Lämmitin F10/11?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fipanpelt
    replied
    TT-Thermo F11 asennus

    Minä asensin TT-Thermon moottoritilan puolelle.
    Poistin eturenkaan ja muovit, niin sain läpi läpipultin ripustukseksi. Siellä oli sopivasti muovitulppa mikä poistettiin ja porattiin reikä johon pultti sekä muovitulppa takaisin.

    Moottori mulla N47T, F11
    Ajattelin että jos menee "rikki" niin helpompi vaihtaa kun on näkyvissä.

    Nyt löytyy; DEFA akkulaturi 1204, TT-Thermo 1000KLD, Defa-säteilylämmitin #414842, DEFA Termini™ II ja LEEVI LÄMMITYKSEN OHJAUSYKSIKKÖ joka vuorottelee TT-Thermon ja sisätilalämppärin kanssa.

    Virrankulutukset
    Akkulaturi: 65w
    Sisätilanlämmitin: 1200w
    Nestelämmitin: 1000w
    Lohkolämmitin: 300w

    Akun vuorasin alumiinipintaisella äänieristelevyllä ja siihen olisi vielä tarkoitus tehdä kiinasta ostetuilla osilla lämmitin vaipan sisään. Jos tällä virityksellä saisi akkuun lisä-ikää.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Nuo Defan kilkkeet on ihan hyviä lämmön ylläpitovermeitä, jos on paljon sellaista ajoa talvella että autolla ajellaan päivän aikana useita kertoja ja auto seisoo siinä välissä aina 1-3 tuntia. Aamulla ekalla startilla webastolla ja loppupäivän ylläpito Defan moottori- ja sisätilanlämppärillä.

    Tekisi itsekin mieli asentaa Webaston rinnalle nuo Defan lämmittimet tätä varten. Aikoinaan mulla oli Volvossa tällainen kombinaatio ja totesin sen lopulta tosi järkeväksi, vaikka alkuun ihmettelin että miksi pitää olla molemmat vaihtoehdot asennettuna...

    Tarkoitan jos on käytössä sellainen pistoke, josta tulee jatkuvaa katkotonta sähköä.

    Leave a comment:


  • Atom
    replied
    Originally posted by HerraPorkkana View Post
    Tuntuu taas olevan erinäinen määrä ristiriitaista tietoa tarjolla, millaisen lämmitin omaan autoon voi asentaa. Auto on 535d xDrive F11 LCI (5K71).
    Webaston toki saisi jos taskuissa olisi riittävästi syvyyttä. Tällä kertaa taidan kuitenkin jättää väliin, joten säteily- tai letkulämmitin kiikarissa.
    Defan nettisivut ja Defan tekninen edustaja tarjosivat ainoastaan letkulämmitintä (D412750). Samoin tekivät paikalliset BMW merkkihuollot.
    Varaosaliikkeet ja muutamat muut huoltoliikkeet ovat kuitenkin sitä mieltä että kyllä sinne moottorinkylkeen Defan vastuksen saa laitettua.

    Sinäänsä säteilylämmittimen asennus olisi kiinnostavampi vaihtoehto, sillä hinta on puolet letkulämmittimen asennuksesta.
    Kysymys kuuluukin onko kukaan asentanut säteilylämmitintä LCI malliin? vai pitääkö tässä alkaa harjoitella TT-thermon asennusta että taskun pohjalle jäisi muutakin kuin nappi.
    Jos haluat auton lämpimäksi älä osta defan säteilylämmitintä. Jos sinulle riittää että kone on plussan puolella aamulla ja lähtee kepeästi käyntiin voit harkita säteilylämmitintä. Tein testin ex 330xd n57: pakkasta -25c aamulla 2h tolpassa-> koneen lämpö+5c.

    Leave a comment:


  • HerraPorkkana
    replied
    Tuntuu taas olevan erinäinen määrä ristiriitaista tietoa tarjolla, millaisen lämmitin omaan autoon voi asentaa. Auto on 535d xDrive F11 LCI (5K71).
    Webaston toki saisi jos taskuissa olisi riittävästi syvyyttä. Tällä kertaa taidan kuitenkin jättää väliin, joten säteily- tai letkulämmitin kiikarissa.
    Defan nettisivut ja Defan tekninen edustaja tarjosivat ainoastaan letkulämmitintä (D412750). Samoin tekivät paikalliset BMW merkkihuollot.
    Varaosaliikkeet ja muutamat muut huoltoliikkeet ovat kuitenkin sitä mieltä että kyllä sinne moottorinkylkeen Defan vastuksen saa laitettua.

    Sinäänsä säteilylämmittimen asennus olisi kiinnostavampi vaihtoehto, sillä hinta on puolet letkulämmittimen asennuksesta.
    Kysymys kuuluukin onko kukaan asentanut säteilylämmitintä LCI malliin? vai pitääkö tässä alkaa harjoitella TT-thermon asennusta että taskun pohjalle jäisi muutakin kuin nappi.

    Leave a comment:


  • Jamppa
    replied
    Olisiko kenelläkään Tt-thermon asennuksesta n57 koneeseen kokemusta? Lähinnä mikä olisi paras paikka kytkeä, ja minkälaisia letkuja,kulmapaloja tms olisi hyvä hankkia ennen aloitusta. Kaikki tieto tervetullutta!

    Leave a comment:


  • Tomes70
    replied
    TT-Thermo asennettu

    Jee, maanantaina väännettiin 1000kld paikkaansa. Onneksi pakkaset loppu nii ei pysty tarkalleen tuota tehoa toteamaan.
    Jokatapauksessa 0astetta ulkomittarissa 20min lämmitin päällä moottorin jäähd+öljy 20asteinen (piilovalikosta).
    Ja tänään +1astetta ulkona, tunteroisen päällä ja kone piirunverran alle 50asteinen...
    Pakkasia odotellessa...

    Leave a comment:


  • pitpete
    replied
    Originally posted by samii81 View Post
    Moro. Appiukolla ois f07 -11 535d ja lämmitin puuttuu. Nyt oli kuullut jostain tuosta tt thermosta. Ja se kiinnostaisi kovasti. Koska webasto ei oikein sovellu tässä tapauksessa kun pää-asiassa pätkä ajoa kaupungissa.
    Niinpä kysyisinki nonko kukaan asennellut noita ko. moottoreihin?
    Ja onko tietoa kuka noita voisi asentaa Kokkolan seudulla.
    Tarvittaessa vähän kauempaakin
    Kiitos.
    Eiköhön tuolta saa tietoa kun soitat.

    Leave a comment:


  • done
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Tee semmoinen kytkentä että rele katkaisee vesiventtiilin maajohdon kun lämmittimeen tulee virta, venttiili kun on virrattomana auki. Tästä toki tulee vikakoodi mutta eipä se mitään käytännössä haittaa.
    Meinasin jo tehdä asentaessa juuri noin mutta ite kun käytän niin en sitte jaksanu panostaa.


    Tomes70, pysty asentoon tuli lämmitin.

    Leave a comment:


  • samii81
    replied
    Moro. Appiukolla ois f07 -11 535d ja lämmitin puuttuu. Nyt oli kuullut jostain tuosta tt thermosta. Ja se kiinnostaisi kovasti. Koska webasto ei oikein sovellu tässä tapauksessa kun pää-asiassa pätkä ajoa kaupungissa.
    Niinpä kysyisinki nonko kukaan asennellut noita ko. moottoreihin?
    Ja onko tietoa kuka noita voisi asentaa Kokkolan seudulla.
    Tarvittaessa vähän kauempaakin
    Kiitos.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by done View Post
    Hyvin pelaa, auto pitää vain olla ns. lepotilassa että vesiventtiilit on auki. Ajon jälkeen ei siis kannate tökätä heti roikkaan.
    Tee semmoinen kytkentä että rele katkaisee vesiventtiilin maajohdon kun lämmittimeen tulee virta, venttiili kun on virrattomana auki. Tästä toki tulee vikakoodi mutta eipä se mitään käytännössä haittaa.

    Leave a comment:


  • Tomes70
    replied
    Originally posted by done View Post
    Itse laitoin vastaavan lämmittimen F11 530xd:hen kuskinpuolen etulokarin sisään. Alkuperäisen webaston paikalle, auton alkuperäisen pumpun kans vain sarjaan.
    Lämmitin oli 1500kld eli kulmamalli.

    Hyvin pelaa, auto pitää vain olla ns. lepotilassa että vesiventtiilit on auki. Ajon jälkeen ei siis kannate tökätä heti roikkaan.
    Kiitos Done vastauksesta!
    Vai suojan sisään, en ossaa :(
    No on mulla defa-asentaja kiinnitettynä keikkaan, hiukan tarvii varmaan suostutella, että lähtee tätä thermoo asentaan (vaikka samanlainen mutikkahan tuo on ku defalla ja hiukan erinlainen ku calixilla siis ilman pumppua ja mitä ilmeisimmin täsmälleen sama asennuspaikka(?)).
    Asennusohjeiden mukaan täytyy pystyyn saada, että pumppu voideltuu oikein, se lienee onnistunut sulla?

    Leave a comment:


  • done
    replied
    Originally posted by Tomes70 View Post
    Kiitos paljon nopeesta avusta Peksu!
    Vanhempi malli kuitenkin MX11, N47T (?).
    juu täytyy koittaa kaivaa jostain se tarkka asennussijainti... tietäis tilaako kulmamallin vai suoran

    Itse laitoin vastaavan lämmittimen F11 530xd:hen kuskinpuolen etulokarin sisään. Alkuperäisen webaston paikalle, auton alkuperäisen pumpun kans vain sarjaan.
    Lämmitin oli 1500kld eli kulmamalli.

    Hyvin pelaa, auto pitää vain olla ns. lepotilassa että vesiventtiilit on auki. Ajon jälkeen ei siis kannate tökätä heti roikkaan.

    Leave a comment:


  • Tomes70
    replied
    Originally posted by Peksu View Post
    No jos sulla on tämä uudempi LCI-malli ja B47... ...elle ja sieltä edelleen eteenpäin.

    Realoem:ista saat räjäytyskuvat http://www.realoem.com/
    Kiitos paljon nopeesta avusta Peksu!
    Vanhempi malli kuitenkin MX11, N47T (?).
    juu täytyy koittaa kaivaa jostain se tarkka asennussijainti... tietäis tilaako kulmamallin vai suoran

    Leave a comment:


  • Peksu
    replied
    Originally posted by Tomes70 View Post
    Moikka, hankin juuri 520dA f11 (ensimmäinen bemuni) ja siihen kyllä tällaisen asennutan. Ainoa mikä askarruttaa on tuo asennussijainti??
    Onko oikea paikka se mitä Calix ilmoittaa omalle letkulämppärille ja onko sijainti sama kuin tuo tt-thermon ilmoittama:
    "Tyypillisesti paras paikka asennukselle on moottorin ja sisätilan lämmittimen välinen vesiletku".
    Onko kukaan täällä tällaista asennuttanut/asentanut? Kokemuksia!
    Löytyisikö jostain "räjäytyskuvaa" tuosta ko. bemun jäähdytysletkutuksista ja myös vinkki virtaussuunnasta... (lienee kuitenkin moottorilta sis.lämppärille).
    No jos sulla on tämä uudempi LCI-malli ja B47 moottori, tulee tuosta lämmittimen käytöstä vikakoodit autoon ja MIL-valo syttyy jos kone lämpiää tarpeeksi. Vanhemassa ei käsittääkseni tule ja sitä voi huoletta lämmittää tuollakin.

    Vesi kiertää ainakin uudemmassa vas.etulokarin sisäpuolella vesiventtiiliin ja siitä lämppäriin ja palaa lämppäriltä öljynjäähdyttimelle ja sieltä edelleen eteenpäin.

    Realoem:ista saat räjäytyskuvat http://www.realoem.com/

    Leave a comment:


  • Tomes70
    replied
    Originally posted by Peksu View Post
    No mites jos laittas tämmösen lämmittimen

    http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-10...ensopiva-malli
    Moikka, hankin juuri 520dA f11 (ensimmäinen bemuni) ja siihen kyllä tällaisen asennutan. Ainoa mikä askarruttaa on tuo asennussijainti??
    Onko oikea paikka se mitä Calix ilmoittaa omalle letkulämppärille ja onko sijainti sama kuin tuo tt-thermon ilmoittama:
    "Tyypillisesti paras paikka asennukselle on moottorin ja sisätilan lämmittimen välinen vesiletku".
    Onko kukaan täällä tällaista asennuttanut/asentanut? Kokemuksia!
    Löytyisikö jostain "räjäytyskuvaa" tuosta ko. bemun jäähdytysletkutuksista ja myös vinkki virtaussuunnasta... (lienee kuitenkin moottorilta sis.lämppärille).

    Leave a comment:

Working...
X