 520d karvalakkina.
Verrattuna E60-koppaseen tuo F11 oli ehkä enemmän mukavuuspainotteinen auto. E60 taas sporttisempi. Vaikea sanoa että toinen olisi toista parempi ajettavuudeltaan. Ottaisin noista kyllä ehdottomasti F11 mieluummin, koska sisustus on vaan niin paljon modernimman näköinen.
Hifi speaker system oli kyllä hieman pettymys. Pitää varmaan yrittää etsiä sopiva yksilö Harman kardon hifeillä jos lähtee tosissaan ostamaan.
Mutta vaikea tosiaan sanoa kumpi on "parempi" ajettava. Oman E60:n takajousien vaihdon jälkeen ajettavuus parani vieläkin. Harmittaa kun en vaihtanut eteen jousia samalla kuin vaihdoin iskarit. Eihän se tohon onneksi ole mahdoton homma nyt uudestaankaan. Jostain syystä toi jousien vaihto muutti auton yllättävän paljon vakaammaksi.
Myös tosta Hifistä täysin samaa mieltä. Mun mielestä toi E60:n normaalipaketti lisättynä etudiskanteilla ei kauheasti häviä. Vai olenko mä vaan niin puukorva ?
Originally posted by Rey View PostVerrattuna siihen karvalakki F11 520d malliin, niin tuo hyvin varusteltu 530xd oli vaan niin paljon parempi. Enemmän vääntöä, ja tuntuu jotenkin "muhkeammalta" ajaa (liittyy ehkä siihen hydrauliseen ohjaustehostimen).
Siitä vaan sellainen versio missä on kunnon varusteet.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
Comment