F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SilverHawk
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2016
    • 271
    • Helsinki

    Siinä se nyt on! Showroomin puolelle päivitellään myöhemmin

    Kyseessä siis F10 530d
    Last edited by SilverHawk; 12-09-2019, 15:29.

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1462
      • Area 03

      Originally posted by TheRipper View Post
      Onko siinä lopulta mitään eroa vanhempiin? Samalla lailla tuntuvat nämäkin porsivan kuin alkupään 2.0d äffätkin. Ja eikös sitäpaitsi moottorivaihdos tullut vasta faceliftiin?
      Tää on tätä,kuinka paljon noita 2L diesel pannuja on teillä,Suomessa ja ulkomailla,niin väkisin sinne sattuu jokin maanantai malli.Itsellä bemarin koneissa oli N53 bensa aivan susi (tai mikä E90 330:ssä nyt olikaan) Nyt sit pitäis toitottaa että se moottori ihan paska että kannattaa kiertää kaukaa.

      Perhe,kaveri,työkaveri piirissä on tätä 2L diesel konetta 10kpl,ajosuoritteena 0-300tkm asti,eikä kellään ole ketju mennyt poikki tai joutunut tekemään remppaa.
      Last edited by b mutteri kasa; 13-10-2016, 18:33.
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • Smistik
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1130
        • Kanta-Häme

        Originally posted by b mutteri kasa View Post
        Tää on tätä,kuinka paljon noita 2L diesel pannuja on teillä,Suomessa ja ulkomailla,niin väkisin sinne sattuu jokin maanantai malli.Itsellä bemarin koneissa oli N53 bensa aivan susi (tai mikä E90 330:ssä nyt olikaan) Nyt sit pitäis toitottaa että se moottori ihan paska että kannattaa kiertää kaukaa.

        Perhe,kaveri,työkaveri piirissä on tätä 2L diesel konetta 10kpl,ajosuoritteena 0-300tkm asti,eikä kellään ole ketju mennyt poikki tai joutunut tekemään remppaa.
        Voiko omistaja vaikuttaa mitenkään tähän? Esim, jos taksikäytössä raksuttaa pitkiä aikoja pienillä öljynpaineilla vs. runsas matka-ajo vs. henkimaailman jutut. Tuo pieni öljynpaine nyt on hatusta vedetty enkä edes tiedä onko noin, mutta mites kun jos kone käy paljon alhaisilla lämmöillä (kaupunkiajoa, ei esilämmitystä jne) Voiko nämä asiat vaikuttaa tai onko tutkittua/käytännön tietoa?
        ex E91 320d käsiaskilla
        ex E46 330dat
        japski
        ranu

        ex E30 316i 4d

        Comment

        • Petsku333
          BTCF Member
          • Jun 2014
          • 349
          • Kerava

          Originally posted by Smistik View Post
          Voiko omistaja vaikuttaa mitenkään tähän? Esim, jos taksikäytössä raksuttaa pitkiä aikoja pienillä öljynpaineilla vs. runsas matka-ajo vs. henkimaailman jutut. Tuo pieni öljynpaine nyt on hatusta vedetty enkä edes tiedä onko noin, mutta mites kun jos kone käy paljon alhaisilla lämmöillä (kaupunkiajoa, ei esilämmitystä jne) Voiko nämä asiat vaikuttaa tai onko tutkittua/käytännön tietoa?
          No ainakin vaikuttaa se 30tkm öljynvaihtoväli.
          Seat Cupra 290

          Ex. F20 118i MHD Stage 2
          E60 2006 525i

          Comment

          • pexodus
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1577
            • Leppävirta/Oravikoski

            Originally posted by Petsku333 View Post
            No ainakin vaikuttaa se 30tkm öljynvaihtoväli.
            Millä tavalla se vaikuttaa? Onko aika vai matka vaikuttava tekijä?
            BMW F11 LCI 530da x-drive
            Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7551
              • Jyväshyvä

              Originally posted by pexodus View Post
              Millä tavalla se vaikuttaa? Onko aika vai matka vaikuttava tekijä?
              Eiköhän se öljyn laatu laske enemmän kilometrien takia.
              Yleensä öljyä vähän syövä auto syö valtaosan vaihtovälin viimeisellä kolmanneksella...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5128
                • Paimio

                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                Tää on tätä,kuinka paljon noita 2L diesel pannuja on teillä,Suomessa ja ulkomailla,niin väkisin sinne sattuu jokin maanantai malli
                Näissähän se menee vaan niin päin että se maanantaikappale on se joka EI säry.

                Onhan näitä muutama tosiaan kestänytkin ei siinä mitään...mutta ajotavasta ja varsinkin huoltotavastahan se enimmäkseen johtuu että kasassa pysyy. Taksikäytössä varma hajoaminen kait ja muuten on vain riskiä....:think

                Mutta onhan niitä kestävämpiäkin koneita että jos ei halua taistella ja jos lompakko ei ole ääretön tilavuudeltaan niin valitsee sitten niistä...
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • Smistik
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 1130
                  • Kanta-Häme

                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Näissähän se menee vaan niin päin että se maanantaikappale on se joka EI säry.

                  Onhan näitä muutama tosiaan kestänytkin ei siinä mitään...mutta ajotavasta ja varsinkin huoltotavastahan se enimmäkseen johtuu että kasassa pysyy. Taksikäytössä varma hajoaminen kait ja muuten on vain riskiä....:think

                  Mutta onhan niitä kestävämpiäkin koneita että jos ei halua taistella ja jos lompakko ei ole ääretön tilavuudeltaan niin valitsee sitten niistä...
                  Ja aika usein kuitenkin isompikoneisella dieselillä jälleenmyyntiarvo on sitten isompi vaikka monesti luullaan ettei ne kelpaa kellekään. Jossain vaiheessa e39, e60 ja F10 ovat kaikki paljon ajettuina ajettuina siellä alle 10000€ tuloksissa ja vain kunto ratkaisee mikä menee kaupaksi. Sikälihän se on kumma että joku on silti valmis ostamaan 20v vanhaa tekniikkaa tuhansilla euroilla käyttövehkeeksi...
                  ex E91 320d käsiaskilla
                  ex E46 330dat
                  japski
                  ranu

                  ex E30 316i 4d

                  Comment

                  • bemu530
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 163
                    • Ekenäs

                    Originally posted by theripper
                    no ainakin kannattaa kysyä onko jakopää korjattu ja milloin? Pahimmillaankan noilla kilsoilla se voi olla jo toistamiseen edessä jos remontista on paljon aikaa.

                    Originally posted by volvotdi View Post
                    no eikä ole! Tuo on jo viimeisintä moottorimallia n-sarjasta ja ei se noissa ole ollut ongelma. Itsellänikin 200tkm ja ei pienintäkään rahinaa kuulu. Taksikäytössä on ollut ongelmia eli jos on entinen vossikka niin jättäisin ostamatta.
                    Ei ole ollut taksina ja jakopääkin korjattuna kampanjakutsuna eikä ilmenneen vian takia. Yksi omistaja myyjän lisäksi. Huollettu 100% vain merkkihuollossa.

                    Pääseekö muuten joku kiinni sähköiseen huoltokirjaan? Muuta ei kuulemma autosta löydy ...
                    BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
                    BMW 320dA -09

                    Comment

                    • rville
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 293
                      • Pori

                      Pääset itsekin muutaman euron panostuksella, kunhan tiedät runkonumeron:

                      Eli History puolelta ja kustannus siis 2,99€
                      Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista

                      Comment

                      • exautisti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 1267
                        • oulu

                        Originally posted by Petsku333 View Post
                        No ainakin vaikuttaa se 30tkm öljynvaihtoväli.
                        Perustele.

                        Lähinnä haluaisin tietää miksei 3.0l moottoreissa näitä katkea juurikaan? (En voi sanoa yhtään,koska kaikkia ei raportoida minulle)
                        Ketju on niin heiveröinen että olisin aika varma,että 2.0l moottoreissa on käynti niin paljon repivämpää,että ketju kuluu nopeampaa. Kilometrit taas on jännä yhtälö... Tyhjäkäynti ei ole hyväksi,kuten ei mikään muukaan mikä tekee ketjulle ns. Edes takaista nykimistä....

                        No vain minun mielipide...
                        -99 punane passatti

                        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                        Tuikun softat
                        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                        www.mcars.fi

                        Kysy 041-5056506

                        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                        Comment

                        • bemu530
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 163
                          • Ekenäs

                          Originally posted by rville View Post
                          Pääset itsekin muutaman euron panostuksella, kunhan tiedät runkonumeron:

                          Eli History puolelta ja kustannus siis 2,99€
                          A-haa, kiitos vinkistä. Kävin sen noutamassa.

                          Merkintä:

                          2013-10-15 00:00:00 80,791 km Repair Jobs (18.33 hours) 10557
                          viitannee jakopään vaihtoon. Selviääkö toi Dealer code myös jostain?

                          Muut merkinnät (Maintenance Jobs ja Dealer Visit) tarkoittanevat sitten huolto-ohjelman mukaisia huoltoja?
                          BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
                          BMW 320dA -09

                          Comment

                          • repsa
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 1374
                            • Lempäälä

                            Originally posted by exautisti View Post
                            Perustele.

                            Lähinnä haluaisin tietää miksei 3.0l moottoreissa näitä katkea juurikaan? (En voi sanoa yhtään,koska kaikkia ei raportoida minulle)
                            Ketju on niin heiveröinen että olisin aika varma,että 2.0l moottoreissa on käynti niin paljon repivämpää,että ketju kuluu nopeampaa. Kilometrit taas on jännä yhtälö... Tyhjäkäynti ei ole hyväksi,kuten ei mikään muukaan mikä tekee ketjulle ns. Edes takaista nykimistä....

                            No vain minun mielipide...
                            pieni öljytilavuus. Ja tuo mainitsemasi 4zyl koneen jyrkempi impulssimäärä tyhjäkäynnillä.

                            Öljyn "shear pressure ratio" laskee jyrkästi kun tulee km enemmän, muistelisin lukeneeni öljy-yhtiöiden rapsoista että kun reuna voitelun häviämisestä tulee niin se tulee logaritmisenä, eli ns. kertalaaki-kamaa.

                            Edelleenkin, autonvalmistajien myyntiargumentteina ensiostajille on enemmänkin se ennustettavissa oleva huoltokulu -> ne pienenee vain pidentämällä ö-vaihtoväliä ja tässä tulee vähän hankaluutta taas sitten ajoneuvon toisella tai kolmannella käyttäjällä kun onkin jo laakeripinnat/leikkausvoimia vastaanottavat pinnat ottaneet kipiää.
                            5c jetta 1.2TSI 140/220
                            530e m-sport alpinweiss3 vakio
                            a4 cabi 220/300
                            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                            Comment

                            • rville
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 293
                              • Pori

                              Originally posted by bemu530 View Post
                              A-haa, kiitos vinkistä. Kävin sen noutamassa.

                              Merkintä:



                              viitannee jakopään vaihtoon. Selviääkö toi Dealer code myös jostain?

                              Muut merkinnät (Maintenance Jobs ja Dealer Visit) tarkoittanevat sitten huolto-ohjelman mukaisia huoltoja?
                              Kyseessä voi olla myös kolarikorjaus? Niissä tunteja kuluu monesti paljon. Saksassahan laki vaatii käsittääkseni ilmoittamaan yli 800e? kolarikorjauskustannukset?? Sehän ei sinällään ole huolestuttavaa jos puskuria tms on vaihdeltu, mutta onhan se mukavaa tietää etukäteen.
                              Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista

                              Comment

                              • bemu530
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2005
                                • 163
                                • Ekenäs

                                Originally posted by rville View Post
                                Kyseessä voi olla myös kolarikorjaus? Niissä tunteja kuluu monesti paljon. Saksassahan laki vaatii käsittääkseni ilmoittamaan yli 800e? kolarikorjauskustannukset?? Sehän ei sinällään ole huolestuttavaa jos puskuria tms on vaihdeltu, mutta onhan se mukavaa tietää etukäteen.
                                Ko. auto on Suomi-auto, myyty uutena Kuopion Laakkoselta. Myyjän mukaan autoa ei ole kolaroitu/kolarikorjattu.

                                Paljonko siihen jakopään remppaan huollolta menee aikaa, jos tuo 18 h on sitten jotain muuta?
                                BMW 520dAT -08 LCI ///M-sport
                                BMW 320dA -09

                                Comment

                                Working...
                                X