Lämmitin F10/11?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pitpete
    replied
    Originally posted by samii81 View Post
    Moro. Appiukolla ois f07 -11 535d ja lämmitin puuttuu. Nyt oli kuullut jostain tuosta tt thermosta. Ja se kiinnostaisi kovasti. Koska webasto ei oikein sovellu tässä tapauksessa kun pää-asiassa pätkä ajoa kaupungissa.
    Niinpä kysyisinki nonko kukaan asennellut noita ko. moottoreihin?
    Ja onko tietoa kuka noita voisi asentaa Kokkolan seudulla.
    Tarvittaessa vähän kauempaakin
    Kiitos.
    Eiköhön tuolta saa tietoa kun soitat.

    Leave a comment:


  • done
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Tee semmoinen kytkentä että rele katkaisee vesiventtiilin maajohdon kun lämmittimeen tulee virta, venttiili kun on virrattomana auki. Tästä toki tulee vikakoodi mutta eipä se mitään käytännössä haittaa.
    Meinasin jo tehdä asentaessa juuri noin mutta ite kun käytän niin en sitte jaksanu panostaa.


    Tomes70, pysty asentoon tuli lämmitin.

    Leave a comment:


  • samii81
    replied
    Moro. Appiukolla ois f07 -11 535d ja lämmitin puuttuu. Nyt oli kuullut jostain tuosta tt thermosta. Ja se kiinnostaisi kovasti. Koska webasto ei oikein sovellu tässä tapauksessa kun pää-asiassa pätkä ajoa kaupungissa.
    Niinpä kysyisinki nonko kukaan asennellut noita ko. moottoreihin?
    Ja onko tietoa kuka noita voisi asentaa Kokkolan seudulla.
    Tarvittaessa vähän kauempaakin
    Kiitos.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by done View Post
    Hyvin pelaa, auto pitää vain olla ns. lepotilassa että vesiventtiilit on auki. Ajon jälkeen ei siis kannate tökätä heti roikkaan.
    Tee semmoinen kytkentä että rele katkaisee vesiventtiilin maajohdon kun lämmittimeen tulee virta, venttiili kun on virrattomana auki. Tästä toki tulee vikakoodi mutta eipä se mitään käytännössä haittaa.

    Leave a comment:


  • Tomes70
    replied
    Originally posted by done View Post
    Itse laitoin vastaavan lämmittimen F11 530xd:hen kuskinpuolen etulokarin sisään. Alkuperäisen webaston paikalle, auton alkuperäisen pumpun kans vain sarjaan.
    Lämmitin oli 1500kld eli kulmamalli.

    Hyvin pelaa, auto pitää vain olla ns. lepotilassa että vesiventtiilit on auki. Ajon jälkeen ei siis kannate tökätä heti roikkaan.
    Kiitos Done vastauksesta!
    Vai suojan sisään, en ossaa :(
    No on mulla defa-asentaja kiinnitettynä keikkaan, hiukan tarvii varmaan suostutella, että lähtee tätä thermoo asentaan (vaikka samanlainen mutikkahan tuo on ku defalla ja hiukan erinlainen ku calixilla siis ilman pumppua ja mitä ilmeisimmin täsmälleen sama asennuspaikka(?)).
    Asennusohjeiden mukaan täytyy pystyyn saada, että pumppu voideltuu oikein, se lienee onnistunut sulla?

    Leave a comment:


  • done
    replied
    Originally posted by Tomes70 View Post
    Kiitos paljon nopeesta avusta Peksu!
    Vanhempi malli kuitenkin MX11, N47T (?).
    juu täytyy koittaa kaivaa jostain se tarkka asennussijainti... tietäis tilaako kulmamallin vai suoran

    Itse laitoin vastaavan lämmittimen F11 530xd:hen kuskinpuolen etulokarin sisään. Alkuperäisen webaston paikalle, auton alkuperäisen pumpun kans vain sarjaan.
    Lämmitin oli 1500kld eli kulmamalli.

    Hyvin pelaa, auto pitää vain olla ns. lepotilassa että vesiventtiilit on auki. Ajon jälkeen ei siis kannate tökätä heti roikkaan.

    Leave a comment:


  • Tomes70
    replied
    Originally posted by Peksu View Post
    No jos sulla on tämä uudempi LCI-malli ja B47... ...elle ja sieltä edelleen eteenpäin.

    Realoem:ista saat räjäytyskuvat http://www.realoem.com/
    Kiitos paljon nopeesta avusta Peksu!
    Vanhempi malli kuitenkin MX11, N47T (?).
    juu täytyy koittaa kaivaa jostain se tarkka asennussijainti... tietäis tilaako kulmamallin vai suoran

    Leave a comment:


  • Peksu
    replied
    Originally posted by Tomes70 View Post
    Moikka, hankin juuri 520dA f11 (ensimmäinen bemuni) ja siihen kyllä tällaisen asennutan. Ainoa mikä askarruttaa on tuo asennussijainti??
    Onko oikea paikka se mitä Calix ilmoittaa omalle letkulämppärille ja onko sijainti sama kuin tuo tt-thermon ilmoittama:
    "Tyypillisesti paras paikka asennukselle on moottorin ja sisätilan lämmittimen välinen vesiletku".
    Onko kukaan täällä tällaista asennuttanut/asentanut? Kokemuksia!
    Löytyisikö jostain "räjäytyskuvaa" tuosta ko. bemun jäähdytysletkutuksista ja myös vinkki virtaussuunnasta... (lienee kuitenkin moottorilta sis.lämppärille).
    No jos sulla on tämä uudempi LCI-malli ja B47 moottori, tulee tuosta lämmittimen käytöstä vikakoodit autoon ja MIL-valo syttyy jos kone lämpiää tarpeeksi. Vanhemassa ei käsittääkseni tule ja sitä voi huoletta lämmittää tuollakin.

    Vesi kiertää ainakin uudemmassa vas.etulokarin sisäpuolella vesiventtiiliin ja siitä lämppäriin ja palaa lämppäriltä öljynjäähdyttimelle ja sieltä edelleen eteenpäin.

    Realoem:ista saat räjäytyskuvat http://www.realoem.com/

    Leave a comment:


  • Tomes70
    replied
    Originally posted by Peksu View Post
    No mites jos laittas tämmösen lämmittimen

    http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-10...ensopiva-malli
    Moikka, hankin juuri 520dA f11 (ensimmäinen bemuni) ja siihen kyllä tällaisen asennutan. Ainoa mikä askarruttaa on tuo asennussijainti??
    Onko oikea paikka se mitä Calix ilmoittaa omalle letkulämppärille ja onko sijainti sama kuin tuo tt-thermon ilmoittama:
    "Tyypillisesti paras paikka asennukselle on moottorin ja sisätilan lämmittimen välinen vesiletku".
    Onko kukaan täällä tällaista asennuttanut/asentanut? Kokemuksia!
    Löytyisikö jostain "räjäytyskuvaa" tuosta ko. bemun jäähdytysletkutuksista ja myös vinkki virtaussuunnasta... (lienee kuitenkin moottorilta sis.lämppärille).

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Originally posted by Stombe View Post
    Mutta sittenpä olikin kinkkisempi homma ku meinasin sisähaaraa laittaa.. Onko kukaan itte laittanu sisäsarjaa? Mistä mahdollisesti uitit sen? ..jäi itellä vielä laittamatta...
    Kyllä ne huollossa semmoisen laittoi, enpä ole kyllä tutkinut mistä kautta kaapeli on ujutettu. Lienenkö edes kokeillut, tuleeko rasiaan virtaa - jos siinä ei ole koko kaapelia :-p

    Leave a comment:


  • Stombe
    replied
    Ite laitoin omaani tuon ns. säteilylämmittimen ja kyllä siinä eron huomasi oliko lämmittämättä vaiko ei. Säteilijä tulee heti turbon alapuolelle, ei samanlailla kuin E6x mallin kutosissa eli öljypohjaan. En tiedä sitten kulkeeko siinä lohkon kohdassa vesikanava jolloin se saattaisi vähän tuurilla vettäkin lämmitellä..

    Mutta sittenpä olikin kinkkisempi homma ku meinasin sisähaaraa laittaa.. Onko kukaan itte laittanu sisäsarjaa? Mistä mahdollisesti uitit sen? ..jäi itellä vielä laittamatta...

    Leave a comment:


  • A.Salonen
    replied
    Originally posted by AC* View Post
    Mikäs se sellainen? F10 vailla lämmitintä ja pohdinta lohkolämmittimen ja webaston välillä käynnissä.

    Euran Autohuolto OY. Tämä auto mikä mulla on niin on ensinmäinen auto missä on webasto ja helvetin tyytyväinen eipä tarvii murehtii lämmityspiuhojen laittamisesta. Vielä kun ottaa gsm ohjauksen Remucilla niin todella näppärää

    Leave a comment:


  • jms1601
    replied
    Originally posted by AC* View Post
    Mikäs se sellainen? F10 vailla lämmitintä ja pohdinta lohkolämmittimen ja webaston välillä käynnissä.
    Tuon pulman ratkaisee vain lompsan paksuus.

    Leave a comment:


  • AC*
    replied
    Originally posted by A.Salonen View Post
    Eiks webasto hyvä olis? Tiedän hyvän paikan missä kannattaa asennuttaa jos sattuu täällä satakunnassa päin pyörimään
    Mikäs se sellainen? F10 vailla lämmitintä ja pohdinta lohkolämmittimen ja webaston välillä käynnissä.

    Leave a comment:


  • A.Salonen
    replied
    Eiks webasto hyvä olis? Tiedän hyvän paikan missä kannattaa asennuttaa jos sattuu täällä satakunnassa päin pyörimään

    Leave a comment:

Working...
X