Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TON-III
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2018
    • 480
    • Turku

    Originally posted by TheRipper View Post
    Hydraulinen ohjaustehostus on ollut 70-luvulta saakka autoissa.

    .
    Aivan, ja jota ollaan jo vuosikymmenen ajan oltu korvaamassa sähköisellä vastaavalla.
    F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2314
      • Uusimaa

      Originally posted by TON-III View Post
      Aivan, ja jota ollaan jo vuosikymmenen ajan oltu korvaamassa sähköisellä vastaavalla.
      Ainakin mun autossa on ohjausvaihteen kyljessä iso sähkömoottori, joka hoitaa tehostajan työt. Eikä ole siis hydraulipumppua. Tämä tapaus on siis 2014-mallinen 520d x-drive EDC-alustalla. Sähköinen tehostus on mielestäni paskin innovaatio mitä autoihin on aikoihin keksitty. Edelliseen 200tkm ajettuun F30:iin jouduttiin ohjausvaihde uusimaan kokonaan kun sähköinen tehostus heräsi aina pienellä viiveellä henkiin. Samaa efektiä olen pienemmässä mittakaavassa havainnut melkein kaikissa sähköisesti tehostetuissa bemuissa. Tuntuma on mielestäni epäluonnollinen verrattuna hydraulisesti tehostettuihin autoihin.

      Käsittääkseni DDC-varustellut (aktiivisilla vakaajilla) on hydraulisella tehostajalla, koska niissä on käytössä ns. tandem-mallinen hydr.pumppu, jolla ilmeisesti hoidetaan vakaajien jäykkyyttä ja samalla hydr.nestekierrolla hoituu ohjauksen tehostus myös. Näin oli ainakin mun 530d x-drivessa aikoinaan, jossa oli dynamic drive.
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • TON-III
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2018
        • 480
        • Turku

        Originally posted by JKK View Post

        Käsittääkseni DDC-varustellut (aktiivisilla vakaajilla) on hydraulisella tehostajalla, koska niissä on käytössä ns. tandem-mallinen hydr.pumppu, jolla ilmeisesti hoidetaan vakaajien jäykkyyttä ja samalla hydr.nestekierrolla hoituu ohjauksen tehostus myös. Näin oli ainakin mun 530d x-drivessa aikoinaan, jossa oli dynamic drive.
        Tarkentui tämäkin asia, eli hydraulinen ei olekaan 'seurausta' nelarista vaan siitä DDC-varusteesta.

        Ja tosiaan aika monen automerkin kohdalle on osunut niitä nukkumisestaan kärähtäneitä tehostimia, eli omaavat niitä outoja tuntumia.
        F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7520
          • Jyväshyvä

          Originally posted by TON-III View Post
          Tarkentui tämäkin asia, eli hydraulinen ei olekaan 'seurausta' nelarista vaan siitä DDC-varusteesta.

          Ja tosiaan aika monen automerkin kohdalle on osunut niitä nukkumisestaan kärähtäneitä tehostimia, eli omaavat niitä outoja tuntumia.
          Kyllä kaikissa 3 litraisissa xd malleissa on hydraulinen ohjaustehostin, riippumatta onko sitä EDC/DDC:tä vai ei. Mopomalleissa on sähköinen ja takavedoissa.

          Edit DDC:llä (EDC, sähkösäätöinen iskunvaimennus) ei ole mitään tekemistä hydraulipumpun kanssa.
          Oleellinen varuste on 229 Dynamic Drive (tai 2VA Adaptive drive jonka mukana se tulee) jonka mukana tulee aktiivivakaajat.
          Neloskoneisiin ei ole edes saanut adaptive driveä...
          Last edited by MajorDrake; 14-01-2020, 16:47.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1964
            • Seinäjoki

            Onkos kukaan enemmän ajetun f10/F11 omistaja omaansa tyrkyttänyt lähiaikoina vaihdossa liikkeisiin tai majorillakin varmaan hyvä tuntuma näiden hintaan millä ne suoralla kaupalla liikkuu.
            Jos ajateltisiin että 6 koneella ja m sport ja kilsoja vaikka 250-300 väliltä? Vanhemmat on kohta 10 vuotta vanhoja ja tosiaan jos 300 alkaa mittarissa lähentyä niin minusta nämä nettiautossa 17-24ke väliin olevat pyynnit on aika kovia. Omasta mielestäni noilla kilsoilla suoran kaupan hinta ei saisi kovin paljoa yli 10ke olla. Vähän ajetussa vaikka alle 200tkm voisi olla tuo lähemmäs 20ke pyynti.
            Varsinkin ottaen huomioon n57 muutaman tyyppivian (alakerta viat, egr jne). Ja ikänsä puolesta alkaa mennä ilmapussia, takaluukun johtosarjaa jne.
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • pyyn0
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 1053
              • Fin

              Originally posted by joko View Post
              Onkos kukaan enemmän ajetun f10/F11 omistaja omaansa tyrkyttänyt lähiaikoina vaihdossa liikkeisiin tai majorillakin varmaan hyvä tuntuma näiden hintaan millä ne suoralla kaupalla liikkuu.
              Jos ajateltisiin että 6 koneella ja m sport ja kilsoja vaikka 250-300 väliltä? Vanhemmat on kohta 10 vuotta vanhoja ja tosiaan jos 300 alkaa mittarissa lähentyä niin minusta nämä nettiautossa 17-24ke väliin olevat pyynnit on aika kovia. Omasta mielestäni noilla kilsoilla suoran kaupan hinta ei saisi kovin paljoa yli 10ke olla. Vähän ajetussa vaikka alle 200tkm voisi olla tuo lähemmäs 20ke pyynti.
              Varsinkin ottaen huomioon n57 muutaman tyyppivian (alakerta viat, egr jne). Ja ikänsä puolesta alkaa mennä ilmapussia, takaluukun johtosarjaa jne.
              OTna mikäs vika n57 alakerrassa on kun on multa menny ihan ohi? vai onko joku 535/550 juttu?
              -BMW F11 530xd -12
              -BMW E60 530dA -04
              -BMW E23 735iA -85
              Ex
              -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
              -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
              -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
              -BMW E39 528i 96

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1964
                • Seinäjoki

                Originally posted by pyyn0 View Post
                OTna mikäs vika n57 alakerrassa on kun on multa menny ihan ohi? vai onko joku 535/550 juttu?
                Eikai niissä periaatteessa ole mitään aivan mahdotonta tyyppivikaa mutta tiedän useampia missä on mennyt laakerit tai sitten jakopää pettynyt kilsojen ollessa alle 300tkm. Tosin, herää toki aina kysymys mikä näiden autojen todellinen ajomäärä on. Mutta mistään harvinaisesta asiasta ei ole kyse.
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2160
                  • Vantaa

                  Ja takaluukun johtosarja? E61 oli tuo mut en oo kuullut että F11.
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1964
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by VilleP View Post
                    Ja takaluukun johtosarja? E61 oli tuo mut en oo kuullut että F11.
                    Samanlailla ne vikaantuu merkistä riippumatta kun ikää tulee. Ei ole mitenkään yksi e61 tai e39 vika.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • VilleP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2160
                      • Vantaa

                      No ei haku tuota tulosta, niin tyyppiviasta tuskin kyse f11 kohdalla. Eikä kyllä muissakaan merkeissä ole tullut vastaan.
                      F11 530xd LCI
                      S2 Avant

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6709
                        • PK-seutu

                        Kun katsoo paljonko E6x LCI M-sporteista vielä pyydetään niin turha haaveilla, että F1x lähenisi M-sporttina ja 6 koneella kymppitonnia ihan heti.
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • joko
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1964
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by pyroz View Post
                          Kun katsoo paljonko E6x LCI M-sporteista vielä pyydetään niin turha haaveilla, että F1x lähenisi M-sporttina ja 6 koneella kymppitonnia ihan heti.
                          Mutta liikkuuko ne niillä pyynnillä mihinkään? Onkos siitä joku vuosi kun myit oman F11 msportin pois, eikö silloin ollut jo jossain 18ke vai allekkin hinta? Nyt halvin aito 6 koneinen m sport on 16ke yksityisellä 266 ajettu. Ja ollut minusta ainakin ties montako kuukautta myynnissä.
                          F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                          W906 319 sprinter - 14

                          Comment

                          • pyroz
                            BTCF Member
                            • Nov 2002
                            • 6709
                            • PK-seutu

                            Originally posted by joko View Post
                            Mutta liikkuuko ne niillä pyynnillä mihinkään? Onkos siitä joku vuosi kun myit oman F11 msportin pois, eikö silloin ollut jo jossain 18ke vai allekkin hinta? Nyt halvin aito 6 koneinen m sport on 16ke yksityisellä 266 ajettu. Ja ollut minusta ainakin ties montako kuukautta myynnissä.
                            Ei sentään alle 18. 20k pintaan oli, vähän vajaa. Oli ihan selkeästi nettiauton halvin toki kesällä. Puoli vuotta aikaa siitä.
                            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                            Comment

                            • Ceeray
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 1399
                              • Kuopio

                              Itte olen aina etsiny varustailtaan miellyttävimmän enkä halvinta. Siksi on joutunu makseleen.. oma ajettu 254tkm enkä varmasti alle 20k hinnoille antautuisi.
                              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                              Comment

                              • Mattix
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2011
                                • 83
                                • Tampereen seutu

                                Oma vajaa 200tkm ajettu -12 vuoden msport 530xd F11. Erittäin hyvin varusteltu (lisävarusteet vajaa 60k€), huollot hoidettu + 2x laaturenkaat + vanteet.

                                Liike tarjosi suoran kaupan ostolla 21k€, kun sitä heille tyrkytin.

                                EDIT: ja takaluukun johtosarjat eivät näistä mene. E61:ssa ne menivät paljon nuoremmissa autoissa väärän materiaalivalinnan ja mekanismin takia. EGR on probleema, kuten myös ilmapussit, ovien vuotaminen, etuvetarit, oven kahvat ja jakolaatikon nypytys. Nämä pystyy hoitamaan aika halvalla.
                                Last edited by Mattix; 14-01-2020, 21:40.
                                ex: 530xda F11 2012 Msport
                                ex: 530xda E61 2008 Msport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎