Originally posted by alspe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 webaston toiminta
Collapse
X
-
-
-
Webasto tuli kuntoon kauko-ohjaimen patterin vaihdolla.
---
Taukolämmitys/-tuuletus. Toimiiko taukotuuletus oikeasti ja miten kesällä? Toimiiko se vain kun auton moottori on kylmänä ja ulkolämpötila yli sen 16C? Eli tuulettaa ylilämpöä pois. Toimiiko homma myös ajon jälkeen, jos toimii niin silloin vesipumppu ei saa pyöriä kuten se pyörii talven taukolämmityksessä.
Leave a comment:
-
-
Webasto toimii taas ja kuvio meni jotenkin näin.
1) tarkistin peräskontista 30A sulaketta joka sulakeläpyskän mukaan oli aux heaterille (yksi sen viidestä sulakkeesta)
2) sulake putosi näpeistä sinne peräkontin uumeniin
3) hain uusia sulakkeita ja laitoin työkalulla uuden 30A paikalleen
4) webasto ei vieläkään toiminut kauko-ohjaimesta
5) webasto toimii kyllä iDrivesta käsin
6) nyt webasto alkoi toimimaan myös kauko-ohjaimesta käsin ja on toiminut viitisen kertaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alspe View PostAux heating menee iDrive-valikosta päälle kyllä ja webasto sytyttää kun kohisee ja haisee.
Leave a comment:
-
-
Aux heating menee iDrive-valikosta päälle kyllä ja webasto sytyttää kun kohisee ja haisee. Huomenna kaukoon taas uudet patterit ja jos ei auta niin sitten vika on varmaan webaston vastaanottopäässä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMikäli auton tankissa on polttoainetta huuruja enemmän, niin nyt olisi hyödyllistä tietää käynnistyykö webasto ylipäätään autosta ajastamalla/käynnistämällä ja kuinka pitkään pysyy päällä?
Leave a comment:
-
-
Webaston kauko-ohjain näyttää vihreää virtanapistaan, mutta startista ei tee mitään. Ei näytä vihreää eikä punaista. Isommat sulakkeet pääsin katsomaan, mutta hanskalokeron minisulakkeita en saanut pois Biltema työkalullakaan. Tosi vammainen paikka sulakkeille tuo hanskalokeron taus, sulakkeet vielä älyttömän lähekkäin. Ei mene sulaketyökalu edes väliin.
Vikakoodia en ole vielä lukenut ja webaston ohjaimen patteri vaihdettu syksyllä. Viittaako ongelma mihin?
Leave a comment:
-
-
Onkohan sattumoisin Pohjois-Savon alueella ketään, joka pystyisi tuon muutoksen tuohon tehdaswebastoon tekemään, jotta myös kone alkaisi lämmetä? Autona -15 535d M-Sport. Samalla tietenkin jos saisi Ad-blue järjestelmän koodattua samalla pois niin aina parempi.
Palveluista tottakai maksetaan.
EDIT Tämä kunnossa.
Leave a comment:
-
-
Tuli laitettua vastus johtojen väliin. Tuossa miettinyt jo aiemminkin kovien pakkasten aikaan että olisi hienoa saada säädettyä sisätilanpuhaltimen pyörimisnopeutta vakioasetusta pienemmälle. Onko kukaan tuollaista selvitellyt? Haulla ei löytynyt oikeen aiheesta mitään...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostTuo mahtaa sitten paukkua vielä webaston kanssa? Tiedätkö mikä lämpötilaraja on? Eikös kyseessä ollut polttoaineen sekä veden lämpötilan erotus toisiinsa nähden? Tiedätkö tehtiinkö muutos kaikkiin euro6 moottoreihin vai pelkästään esim n47 koneeseen? Onko mitään harmainta aavistusta mistä softaversiosta tai ajankohdasta lähtien tuollainen softa on ollut olemassa(lähinnä ajatuksena tsekata mikä versio omasta autosta löytyy)?
Sinulla i level f010-17-07-502 joten tuo asia pitäisi siis olla kunnossa niiltäosin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zakspeed View PostSoftapäivityksen lämpötilarajaa nostettiin ohjelmistossa calixin letkulämppärin lämmittämän lämpömäärän verran.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostJotenkin olin siinä uskossa että homma olisi korjaantunut jossain moottorinohjaimen softan päivityksellä. Tuossa pihassa olisi yksi potilas millä tuon voisi kanssa kokeilla mutta en ole vielä jaksanut laittaa vastusta paikoilleen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ruube View PostEi ilmeisesti vielä ole mitään kikkaa saada jälkiasennettua lämmitintä lämmittämään myös konetta ilman vikavalon syttymistä? Kyseessä siis Euro6 kone.
Leave a comment:
-
Leave a comment: