moikka
Mites tuohon alkuperäiseen webaston kaukosäätimeen vaihdetaan patteri?.
Ei viitsisi jostain vain vääntää kantta auki eli löytyisisikö jotain kuvaa eyyä miten aukeaa?.
T:Pasi
F10/F11 webaston toiminta
Collapse
X
-
Originally posted by pyyn0 View PostTein kans noita plug-in vastuksia aikasemmin muutamalle kaverille ja jos en ihan väärin muista niin TE Connectivity MQS 1-967570-1 on tuo liitin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juize View PostMistä hankit noita liittimiä?Originally posted by --Ville-- View PostInterwebin syövereistä niitä löysin, kun aikani etsin ja selvittelin mikä on oikea liitin. Ei ollut ihan helppo löytää. Tutkailin eka tuota auton liitintä ja totesin että on "perus" TE Connectivityn liitin, tosin en tainnut heidänkään sivujen kautta löytää oikeaa tyyppiä, mutta jostain mä sen kaivoin. En nyt äkkiseltään muista mistä nämä tilasin, koska tilasin nämä joskus alkuvuodesta.
Nyt vasta olen saanut aikaiseksi askarrella näitä
Tein kans noita plug-in vastuksia aikasemmin muutamalle kaverille ja jos en ihan väärin muista niin TE Connectivity MQS 1-967570-1 on tuo liitin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juize View PostMistä hankit noita liittimiä?
Nyt vasta olen saanut aikaiseksi askarrella näitä
Leave a comment:
-
-
Tänään ajattelin polvistua taas bemmun eteen ja asennella tuon vastuksen omaani ja hyvin näytti weba lähtevän pöhiseen. Asennus on varsin helppo ja mukava, kun ei tarvitse johtoa katkaista.
Ajattelin laittaa tähän pari kuvaa, kun ei taida mistään löytyä tällä hetkellä toimivia kuvia.
Ensin otetaan kuljettajanpuoleisen sumarinritilä pois. Lähtee vetämällä ja vähän jostain kohtaa kampeamalla. Kuusi kynttä millä on kiinni.
Sen takaa tuleekin lämmityslaitteen venttiili ihan käden ulottuville. Nuolella on kuvattu tuon venttiilin liitin mikä pitää irroittaa.
Sitten vain liitetään, esimerkiksi tämä minun rakentamani vastushässäkkä, tuohon johdon jatkoksi.
Itse ruuvasin vielä tuon vastuksen kiinni tuohon venttiilin yhteen reikään. Käytin hyvin lyhyttä harvakierteistä ruuvia mikä ei ollut liian iso reikään, niin vaikuttaisi pysyvän ihan kivasti. Muistaakseni joku oli jossain kiinnitellyt samalla tavalla.
Last edited by --Ville--; 29-09-2020, 19:32.
Leave a comment:
-
-
Olen tässä askarrellut kuvan mukaisia vastuksia, joissa on sama liitin kuin venttiilissä, joten johtoa ei tarvitse katkaista vaan ottaa johdon irti venttiilistä ja liittää tämän vastuksen perään. Tuossa on se 25W 47ohmin tehovastus. En ole ehtinyt vielä edes itselleni asentaa ja kokeileen (tarkoitus asentaa tällä viikolla), mut pitäis toimia ilman virheitä.
Edit:
Nyt on tältä erää kaikki vastusmodit menneet. Täytyy kattoo jos sitä taas joskus askartelisi niitä lisää.
Last edited by --Ville--; 01-10-2020, 12:16.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alspe View PostMeillä ajo max 10min suuntaansa taajamassa ja auton akulla pärjää kunhan ei posota webastoa 30min aina. Itse käytän webastoa vain ns. esilämmitykseen. Olisi viime talvena tullut kokeiltua seuraavasti : -20C pakkasella moottorin lämpö oli noussut 0...10C tienoille 8minuutin webastolla ja sisätila avannut laseja tarpeeksi. Käytän talvella talvitakkia joten tuollainen käyttö on itselle varsin jees.
No vitsi vitsi, kiitos asiallisista vastauksista. Eli lisäakun tarvetta ei siis ole. Itsekin olen käyttänyt edellisissä autoissa webastoa juuri noin, eli kelin mukaan aika, harvoin 30min. Enää tekemistä vaille valmis. Eli löytyykö tästä Vantaa-Tuusula-Kerava-Järvenpää-Lahti akselilta tuota vastusasiaa kuin omat taskunsa tuntevaa tekijää, joka voisi hoitaa tuon toteutuksen omaan silmäterääni?
Last edited by JulleW; 28-09-2020, 13:42.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JulleW View PostOk, kiitos tiedosta.
Ja nyt varmasti sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, mutta miten tuon mahdollisen lisäakun lataaminen on toteutettu? Olettaen siis, että asentaa lisäakun tuon webaston "tueksi"? Lataako ihan normaalisti sitä ajon aikana vai perustuuko nimenomaan tuohon erilliseen ylläpitolataukseen tuo lisäakun käyttö?
Oma ajo pääosin noin 25min moottoritietä per sivu, joten kaiketi tosiaan toimii ilman lisäakkua.Last edited by alspe; 28-09-2020, 21:27.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostPelkään webaston käyttöön et tarvitse lisäakkua jos ajojen pituus vs webaston käyttö on edes jossain järjellisessä suhteessa toisiinsa nähden. Olisiko tuo sitten niin että ajoa vähintään yhtä kauan kuin webaston käyttöä niin akku pysyy vireessä. Pitkien pakkasjaksojen (lämpötila esim alle -15 astetta) aikana voi silti ylläpitolataus tulla tarpeeseen pari kertaa viikossa.
Ja nyt varmasti sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, mutta miten tuon mahdollisen lisäakun lataaminen on toteutettu? Olettaen siis, että asentaa lisäakun tuon webaston "tueksi"? Lataako ihan normaalisti sitä ajon aikana vai perustuuko nimenomaan tuohon erilliseen ylläpitolataukseen tuo lisäakun käyttö?
Oma ajo pääosin noin 25min moottoritietä per sivu, joten kaiketi tosiaan toimii ilman lisäakkua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JulleW View PostJa vielä jatkokyssärinä tähän. Tätä keskustelua lukeneena tuli vastaan myös lisäakun asentaminen samalla kun tämä muutos on tehty. Onko se tarpeen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View PostKyllä autoosi toimenpiteen pystyy tekemään. Olen noita useamman laittanut uudempiin ja vanhempiin äffäläisiin. Yleisesti vikavalon syttyminen esilämmityksestä johtuen on kuutoskoneissa vähemmän yleistä kuin neloskoneissa mm. vesimäärästä ja moottorin tilavuudesta johtuen, ja tähän vaikuttaa myös lämmitysaika sekä vallitsevat ympäristö-olosuhteet.Originally posted by JulleW View PostKiitos tiedosta ja tarjouksesta. Toki mielellään löytäisin vastaavan 100% osaavan avun hieman lähempää, itse kun asun Vantaalla. Mutta palaan tarvittaessa asiaan privaviestillä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: