Lämmitin F10/11?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jykä
    replied
    Pitäisi kanssa asennella lohkolämmitin omaan b47 520d:hen ja tarkoitus mennä calixin tuotteilla (re808). Mistäköhän näkisi mikä softaversio autossa on, löytyykö jostain piilovalikosta?
    Calixin asennusohjeessa mainitaan että pitäisi olla 16-11-500 tai uudempi...

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by siksta View Post
    Tuota TT-Thermoa olen tässä suunnitellut omaan autoon.

    Sellainen tyhmä kysymys tässä tuli mieleen, että kun tuo on asennettu
    lämppärille menevään letkuun, niin eikös kierto stoppaa heti vesiventtiiliin? :think
    Eikö vesiventtiili mene kiinni aina kun auton sammuttaa?

    Vai onko vesiventtiilin jompi kumpi lähtevistä linjoista aina auki? :think
    Originally posted by Patomursu View Post
    Itse kun tt-thermon asensin lekuun ennen vesiventtiileitä niin pitää huomioida lämmittimen päälle laitettaessa että auto menee lepotilaan. Lepotilassa vesiventtiilit on auki ja neste pääsee kiertämään. Joku täälläkin arveli että n. 15 min sammuttamisesta auto olisi lepotilassa ja venttiili auki.
    Harvemmin tietty lämpimään koneeseen tarvii lämmitintä laittaa päälle.
    Tälleen kirjoteltiin tuossa aiemmin..

    Leave a comment:


  • siksta
    replied
    Tuota TT-Thermoa olen tässä suunnitellut omaan autoon.

    Sellainen tyhmä kysymys tässä tuli mieleen, että kun tuo on asennettu
    lämppärille menevään letkuun, niin eikös kierto stoppaa heti vesiventtiiliin? :think
    Eikö vesiventtiili mene kiinni aina kun auton sammuttaa?

    Vai onko vesiventtiilin jompi kumpi lähtevistä linjoista aina auki? :think

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by Miika768 View Post
    Vaikka ei ole oma kuva kyseessä niin se on kytketty letkuun nr12 ja nr8 väliin. Sinne kytkin myös oman tt-thermo 1500xc lämmittimen. Ei vaadi alkuperäisletkujen katkomista kun vie ennen tuota vesipumppua letkulämmittimelle ja siitä takaisin vesipumpulle.
    Tällöin on syytä varautua 19mm ja 16mm letkun pätkillä. Ei hassumpi tapa ollenkaan.
    Jarrujen jäähdytysilmakanavaan kiinnittäminen oli itsestäni huonompi vaihtoehto kuin korissa olevaan valmiiseen kierteeseen kiinnitys, koska sisälokariin kiinnitettävä tötterö tulee aika pitkälle ilman muokkausta.

    Leave a comment:


  • Miika768
    replied
    Vaikka ei ole oma kuva kyseessä niin se on kytketty letkuun nr12 ja nr8 väliin. Sinne kytkin myös oman tt-thermo 1500xc lämmittimen. Ei vaadi alkuperäisletkujen katkomista kun vie ennen tuota vesipumppua letkulämmittimelle ja siitä takaisin vesipumpulle.
    Attached Files
    Last edited by Miika768; 10-10-2019, 13:35.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by >Jon1< View Post
    Oma toteutus aiheesta. Lämmitinhän on tt-thermo 1500xc. Vähän yläviistoon asensin vaikka tuonhan voi laittaa miten päin haluaa. 1x16mm 90 asteen kulma ja 1x19mm 90 asteen kulma+nuo muutos jatkot. Kiinnikkeeseen hitsasin jatkoa kun tuossa palkissa oli valmis kierre. Sisähaaran vedin sisälle kuskin puolelta ja sieltä sen sai työnnettyä vänkärin jalkatilaan



    Mihin letkuun tämä on asennettu?

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Pystyikö tuon tt-thermon asentamaan -12 535D johonkin konehuoneen letkuun? Ainakin yksi kuva oli missä oli konehuoneeseen asennettu mutta en vaan tajua miks kaikki tunkee sitä jonnekin lokarin sisään jos saa konehuoneeseen melkein bolt on asennuksena:think
    Ite laitoin myös tuonne sisälokarin taakse, jälkikäteen aateltuna ois voinu kokeilla yläpuolista asennusta. Nesteiden vaihto tämän operaation ohessa ois hyvä ajatus myös.

    Leave a comment:


  • Lenkka
    replied
    Elementtikaapelin pituus

    Hei!
    Olisi tarkoitus ostaa elementtikaapeli ja viedä piuha sisätilanpistokkeeseen. Kuinka pitkällä kaapelilla pärjää, ja mistä se on lyhin viedä. Tt-thermo on tuolla etupuskurin takana kennolle menevässä putkessa.

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Pystyikö tuon tt-thermon asentamaan -12 535D johonkin konehuoneen letkuun? Ainakin yksi kuva oli missä oli konehuoneeseen asennettu mutta en vaan tajua miks kaikki tunkee sitä jonnekin lokarin sisään jos saa konehuoneeseen melkein bolt on asennuksena:think
    Johtuu varmaan siitä että se on helpon paikka asentaa tonne puskurin taakse. On oikeat letkut heti vieressä, saa piiloon ja on tilaa.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Pystyikö tuon tt-thermon asentamaan -12 535D johonkin konehuoneen letkuun? Ainakin yksi kuva oli missä oli konehuoneeseen asennettu mutta en vaan tajua miks kaikki tunkee sitä jonnekin lokarin sisään jos saa konehuoneeseen melkein bolt on asennuksena:think

    Leave a comment:


  • >Jon1<
    replied
    Oma toteutus aiheesta. Lämmitinhän on tt-thermo 1500xc. Vähän yläviistoon asensin vaikka tuonhan voi laittaa miten päin haluaa. 1x16mm 90 asteen kulma ja 1x19mm 90 asteen kulma+nuo muutos jatkot. Kiinnikkeeseen hitsasin jatkoa kun tuossa palkissa oli valmis kierre. Sisähaaran vedin sisälle kuskin puolelta ja sieltä sen sai työnnettyä vänkärin jalkatilaan


    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by >Jon1< View Post
    Veditkö mistä kohti tuon sisähaaran sisälle? Itse rupean huomenna asentelemaan
    siihen on oikeastaa kaks eri vaihtoehtoa riippuen kummalle puolelle konetta meinaat asennella johdot.
    Jos vasemmalle niin johdon voi tuoda kuskin jalkatilasta kumin läpi joka tulee jalkatilasta vähän yläviistoon.
    Oikealle niin sillon helpoin tuoda tosta repsikan jalkatilan yläpuolelta olevasta ohjainpurkki kotelosta.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by >Jon1< View Post
    Veditkö mistä kohti tuon sisähaaran sisälle? Itse rupean huomenna asentelemaan
    Sori, hieman väärän käsityksen sai edellisestä viestistä. Tarkoitus tuo siis laittaa kiinni nyt tulevana viikonloppuna tutun toimesta, kun omia tiloja ei ole. Katsellaan

    Leave a comment:


  • >Jon1<
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Tuli laitettua TT-Thermon 1000CX, kun tarkoitus käyttää normaalissa 10A pistokkeessa, sisälämppäriksi 1700W Defa.

    Kävin autopurkaamolta hakemassa defan sisähaarajohdot ja muut johdot, sai alta puoleen hintaan normaalista

    Katsellaan kun pääsee tuota käyttämään lähiviikkoina. Ehkä tuo 1000W versio riittää 2l koneelle
    Veditkö mistä kohti tuon sisähaaran sisälle? Itse rupean huomenna asentelemaan

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Tuli laitettua TT-Thermon 1000CX, kun tarkoitus käyttää normaalissa 10A pistokkeessa, sisälämppäriksi 1700W Defa.

    Kävin autopurkaamolta hakemassa defan sisähaarajohdot ja muut johdot, sai alta puoleen hintaan normaalista

    Katsellaan kun pääsee tuota käyttämään lähiviikkoina. Ehkä tuo 1000W versio riittää 2l koneelle

    Leave a comment:

Working...
X