Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pekuz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 687
    • Pirkanmaa

    F10 / F11 ostamassa

    Otsikon mukaista topiccia ei taida olla olemassa, ainakaan stickynä kuten E6X malleille on?

    Eli polte olisi hankkia F11 ja kiikarissa olisi kutosdieseli. Yleisiä kokemuksia ja kommentteja kaivattaisiin F10/F11 malleista. Itsellä on kokemusta kyllä aiemmista malleista ja M57 aikakauden tekniikasta, mutta tuleeko F1X kauden N57 tekniikassa jotain uusia haasteita?

    Mitä on ne viat joita varten täytyy varautua touhutonneihin?
    ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #2
    Originally posted by Pekuz View Post
    Otsikon mukaista topiccia ei taida olla olemassa, ainakaan stickynä kuten E6X malleille on?

    Eli polte olisi hankkia F11 ja kiikarissa olisi kutosdieseli. Yleisiä kokemuksia ja kommentteja kaivattaisiin F10/F11 malleista. Itsellä on kokemusta kyllä aiemmista malleista ja M57 aikakauden tekniikasta, mutta tuleeko F1X kauden N57 tekniikassa jotain uusia haasteita?

    Mitä on ne viat joita varten täytyy varautua touhutonneihin?
    Eipä ole minkäännäköistä ongelmaa ollu. Eli siitä vaan...
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • Pekuz
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 687
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by touring39 View Post
      Eipä ole minkäännäköistä ongelmaa ollu. Eli siitä vaan...
      Pikaisesti kun vilkaisin toiselta foorumilta niin ei näissä kyllä porukalla ole vielä oikeita vikoja ollut. Voi sitten olla sekin syynä, että nämä on vielä melko vähän ajettuja yksilöitä mitä tiellä liikkuu.

      Tuntuu vaan epätodelliselta, että F1x sarjan prefacelift olisi "viaton auto" jos vaikka vertaa E6x prefacelifteihin ja niiden ongelmiin joita tämä foorumi on pullollaan.

      Onhan tuossa N47 ja N57 koneessa kuitenkin perinteitä kunnioittaen esimerkiksi läpät imusarjassa. Tosin yhtään tapausta ei pikaisesti googlettamalla löytynyt missä ne olisi tuhoa aiheuttanut.
      ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6327
        • P-Pohjanmaa

        #4
        Tässä tämä minun aloittama topic

        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1839
          • Kotona/Poissa

          #5
          - 2.0 litraisen jakopään ongelmat
          - Hajoavia pesunestepumppuja
          - Irtoavia kynnyslistakirjaimia
          - Kolinoita eturipustuksesta
          - Vinkunaa kojelaudan ilmasuuttimista
          - Huurteenposto tuulilasin keskiosasta jossain olosuhteissa vajavainen (ns. perhosefekti)
          - Vanteen liian tiukkaan sovitettu napaan => renkaan irroitus hankalaa

          Tuossa muutama joista olen lukenut
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2857
            • Tampere

            #6
            Täällä on 9/2011 valmistettu F11 530d xdrive, tehokkaammalla 190kw moottorilla. Satatonnia kilahti mittariin toissapäivänä, 27000 oli mittarissa kun auto tuli meille lokakuussa 2012. Vaihdeloota on kahdeksanvaihteinen automaatti, parempaa voimalinjaa en ole ajanut (no 550d tietenkin mutta normiajossa ei mun mielestä ole mitenkään merkittävästi parempi). Neliveto ei tietenkään tuon 40:60 jakosuhteen vuoksi ole aivan optimi mutta arkiajossa toimii oikein hyvin. Haviksen listasta meille on sattunut irtoavat kynnyslistakirjaimet ja vinkunat kojelaudan ilmasuuttimista. Suuttimet on erilaiset 2013-mallissa, oletettavasti korjaa tämän vian. Meillä vika korjaantu kun modasivat suuttimia Tampereen Autocenterissä. Lisäksi meillä on irronnut takakontin lastaussuojan peltilevyt, nyt jo toistamiseen. Noin 80000km kohdalla hajosi laturi, tämä oli luultavasti satunnainen valmistusvirhe ja netissä en ole törmännyt vastaavaan. Kaikenkaikkiaan ollaan oltu erittäin tyytyväisiä autoon, mitään suurempaa ongelmaa ei ole tuon laturin lisäksi ollut. Jos katselet 525d-mallia, kannattaa huomioida että alkupää on 3 litran kutoskoneella, uudemmat 2 litran nelimukisia.
            Last edited by böntti; 21-06-2014, 18:53.
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              #7
              Originally posted by böntti View Post
              Täällä on 9/2011 valmistettu F11 530d xdrive, tehokkaammalla 190kw moottorilla. Satatonnia kilahti mittariin toissapäivänä, 27000 oli mittarissa kun auto tuli meille lokakuussa 2012. Vaihdeloota on kahdeksanvaihteinen automaatti, parempaa voimalinjaa en ole ajanut (no 550d tietenkin mutta normiajossa ei mun mielestä ole mitenkään merkittävästi parempi). Neliveto ei tietenkään tuon 40:60 jakosuhteen vuoksi ole aivan optimi mutta arkiajossa toimii oikein hyvin. Haviksen listasta meille on sattunut irtoavat kynnyslistakirjaimet ja vinkunat kojelaudan ilmasuuttimista. Suuttimet on erilaiset 2013-mallissa, oletettavasti korjaa tämän vian. Meillä vika korjaantu kun modasivat suuttimia Tampereen Autocenterissä. Lisäksi meillä on irronnut takakontin lastaussuojan peltilevyt, nyt jo toistamiseen. Noin 80000km kohdalla hajosi laturi, tämä oli luultavasti satunnainen valmistusvirhe ja netissä en ole törmännyt vastaavaan. Kaikenkaikkiaan ollaan oltu erittäin tyytyväisiä autoon, mitään suurempaa ongelmaa ei ole tuon laturin lisäksi ollut. Jos katselet 525d-mallia, kannattaa huomioida että alkupää on 3 litran kutoskoneella, uudemmat 2 litran nelimukisia.
              Mikäs se vähemmän tehokas kone sitten x-drivessä olisi...?

              Erityisesti kiinnostaa tuo kommentti "neliveto ei tietenkään tuon 40:60 jakosuhteen vuoksi ole aivan optimi"

              Mitähän tuo tarkoittaa ja tiedäthän, että tuo jakosuhde muuttuu koko ajan? Eli miten olet joutunut kärsimään tuosta jakosuhteesta...?
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                #8
                Originally posted by touring39 View Post
                Mikäs se vähemmän tehokas kone sitten x-drivessä olisi...?

                Erityisesti kiinnostaa tuo kommentti "neliveto ei tietenkään tuon 40:60 jakosuhteen vuoksi ole aivan optimi"

                Mitähän tuo tarkoittaa ja tiedäthän, että tuo jakosuhde muuttuu koko ajan? Eli miten olet joutunut kärsimään tuosta jakosuhteesta...?
                Pre-faceliftissä x-drive-vehkeissä pelimiehen valinta olis mun mielestä 525d kolmen litran koneella. Neliveto toimii normaaleissa tilaanteissa niinkuin kuuluukin. Tiedän kyllä voimanjaon, enintään 40% menee eturenkaille. Kokeilin paikallisen marketin pihalla ääritilannetta eli mutkaan kaasu pohjassa ja ILMAN LUISTONESTOA. Voimanjaosta johtuen ensin puski ja sitten kun tarras, yliohjas loppuun asti. Verrokkina uuden Landcruiserin jatkuva 50:50 neliveto joka menee liukkaalla kaasu pohjassa sinne minne ratti osoittaa.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • 205/65-15H
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1424

                  #9
                  Saako mihinkään f10/f11-malliin ohjaamosta säädettäviä ilmajousia joka nurkkaan? Joko vakiona tai tehdaslisävarusteena?
                  Last edited by 205/65-15H; 24-06-2014, 09:00. Reason: typo
                  e39 M54B22 manual
                  Polestar2 LRDM -21
                  Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                  Comment

                  • jaki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2979
                    • Uusimaa

                    #10
                    Originally posted by Havis View Post
                    - 2.0 litraisen jakopään ongelmat
                    - Hajoavia pesunestepumppuja
                    - Irtoavia kynnyslistakirjaimia
                    - Kolinoita eturipustuksesta
                    - Vinkunaa kojelaudan ilmasuuttimista
                    - Huurteenposto tuulilasin keskiosasta jossain olosuhteissa vajavainen (ns. perhosefekti)
                    - Vanteen liian tiukkaan sovitettu napaan => renkaan irroitus hankalaa
                    Jos noista jätetään nuo jakopääongelmat pois, jäljelle jää mielestäni melko merkityksettömiä vikoja, vrt E60/61.
                    Toisaalta esim hajoavat Mask/CCC ja BT yksiköt koskevat n 10 vuotta vanhoja autoja. Kunhan noille F10/11 tulee ikää lisää, nähään kuinka paljon niihin tulee vai tuleeko sähkövikoja.
                    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by 205/65-15H View Post
                      Saako mihinkään f10/f11-malliin ohjaamosta säädettäviä ilmajousia joka nurkkaan? Joko vakiona tai tehdaslisävarusteena?
                      Ei saa. Menee Mersu/Audi-linjalle jos nuo haluaa (ja kyllä ne minäkin haluaisin).
                      E39 528iA

                      Comment

                      • joko
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1968
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Olettekos laittaneet merkille että tällähetkellä nuo nettiauton f10 ei liiku kyllä mihinkään. Itse katselin tammikuussa 2014 f-sarjalaista, edelleen suurin osa samoista autoista on myytävänä (toki hintaa on tarkistettu alaspäin moneen otteeseen). Onkohan sama homma muidenkin vastaavien kohdalla esim. mersun e-sarja ja audi a6?? Oman e60 sain myytyä jo keväällä suoralla kaupalla pihasta pois ja välillä aina katsellut josko sopiva f10 löytyis mutta hiljaista on ollut. Autolle ei sinänsä ole tarvetta että ehdin sitä sopivaa odotella vaikka parivuotta ja ajella senajan avolla tai pakulla.
                        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                        W906 319 sprinter - 14

                        Comment

                        • -rik
                          BTCF Member
                          • Nov 2009
                          • 827
                          • Rovaniemi

                          #13
                          No juu eipä taida oikeen myyjän markkinat olla tällä hetkellä, ainakaan suorankaupan. Ei nuo talotkaa taho mennä kaupaks...

                          E: isäntä koittanut kaupitella omaa bemariaan e60 200tkm ja audiaan a3 60tkm keväästä asti eikä paljo yhteydenottoja oo kuulemma ollut, hintaki pitäisi olla suurinpiirtein kohdillaan... Sulla käyny parempi onni. Hänkin siis f10 katselemassa.
                          Last edited by -rik; 24-06-2014, 15:53.
                          ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7544
                            • Jyväshyvä

                            #14
                            Niin no, minä vein tänään 530xdta:n Laakkoselle, laatikko luistaa, 147 tkm ajettu... Saas nähä millainen taistelu tulee Saksalaisen merkkiliikkeen kanssa asiasta, kuukausi sitten sieltä ostettu vika tuli jo kotimatkalla...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • 205/65-15H
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1424

                              #15
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Ei saa. Menee Mersu/Audi-linjalle jos nuo haluaa (ja kyllä ne minäkin haluaisin).
                              Entäs F01? Vanhemmissa seiskoissa taisi osassa olla....
                              e39 M54B22 manual
                              Polestar2 LRDM -21
                              Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎