Moi, kuulin juttua et F10/11 olis sellanen mukavuustoiminto vakiona, että vetää sisäilman ohjainläpät kiinni aina kun auton sammutta ja jotta jälkiasenteinen webasto toimisi kuten pitää, täytyy näiden ilmaläppien sulkeutuminen jotenkin estää.
Itsellä on 2013 F11 ja siinä jälkiasenteinen webasto. Nyt ruvennut tuntumaan siltä, että webasto kyllä toimii, mutta puhallusteho ohjaamoon on olematon. Niin mietin olisiko nyt käynyt niin, että ne läpät menevätkin syystä x kiinni?
Tässä vielä historiana sellainen, että auton karttaohjelma päivitettiin ja ilmeisesti siinä yhteydessä myös idrive(?) kaiketi päivitettiin tms. Mietin, että voisiko olla, että se läppien sulkeutuminen olisi estetty "auton" päästä, jolloin tämä softapäivitys olisi nollannut nuo asetukset.
Eli, onko kellään hajua sulkeeko tuo vakiona ne läpät ja miten niiden sulkeutuminen on yleensä estetty?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 webaston toiminta
Collapse
X
-
Originally posted by pyyn0 View PostSe akkus nyt on vaan niin kohmelossa että ei ota mitään virtaa vastaan, Itsellä vuoden vanha akku ja akunlämmitin mutta siltikn tänään 4h ajon jälkeen "lataa akkus"
Originally posted by alpine3 View PostOliko siis lämpimässä latauksessa? Kylmässä ei varmasti lataudu kunnolla täyteen niinkuin yllä mainittu.
Originally posted by zakspeed View PostJos akku testien perusteella kunnossa niin tarkistaisin auton ohjelmistotason.
I-levelistä Fxx-15-11-501 eteenpäin on turhaa akkuherjailua vähennetty.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostOli siinä sen verran virtaa, että käynnistyi helposti. Toki esim. sisävalot eivät syttyneet ovia avatessa eli virransäästötilassa oli. Omituista vaan, että noin äkkiä on soronoo..
Paha sanoa, onko päässyt jäätymään kokonaan.
I-levelistä Fxx-15-11-501 eteenpäin on turhaa akkuherjailua vähennetty.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostTänään aamulla edelleenkään Webasto ei lähde päälle, vaikka oli yön yli latauksessa. Ajotietokone ilmoitti, että syynä akku vähissä tai polttoaine. No, tankki on lähes täynnä. Nyt lämpimässä hallissa koitan saada hieman autoa sulamaan ja akku lämpiämään. Mutta kyllähän peli on selvä, yli 5 vuotta vanha akku vai miten kommentoitte?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostOli siinä sen verran virtaa, että käynnistyi helposti. Toki esim. sisävalot eivät syttyneet ovia avatessa eli virransäästötilassa oli. Omituista vaan, että noin äkkiä on soronoo..
Paha sanoa, onko päässyt jäätymään kokonaan.Last edited by pyyn0; 27-12-2021, 21:48.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View PostJos ollut kohtuu tyhjä ja päässyt jäätymään, niin vainaa voi tosiaan olla.
Paha sanoa, onko päässyt jäätymään kokonaan.
Leave a comment:
-
-
Jos ollut kohtuu tyhjä ja päässyt jäätymään, niin vainaa voi tosiaan olla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleP View PostSe edellinen vaihto varmaan rekisteröitiin? Jos tulee pelkkää lyhyttä ajoa(alle 20km) per päivä, niin kokeilisin älylaturilla vielä vetää akku täyteen. Toki taitaa ehtoo puolella olla jos ei ota enää virtaa vastaan uuden tavoin.
Kokeilen vielä latailla, mutta vähän tuntuu, ettei ota vastaan virtaa kuten pitäisi.
Leave a comment:
-
-
Se edellinen vaihto varmaan rekisteröitiin? Jos tulee pelkkää lyhyttä ajoa(alle 20km) per päivä, niin kokeilisin älylaturilla vielä vetää akku täyteen. Toki taitaa ehtoo puolella olla jos ei ota enää virtaa vastaan uuden tavoin.
Leave a comment:
-
-
Akunvaihdon aika?
Taustaa: Akku asennettu autoon 2017 tammikuussa, kun orkkis sanoi sopimuksen irti -22 pakkasessa. Paikalle vuoden toisessa Webastollisessa autossa ollut Varta 105Ah AGM eli vastaava, mikä siellä olikin. Homma on toiminut vuosia hyvin, toki lämpimässä hallissa ollut lähes joka yö.
Auto on nyt ollut ulkona jatkuvasti. Eilen F11 Webasto ei käynnistynyt, auto kyllä. Kävi 15min joutokäyntiä, sitten ajoa n. 10km. Perillä: "lataa akku". Sama takaisin tullessa. Oli latauksessa yön yli, mutta kyllä tuo akku täytynee uusia. Toki seisoi 2pv ja 3pv sitten käytin Webaa 30min, sit ajoa pätkissä eli vajaana seisomaan. Olisi pitänyt ladata...
Tänään aamulla edelleenkään Webasto ei lähde päälle, vaikka oli yön yli latauksessa. Ajotietokone ilmoitti, että syynä akku vähissä tai polttoaine. No, tankki on lähes täynnä. Nyt lämpimässä hallissa koitan saada hieman autoa sulamaan ja akku lämpiämään. Mutta kyllähän peli on selvä, yli 5 vuotta vanha akku vai miten kommentoitte?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEli ei tunnista webaston syttymistä. Nouseeko jäähdytysnesteen lämmöt yhtään kun webaston käynnissä/lämpeneekö letkut? Väylävika luultavimmin tulee liittimestä/johdoista tai sitten weban kortin vika.
*EDIT* Päivitetäänpä tätä hiukan eli aiemmassa testissä saattoi kylmä keli ja pienoinen hätäily olla syynä mutta nyt testattuani uudelleen letkut lämpenevät selvästi mutta sisäpuhallus on kylmää siitä huolimatta. Webasto pysyi päällä muutaman minuutin ennen kuin sammui.
Tämän jälkeen käynnistin auton ja pidin kättä puhallussuuttimen edessä jolloin muutaman sekunnin päästä puhallusilma tuntui hetken aikaa lämpimältä ja viileni taas. Ajossa moottori kuitenkin lämpeni mielestäni hieman nopeammin kuin ilman webaston starttia ja myös lämmintä alkoi tulla sisälle nopeammin.
Olisiko tässä nyt kuitenkin vika kiertovesipumpussa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Stake View PostLukituksen aukaisun jälkeen kun testasin lämmitintä niin lähtee päälle, savutus normaalia mutta sammuu n. 30 sekunnin jälkeen.
Luin ISTAlla koodit ja lämppäriin liittyen antoi seuraavat koodit:
-8011E8; Independent heating: no flame formation after start of SHZH in normal operation
-8011EE; Independent heating: LIN-bus communnication fault, no LIN message
ISTAsta en löytänyt sen ihmeenpiä korjausohjeita. Onko täällä kukaan törmännyt samoihin vikakoodeihin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKoodit lukisin ISTA:lla, niin saisi kunnon selitykset koodeille. Ensimmäinen on webaston vesipumpusta, eli se luultavasti ei toimi, joten webasto keittää ja menee lukkoon muutoman kerran jälkeen. Toinen koodi ei liity webastoon.
Luin ISTAlla koodit ja lämppäriin liittyen antoi seuraavat koodit:
-8011E8; Independent heating: no flame formation after start of SHZH in normal operation
-8011EE; Independent heating: LIN-bus communnication fault, no LIN message
ISTAsta en löytänyt sen ihmeenpiä korjausohjeita. Onko täällä kukaan törmännyt samoihin vikakoodeihin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Stake View PostOmassa lakkasi webasto toimimasta pari viikkoa sitten ja tarkastin Carlylla vikakoodeja.
Antoi mm. koodit 8011D8, 8011FD sekä 8011E2.
Viimeisin tarkoittanee sitä että lämmitin on lukkiutunut epäonnistuneiden käynnistysyritysten jälkeen mutta mistäs noiden ensimmäisten perusteella kannattaa vikaa lähteä haeskelemaan?
Leave a comment:
-
-
Omassa lakkasi webasto toimimasta pari viikkoa sitten ja tarkastin Carlylla vikakoodeja.
Antoi mm. koodit 8011D8, 8011FD sekä 8011E2.
Viimeisin tarkoittanee sitä että lämmitin on lukkiutunut epäonnistuneiden käynnistysyritysten jälkeen mutta mistäs noiden ensimmäisten perusteella kannattaa vikaa lähteä haeskelemaan?
Leave a comment:
-
Leave a comment: