Onko siinä lopulta mitään eroa vanhempiin? Samalla lailla tuntuvat nämäkin porsivan kuin alkupään 2.0d äffätkin. Ja eikös sitäpaitsi moottorivaihdos tullut vasta faceliftiin?
Tää on tätä,kuinka paljon noita 2L diesel pannuja on teillä,Suomessa ja ulkomailla,niin väkisin sinne sattuu jokin maanantai malli.Itsellä bemarin koneissa oli N53 bensa aivan susi (tai mikä E90 330:ssä nyt olikaan) Nyt sit pitäis toitottaa että se moottori ihan paska että kannattaa kiertää kaukaa.
Perhe,kaveri,työkaveri piirissä on tätä 2L diesel konetta 10kpl,ajosuoritteena 0-300tkm asti,eikä kellään ole ketju mennyt poikki tai joutunut tekemään remppaa.
Tää on tätä,kuinka paljon noita 2L diesel pannuja on teillä,Suomessa ja ulkomailla,niin väkisin sinne sattuu jokin maanantai malli.Itsellä bemarin koneissa oli N53 bensa aivan susi (tai mikä E90 330:ssä nyt olikaan) Nyt sit pitäis toitottaa että se moottori ihan paska että kannattaa kiertää kaukaa.
Perhe,kaveri,työkaveri piirissä on tätä 2L diesel konetta 10kpl,ajosuoritteena 0-300tkm asti,eikä kellään ole ketju mennyt poikki tai joutunut tekemään remppaa.
Voiko omistaja vaikuttaa mitenkään tähän? Esim, jos taksikäytössä raksuttaa pitkiä aikoja pienillä öljynpaineilla vs. runsas matka-ajo vs. henkimaailman jutut. Tuo pieni öljynpaine nyt on hatusta vedetty enkä edes tiedä onko noin, mutta mites kun jos kone käy paljon alhaisilla lämmöillä (kaupunkiajoa, ei esilämmitystä jne) Voiko nämä asiat vaikuttaa tai onko tutkittua/käytännön tietoa?
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
Voiko omistaja vaikuttaa mitenkään tähän? Esim, jos taksikäytössä raksuttaa pitkiä aikoja pienillä öljynpaineilla vs. runsas matka-ajo vs. henkimaailman jutut. Tuo pieni öljynpaine nyt on hatusta vedetty enkä edes tiedä onko noin, mutta mites kun jos kone käy paljon alhaisilla lämmöillä (kaupunkiajoa, ei esilämmitystä jne) Voiko nämä asiat vaikuttaa tai onko tutkittua/käytännön tietoa?
Tää on tätä,kuinka paljon noita 2L diesel pannuja on teillä,Suomessa ja ulkomailla,niin väkisin sinne sattuu jokin maanantai malli
Näissähän se menee vaan niin päin että se maanantaikappale on se joka EI säry.
Onhan näitä muutama tosiaan kestänytkin ei siinä mitään...mutta ajotavasta ja varsinkin huoltotavastahan se enimmäkseen johtuu että kasassa pysyy. Taksikäytössä varma hajoaminen kait ja muuten on vain riskiä....:think
Mutta onhan niitä kestävämpiäkin koneita että jos ei halua taistella ja jos lompakko ei ole ääretön tilavuudeltaan niin valitsee sitten niistä...
Näissähän se menee vaan niin päin että se maanantaikappale on se joka EI säry.
Onhan näitä muutama tosiaan kestänytkin ei siinä mitään...mutta ajotavasta ja varsinkin huoltotavastahan se enimmäkseen johtuu että kasassa pysyy. Taksikäytössä varma hajoaminen kait ja muuten on vain riskiä....:think
Mutta onhan niitä kestävämpiäkin koneita että jos ei halua taistella ja jos lompakko ei ole ääretön tilavuudeltaan niin valitsee sitten niistä...
Ja aika usein kuitenkin isompikoneisella dieselillä jälleenmyyntiarvo on sitten isompi vaikka monesti luullaan ettei ne kelpaa kellekään. Jossain vaiheessa e39, e60 ja F10 ovat kaikki paljon ajettuina ajettuina siellä alle 10000€ tuloksissa ja vain kunto ratkaisee mikä menee kaupaksi. Sikälihän se on kumma että joku on silti valmis ostamaan 20v vanhaa tekniikkaa tuhansilla euroilla käyttövehkeeksi...
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
no ainakin kannattaa kysyä onko jakopää korjattu ja milloin? Pahimmillaankan noilla kilsoilla se voi olla jo toistamiseen edessä jos remontista on paljon aikaa.
no eikä ole! Tuo on jo viimeisintä moottorimallia n-sarjasta ja ei se noissa ole ollut ongelma. Itsellänikin 200tkm ja ei pienintäkään rahinaa kuulu. Taksikäytössä on ollut ongelmia eli jos on entinen vossikka niin jättäisin ostamatta.
Ei ole ollut taksina ja jakopääkin korjattuna kampanjakutsuna eikä ilmenneen vian takia. Yksi omistaja myyjän lisäksi. Huollettu 100% vain merkkihuollossa.
Pääseekö muuten joku kiinni sähköiseen huoltokirjaan? Muuta ei kuulemma autosta löydy ...
Lähinnä haluaisin tietää miksei 3.0l moottoreissa näitä katkea juurikaan? (En voi sanoa yhtään,koska kaikkia ei raportoida minulle)
Ketju on niin heiveröinen että olisin aika varma,että 2.0l moottoreissa on käynti niin paljon repivämpää,että ketju kuluu nopeampaa. Kilometrit taas on jännä yhtälö... Tyhjäkäynti ei ole hyväksi,kuten ei mikään muukaan mikä tekee ketjulle ns. Edes takaista nykimistä....
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Lähinnä haluaisin tietää miksei 3.0l moottoreissa näitä katkea juurikaan? (En voi sanoa yhtään,koska kaikkia ei raportoida minulle)
Ketju on niin heiveröinen että olisin aika varma,että 2.0l moottoreissa on käynti niin paljon repivämpää,että ketju kuluu nopeampaa. Kilometrit taas on jännä yhtälö... Tyhjäkäynti ei ole hyväksi,kuten ei mikään muukaan mikä tekee ketjulle ns. Edes takaista nykimistä....
No vain minun mielipide...
pieni öljytilavuus. Ja tuo mainitsemasi 4zyl koneen jyrkempi impulssimäärä tyhjäkäynnillä.
Öljyn "shear pressure ratio" laskee jyrkästi kun tulee km enemmän, muistelisin lukeneeni öljy-yhtiöiden rapsoista että kun reuna voitelun häviämisestä tulee niin se tulee logaritmisenä, eli ns. kertalaaki-kamaa.
Edelleenkin, autonvalmistajien myyntiargumentteina ensiostajille on enemmänkin se ennustettavissa oleva huoltokulu -> ne pienenee vain pidentämällä ö-vaihtoväliä ja tässä tulee vähän hankaluutta taas sitten ajoneuvon toisella tai kolmannella käyttäjällä kun onkin jo laakeripinnat/leikkausvoimia vastaanottavat pinnat ottaneet kipiää.
5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
viitannee jakopään vaihtoon. Selviääkö toi Dealer code myös jostain?
Muut merkinnät (Maintenance Jobs ja Dealer Visit) tarkoittanevat sitten huolto-ohjelman mukaisia huoltoja?
Kyseessä voi olla myös kolarikorjaus? Niissä tunteja kuluu monesti paljon. Saksassahan laki vaatii käsittääkseni ilmoittamaan yli 800e? kolarikorjauskustannukset?? Sehän ei sinällään ole huolestuttavaa jos puskuria tms on vaihdeltu, mutta onhan se mukavaa tietää etukäteen.
Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista
Kyseessä voi olla myös kolarikorjaus? Niissä tunteja kuluu monesti paljon. Saksassahan laki vaatii käsittääkseni ilmoittamaan yli 800e? kolarikorjauskustannukset?? Sehän ei sinällään ole huolestuttavaa jos puskuria tms on vaihdeltu, mutta onhan se mukavaa tietää etukäteen.
Ko. auto on Suomi-auto, myyty uutena Kuopion Laakkoselta. Myyjän mukaan autoa ei ole kolaroitu/kolarikorjattu.
Paljonko siihen jakopään remppaan huollolta menee aikaa, jos tuo 18 h on sitten jotain muuta?
Comment