Lämmitin F10/11?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JaniLap
    replied
    Originally posted by BMWjunkie View Post
    Ei se letkulämppäri niitä öljyjä taida lämmittää vai olenko käsittänyt taas väärin?
    Kyllä mielestäni jonkin verran lämpiää öljytkin, ainakin webastolla lämmittäessä olen huomannut.

    Tämän voi ainakin F-sarjalaisissa todentaa itsekin käynnistyksen yhteydessä, kun öljyn lämpötila-anturi on öljymääräanturissa ja vedet katsotaan kannessa sijaitsevasta anturista. Eimuutako salavalikko auki ja katselemaan.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Ei se letkulämppäri niitä öljyjä taida lämmittää vai olenko käsittänyt taas väärin?

    Leave a comment:


  • Patomursu
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Riittääkö mihin? Ei tämän ikäiset autot tarvi 15 asteen pakkasilla mihinkään lämmitintä, sisätilat kyllä 2 tunnissa vähän lämpiää...
    En tiedä "tarviiko" mutta mukavempi lähteä lämpimällä autolla ajamaan.
    Ja kuulee sen moottorista ja tuntee ajossa että onko kone -15 astetta vai letkulämppärillä lämmitetty niin että öljyt ja vesi on +50 astetta. Ei se ainakaan tilannetta huononna, mutta mahdollisuus on että auto pidemmän päälle on paremmassa kunnossa.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Oliko tuo calix 500W ? Riittääkö tuolla n. -15 asteessa 2 tunnin lämmitys ? Tuo ilmeisesti huomattavasti helpompi ja halvempi asennellakkin ?
    Kyllä 500W letkulämmitin on ihan ok, noilla pakkasilla tuo aika riittää kyllä. Mutta "hankalampihan" tuollainen pumputon letkulämmitin on asentaa, kun se asennuspaikka pitää olla sellainen että neste lähtee luontaisesti kiertämään. Eli lämmitin pitää olla moottorin nestepintaan nähden mahdollisimman alhaalla jotta kierto syntyy, ja silloinkaan se ei ole kovin voimakas. En tiedä miksi tuosta tt-thermon asennuksesta on tehty hirveä mörkö, kaikissa omissa autoissa se on pelannut kun laittanut sisälämppärin linjaan niin että pukkaa kohti sisälämppärin kennoa. Toki hyvä varautua ajatuksen kanssa, eli löytyy supistimet, tarpeeksi klemmareita yms.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Riittääkö tuolla n. -15 asteessa 2 tunnin lämmitys ? Tuo ilmeisesti huomattavasti helpompi ja halvempi asennellakkin ?
    Riittääkö mihin? Ei tämän ikäiset autot tarvi 15 asteen pakkasilla mihinkään lämmitintä, sisätilat kyllä 2 tunnissa vähän lämpiää...

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Nimellisteho on 400 wattia. Suunnittelemasi lämmitysaika riittää kyllä, ja asennus on todellakin yksinkertaisempi edellä keskusteltuihin verrattuna.

    Huomaa että ajoneuvon moottorinohjausyksikön ohjelmistoversio tulisi olla 16-11-500 tai uudempi, jotta liian korkean jäähdytinnesteen tuottamilta vikailmoituksilta vältyttäisiin.
    Kiitoksia, mistä näkee ohjelmiston softan version ? Onko ketään, joka pk seudulla noita päivittelee ?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Oliko tuo calix 500W ? Riittääkö tuolla n. -15 asteessa 2 tunnin lämmitys ? Tuo ilmeisesti huomattavasti helpompi ja halvempi asennellakkin ?
    Nimellisteho on 400 wattia. Suunnittelemasi lämmitysaika riittää kyllä, ja asennus on todellakin yksinkertaisempi edellä keskusteltuihin verrattuna.

    Huomaa että ajoneuvon moottorinohjausyksikön ohjelmistoversio tulisi olla 16-11-500 tai uudempi, jotta liian korkean jäähdytinnesteen tuottamilta vikailmoituksilta vältyttäisiin.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Riippuu vähän autosi ohjelmistoversiosta ja lämmitysolosuhteista, miten kuumaksi vedet lämmittää. Jos vedet menee hälyrajan yli, niin silloin ainakin vikakoodia ilmaantuu - taitaa B47 kohdalla syttyä sukellusvenekin näkyviin mittaristoon. Mutta ajoon eivät vaikuta mitenkään.

    Käytännössä sopiva lämmitysaika kannattaa haarukoida ulkoilman lämpötilan mukaan, niin pystyy ennakoimaan "ylilämmitystä".

    Sen Calixin lämmittimen teho on tehtaalla pyritty huomioimaan ja välttämään vikakoodeja/vikavaloa.
    Oliko tuo calix 500W ? Riittääkö tuolla n. -15 asteessa 2 tunnin lämmitys ? Tuo ilmeisesti huomattavasti helpompi ja halvempi asennellakkin ?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    TT-Thermon aspasta sanottiin, että huonolla tuurilla syttyy vikavaloa tauluun, kun nesteen lämpö aiheuttaa hämmennystä ecussa ? Onko näin, vai selviääkö ilman vikavaloja ?
    Riippuu vähän autosi ohjelmistoversiosta ja lämmitysolosuhteista, miten kuumaksi vedet lämmittää. Jos vedet menee hälyrajan yli, niin silloin ainakin vikakoodia ilmaantuu - taitaa B47 kohdalla syttyä sukellusvenekin näkyviin mittaristoon. Mutta ajoon eivät vaikuta mitenkään.

    Käytännössä sopiva lämmitysaika kannattaa haarukoida ulkoilman lämpötilan mukaan, niin pystyy ennakoimaan "ylilämmitystä".

    Sen Calixin lämmittimen teho on tehtaalla pyritty huomioimaan ja välttämään vikakoodeja/vikavaloa.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Kumpaan leiriin porukka kallistuu, calixin RE808 vai TT-Thermon 1000W kiertovesipumppuun (sulake ei kestä 1500W thermoa ja 1700W sisälämppäriä) ?

    TT-Thermon aspasta sanottiin, että huonolla tuurilla syttyy vikavaloa tauluun, kun nesteen lämpö aiheuttaa hämmennystä ecussa ? Onko näin, vai selviääkö ilman vikavaloja ?

    TT-Thermo ilmeisesti tehokkaampi tuon kierron takia ja lämmittää konetta tasaisemmin ?

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Mikä tuon lämmittimen malli on ? Calixin sivut antaa lämppäriksi tuolle motille RE808 ?

    Jos TT-Thermon saa koko setin 300€, niin pitäisi edullisempi tuon olla, jotta olisi järkevämpi.
    Sehän se on.

    Taitaa joku 250€ maksaa Calixin lämmitysrojut sisähaaran kanssa.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by kooma View Post
    Huomaa että B47 saa ainakin Calixilta ihan oikein perinteistä lohkolämmitintä. Tulee siis vastus suoraan vesitilaan.
    Mikä tuon lämmittimen malli on ? Calixin sivut antaa lämppäriksi tuolle motille RE808 ?

    Jos TT-Thermon saa koko setin 300€, niin pitäisi edullisempi tuon olla, jotta olisi järkevämpi.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by kooma View Post
    Huomaa että B47 saa ainakin Calixilta ihan oikein perinteistä lohkolämmitintä. Tulee siis vastus suoraan vesitilaan.
    Jep, ehdottomasti tuollainen säteilijän sijaan, ensinnäkin todella helppo asentaa ja toisaalta tehokin on selvästi parempi...

    Leave a comment:


  • kooma
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Mikä lämmittimeksi F10 LCI 518d:hen (B47) ? Ei webastolle tarvetta, mutta suht tehokas pitäisi olla ja hinta kohtalainen. Alunperin oli defan säteilylämppäri tarkotus laittaa, mutta olisiko esim. defan letkulämmitin parempi vaihtoehto ?
    Huomaa että B47 saa ainakin Calixilta ihan oikein perinteistä lohkolämmitintä. Tulee siis vastus suoraan vesitilaan.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    https://www.mtt-trading.fi/cat/p3098...nsarja-fi.html Tuollainen setti olisi ilmeisesti sopiva ?
    Näyttää olevan.

    Leave a comment:

Working...
X