Lämmitin F10/11?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • suosukeltaja
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Samaa reittiä. Ecuboxitlta on suora pääsy sisälle, läpivientikumin kanssa boxin oikeaan kylkeen kanteen reikä, lisäksi "rintapeltiin" mikä on moottoritilan ja sisäilmanottokaukalon välissä pitää tehdä kolo tahi reikä...
    Isot kiitokset selkeästä viestistä.

    Helpottaa paljon kun tietää jo hommaa aloittaessa mitä kautta alkaa yrittämään kaapelia ujuttaa.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    Olisiko vinkkiä mitä kautta löytyy hyvä reitti konehuoneesta hantin jalkatilaan?
    E60 taisin vetää ECu-boxin kautta, helpottaa jos ei tarvii itse arpoa.
    Samaa reittiä. Ecuboxitlta on suora pääsy sisälle, läpivientikumin kanssa boxin oikeaan kylkeen kanteen reikä, lisäksi "rintapeltiin" mikä on moottoritilan ja sisäilmanottokaukalon välissä pitää tehdä kolo tahi reikä...

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    Sisähaaran reitti kajuuttaan

    Ei vielä mutta kohta alkaa taas ilmat viilenemään ja uuteen autoon pitäisi saada lämmittimet.

    Olen ajatellut kokeilla tämän ketjun rohkaisemana TT-thermoa (edellisessa E60 530da oli säteilylämppäri) ja sisätilan lämppäriä. Täältä löytyy hienot ohjeet joilla rohkenee alkaa kokeilemaan asennusta.

    Olisiko vinkkiä mitä kautta löytyy hyvä reitti konehuoneesta hantin jalkatilaan?
    E60 taisin vetää ECu-boxin kautta, helpottaa jos ei tarvii itse arpoa.

    Leave a comment:


  • Atom
    replied
    Onko joku laittanut jälkikäteen tehdaswebastoon gsm ohjausta?

    Paikallisen varaosaliikkeen myyjä ei suositellut tt-thermoa laitteiden (heikon) laadun vuoksi. Kokemuksia?

    Leave a comment:


  • HerraPorkkana
    replied
    TT-thermon laittelin sitten lopulta. Periaatteessa ihan yksinkertainen homma, mutta silti tuossa useampi tunti meni. Laittelin tuon lämmityslaitteenkennon ja öljynjäähdyttimen väliseen letkuun. Sama paikka mihin Defa suosittaa oman laitteensa laittamaan. Tilaa tuossa kohtaan on kohtuullisesti, mutta aivan pystysuoraan ei saa silti laitettua, alapuolelta tulee vastaan ohjausakseli. Tehtiin lattaraudasta tuollaiset pätkät, joiden varassa laite roikuu noin 45asteen kulmassa. Kiinnike jouduttiin kääntämään sekä virtakaapeli irroittamaan.

    Kun kiinnikkeet olivat valmiina, itsessään asentaminen ja ilmaaminen kävi varsin kivuttomasti. Letkut pihdeillä kiinni, letkut poikki ja laite väliin. Kaadettiin vielä laite täyteen jäähdytysnestettä, jolloin järjestelmään ei jäänyt juurikaan ilmaa.

    Itse tarvitsin asennukseen 2kpl suoria 15-19mm supistimia, 15cm 16mm letkua, 2kpl 19mm letkukiristimiä, 4kpl 16mm letkukiristimiä ~80cm lattarautaa, 3kpl M6 pultteja, M6 mutteri ja kasa prikkoja.

    Leave a comment:


  • fipanpelt
    replied
    Motonetistä kannattaa ostaa letkuun kulma ja pari jatkopalaa sekä putkenpätkiä, ei monta euroa maksa.

    Sekä putket kun katkaisee niin jäähdytysnestettä on hyvä olla muutama litra.

    Lämmittimen kannakkeet/sähköt käänsin toisin päin niin sopi hyvin paikoilleen.

    Asennusaika n. 3 h kaikkiaan ja eniten meni aikaa pähkäilyyn mihin sen asentais.
    Purin moottorin muovin, alustan ja ilmakanavan pois. Asennuspaikka siis paisuntasäiliön alle.
    Last edited by fipanpelt; 01-01-2017, 20:42.

    Leave a comment:


  • säkkij
    replied
    Mtt-tradingilla on sopuhintaisia sarjoja asennukseen.

    Leave a comment:


  • kmr
    replied
    Originally posted by rville View Post
    Oliko tuo TT-thermon asennus kuinka plugandplay asennus?
    Tai siis pitikö varautua jollakin letkuilla tms?
    Itseäkin tuo kovasti kiinnostaisi..
    Kurkkasin omassa sisälokarin sisään, eikä valmiiden letkujen väliin taida saada mahdutettua, eli lisäletkuja ainakin. Valmiin asennuksen kuva kiinnostais itseäkin.

    Leave a comment:


  • rville
    replied
    Oliko tuo TT-thermon asennus kuinka plugandplay asennus?
    Tai siis pitikö varautua jollakin letkuilla tms?
    Itseäkin tuo kovasti kiinnostaisi..

    Leave a comment:


  • fipanpelt
    replied
    TT-Thermo F11 asennus

    Minä asensin TT-Thermon moottoritilan puolelle.
    Poistin eturenkaan ja muovit, niin sain läpi läpipultin ripustukseksi. Siellä oli sopivasti muovitulppa mikä poistettiin ja porattiin reikä johon pultti sekä muovitulppa takaisin.

    Moottori mulla N47T, F11
    Ajattelin että jos menee "rikki" niin helpompi vaihtaa kun on näkyvissä.

    Nyt löytyy; DEFA akkulaturi 1204, TT-Thermo 1000KLD, Defa-säteilylämmitin #414842, DEFA Termini™ II ja LEEVI LÄMMITYKSEN OHJAUSYKSIKKÖ joka vuorottelee TT-Thermon ja sisätilalämppärin kanssa.

    Virrankulutukset
    Akkulaturi: 65w
    Sisätilanlämmitin: 1200w
    Nestelämmitin: 1000w
    Lohkolämmitin: 300w

    Akun vuorasin alumiinipintaisella äänieristelevyllä ja siihen olisi vielä tarkoitus tehdä kiinasta ostetuilla osilla lämmitin vaipan sisään. Jos tällä virityksellä saisi akkuun lisä-ikää.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Nuo Defan kilkkeet on ihan hyviä lämmön ylläpitovermeitä, jos on paljon sellaista ajoa talvella että autolla ajellaan päivän aikana useita kertoja ja auto seisoo siinä välissä aina 1-3 tuntia. Aamulla ekalla startilla webastolla ja loppupäivän ylläpito Defan moottori- ja sisätilanlämppärillä.

    Tekisi itsekin mieli asentaa Webaston rinnalle nuo Defan lämmittimet tätä varten. Aikoinaan mulla oli Volvossa tällainen kombinaatio ja totesin sen lopulta tosi järkeväksi, vaikka alkuun ihmettelin että miksi pitää olla molemmat vaihtoehdot asennettuna...

    Tarkoitan jos on käytössä sellainen pistoke, josta tulee jatkuvaa katkotonta sähköä.

    Leave a comment:


  • Atom
    replied
    Originally posted by HerraPorkkana View Post
    Tuntuu taas olevan erinäinen määrä ristiriitaista tietoa tarjolla, millaisen lämmitin omaan autoon voi asentaa. Auto on 535d xDrive F11 LCI (5K71).
    Webaston toki saisi jos taskuissa olisi riittävästi syvyyttä. Tällä kertaa taidan kuitenkin jättää väliin, joten säteily- tai letkulämmitin kiikarissa.
    Defan nettisivut ja Defan tekninen edustaja tarjosivat ainoastaan letkulämmitintä (D412750). Samoin tekivät paikalliset BMW merkkihuollot.
    Varaosaliikkeet ja muutamat muut huoltoliikkeet ovat kuitenkin sitä mieltä että kyllä sinne moottorinkylkeen Defan vastuksen saa laitettua.

    Sinäänsä säteilylämmittimen asennus olisi kiinnostavampi vaihtoehto, sillä hinta on puolet letkulämmittimen asennuksesta.
    Kysymys kuuluukin onko kukaan asentanut säteilylämmitintä LCI malliin? vai pitääkö tässä alkaa harjoitella TT-thermon asennusta että taskun pohjalle jäisi muutakin kuin nappi.
    Jos haluat auton lämpimäksi älä osta defan säteilylämmitintä. Jos sinulle riittää että kone on plussan puolella aamulla ja lähtee kepeästi käyntiin voit harkita säteilylämmitintä. Tein testin ex 330xd n57: pakkasta -25c aamulla 2h tolpassa-> koneen lämpö+5c.

    Leave a comment:


  • HerraPorkkana
    replied
    Tuntuu taas olevan erinäinen määrä ristiriitaista tietoa tarjolla, millaisen lämmitin omaan autoon voi asentaa. Auto on 535d xDrive F11 LCI (5K71).
    Webaston toki saisi jos taskuissa olisi riittävästi syvyyttä. Tällä kertaa taidan kuitenkin jättää väliin, joten säteily- tai letkulämmitin kiikarissa.
    Defan nettisivut ja Defan tekninen edustaja tarjosivat ainoastaan letkulämmitintä (D412750). Samoin tekivät paikalliset BMW merkkihuollot.
    Varaosaliikkeet ja muutamat muut huoltoliikkeet ovat kuitenkin sitä mieltä että kyllä sinne moottorinkylkeen Defan vastuksen saa laitettua.

    Sinäänsä säteilylämmittimen asennus olisi kiinnostavampi vaihtoehto, sillä hinta on puolet letkulämmittimen asennuksesta.
    Kysymys kuuluukin onko kukaan asentanut säteilylämmitintä LCI malliin? vai pitääkö tässä alkaa harjoitella TT-thermon asennusta että taskun pohjalle jäisi muutakin kuin nappi.

    Leave a comment:


  • Jamppa
    replied
    Olisiko kenelläkään Tt-thermon asennuksesta n57 koneeseen kokemusta? Lähinnä mikä olisi paras paikka kytkeä, ja minkälaisia letkuja,kulmapaloja tms olisi hyvä hankkia ennen aloitusta. Kaikki tieto tervetullutta!

    Leave a comment:


  • Tomes70
    replied
    TT-Thermo asennettu

    Jee, maanantaina väännettiin 1000kld paikkaansa. Onneksi pakkaset loppu nii ei pysty tarkalleen tuota tehoa toteamaan.
    Jokatapauksessa 0astetta ulkomittarissa 20min lämmitin päällä moottorin jäähd+öljy 20asteinen (piilovalikosta).
    Ja tänään +1astetta ulkona, tunteroisen päällä ja kone piirunverran alle 50asteinen...
    Pakkasia odotellessa...

    Leave a comment:

Working...
X