memebuy23buy

F10/F11 webaston toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • böntti
    replied
    Originally posted by Ruube View Post
    Ei ilmeisesti vielä ole mitään kikkaa saada jälkiasennettua lämmitintä lämmittämään myös konetta ilman vikavalon syttymistä? Kyseessä siis Euro6 kone.
    Minun kautta saa modauksen, ilman moottorinohjaimen softaan kajoamista.

    Leave a comment:


  • Ruube
    replied
    Ei ilmeisesti vielä ole mitään kikkaa saada jälkiasennettua lämmitintä lämmittämään myös konetta ilman vikavalon syttymistä? Kyseessä siis Euro6 kone.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Minkälaisia päällemeno tai päälläpysymisongelmia Webastoissa on ollut? Mulla tuntuu olevan vähän vaihtelevaa toiminta. Eteisestämme autoon on matkaa vajaa 10m ja kake vilkuttelee vihreää kun laittaa päälle, myös patteri on uusi. Hetken päästä kun käyn kurkkaamassa niin eipäs olekaan lämmitin päällä, uudestaan kauko-ohjaimesta auton vieressä ja hienosti menee päälle.
    Lisäksi lämmönsäätimen vääntämällä 28 asteeseen, menee webasto "manuaalisesti" päälle. Mittarista ainakaan ei anna mitään ilmoituksia, että ei pelaisi vähäisen akun takia. Tankissa on löpöä tarpeeksi, päällehän webasto ei mene jos polttoainevalo on syttynyt.

    Tänään vehjes piti kovaa naksutusta kuskin penkin alta? Kannattaisko webasto koittaa käyttää mahdollisimman kuumaksi parina päivänä eli sen vajaa 30min? Nyt ollaan lämmitetty lyhyempiä jaksoja ettei akku kyykkäisi ja koska enempää ei vielä tarvitse.
    Jos Webasto sammutetaan akun vähäisen varauksen takia niin siitä saattaa jäädä vikakoodi piiloon, vaikkei mitään mittaristossa näkyisikään. Helppo asia varmistaa laittamalla akkulaturi kiinni ja testaamaan sieltä eteisen ikkunalta uudelleen.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Minkälaisia päällemeno- tai päälläpysymisongelmia Webastoissa on ollut? Mulla tuntuu olevan vähän vaihtelevaa toiminta. Eteisestämme autoon on matkaa vajaa 10m ja kake vilkuttelee vihreää kun laittaa päälle, myös patteri on uusi. Hetken päästä kun käyn kurkkaamassa niin eipäs olekaan lämmitin päällä, uudestaan kauko-ohjaimesta auton vieressä ja hienosti menee päälle.
    Lisäksi lämmönsäätimen vääntämällä 28 asteeseen, menee webasto "manuaalisesti" päälle. Mittaristoon ainakaan ei anna mitään ilmoituksia, että ei pelaisi vähäisen akun takia. Tankissa on löpöä tarpeeksi, päällehän webasto ei mene jos polttoainevalo on syttynyt.

    Tänään vehjes piti kovaa naksutusta kuskin penkin alta? Kannattaisko webasto koittaa käyttää mahdollisimman kuumaksi parina päivänä eli sen 30min? Nyt ollaan lämmitetty lyhyempiä jaksoja ettei akku kyykkäisi ja koska enempää ei vielä tarvitse.
    Last edited by alspe; 03-12-2018, 08:41.

    Leave a comment:


  • silveraxe
    replied
    Kysytääs tässä.


    Tarkotus vihdoin modata tuo webasto, eli rele modi.


    Miten tuo sumuvalo ritilä lähtee irti ??


    Yleensä kaikki mihin kosken nätisti menee paskaksi , ison miehen ikuinen ongelma. Ehtii sanoa että Oho ja sit onki korjattavaa

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Puhallus ylös vai täyspuhallus tuulilasille?
    Puhallusta isommalle-nappi.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Kabiinin jälki-/taukolämmitys/tuuletus menee päälle kun painaa puhallus ylös-nappia kun on sammuttanut virrat.
    Puhallus ylös vai täyspuhallus tuulilasille?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Epäilenpä, että jäähdytysneste on ajon jälkeen liian korkea lämpötilaltaan ja Webasto ei siksi lähde päälle.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    ^ niin no joo, tuollaisessa käytössä tosiaan tarvetta. Kokeile vääntää 28C asteeseen lämpöpyynnit, itsellä rupeaa sauhu nousemaan keulan alta kun näin tekee vaikka auton kävisi.

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Eikai sen pitäisikään koska idea on juuri se vähäinen ilmaislämmitys. Miksi ylipäätään webastoa pitäisi käyttää ajon jälkeen?
    Miten tuo tuuletus muuten toimii kesällä ajon jälkeen?
    Minulla on usein tilanteita missä odotan autossa pitkiä aikoja, esim. Venäjän tulliin jonottaessa, kakaroiden harkkojen päättymistä jne., jolloin taukolämpö ei riitä, eikä lainkaan puitteissa halua tyhjäkäynnillä autoa lämmittää, niin olisi kätevää saada weba tulille odotusaikoina. Jostain syystä weba ei käynnisty jos istuu auton sisällä ajon jälkeen ja kuuntelee radiota tms. Ei lähde i-drivestä päälle, kakella ei ole tullut koitettua.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Mutta tämä ei ainakaan mulla käynnistä webaa. Hyödyntää koneen jäännöslämpöä tiettyyn rajaan asti kunnes sammuu.
    Eikai sen pitäisikään koska idea on juuri se vähäinen ilmaislämmitys. Miksi ylipäätään webastoa pitäisi käyttää ajon jälkeen?
    Miten tuo tuuletus muuten toimii kesällä ajon jälkeen?

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Kabiinin jälki-/taukolämmitys/tuuletus menee päälle kun painaa puhallus ylös-nappia kun on sammuttanut virrat.
    Mutta tämä ei ainakaan mulla käynnistä webaa. Hyödyntää koneen jäännöslämpöä tiettyyn rajaan asti kunnes sammuu.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by juhape View Post
    Samoin ihan nappi autoon josta weba/tuuletus lähtee päälle tai sammuu niinkuin Mersussa.
    Kabiinin jälki-/taukolämmitys/tuuletus menee päälle kun painaa puhallus ylös-nappia kun on sammuttanut virrat.

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Varmaan miljoonaan kertaan kysytty asia, mutta jos kehtaisi kerran kysyä että mikä on F1x logiikka kaukosäädöllisen webaston päällä pysymiseen tai päälle menoon. Jos lämmittään lyhyesti vaikka 8min ennen ajoa niin jääkö lisälämmitin automaattisesti päälle tai meneekö webasto jopa päälle itsekseen käynnistyksen jälkeen jos sitä ei ole käytetty lisälämmitykseen? Pitääkö tai kannattaako webasto sammuttaa kaukkarista käynnistyksen jälkeen?
    Omassa vm. -12 N57:ssa tehdasweba ilman mitään koodauksia alkuperäisasetuksilla toimii niin, että startatessa käynnistyy automaattisesti jos lämpö on alle 8 astetta ja jäähdytinnesteen lämpö alle 75. Lämmittää ajossa niin kauan kun lämpö nousee 75:een. Samoin jos weba on käynnistetty kakella, jää weba lämmittämään liikkeelle lähtiessä riippumatta siitä miten kauan weba on ennen lähtöä ollut päällä. Automaattikäynnistyksen jälkeen webaa ei saa sammutettua kakella eikä i-drivestä. Nämä ominaisuudet omassa autossani käytössä todistettu oikeasti.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Omat havainnot on, että webaston saa päälle auton käynnistyksen jälkeen siten että vääntää lämmönsäätimestä 28C asteeseen pyynnin.

    Leave a comment:

Working...
X